Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Of je wordt ingehuurd op een festival, met vrijwilligers met bedenkelijke capaciteiten onder je en dan wordt er van je verwacht dat je een complete bandwissel inclusief soundcheck binnen 5 minuten kan klaarspelen. Ze keken ook heel raar op toen het niet lukte, ondanks dat het nog redelijk vlot verliep. Toen kregen we 15 minuten, zodat we niet te veel uit zouden lopen. Zelfs dat was nog flink doorwerken.

Geen idee hoe het de jaren erop is verlopen, ik geloof dat het festival niet veel edities heeft gedraaid. (Bovenstaand is alweer van een paar jaar terug.)

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1086

Nooit echt behoefte gevoeld aan dit topic bij te dragen, maar nu dan toch gezwicht:

ergernissen top 2, in willekeurige volgorde:

Zoals van tevoren aangekondigd met vrijwilligers moeten samenwerken, maar er op lokatie achterkomen dat ze alledrie zeer minderjarig zijn en liever samen spelen met een bal tape... (de klant: "moet ik ze vragen of ze je willen gaan helpen ipv te gaan apekooien in de rolsteiger, of doe je dat liever zelf?")

Midden in je theatertour een voorstelling hebben in schubbenkuttenveen. Een week van tevoren opgebeld worden met de mededeling dat er standaard geen licht is, maar dat ze wel wat neerzetten (een voorstelling met normaliter 60 lampen). De opmerking vervolgens tijdens de dag zelf dat ze eigen licht gaan kopen en dat een leverancier bewegend licht heeft geoffreerd en dat dat hen de beste oplossing leek aangezien dat lekker snel bouwen is (en nog zeven en een halve ondoordachte argumenten)

@lex

PS Toch wel lekker om zo even stoom af te blazen...
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• LJmalcolm

Een van m,n ergernissen.. Zeker de komende tijd!

Tentvloeren die eruit zien als een golfslagbad

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

1. plastic bekertjes
          2. geen plastic bekertjes
          3. plastic bekertjes met een scheur er in
          4. wel plastic bekertjes, geen koffie
          5. koffie op een school gezet
          6. koffie op een school gezet om 06.00 en om 13.00 nog als vers...
          7. zes uur en de koffie is zoek
          8. half zeven en de koffie blijft onvindbaar
          8. kwart voor zeven en senseo uit eigen backup aangezwengeld
          9. wel bekertjes, nergens een vuilnisbak

zo koffietijd!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Een band die veel te laat komt omdat ze eerst maar even zijn gaan eten met z'n allen. Vervolgens je een slag in de rondte moeten werken om alles af te krijgen, en net als je met veel pijn en moeite de complete band op het podium hebt om te sound-checken krijg je de melding dat je eten geserveerd staat.
            Dat zijn van die avonden waarop ik me afvraag wat er nou zo leuk is aan dit vak
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Originally posted by moderator
              1. plastic bekertjes
              2. geen plastic bekertjes
              3. plastic bekertjes met een scheur er in
              4. wel plastic bekertjes, geen koffie
              5. koffie op een school gezet
              6. koffie op een school gezet om 06.00 en om 13.00 nog als vers...
              7. zes uur en de koffie is zoek
              8. half zeven en de koffie blijft onvindbaar
              8. kwart voor zeven en senseo uit eigen backup aangezwengeld
              9. wel bekertjes, nergens een vuilnisbak

zo koffietijd!

Thuis lekkere Nespresso drinken en dan die koffie gezet op een school om 6 uur om 1300 uur aangeboden krijgen, brrrr

Comment

• Funkmaster
                • Dec 2004
                • 204

Band die om 20u moet spelen komt aan om... je raad het al... 20u. Zijn ze eindelijk opgesteld en gesoundcheckd, gaan ze leuk verstoppertje spelen voor de organisatie omdat ze nog niet willen beginnen wegens te weinig volk....

DJ's die een uur willen soundchecken voor aanvang van de show en dan pissed zijn als je hen uitlegt dat dat echt niet nodig is en er ook geen tijd voor is...
                It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• Dj Yves
                  • Sep 2008
                  • 72

nog een leuke, ik draaide laatst in een bar moving head, rookmachines en strobo ''waar kunnen wij deze op aansluiten''. ''dit stopcontact kan je gebruiken'' ik zet mh aan en hij gaf een flits en daarna stond hij uit samen met de andere apparaten ''meneer waar heeft u ons op aangesloten'', ''op een dimmer"
                  If brute force doesn't work, you're not using enough!

Comment

• Carl
                    • Nov 2000
                    • 907

Ja, dat heb ik ook eens gehad, natuurlijk weer een restaurant.
                    Vragen waar je mag aansluiten, wijst die slimmerd op een WCD aan het plafond waar een hanglamp was ingestoken, overduidelijk brandde deze gedimd.
                    Mijn protest was natuurlijk zinloos, dus ik er een parretje bijgestoken en zo zijn dimmer kapotgemaakt (hihihi) Die hing toch al los in de doos en ook de knop ontbrak, dus dat werd ook tijd.
                    Toen kreeg ik een stopkontaktje dat met 3 x 0,75 ergens vandaan kwam toegewezen.....
                    Heb maar even de gokkasten eruit getrokken en die aansluiting voor geluid gebruikt, de TV in de hoek ook uitgetrokken en die voor mijn Par 56 setje gebruikt, in de hoop dat het een andere groep was dan de gokkasten, is de rest van de avond goed gegaan gelukkig.
                    Bandje kijken is tenslotte ook leuker dan gokken of TV kijken niet?
                    Last edited by Carl; 23-05-09, 23:43.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Originally posted by Dj Yves
                      nog een leuke, ik draaide laatst in een bar moving head, rookmachines en strobo ''waar kunnen wij deze op aansluiten''. ''dit stopcontact kan je gebruiken'' ik zet mh aan en hij gaf een flits en daarna stond hij uit samen met de andere apparaten ''meneer waar heeft u ons op aangesloten'', ''op een dimmer"
                      Een betere leeschool en onderbouwing voor:

"Meten is weten!"

dus de volgende keer even de duspel mee...
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Originally posted by Carl
                        Mijn protest was natuurlijk zinloos, dus ik er een parretje bijgestoken en zo zijn dimmer kapotgemaakt (hihihi) Die hing toch al los in de doos en ook de knop ontbrak, dus dat werd ook tijd.
                        Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe dit nou werkt... Klant wijst je een stopcontact met dimmer aan, jij sluit er een parretje op aan en zo gaat zijn dimmer kapot? Kan me misschien nog van pas komen, ooit.

Ik ken overigens het probleem met dimmers, altijd erg vervelend dat zoeken naar een juiste stroombron.

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

je zou toch zeggen dat als een bedrijf die dimmerkringen aanbrengt dan ie dan meteen de stopcontacten ook even met een lettertang markeert dat het een dim uitgang is
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

[FONT=Verdana]Laatst ook in een zaaltje gestaan. Ik vraag waar ik mij stroom vandaan moest halen voor m'n setje. Dus hij wijst doodleuk een stopcontact achter een kast aan. (ja ik weet het, het is moeilijk om naar iets te wijzen wat achter een kast zit.) Maar hij zei dat ik de kast maar wat naar voren moest trekken.[/FONT]

[FONT=Verdana]De zaal eigenaar beweerde daarbij dat dit een aparte groep was speciaal voor in de zaal voor mensen zoals ik, die graag een geluidssetje opzetten.[/FONT]

[FONT=Verdana]Afijn, ik daar mijn set op aangesloten. Hoor ik af en toe een rare hik. En begonnen de lampjes een beetje gek te doen. Zodoende ging ik op zoek naar de oorzaak. En kwam tot de conclusie dat achter de wand nog een ruimte was, dat was ze noemen "de keuken". Waar zo af en toe de koelkast aansprong. En nog voordat ik nog iets kon wijzigen. Sprong in de hele zaal het licht EN het geluid uit.[/FONT]

[FONT=Verdana]Maar verdomme wat waren die frieten lekker[/FONT]
                            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Originally posted by dj-wojcik;507084

[COLOR=black
                              [FONT=Verdana]Maar verdomme wat waren die frieten lekker[/FONT][/COLOR]
                              Goh, je bent vlug tevreden, waarschijnlijk nog nooit goeie frieten gegeten
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dj-wojcik
                                • Jul 2008
                                • 911

Originally posted by sis
                                Goh, je bent vlug tevreden, waarschijnlijk nog nooit goeie frieten gegeten
                                sis
                                nou ik zal je eerlijk bekennen dat zo'n foutjes niet goed zijn te maken met wat frieten. Het duurde dan ook weer een paar minuten voor dat alles weer up-running was. Maar zoals jullie misschien weten voelt dit als uren voor zowel de klant/publiek als voor mij.

Ik was dan ook achteraf best wel pissed-off. En vooral die domme grijns op het gezicht van de zaaleigenaar
                                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...