Zelfbouw line array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

    #241
    Originally posted by RenéE
    Ik vermoed dat Joost wel op de hoogte is van de kleurcoderingen.

    Het gaat er om dat polyester rondstroppen en softsteels twee verschillende dingen zijn en dat hij die laatste nog nooit in gekleurde versie is tegengekomen (ik ook niet).
    Jij wel?
    Ja, op school en tijdens klussen

    Ik heb geen foto van klus, wel is deze door een klasgenoot gemaakt
    klik

    En ja zo hoor je niet uit een Genie te hangen, ik was aan het kijken hoever ik kon gaan voor de leraar stop zei

    Achter mij de groene stroppen te zien.

    Duidelijkere foto's van mijn klas heb ik helaas niet.
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

    Comment

    • Joost van Ens
      • Jan 2001
      • 628

      #242
      Ook deze groene versie van de softsteel ben ik ook nog nooi tegen gekomen. Mag ik daar ook het adres van?

      Ik denk nl. dat dit een gewone rondstrop(polyester) is.

      Maar ben natuurlijk nooit te oud om te leren.

      joost.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #243
        Originally posted by Gitarist 62
        Mooi!
        valt me op dat je subs LenR niet op één lijn staan. (Staat 1 podium deel nog extra aan de rechterkant op de foto) Heb je dat nog gecorrigeerd met je delaytijd?
        Subs en toppen zijn netjes op tijd gezet, wel nadat de subs aan de rechterkant iets naar achter geschoven waren.
        Dat extra podiumdeel maakte deel uit van de 'catwalk' voor de modeshow en is na de modeshow weggehaald.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #244
          Originally posted by Joost van Ens
          Ook deze groene versie van de softsteel ben ik ook nog nooi tegen gekomen. Mag ik daar ook het adres van?

          Ik denk nl. dat dit een gewone rondstrop(polyester) is.

          Maar ben natuurlijk nooit te oud om te leren.

          joost.
          Ik moet je eerlijk gezegd het antwoord schuldig blijven wat het nou precies is, er zit een staalkabel in dus ga ik ervan uit dat het een softsteel is.
          Ben duidelijk nog niet zo thuis in de terminologie van rigging hardware.
          Ze zijn CE gekeurd en hebben in elk geval een WLL van 1 ton en dus ruim voldoende voor de 200 kg die er aan hing.
          Ze komen bij Beerepoot vandaan uit Hilversum.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Joost van Ens
            • Jan 2001
            • 628

            #245
            Originally posted by MusicXtra
            Ik moet je eerlijk gezegd het antwoord schuldig blijven wat het nou precies is, er zit een staalkabel in dus ga ik ervan uit dat het een softsteel is.
            Ben duidelijk nog niet zo thuis in de terminologie van rigging hardware.
            Ze zijn CE gekeurd en hebben in elk geval een WLL van 1 ton en dus ruim voldoende voor de 200 kg die er aan hing.
            Ze komen bij Beerepoot vandaan uit Hilversum.
            Dat ze CE gekeurd zijn neem ik direct aan. De wll van 1 ton kon ik al uit de kleur paars opmaken en dat is voor 200 kg normaal gesproken ook genoeg

            Maar ik heb gewoon nog nooit gekleurde softsteels gezien, en ik kan ook maar 1 reden bedenken om die dingen niet zwart te maken. Nl kleurenstandarisatie.

            Softsteels worden het meest gebruikt in de entertainment. Niet elke handelaar verkoopt die dingen, dat is wel het geval met rondstroppen.

            Softsteels hebben een "soort van" inspectieluikje. De meeste rondstroppen niet.

            Softsteels doen in euro's iets tussen de 20 en 60. afhankelijk van de lengte, en dan zijn ze over het algemeen wll 2Ton. Rondstroppen zijn ook weer afhankelijk van de wll en lengte onder de 20 euro verkrijgbaar.

            Maar op het certificaat wat je er bij gekregen hebt, staat 100% zeker wat het is(Ook bij rondslings zit een certificaat)

            Omdat ik softsteels nog nooit in kleur heb gezien, wil het natuurlijk nog niet zeggen dat ze niet bestaan. Ik heb zo maar het gevoel dat je per ongeluk 2 dingen door elkaar haalt. Dat is niet erg. Het hoeft zelfs niet onveilig te zijn. Maar als ik zo'n mooie stapel herrie makend hout had, zou ik ook willen weten waar ik het aan ophing, just in case.

            joost

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #246
              Originally posted by Joost van Ens
              Dat ze CE gekeurd zijn neem ik direct aan. De wll van 1 ton kon ik al uit de kleur paars opmaken en dat is voor 200 kg normaal gesproken ook genoeg

              Maar ik heb gewoon nog nooit gekleurde softsteels gezien, en ik kan ook maar 1 reden bedenken om die dingen niet zwart te maken. Nl kleurenstandarisatie.

              Softsteels worden het meest gebruikt in de entertainment. Niet elke handelaar verkoopt die dingen, dat is wel het geval met rondstroppen.

              Softsteels hebben een "soort van" inspectieluikje. De meeste rondstroppen niet.

              Softsteels doen in euro's iets tussen de 20 en 60. afhankelijk van de lengte, en dan zijn ze over het algemeen wll 2Ton. Rondstroppen zijn ook weer afhankelijk van de wll en lengte onder de 20 euro verkrijgbaar.

              Maar op het certificaat wat je er bij gekregen hebt, staat 100% zeker wat het is(Ook bij rondslings zit een certificaat)

              Omdat ik softsteels nog nooit in kleur heb gezien, wil het natuurlijk nog niet zeggen dat ze niet bestaan. Ik heb zo maar het gevoel dat je per ongeluk 2 dingen door elkaar haalt. Dat is niet erg. Het hoeft zelfs niet onveilig te zijn. Maar als ik zo'n mooie stapel herrie makend hout had, zou ik ook willen weten waar ik het aan ophing, just in case.

              joost
              Het zullen dan ongetwijfeld rondstroppen zijn, prijs was inderdaad onder de 20 Euro.
              Belangrijkste in deze is dat het allemaal veilig hangt, welke middelen daar uiteindelijk voor gebruikt worden en welke namen daaraan hangen vind ik minder van belang maar wil ik wel weten.
              Ben me sinds een paar weken aan het verdiepen in alles wat met rigging te maken heeft, ben er al wel achter dat er veel aan het inzicht van degene die het ophangt wordt overgelaten.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • fl@x
                • Oct 2003
                • 194

                #247
                Allereerst hulde voor een zeer geslaagd zelfbouw-project. Ziet er erg goed uit.

                Zie dat de discussie nu even over rigging materialen gaat, mensen stellen lastige vragen over het gebruik van "soft steels" "rondstoppen" en over de diversiteit aan kleuren waarin deze verkrijgbaar zijn. Echter heb ik zo meer mijn twijfels over die twee Gamma-takels waar de backtruss aan opgehangen is. Wat mij betreft kan die constructie zo in de "hall of shame" Was jij daar verantwoordelijk voor?
                Zo niet, dan toch!!!

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #248
                  Originally posted by fl@x
                  Allereerst hulde voor een zeer geslaagd zelfbouw-project. Ziet er erg goed uit.

                  Zie dat de discussie nu even over rigging materialen gaat, mensen stellen lastige vragen over het gebruik van "soft steels" "rondstoppen" en over de diversiteit aan kleuren waarin deze verkrijgbaar zijn. Echter heb ik zo meer mijn twijfels over die twee Gamma-takels waar de backtruss aan opgehangen is. Wat mij betreft kan die constructie zo in de "hall of shame" Was jij daar verantwoordelijk voor?
                  Als je mijn discussies over rigging hebt gevolgd zou je zelf al kunnen bedenken dat ik daar niet verantwoordelijk voor was.
                  Ik hou niet van onnodige risico's dus mijn eigen spullen hangen aan degelijke nieuwe kettingtakels met ruim voldoende capaciteit en certificaat.
                  Het enige wat nog ontbreekt zijn kettingzakken, heeft iemand daar een plaatje van?
                  Vond € 100,- ex BTW wat erg duur dus wil ze laten maken.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

                    #249
                    Originally posted by fl@x
                    Allereerst hulde voor een zeer geslaagd zelfbouw-project. Ziet er erg goed uit.

                    Zie dat de discussie nu even over rigging materialen gaat, mensen stellen lastige vragen over het gebruik van "soft steels" "rondstoppen" en over de diversiteit aan kleuren waarin deze verkrijgbaar zijn. Echter heb ik zo meer mijn twijfels over die twee Gamma-takels waar de backtruss aan opgehangen is. Wat mij betreft kan die constructie zo in de "hall of shame" Was jij daar verantwoordelijk voor?
                    Volgens mij wordt deze vraag al beantwoord. Anderen onder u waren dit namelijk al opgevallen:

                    Originally posted by 4AC
                    Héél erg mooi. Dermate professioneel uiterlijk dat het lijkt of het a-merk producten zijn met het logo verwijderd.

                    Paar puntjes:
                    - Afrokking podium
                    - Alleen scanners als belichting
                    Zou je hier wat toelichting op kunnen geven?

                    En verder... waren die kabels vanuit de line-array nog zichtbaar voor het publiek? (van voren dus...)
                    Had je deze niet beter recht naar beneden kunnen hangen?

                    Mvg,

                    Teun
                    Originally posted by MusicXtra
                    Ik was slechts ingehuurd voor het geluid, afrokking van het podium en het licht had ik dus niets mee te doen, jammer want ik kon de kabels voor op het podium zo ook niet uit het zicht krijgen.
                    De kabels van de line-array had ik achteraf beter direct naar beneden kunnen laten lopen. Dit was echter de eerste keer dat ik het spul de lucht in liet gaan dus voor mij zeker een dag met veel leermomenten.
                    Eén van die leermomenten is dus dat je eerst alles met de hoogwerker klaar moet hebben en dan pas al je kisten naar binnen moet duwen, nu hebben we ieder kistje wel 5 keer verplaatst.
                    Mvg,

                    Teun

                    Ps. Toch vind ik het jammer van MusicXtra dat hij niet even het een-en-ander opgemerkt heeft. Je kunt wel bij de pakken neer gaan zitten... Of is dit niet het geval geweest?
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #250
                      Originally posted by 4AC
                      Ps. Toch vind ik het jammer van MusicXtra dat hij niet even het een-en-ander opgemerkt heeft. Je kunt wel bij de pakken neer gaan zitten... Of is dit niet het geval geweest?
                      Ik heb mijn bedenkingen over de gamma takeltjes geuit en voorgesteld om de boel dan in elk geval met een stuk ketting of stevige sjorband te zekeren.
                      Maar daar wilde ze niks van weten, gelukkig hing er niet zoveel gewicht aan en hing het niet boven het publiek.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • fl@x
                        • Oct 2003
                        • 194

                        #251
                        [QUOTE=4AC;521066]Volgens mij wordt deze vraag al beantwoord. Anderen onder u waren dit namelijk al opgevallen:

                        Beste Teun, je hebt gelijk dat mijn laatste vraag eigenlijk al beantwoord was, echter was het helemaal niemand opgevallen dat die truss aan gammatakels hangt. Of ik moet echt aan een bril toe zijn.

                        @Music Xtra:

                        Ik vind jou verhaal een beetje zwak, naar mijn inziens hangt die truss wel degelijk boven het hoofd van een toetsenist. Ik snap dat je niet verantwoordelijk was voor de rigging maar je had de fout wel geconstateerd. Snap niet dat je dan met een goed gevoel verder kunt werken.

                        Tja...
                        Zo niet, dan toch!!!

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #252
                          [QUOTE=fl@x;521070]
                          Originally posted by 4AC
                          Volgens mij wordt deze vraag al beantwoord. Anderen onder u waren dit namelijk al opgevallen:

                          Beste Teun, je hebt gelijk dat mijn laatste vraag eigenlijk al beantwoord was, echter was het helemaal niemand opgevallen dat die truss aan gammatakels hangt. Of ik moet echt aan een bril toe zijn.

                          @Music Xtra:

                          Ik vind jou verhaal een beetje zwak, naar mijn inziens hangt die truss wel degelijk boven het hoofd van een toetsenist. Ik snap dat je niet verantwoordelijk was voor de rigging maar je had de fout wel geconstateerd. Snap niet dat je dan met een goed gevoel verder kunt werken.

                          Tja...
                          Ik ben geen wereldverbeteraar, als ik een dergelijk iets zie en er wordt door niemand gereageerd op mijn opmerkingen dat het niet veilig is ben ik er ook wel klaar mee.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • fl@x
                            • Oct 2003
                            • 194

                            #253
                            [QUOTE=MusicXtra;521076]
                            Originally posted by fl@x
                            Ik ben geen wereldverbeteraar, als ik een dergelijk iets zie en er wordt door niemand gereageerd op mijn opmerkingen dat het niet veilig is ben ik er ook wel klaar mee.
                            mmm, er valt weinig te verbeteren als iemand zij hersenpan een deuk oploopt door een sterk staaltje prutswerk. Ik hoop dat je begrijpt dat de gemiddelde bezoeker niet kan onderscheiden wie er verantwoordelijk is geweest voor vallend aluminium en wapperlampen. En achteraf sla je jezelf voor je kop dat je geen actie hebt ondernomen.
                            Zo niet, dan toch!!!

                            Comment

                            • Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

                              #254
                              Originally posted by fl@x
                              mmm, er valt weinig te verbeteren als iemand zij hersenpan een deuk oploopt door een sterk staaltje prutswerk. Ik hoop dat je begrijpt dat de gemiddelde bezoeker niet kan onderscheiden wie er verantwoordelijk is geweest voor vallend aluminium en wapperlampen. En achteraf sla je jezelf voor je kop dat je geen actie hebt ondernomen.
                              Moet ik als geluidstechnicus verantwoordelijk gehouden worden voor een beunhaas in de rigging? Moet ik tussen neus en lippen door dan ook maar even alle richtlijnen en regeltjes kennen, voor het geval dat?

                              Ik denk dat de verantwoordelijkheid hier toch echt bij de organisatie ligt. MusicXtra heeft daar zijn bedenkingen geuit, en hij kan niet zomaar even op eigen houtje stekkers gaan trekken om het feest buiten de organisatie om af te blazen. Als die organisatie willens en wetens mensen in gevaar wil brengen, so be it. Zijn eigen materieel hing immers wél goed ingetakeld.

                              Kijk, als ik als lichtoperator een truss boven mijn desk heb hangen waar ik mijn twijfels over heb, meld ik ook even netjes 'ik ga hier niet onder staan, maak het goed vast of zoek iemand anders die wel zo gek is'. En vaak genoeg gaat een organisator toch eerder voor de tweede optie. 'Brutaal'? Dan vinden we wel iemand anders die het wél doet...

                              (Ironisch genoeg, door dat soort uitspraken is uiteindelijk ook de ramp met de Challenger tot stand gekomen.)
                              First make it work, then make it look pretty!

                              Comment

                              • Draad
                                • Apr 2001
                                • 122

                                #255
                                Sorry voor de wending in dit verhaal, maar ik zou graag van M Extra willen weten waarmee je de foam op de stalen grille hebt gelijmd.
                                Je had (ergens in dit topic) eerst een verkeerde keus gemaakt, maar wat heb je daarna gebruikt?

                                P.s. Gruwelijk netjes gebouwde set!!!

                                Comment

                                Working...