Zelfbouw line array

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

Welke drivers gebruik je precies? Ik ga namelijk ook problemen zien wanneer je ze eens op hun flikker geeft. Een 1" krijgt het dan al snel moeilijk bij de 1000hz.

Heb je gekozen voor een standaard 1" drivertje of toch voor een Waveguide?

Ik heb namelijk de BMS 4510nd in gebruik, zou ook op 1Khz te crossen moeten wezen, echter wanneer ik dat doe en deze flink opentrek dan krijgt hij het moeilijk hoor.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Oei-oei, wat ziet dat er al lekker uit zeg!
      Alleen...
      Eerder in dit topic had ik de mening om er geen foam voor/achter toe doen, maar ik stap daar bij deze van af. Ik denk dat door wat foam de boel optisch een (nog) professioneler uiterlijk krijgt.
      En, noem me perfectionistisch, maar ik had zwarte schroeven/bouten gebruikt om de drivers te bevestigen.

En betreffende hoogdrivers; de perfecte oplossing is zo'n coaxiale driver van BMS. Het beste van beiden, maar hangt uiteraard ook een prijskaartje aan.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Originally posted by 4AC
        ....En, noem me perfectionistisch, maar ik had zwarte schroeven/bouten gebruikt om de drivers te bevestigen.....
        Wat had dat nou voor een nut gehad als hij misschien foam wou gaan gebruiken?
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Details zoals de schroeven voor de drivers moeten nog aangepakt worden, en of er foam voor komt wil ik proberen, wees gerust, het komt goed.
          En de hoogdrivers voldoen prima, ook bij vol vermogen gaan ze nog steeds niet over hun nek, zouden ze dat wel doen dan ben ik genoodzaakt iets hoger te crossen.
          Die BMS waveguide is wel leuk maar veel te duur, bovendien zou ik nieuwe kasten moeten bouwen en voldoen ze niet aan mijn eisen.
          Wanneer alle 12 kasten klaar zijn wil ik uitgebreid gaan testen en meten op een locatie waar vooral veel ruimte is.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by MusicXtra
            Wanneer alle 12 kasten klaar zijn wil ik uitgebreid gaan testen en meten op een locatie waar vooral veel ruimte is.

Gewoon een concertje op een voetbalveld regelen, en dan eventjes 6 uur soundchecken (euhh....meten!).

Daan

Wat loopt die meneer nou al die tijd met dat rare kastje te doen? Is dat de nieuwe manier van testen ofzo???
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Ik vraag me alleen nog steeds af waar deze sleuven voor zijn

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Superfly
                • Sep 2008
                • 86

MusicXtra,

Ik volg je werkzaamheden nu al van af het begin.
                En ik moet zeggen, Petje af hoor.
                Het ziet er schitterend uit, ik kan het je niet na doen.
                En als het geluid jou verwachting nu al overtreft, kan het niet slecht zijn.
                Ik hoop dat ik het ook eens een keer kan beluisteren,
                Dus hou ons op de hoogte waar je hem gaat gebruiken.

Met vriendelijke groet

Marcel
                Make My day, Blow your Amp

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by beyma
                  Ik vraag me alleen nog steeds af waar deze sleuven voor zijn

Die sleuven zijn bedoeld voor paspennen net als aan de achterzijde, dit moet het plaatsen van de ball-lock pin vergemakkelijken wanneer de set gevlogen wordt. Je kunt dan het kastje erin hangen en loslaten zodat je beide handen vrij hebt voor de ball-lock pin. Dit heb ik zo geconstrueerd met de gedachte dat ik het in mijn eentje af moet kunnen. Als je goed kijkt zie je ook dat er een M8 gat achter zit.

Comment

• Mach Facilities
                    • May 2009
                    • 109

Vandaag de grillen en frames opgehaald bij de poedercoater en natuurlijk gelijk gemonteerd.
                    Zo ziet op dit moment een groundstack van vier kastjes eruit, enige wat nog dient te gebeuren is het anodiseren van het aluminium maar op dit moment is de bodem van de schatkist volledig zichtbaar dus dat is ff op de lange baan geschoven.
                    Heb nu in totaal 6 van de 12 kastjes helemaal klaar, de overige 6 moeten gespoten worden en van speakers voorzien.
                    Het resultaat voldoet in optisch opzicht volledig aan de verwachtingen, in mechanisch opzicht zijn er nog wat kleine verbeterpuntjes en qua klank voldoet het veel beter dan ik ooit had durven dromen.
                    27 en 28 juni ga ik er voor het eerst mee op stap, ben erg benieuwd hoe het in de praktijk gaat bevallen.
                    Ik moet zeggen, ziet er pico bello uit hoor, en als het klinkt , nog beter....
                    Maar, heb je daar nou een oude Bell flesserek onder staan, of is dat alleen maar om even iets uit te proberen?
                    Groet,
                    Chris

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Hahaha, nee, dat is een MACH R182 sub.
                      Elders in dit forum is te lezen dat ik nog met het sub voor deze set bezig ben.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Voor de geïnteresseerden: Zondag 27 juni is de line array te horen in Park Podium Boom en Bosch te Breukelen, daar is een openlucht live optreden tussen 14.00 en 16.00 uur. Het eerste uur treedt er een band op, het tweede uur een dans act en worden er dus CD's gedraaid.
                        Voor meer info: Parkpodium > Home
                        Mocht je komen luisteren dan is het natuurlijk leuk je even bij mij te melden
                        De toegang is overigens gratis.
                        Last edited by MusicXtra; 22-06-09, 13:26.

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Voor de geïnteresseerden: Zondag 27 juni is de line array te horen in Park Podium Boom en Bosch te Breukelen, daar is een openlucht live optreden tussen 14.00 en 16.00 uur...
                          Helaas, zit bij Parkpop in Den Haag op zondag (28 juni ). Laat maar weten als je nog eens ergens anders staat want nieuwsgierig ben ik wel.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Het is inderdaad zondag 28 juni

Comment

• knoppenbert
                              • May 2009
                              • 26

Ben benieuwd, ik kom denk ik wel even luisteren, kan ik misschien nog wat van leren.

Groet

Bert
                              Ik rij de tourbus wel

Comment

• salsa
                                • Jan 2007
                                • 1315

MusicXtra, heb je de Line Array met een processor reeds goed in kunnen stellen?
                                Heb je iemand gevonden of heb je dit zelf gedaan?

Ik ben erg benieuwd naar de foto's van je event!

Dave
                                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...