Ergernissen top 10
Collapse
X
-
Tja, ik probeer het wel, maar als je helemaal nat bent van het zweet, dan blijf je er wel aan denken. Ook als je even niet verder komt, omdat je moet wachten op het een of het ander, dan merk je het wel...
En Aruba... Lijkt me leuk voor vakantie, niet om te werken
Comment
-
Een Pearl Tiger voor vier moving heads en een paar sunstrips... Voor een school???
En ik me ieder jaar maar weer afvragen waarom de regering veertig procent van mijn salaris claimt om overheidszaken te betalen. Ik snap je frustraties over de onkunde van deze man, maar ik ben voor mijn eigen portemonnee toch blij dat dit soort types eindverantwoordelijk zijn. Ik ben het met je eens dat een 24-kanaals schuivenbak geen optie is. Je hebt voor twee á driehonderd euro echter 19" controllertjes die absoluut raad weten met die paar apparaten (en meer). En dan ziet het er ook echt prima uit.
In dat kader mijn voornaamste ergernis: Overheidsinstellingen die teveel geld uitgeven aan AV-apparatuur (al dan niet geassisteerd door gehaaide accountmanagers van leveranciers). Ik snap best dat dit ook een normale markt is, maar wat hier soms gebeurt grenst echt aan volslagen oplichterij.Last edited by Robert H; 01-07-10, 11:41.Comment
-
Noem er eens een paar dan? Een scanmaster kun je geen sreieuze show mee maken. Ik ben het met je eens dat een tiger wellicht wat te duur is, maar een Jester ML / pilot 3000 oid is wel echt het minimum wil je iets kunnen (en nog altijd maar half zo duur als een tiger
).
It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
Inderdaad, dan ben ik wel benieuwd, want dat kan een boel geld/gedoe schelen hierzo
. Een Tijgertje zal overdreven zijn, maar ik kan zelf zo niets vervangends vinden? (nou ben ik dan wel een klein beetje meer van het geluid dan van het licht...
)
Trouwens, de set wordt in negen jaar afgeschreven en dan wordt er een nieuwe aangeschaft, dus zoveel van jouw belastingcenten zullen er ook weer niet in zitten
(uiteraard wordt de eventuele restwaarde van de set daar ook aan besteed).
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Tiger was ook afgekeurd door deze man...
(reden: licht stond niet in verhouding met geluid, oftwel: Daan (djspeakertje) heeft te weinig geluid begroot
)
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar een fatsoenlijke sturing voor 300 euro, van een scanmastertje zul je er al gauw 3 nodig hebben omdat ik wel voor alle dingen verschillende chases wil laten lopen.
Maar... de hele instelling was om er iets van te leren. Een pearl tiger, daar kan ik nog genoeg van leren . Een scanmastertje niet, daar heb ik al genoeg ervaring mee.
Heeft iemand van jullie nog tips voor een betaalbare sturing? Er staat nu een zero88 juggler, hiervan zijn momenteel 6 kanalen in gebruik, maar met dit ding kun je volgensmij niet patchen?
(4 MH's, 2 KLS-800, 6 actieve sunstrips en 1 rookmachine moeten er op)
Ik heb zelf al een beetje lopen zoeken naar een pearl look-like tafel, ik zag de LSC Maxim XL op internet voor zo'n 2600 euro (nieuwprijs), iemand die hier iets zinnigs over weet te zeggen?
Software met midipaneeltje ben ik zelf niet zo'n fan van omdat het 9 jaar mee moet gaan en dat zal na verloop van tijd wel hopeloos verouderd zijn...licht dat licht mij welComment
-
Maar het moet sowieso allemaal makkelijk op en af te bouwen zijn en makkelijk te bedienen. Dus dat wordt dan waarschijnlijk 19" computer + touchscreen + 19" midi paneeltje. Kwestie van kabeltjes erin en klaar.
Ik heb het laatst wel uitgerekend, al met al zit je dan ook al aan zo'n 2000 euro, geld wat je naar mijn mening beter kunt uitgeven aan een hardwaresturing...licht dat licht mij welComment
-
Dat was ook mijn gedachte, maar het volgende doet mij vermoeden dat het om een theater-achtige opleiding gaat. In dat geval kan ik me er nog iets bij voorstellen. Je kunt je leerlingen moeilijk het vak leren op een 19" schuivenbakkie met een joystickje ;-)
Als de TS echter op een normale middelbare school zit en zelf een stapje hoger wil dan een Scanmaster dan haak ik ook af. In dat geval is het schaamteloos eigenbelang en zadelt 'ie de school wellicht met een geweldige (maar overbodige) lichttafel op. Maar goed, dat weten we niet.
Nou... Alleen dat ik 2600 euro voor een betrekkelijk kleine lichtset op een school nog steeds erg veel geld vind. Wij draaien onze (aanzienlijk grotere) show op een tafel die niet veel meer kost...
Ook al zou je tweeënhalve mille te besteden hebben dan nog zou ik niet meer dan 1000 euro aan een lichttafel uitgeven in zo'n situatie. Steek liever de rest in allerlei andere leuke en nuttige zaken die de shows opleuken!Comment
-
ergernis toppertje... een onderwerp kapen terwijl je gewoon een onderwerp aan kunt maken, of beter nog: in het juiste lopende onderwerp je vervolgvragen kunt stellen.
Geleuter hieronder over een docent die niet levelt met het ambitie niveau van sommige leerlingen wordt naar het digihalla gekieperd, scheelt weer een ergernisje!Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Mijn ergenis is dat leerlingen misschien wel genoeg ervaring hebben en daarom een Tiger zouden willen maar deze leerlingen gaan een keer van die school af en dan moeten de volgende leerlingen opstaan en het ook kunnen bedienen....de hele instelling was om er iets van te leren. Een pearl tiger, daar kan ik nog genoeg van leren . Een scanmastertje niet, daar heb ik al genoeg ervaring mee.
Een Tiger is dus niet makkelijk te bedienen, waar hebben we het dan nog over.Maar het moet sowieso allemaal makkelijk ...[knip]... te bedienen.
Helaas hoor ik dit wel vaker van leerlingen op scholen dat iemand wel met iets kan werken maar niet denkt aan wie er na hen komt.
Comment
-
De bedoeling is dat wij onze "opvolgers" gaan "opleiden", zodat het hele gedoe uiteindelijk door leerlingen georganiseerd en bedient wordt
. Wij zitten gewoon op een middelbare school, dus Robert H: Als jij voor 1000 euri een geschikt lichttafel weet houden wij ons aanbevolen.
Maar zoals Mod al zei is dit niet echt een geschikt stukje forum voor deze discussie, Rick zal deze waarschijnlijk elders op het forum voortzetten.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Opbouwen in een tent vol steekvliegen...
Rob.All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.Comment
-
Weer 2 erbij:
1) Een band die het leuk vind een emmer varkensbloed over zijn publiek te gooien...
... en over de kabels, wedges, mics, enz van het verhuurbedrijf

2) Op zondag op het magazijn staan en dit soort troep binnen krijgen!
(En dan is die zondag niet het probleem.)Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment

Comment