Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

dat is omdat ze het altijd beter weten...
    vooral die jongens die bij bandjes edg lopen die voelen zich beter dan de rest omdat hun altijd het geluid doen bij dat bandje, dat is toch wel mijn ervaring hiermee.

Comment

• timedriver
      • Sep 2010
      • 144

Ik vind persoonlijk de bandleden altijd een redelijke ramp. (Primadonna gedrag) en overal met de fikken aan, tot aan het achterover drukken van materiaal...

Toch recent ook meegemaakt hoe het anders kan met een top 100 band uit de achterhoek met geluid uit Doetinchem. Zowel band als crew zeeeer relaxed!
      I am a Timedriver!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

dat achteroverdrukken van materiaal doen PA bedrijven ook hoor.

in juli nog 3 microfoonkabels en een microfoonstatief kwijtgeraakt aan een niet-bij-naam te noemen bedrijf. Die via mail glashard ontkennen....
        lekker belangrijk!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

Originally posted by showband
          dat achteroverdrukken van materiaal doen PA bedrijven ook hoor.

in juli nog 3 microfoonkabels en een microfoonstatief kwijtgeraakt aan een niet-bij-naam te noemen bedrijf. Die via mail glashard ontkennen....
          ja helaas gebeurd dit maar je moet ook wel zelf je materialen inpakken dan voorkom je dit soort dingen...

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

Dat er is een kabeltje in de verkeerde koffer verdwijnt kan gebeuren...maar zo ben ik het verleden wel is wat jack kabels kwijtgeraakt.

Gitaarist: heb je een kabel die van mij stoort wel eens
            Ik: nou dan word het is tijd om een nieuwe te kopen denk je niet?
            git: jah maar ik had geen tijd bla bla bla
            ik: nou vooruit ik heb dr nog wel een
            git ok bedankt
            ik: geef je hem wel terug?
            git jah tuurlijk

conclusie end van de avond weer een jack kabel zoek... soms vind ik hem nog is terug acher/naast de amp maar ook vaak zat de kabel pleite

tegenwoordig:

Gitaarist: heb je een kabel die van mij stoort wel eens
            Ik: Nee ik ben geen gitaarist ik heb toch ook geen drumstokken voor de drummer....

En vaak werkt het gewoon, want ineens hebben ze nog ergens een kabel die het wel doet.

Comment

• Jan van Duren
              • May 2004
              • 204

of men leent even je rol gaffa tape " breng ik zo weer terug"

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by Jan van Duren
                of men leent even je rol gaffa tape " breng ik zo weer terug"
                Bij mij brachten ze hem wel een keer terug, was een nieuwe rol en kreeg een leeg kartonnetje terug. Hadden even een kabel op de grond vast geplakt.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Originally posted by radioactivediscoshow
                  ja helaas gebeurd dit maar je moet ook wel zelf je materialen inpakken dan voorkom je dit soort dingen...
                  totdat het een festival is en er tussen twee bands gewisseld moet worden.
                  Dan staan alle hands gewoon op te ruimen.

Normaal zet je dan je kisten open en stopt/gooit ook gewoon iedereen alles met een boog in die kist.

deze keer weer eens niet.

en bij controle podium lag er ook niets meer dus het is echt bewust ergens anders naartoe gegaan.
                  lekker belangrijk!

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by showband
                    en bij controle podium lag er ook niets meer dus het is echt bewust ergens anders naartoe gegaan.
                    Tjsa, of een stagehand mikt het in de verkeerde kist, de magazijnmedewerker bij bedrijf X denkt "he, niet van dit bedrijf, dus nu van mij" en bedrijf X kan jou niet anders vertellen dan 'nee, het ligt hier niet'.

Hoewel ik me dat met een XLR kabel een stuk beter kan voorstellen dan met een mic statief...
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                      • Jun 2010
                      • 640

Wat ik ook inmiddels een paar keer heb meegemaakt. Tech komt binnen van bandje. Alles klinkt lekker oordeelt dat zelf ook. Vervolgens zie je op FOH dat hij gedurende de avond steeds meer omhoog begint te EQ-en in het mid-hoog. Klinkt in de zaal totaal niet vervolgens aan die man gevraagd om een en ander recht te trekken. Geen reactie, behalve, klinkt goed zo toch? NEE! Maar was hij het niet mee eens.

Voorzichtig trek ik het eruit bij ons op de EQ maar wat ik eruit trek staat hij erin te drukken.

Deze jongens hebben overduidelijk een gehoorbeschadiging want er klopte niets van. Zelfs toen de organisatie ging vragen of het wat minder kon met sommige klanken zoals hun dat mooi omschreven ging hij door. Overduidelijk gehoorschade, die man verstond mij al slecht tijdens normaal praten... Dat is ook een probleem wat ik vaker mee begin te maken vooral bij wat "oudere" techs.

Comment

• R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

Een ergernis die ik dit jaar ben tegengekomen:

Gebrek aan professionaliteit. Al een aantal jaren zit ik in een commissie die 2 podia verzorgt op een evenement, totaal ongeveer 3000 unieke bezoekers per dag, 2 dagen lang. tent en hal, akoestisch lastig, en met theatertechniek moet een leuk sfeertje weggezet worden. meer dan even een tent vullen dus, leuk klusje.
                        Jaren gewerkt met een vaste leverancier, maar gezien veranderingen in de organisatie tijd voor een herorientatie.

Ergo; een offerteverzoek van 15 pagina's geschreven met alle organisatorische en technische wensen. 20 bedrijven aangeschreven die claimen zulke klussen aan te kunnen. geen vragen via de mail binnengekomen. vreemd. Tijdens site-survey nog 10 bedrijven aanwezig.

Gegevens over rigging bleken in het offerteverzoek te ontbreken. toegezegd deze aan te leveren maar gezien korte tijdsspanne verzocht om toch een offerte in te dienen die later op riggineisen zou kunnen worden aangepast. 1 week later; offertetermijn loopt af.

één mogelijke leverancier gaf aan niet te offreren omdat meer goodwill vanuit de organisatie was verwacht, daarnaast van 6 bedrijven offerte ontvangen waarvan maar 2 offertes voldeden aan het offerteverzoek.
                        later buiten termijn nog 1 ontvangen die voldeed. meeste offertes bestonden uit een stuk of 3 a4's met daarop wat prijzen.

En maar klagen dat het slecht gaat in de branche. na jaren van vragen doen we eindelijk een verzoek aan de markt, komt er gewoon geen tot weinig response, en de response die binnenkomt voldeed in veel gevallen niet.

mijn frustratie; een goed licht/geluid bedrijf leiden heeft niets te maken wie de grootste speakerstack kan wegzetten of wie de meeste touchscreens op zijn lichttafel heeft zitten...wanneer leren we dat eens?

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

Originally posted by R. den Ridder
                          Een ergernis die ik dit jaar ben tegengekomen:

mijn frustratie; een goed licht/geluid bedrijf leiden heeft niets te maken wie de grootste speakerstack kan wegzetten of wie de meeste touchscreens op zijn lichttafel heeft zitten...wanneer leren we dat eens?
                          Waarschijnlijk pas als het echt slecht gaat en ze wel moeten gaan lezen om hun klanten van dienst te kunnen zijn . Let wel niet alle bedrijven werken zo maar veel wel iig
                          Last edited by Timo Beckman; 29-07-11, 12:37.

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

hoi Ralph,

join the club van teleurgestelde uitbesteders!
                            Ik snap ook niet dat PA bedrijven zo een probleem zien om complete sets met prijs en al op de site te zetten.
                            Vrijwel alle offertes zijn echt niet "op maat" zoals op de site altijd zo mooi gezegd wordt.
                            lekker belangrijk!

Comment

• timedriver
                              • Sep 2010
                              • 144

Ik denk dat dat stukje onprofessionaliteit juist voorkomt uit ellende in de markt. Het personeel dat voorheen de offertes zat te tikken (en dus alleen maar op kantoor zat) moet nu in de producties meewerken of is op straat gezet, waardoor er minder tijd en dus aandacht kan worden besteed aan de offerte.

Het opstellen van een deugdelijke gespecificeerde offerte met uitleg kost ook een boel tijd, maar het blijkt maar weer, dat je je concullega bedrijven er wel de loef mee kunt afsteken...
                              I am a Timedriver!

Comment

• R. den Ridder
                                • Sep 2000
                                • 1500

Originally posted by timedriver
                                Ik denk dat dat stukje onprofessionaliteit juist voorkomt uit ellende in de markt. Het personeel dat voorheen de offertes zat te tikken (en dus alleen maar op kantoor zat) moet nu in de producties meewerken of is op straat gezet, waardoor er minder tijd en dus aandacht kan worden besteed aan de offerte.

Het opstellen van een deugdelijke gespecificeerde offerte met uitleg kost ook een boel tijd, maar het blijkt maar weer, dat je je concullega bedrijven er wel de loef mee kunt afsteken...
                                Precies wat ik bedoel, maar dan omgekeerd. De tijd van naast je telefoon wachten op een klus is voorbij.

Die offertetijd hoort bij een klus, een klus bestaat niet uit opbouwen, draaien, afbreken, klaar? het is offreren, specificeren, voorbereiden, opbouwen, draaien, tussentijds aanpassen na evaluatie, verder draaien, afbouwen, factureren, schoonmaken en onderhoud. en nog 100 stappen daar tussen.

maar Showband, kun je jouw ervaringen delen?

Comment

Working...