Zelfbouw line array

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by salsa
    MusicXtra, heb je de Line Array met een processor reeds goed in kunnen stellen?
    Heb je iemand gevonden of heb je dit zelf gedaan?

Ik ben erg benieuwd naar de foto's van je event!

Dave
    Inmiddels heel veel tijd gestoken in meten, luisteren en veranderen van processor instellingen met als resultaat een heel strak klinkende set.
    Voor het grootste deel dus zelf gedaan, alleen even op gang geholpen door iemand hier van het forum die net iets handiger was met Smaart dan ik.
    Binnenkort komt er ook een vergelijkingstest met een line-array van een gerenommeerd merk, ik zal jullie hier op de hoogte houden.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• nls-nls
      • Dec 2008
      • 128

Dit is echt een supervet project!

lijkt zeer professioneel. WOW

Heel veel plezier met het gebruik ervan

Comment

• Zheny
        • Mar 2009
        • 42

ik ben nieuwsgierig naar het kostenplaatje, als je je linearray af hebt
        http://www.licht-geluid.nl

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Gisteren dus voor het eerst live met de line array gewerkt, bandje versterkt op en bruiloft in een tent.
          Niet echt de ideale omstandigheden maar ondanks dat en heel lekker geluid, set stond zo ongeveer stationair te draaien.

Vandaag de vuurdoop in de openlucht op een groot terrein van 50 meter diep en 60 meter breed.
          Helaas niet aan gedacht gedurende het optreden foto's te nemen dus alleen hier het trieste beeld na afloop en tijdens een enorme stortbui.
          Bij het soundchecken klonk het al indrukwekkend en tijdens het spelen van de, overigens retegoeie, band was ik zelf eigenlijk verbaasd over hoe geweldig het klinkt.
          Op een meter of 30 afstand klinkt het 'in your face' , heel direct en heel open.
          Knoppenbert is nog langs geweest, erg leuk om eens iemand van het forum irl te zien, ook hij was volgens mij wel onder de indruk.
          P.S. De line array bevindt zich links en rechts op de foto onder de parasolletjes.... Met ernaast de kisten waar 4 kastjes in passen.

Last edited by MusicXtra; 28-06-09, 16:42.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Zheny
            ik ben nieuwsgierig naar het kostenplaatje, als je je linearray af hebt
            De kosten zijn aardig opgelopen, schat dat 12 kastjes aan materiaal nu zo ongeveer 10K hebben gekost. Dit is dan wel inclusief rigging, flyframes, speakon kabels en flightcases.

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Hee MusicXtra,

Super om wat foto's te zien. Ik lees NET je reactie in mijn topic, en overtuigt mij wel om zo'n setje monitoren aan te schaffen. Bedankt.

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• knoppenbert
                • May 2009
                • 26

Ja ik was er,

Waanzinnige sound, lekker strak. Zelfs mijn vrouw, die alles vaak "herrie" vind was onder de indruk. Ik loop her en der wat openluchtfestivals af, maar ik kom niet vaak zo,n sound tegen. De band speelde inderdaad ook erg lekker. Helaas van de regen, ik weet niet of de dance act nog door gegaan is maar ik ben weer verder gegaan omdat de rest van m'n gezin verregend was. Is dit elke zondag, of was dit een eenmalige aktie? Zo ja dan kom ik zekere nog een keer, misschien zijn er dan ook nog andere forumleden.

Bert
                Ik rij de tourbus wel

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Originally posted by vasco
                  Helaas, zit bij Parkpop in Den Haag op zondag (28 juni ). Laat maar weten als je nog eens ergens anders staat want nieuwsgierig ben ik wel.

Toevallig aanwezig op deze foto?
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by knoppenbert
                    Ja ik was er,

Waanzinnige sound, lekker strak. Zelfs mijn vrouw, die alles vaak "herrie" vind was onder de indruk. Ik loop her en der wat openluchtfestivals af, maar ik kom niet vaak zo,n sound tegen. De band speelde inderdaad ook erg lekker. Helaas van de regen, ik weet niet of de dance act nog door gegaan is maar ik ben weer verder gegaan omdat de rest van m'n gezin verregend was. Is dit elke zondag, of was dit een eenmalige aktie? Zo ja dan kom ik zekere nog een keer, misschien zijn er dan ook nog andere forumleden.

Bert
                    Als zelfs je vrouw onder de indruk was dan moet het wel goed zijn
                    Het is een serie van 10 of 11, dit seizoen dus 11, concerten per zomer seizoen en deze zondag was de eerste. Ik doe het geluid om en om samen met een ander bedrijfje, anders ben ik de hele zomer geen zondag meer vrij.
                    Komende zondag sta ik er weer, daarna in elk geval 2 weken niet en de rest hebben we nog niet verdeeld. Ik kan hier terzijnertijd de data wel posten.
                    Was inderdaad erg jammer van de regen, de dans act van de kids ging daardoor niet door maar voordeel is wel dat de band anderhalf i.p.v. een uur heeft gespeeld.
                    Tot nu toe de set gebruikt met 3 kastjes per kant, hoop eind volgende maand de overige 6 kastjes klaar te hebben, ben erg benieuwd hoe de set klinkt met 6 kastjes per kant.

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

Originally posted by dj-wojcik
                      Parkpop
                      Grappig dat je daar over begint, terwijl op héél Parkpop géén één line-array te bekennen was!

Alles conventioneel en kan niet anders dan concluderen dat dat ook als een dijk klonk. Veel steviger en voller dan een line-array.

Nadeel (en dat was wel duidelijk merkbaar) is dat het minder ver draagt. Na 150 meter werd de verstaanbaarheid toch wel minder. Maar voor Parkpop geen ramp.

Van een Ampco tech gehoord dat er 10x dubbel 15 LO en 8x MH per kant hing (Synco CE3). Erg tof om eens te zien en te horen hoe dit bij zulke grote aantallen in de praktijk klinkt, niet slecht in ieder geval.

@MusicXtra: Line-array ziet er erg mooi uit. Duidelijk te zien dat hier veel moeite in gestoken is. Ben benieuwd hoe het klinkt, wie weet komen we elkaar nog eens tegen.

Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Originally posted by hugovanmeijeren
                        Grappig dat je daar over begint, terwijl op héél Parkpop géén één line-array te bekennen was!

Alles conventioneel en kan niet anders dan concluderen dat dat ook als een dijk klonk. Veel steviger en voller dan een line-array.

Nadeel (en dat was wel duidelijk merkbaar) is dat het minder ver draagt. Na 150 meter werd de verstaanbaarheid toch wel minder. Maar voor Parkpop geen ramp.

Van een Ampco tech gehoord dat er 10x dubbel 15 LO en 8x MH per kant hing (Synco CE3). Erg tof om eens te zien en te horen hoe dit bij zulke grote aantallen in de praktijk klinkt, niet slecht in ieder geval.

@MusicXtra: Line-array ziet er erg mooi uit. Duidelijk te zien dat hier veel moeite in gestoken is. Ben benieuwd hoe het klinkt, wie weet komen we elkaar nog eens tegen.

Groeten Hugo
                        Ik beweer ook helemaal niet dat die line-array van MusicXtra op Parkpop te horen was. Dit is een reactie(zoals je ook mijn quote kunt lezen) Op het feit dat Vasco niet aanwezig kon zijn bij de demo van Musicxtra. Maar dat hij op parkpop aanwezig zou zijn. Vandaar de vraag met de foto of hij op deze foto staat... VASCO dus.
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

Ik beweer ook nergens dat jij dat beweerd.

Het was gewoon een mededeling dat op Parkpop, met 275.000 bezoekers, géén enkele line-array te bekennen was (terwijl we tegenwoordig al bijna in elk café een line-array zien verschijnen).

Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

Originally posted by hugovanmeijeren
                            Ik beweer ook nergens dat jij dat beweerd.

Het was gewoon een mededeling dat op Parkpop, met 275.000 bezoekers, géén enkele line-array te bekennen was (terwijl we tegenwoordig al bijna in elk café een line-array zien verschijnen).

Groeten Hugo
                            klopt sorry, nu ik het na lees, lees ik het indd meer als een mededeling.

Het is eigenlijk indd wonderbaarlijk dat er geen line-array gebruikt is. Maar ik geloof dat dit voorgaande jaren ook niet gedaan werd. Misschien volgendjaar?.... Dan halen ze die 150m misschien wel... maar zullen ze toch nog een stackje weg zetten denk ik.

ben benieuwd of Vasco nog met leuke weetjes op de proppen komt

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by dj-wojcik
                              Ik beweer ook helemaal niet dat die line-array van MusicXtra op Parkpop te horen was.
                              Denk dat ik voor parkpop een klein beetje tekort kom met 6 kastjes per kant

Comment

• dj-wojcik
                                • Jul 2008
                                • 911

Originally posted by MusicXtra
                                Denk dat ik voor parkpop een klein beetje tekort kom met 6 kastjes per kant
                                Dan moet je gauw maar verder gaan met bouwen.

Hoeveel denk je er nodig te hebben.

Comment

Working...