Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EL_Loco
    • Nov 2009
    • 87

Originally posted by MusicXtra
    Over ergernis gesproken.
    Op zulke momenten ben ik blij dat ik in de auto nooit kan slapen.
    Tsja, het heeft een reden dat ik afspreek met de bijrijder om wakker te blijven...
    Dat is ook voor zijn veiligheid. Nu probeer ik te vermijden in een auto te stappen als ik te moe ben, maar soms merk je het pas halverwege op weg naar huis.

Comment

• tarpan
      • Dec 2008
      • 266

Een toestel bijplaatsen in een meubel waar bij alle kabeltjes nét lang genoeg zijn.
      Mag je dus heel de kast demonteren om 2 stekkertjes te versteken.
      als je bij de brom zit...

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Nee hoor, we zijn om 1 uur klaar, in een uurtje staat de set gereed voor transport.
        Tis half vier...net klaar, need i say more?

...Weekend!!!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Michielbla
          • Jul 2008
          • 38

1) Zatte mensen in de binnenstad als je er met de (vracht)wagen langs moet.
          2) Zatte mensen die over je kabels heen brokken.
          3) Zatte mensen die bier boven je apparatuur houden.
          4) (Zatte) Mensen die familie van de muzikanten zijn. ("Mijn zoontje speelt gitaar, mag hij niet wat harder?")
          5) Zatte mensen die in de weg lopen bij het breken.
          6) Zatte mensen die over je kabels heen pissen.
          7) Zatte mensen die niet willen luisteren.
          8) Intentionally left blank.
          9) Zatte mensen die willen helpen opruimen.
          10) Extra nummer omdat het een toptien is.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Mensen die een sub rechtop zetten om als klimwerktuig gebruiken, daardoor de grille compleet stuk trappen en vervolgens maken dat ze wegkomen zonder iets te zeggen. (krijg toch sterk de neiging om dat soort personen met een effectpedaal de tent uit te meppen, toch maar eens zo'n ding aanschaffen.)
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• GuntherM
              • Jan 2006
              • 163

Originally posted by Superfly
              Waarom heb de mixer aan hem uitgeleend?
              Voor een feestje te draaien?
              Of zou hij hem voor je repareren en ligt hij daarom uit elkaar?
              Het lijkt me toch niet dat als hij hem voor een feestje leent, hem helemaal uit elkaar haalt, tenzij er iets in gevallen is tijdens het feest(cola/Bier) en dat wilde verbloemen.

Ik zou zeggen schriftelijk verantwoordenlijk stellen, zodat hij het bij zijn verzekering kan claimen.

Marcel
              Het was een vriend van me die graag wat opnames wou maken voor het plezier, ik had zelfs enkele van zijn "werkjes" hier op harde schijf staan.

Omdat de mixer hier als reserve diende heb ik hem met vertrouwen uitgeleend, wat ik ik nooit meer doe, een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, nietwaar?

En verzekering? Voor een mixer van meer dan 30 jaar oud? Ik denk niet dat je daar nog veel voor krijgt. Ik denk trouwens dat die kerel niks meer heeft, aangezien heel zijn boel is aangeslagen door deurwaarders.

Het was mijn eerste profi mixer welke ik samen met mijn, nog steeds werkende SL1200mk2's, gekocht had voor serieus wat Belgische franken.

De mixer is nu in handen van mijn buurman, een radio amateur die het beestje misschien toch nog aan het werken krijgt, misschien krijgt dit verhaal uiteindelijk nog een happy end.

Goed weekend allen
              Gunther

Comment

• thyzerrr
                • Nov 2004
                • 92

Avondje geluid gedaan, bandje in een kroeg. Met oorsuizen thuiskomen, en twee dagen later moeten horen dat men het te zacht vond.

't Is ook nooit goed

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Als je om 15:00 uur aankomt op een klus en je denkt te kunnen bouwen tot 20:00 uur, en dan blijkt de zaal tot 17:30 in gebruik, stomme fout, kan gebeuren natuurlijk, maar als iemand dan doodleuk zegt " dan werken jullie toch wat harder..... grrr

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

Originally posted by Hansound
                    Als je om 15:00 uur aankomt op een klus en je denkt te kunnen bouwen tot 20:00 uur, en dan blijkt de zaal tot 17:30 in gebruik, stomme fout, kan gebeuren natuurlijk, maar als iemand dan doodleuk zegt " dan werken jullie toch wat harder..... grrr
                    Spreek je dit niet van tevoren af met de zaaleigenaar? Even een belletje met een aantal vragen richting hen, wat afspraken maken is niet echt de moeite.

-hoelaat kunnen we terecht?
                    -is het mogelijk dicht bij het podium te lossen, laden, we hebben X auto, bus of vrachtwagen bij ons.
                    -is er een podium, zo ja wat zijn de afmetingen? Ook hoogte ivm licht
                    -Hoe is het stroom geregeld? rode grote stekker, 5 gaten erin?
                    -is het verder weg, moet je vroeg van huis, dan is de vraag met een hapje eten in de buurt ook altijd aan te raden, meestal (als je de goede persoon aan de telefoon hebt) wordt er gewoon wat geregeld!

Scheelt je een hoop ergenis op locatie, werkt het dan toch niet, want ze houden zich niet aan de afspraken? jammer maar we hebben dit vooraf besproken,... ik ben harry potter niet die kan toveren!

We doen ons best maar de deadline wordt wel heel krap zo!
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by Watt Xtra
                      Spreek je dit niet van tevoren af met de zaaleigenaar? Even een belletje met een aantal vragen richting hen, wat afspraken maken is niet echt de moeite.
                      Ondanks strakke (schriftelijk bevestigde) afspraken maak ik dit soort dingen ook nog te vaak mee, kennelijk denken veel mensen dat het allemaal niet zo nauw kijkt met afspraken.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stainz
                        • Sep 2009
                        • 609

klusje als freelancer, beetje bouwen, podiumwisselingen.

Zouden een paar prof. tape-acts langs komen, maar voor geluid was gezorgd, ze zouden zo in komen prikken.

Geen tape-act die in wilde prikken op een behringer eurodesk met een peavey pro setje speakers, dus totaal 3x een speakerset bij moeten plaatsen die veel te groot was voor de toch al kleine locatie.

Laat die mensen alsjeblieft eens de riders gaan lezen, is toch niet zo moeilijk..

Comment

• koekie
                          • Nov 2010
                          • 13

Originally posted by Michielbla
                          1) Zatte mensen in de binnenstad als je er met de (vracht)wagen langs moet.
                          2) Zatte mensen die over je kabels heen brokken.
                          3) Zatte mensen die bier boven je apparatuur houden.
                          4) (Zatte) Mensen die familie van de muzikanten zijn. ("Mijn zoontje speelt gitaar, mag hij niet wat harder?")
                          5) Zatte mensen die in de weg lopen bij het breken.
                          6) Zatte mensen die over je kabels heen pissen.
                          7) Zatte mensen die niet willen luisteren.
                          8) Intentionally left blank.
                          9) Zatte mensen die willen helpen opruimen.
                          10) Extra nummer omdat het een toptien is.
                          10 a) kan ik een plaatje aanvragen sta ik achter een pearltje licht te knipperen zie jij cd-spelers???

Comment

• Sound Inc
                            • Sep 2006
                            • 21

ergernissen, en antwoord (in gedachten)

1. is dit allemaal voor hier of gaat er nog een deel naar een ander concert?
                            nee, dat is just onze eigen catering anders krijgen we weeral frieten of spagetti!
                            2. kun je de mengtafel achter de boxen zetten en daar de FOH regelen?
                            ja, en zet de band van eerste keer in de kelder dan!
                            3. hebben jullie ook microfoons mee?
                            nee, dat konden we net niet meer betalen met jullie budget
                            4. waar is jullie line array, das toch veel handiger?
                            help je me even 4 MSL-3 onder elkaar te hangen, da zou pas line array zijn!
                            5. ik heb 2 microfoons nodig voor mijn gitaarversterker, want ik speel in stereo
                            o ja heb jij dan een Gretsch G6120GCP? dat is naar mijn idee een van de enige stereo gitaren, zie ik uit naar de eerste 7.1 surround gitaar!
                            6. gitaar op 10, hallo kan ik wat meer stem op de monitor?
                            je dat kan, ik plug even je micro in je stack marchalls.
                            7. al die knopje raak jij daar wijs uit?
                            neen, dat is al show, ik gebruik enkel één knopje om jou stiller te zetten
                            8. ik wil veel galm op mijn monitor
                            geen probleem, de feedback krijg je er gratis bij
                            9. ik hoor echt niks op mijn drumfill
                            jep! haal even die oordoppen uit je oren!
                            10. ja maar dan klint het veel te luid!
                            geen probleem, dan haal ik even je monitor weg

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Originally posted by stainz
                              Geen tape-act die in wilde prikken op een behringer eurodesk met een peavey pro setje speakers, dus totaal 3x een speakerset bij moeten plaatsen die veel te groot was voor de toch al kleine locatie.
                              Was het dan de tape-act die zei: "Ik zie het al, Behringer, hier ga ik niet over zingen, ik ga weer naar huis!"?

Zo zie je maar dat er ook aardig wat merkengeile techs en artiesten met te veel noten op hun zang rondlopen.

-hoelaat kunnen we terecht?
                              -is het mogelijk dicht bij het podium te lossen, laden, we hebben X auto, bus of vrachtwagen bij ons.
                              -is er een podium, zo ja wat zijn de afmetingen? Ook hoogte ivm licht
                              -Hoe is het stroom geregeld? rode grote stekker, 5 gaten erin?
                              -is het verder weg, moet je vroeg van huis, dan is de vraag met een hapje eten in de buurt ook altijd aan te raden, meestal (als je de goede persoon aan de telefoon hebt) wordt er gewoon wat geregeld!
                              Genoeg zaaleigenaren gehad die daar gewoon geen antwoord gaven, of tot een week voor het event zeiden 'dat weten we nog niet'. Sja, dan heb je ook zelf pech als ik op lokatie iets anders tegenkom en je moet betalen voor een truss die in de hoek blijft liggen omdat ie er niet in past.
                              Last edited by Stoney3K; 28-11-10, 18:29.
                              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Lala
                                • Sep 2008
                                • 370

Originally posted by MusicXtra
                                Ondanks strakke (schriftelijk bevestigde) afspraken maak ik dit soort dingen ook nog te vaak mee, kennelijk denken veel mensen dat het allemaal niet zo nauw kijkt met afspraken.
                                En ach. Je moet altijd een beetje compenseren! Uurtje later beginnen is uurtje eerder stoppen!

5. ik heb 2 microfoons nodig voor mijn gitaarversterker, want ik speel in stereo
                                o ja heb jij dan een Gretsch G6120GCP? dat is naar mijn idee een van de enige stereo gitaren, zie ik uit naar de eerste 7.1 surround gitaar!
                                Pan-effecten?

Comment

Working...