de RH driver is de SD 1400-16, processor word een behringer en de amps, crown voor het hoog(budgetserie) en voor de woofertjes ben ik er nog niet helemaal uit.
Zelfbouw line array
Collapse
X
-
Grappig te zien dat mijn ontwerp nagebouwd wordt, voel me vereerd

Op welke frequentie heb je de kastjes getuned?
Ik maak me alleen wel zorgen over de rigging, als je die boven mensen gaat gebruiken kun je erop wachten dat het een keer heel erg mis gaat.
Eén kastje zal uit MDF ongeveer 25 kg wegen, 4 kastjes onder elkaar wegen dus 100 kg. Wanneer je de tilt maximaal maakt komt die 100 kg, en mogelijk meer, aan de achterste rigging van het bovenste kastje te hangen.
Zelf heb ik in al mijn berekeningen steeds een SF van 10 gerespecteerd, bij gebruik van maximaal 4 kastjes per kant moet dat punt dus minimaal 1 ton
kunnen dragen.
Ook al ziet mijn rigging er misschien niet sterk uit, hij is het wel. Het grote verschil zit em in de gebruikte materialen, de dikte (10mm) en het feit dat de achterkant bij mij aan twee punten hangt wat al de helft scheelt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Als je toch niet meer dan twee kastjes per kant gebruikt heb je altijd de maximale hoek nodig, dan kun je de rigging heel simpel houden.
Maar hoe je het ook maakt en hoeveel kastjes je ook gebruikt, je zult toch moeten weten hoe sterk je rigging is. Dat kan alleen door het te berekenen, dan moet je dus de eigenschappen van je materialen weten, of door een breuktest.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Als je toch maar twee kastjes per kant wil inzetten, is het dan niet beter geweest om een enkele kast gewoon dubbel uit te voeren??
Ik bedoel dat het Line Array principe dan toch niet op gaat als je maar twee kastjes gebruikt.
Als je wel het constructieve van een Line Array wil gebruiken, en een beetje de voordelen, had ik deze kast gewoon dubbel uitgevoerd, scheelt je ook veel meer hoofd brekens met de rigging,enz.enz
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
Kan me voorstellen dat hij op dit moment slechts twee kastjes per kant wil gebruiken om eventueel later uit te breiden naar meer.Als je toch maar twee kastjes per kant wil inzetten, is het dan niet beter geweest om een enkele kast gewoon dubbel uit te voeren??
Ik bedoel dat het Line Array principe dan toch niet op gaat als je maar twee kastjes gebruikt.
Als je wel het constructieve van een Line Array wil gebruiken, en een beetje de voordelen, had ik deze kast gewoon dubbel uitgevoerd, scheelt je ook veel meer hoofd brekens met de rigging,enz.enz
Dave
In dat geval zou ik de rigging zo simpel mogelijk maken met een vaste hoek en ondertussen verder denken aan een deftiger oplossing. Is de tijd er om uit te breiden dan is de tijd er ook om de definitieve rigging te maken. Zo kom je in fases uiteindelijk tot een volwaardig line-array.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
ja het zit inderdaat zo dat ik later wil gaan uitbreiden en dus daarom voor apparte kastjes kies, ik heb het ontwerp van Ivo van het line array topkastje wel bekeken hoor, interessant maar minder ruimte voor uitbreiding. de rigging ga ik herzien als het 2de kastje (nu aan bezig) af is, het is misschien best om het inderdaat zo simpel mogenlijk uit te voeren me één hoek en zo door minder gaten het alu steviger te houden.doe het goed, doe het met martin audioComment
-
Hoi MusicXtra,
Even een krte vraag tussendoor. Wat gebruik jij om je kastjes inwendig te bedraden. Ik ben bezig een set om te bouwen van EP4 naar NL. De bestaande bedrading bestaat uit in elkaar gekringelde draden (rood-zwart voor Lo, wit-zwart voor Hi). Ik moet helaas eea vervangen en zou het liefst deze manier van bedraden voortzetten. Waar vind ik deze bedrading?
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Dat 'gekringelde' is een kwestie van de draden in elkaar twisten, desnoods met een accuboormachine.Hoi MusicXtra,
Even een krte vraag tussendoor. Wat gebruik jij om je kastjes inwendig te bedraden. Ik ben bezig een set om te bouwen van EP4 naar NL. De bestaande bedrading bestaat uit in elkaar gekringelde draden (rood-zwart voor Lo, wit-zwart voor Hi). Ik moet helaas eea vervangen en zou het liefst deze manier van bedraden voortzetten. Waar vind ik deze bedrading?
@lex
Draad met verschillende kleuren vindt je bij automaterialen en electronica zaken. Zou je aanraden om 1 qmm te nemen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Je bestaande rigging is onbruikbaar, als het echt goedkoop moet gebruik dan soortgelijke profielen maar dan van staal, dat is een heel stuk sterker dan dit 'pisbakken' aluminium.ja het zit inderdaat zo dat ik later wil gaan uitbreiden en dus daarom voor apparte kastjes kies, ik heb het ontwerp van Ivo van het line array topkastje wel bekeken hoor, interessant maar minder ruimte voor uitbreiding. de rigging ga ik herzien als het 2de kastje (nu aan bezig) af is, het is misschien best om het inderdaat zo simpel mogenlijk uit te voeren me één hoek en zo door minder gaten het alu steviger te houden.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Komende zaterdag 29 mei is de line-array met subs te beluisteren in de Powerzone in Amsterdam.
Wordt een stevig dance feestje met naar verwachting rond de 1500 bezoekers plus een ieder die naar aanleiding van dit bericht komt.
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
wat ga je in de powerzone allemaal neerzetten? 4 subs met 12 topkastjes?
ik ga iig kijken of ik wat kan schuiven in mn agenda!!Comment
-
Er komen idd 4 subs te staan en 12 toppen te hangen, gevoed door 4 FP 10.000Q's. Daarnaast komen er twee Nanosubs met een aantal FL122's te staan als monitor voor de DJ en eventuele zangers. De 28e gaan we daar ook nog een ander systeem testen met 8 hoorngeladen subs.
Mogelijk dat de 29e een aantal van die hoorngeladen subs gebruikt worden om i.c.m. de dubbel 18" subs een cardoide opstelling te maken maar dat hangt er helemaal van af of ze met elkaar te combineren zijn en hoeveel vrijheid (lees ruimte) ik heb met opstellen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
had dit weekend nog een klus in de powerzone, houd er rekening mee dat je daar niks in het dak kan hangen.
wij hadden prolyte flytowers voor het vliegen van het systeem neergezet.
Er komen idd 4 subs te staan en 12 toppen te hangen, gevoed door 4 FP 10.000Q's. Daarnaast komen er twee Nanosubs met een aantal FL122's te staan als monitor voor de DJ en eventuele zangers. De 28e gaan we daar ook nog een ander systeem testen met 8 hoorngeladen subs.
Mogelijk dat de 29e een aantal van die hoorngeladen subs gebruikt worden om i.c.m. de dubbel 18" subs een cardoide opstelling te maken maar dat hangt er helemaal van af of ze met elkaar te combineren zijn en hoeveel vrijheid (lees ruimte) ik heb met opstellen.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Vreemd, mij is verteld dat het geen probleem is...
Heb zelf ook een kijkje genomen en lijkt me dat die 200 kg aan de dakspanten wel moet kunnen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment






Comment