Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Hier nog een ergernis: Fabrikanten die updates van firmware op hun site zetten en hardnekkig de datum er niet bij plaatsen...
    Roland doet dit, ondanks een paar verzoeken, ook. Is niet handig als je eerst je tafel uit moet pakken om te kijken welke versie er nu op staat.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

ernstig probleem... firmware of software?

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

knorrepot..musicxtra... ergenis? Rock en roll :P... Ik heb het idd ook nog niet zo erg meegemaakt na de tijd.

Hulde aan het totale team! Allemaal keihard gewerkt. De "geluidsman" van zn bandje... die hadden we beter in een flightcase kunnen duwen! De band zelf trouwens ook... In een feesttent je gitaartoren op standje wereldoorlog zetten!

ergenis op dit moment; heel veel werken met dit mooie weer
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

ergernis?

een feestje organiseren, en er de avond van te voren achter komen dat er mensen niet op komen dagen wegens allerlei kutsmoesjes, waaronder zelfs een vervroegde vaderdag.

ben wederom blij dat ik geen 30 kg vlees voor de bbq op voorrad heb gegooid, en dat de slager op zondag langskomt met vers spul.

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Ik had best willen komen hoor! Maar aangezien de merken die ik echt interessant allebei niet konden en het voor mij sowieso een bijzaak is...

Mijn leven draait niet om PA alleen en als ik moet kiezen tussen tijd besteden aan de voorbereiding om een langlopende rechtzaak in cassatie te krijgen en naar Almelo waar ik wel leuke dingen zal zien/horen maar net niet wat ik wil...

Simpele vergelijking: Jij gebruikt al jaren naar tevredenheid Meyer. Dan heb je minder interesse in de rest van de markt. Zelfde hier: Gebruik al sinds 1998 D&B, met wat EV on the side. Dan is het begrijpelijk dat mijn main focus op D&B ligt. En natuurlijk ben ik altijd wel benieuwd naar nieuw spul zoals de set van Sander. Maar da's voornamelijk om voor mijzelf een vergelijk te maken met D&B.

Net als met vrouwen: Kijk en vergelijk graag maar kom elke keer tot de conclusie dat die van mij voor mij de beste is!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by Outline

Simpele vergelijking: Jij gebruikt al jaren naar tevredenheid Meyer. Dan heb je minder interesse in de rest van de markt.
              eh, ik heb ergens in 2008 al een poging gedaan om TW-audio te benaderen als dealer / importeur. Ben zeker niet getrouwd met Meyer, maar heb vanmiddag wel weer gehoord waarom die UPA al 30 jaar de meest verkochte speaker ter wereld is.

Originally posted by MacGyverSounds

ben wederom blij dat ik geen 30 kg vlees voor de bbq op voorrad heb gegooid, en dat de slager op zondag langskomt met vers spul.
              Bleek de chinees met drank etc nog goedkoper voor de wel-aanwezigen dan de bbq.
              Vrij naar Misha Wertheim : ben ik blij dat we een oppas hebben. We hebben weliswaar geen kinderen, maar op een kutfeestje kan ik wel lekker zeggen : jahaa, schat, de oppas, we moeten gaan....
              Last edited by Gast1401081; 09-06-13, 17:24.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

Dingetje waar iedereen wel mee te maken heeft. Het juiste initiatief maar leden laten het afweten...

Maak het steeds vaker mee op verenigingen dat ze erg graag wat willen organiseren maar dat er werkelijk geen hond op af komt. Vervolgens klagen mensen steen en been dat er nooit wat te doen is. Pfff hier word je zo moe van. Het is erg jammer van de tijd die de mensen erin steken om echt iets op poten te zetten.

Zo dat moest ik ff kwijt...

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Van het weekeind gezellig naar een bruiloft geweest...leuke DJ en gezellige muziek..

In het midden van de avond komt er een lokale zanger wat nummers zingen...er waren ongeveer een 200 man....niet al te grote zaal... Komt dat geluidsmannetje binnen zeilen met een dubbel 15 top en een dubbel 18 sub per kant....

HARD...HARD... ZANGER BEGINT TE ZINGEN EN ROEPT ALVAST ZET DE GEHOORAPPARATEN MAAR UIT!!

Ik zit nog met een suis in mijn oren....en ik had mijn dopjes zelfs in!!!

Pfff....beetje erug overdone....die set......iedereen was blij dat de DJ weer starte met draaien....
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

Originally posted by drbeat
                    Van het weekeind gezellig naar een bruiloft geweest...leuke DJ en gezellige muziek..

In het midden van de avond komt er een lokale zanger wat nummers zingen...er waren ongeveer een 200 man....niet al te grote zaal... Komt dat geluidsmannetje binnen zeilen met een dubbel 15 top en een dubbel 18 sub per kant....

HARD...HARD... ZANGER BEGINT TE ZINGEN EN ROEPT ALVAST ZET DE GEHOORAPPARATEN MAAR UIT!!

Ik zit nog met een suis in mijn oren....en ik had mijn dopjes zelfs in!!!

Pfff....beetje erug overdone....die set......iedereen was blij dat de DJ weer starte met draaien....
                    Dan ga je naar die flapdrol achter de knoppendoos toe en vertelt hem op niet te missen wijze dat tie iets aan z'n oren moet doen. Kom je gelijk weer op een andere ergernis voor die man: Een wijsneus uit het publiek die ook wel eens wat met geluid heeft gedaan... (NOFI)

Ik ben zelf altijd behoorlijk gevoelig voor de input van het publiek. Zij bepalen mede het volume. Moet het zachter dan gaan we daar aan werken. Het is gewoon wachten op regelgeving in dit land net als in Belgie; alleen zal de uitvoering helaas te wensen over laten vermoed ik.
                    d&b Audiotechnik

Comment

• drbeat
                      • Jun 2012
                      • 671

Ik wil daar nooit de wijsneus uit hangen...ik ga met dat soort dingen graag naar buiten toe om een frisse neus..

Of loop naar de achterkant van t zaaltje..mij om t even..

Ik heb zelf nooit zo hard gedraaid met live bandjes...ook niet met het stevige werk...

Ik durf wel te stellen dat t minimaal 110 db op een afstandje van drie meter vanaf foh...en dat is al erg fors vind ik....als je zonder dopjes je gehoor gewoon hoort klapperen in je kop dan gaat t hard...erg hard...

En ik durf zo al te voorspellen dat binnen t jaar hiervoor landelijk de eis in de wet komt die het aantal dbs voorschrijft...en anders komt het in de bestemmingsplannen want nu met het uitrollen van standaard bestemmingsplanregels in nederland zo geregeld dat in de bestemming centrumdoeleinden een horeca categorie 1 mag...en als er dan eens iets georganiseerd wordt......ist vaak muziek..

Hoop gewoon dat de bedrijfstak er zelf wat aan doet en deze gasten die zo hard gaan door hun mede broeders op hun vingers worden getikt....dat t zelfregulerend gaat werken...dat zou mooi zijn..
                      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

lokale zanger wat nummers zingen...

iedereen was blij dat de DJ weer starte met draaien....
                        Dat is toch standaard.
                        Waarom weet ik niet, maar tegen zo'n zanger (de meeste kunnen nauwelijks fatsoenlijk zingen) zegt niemand iets, maar tegen de dj vaak wel.
                        De geluidsman is meestal van het zelfde niveau, jammer maar waar.
                        Als ik het niet vertouw hoeven ze bij mij niet meer in te prikken.
                        Hoe beter de zanger des te rustiger en leuker is de rest, geld voor alles, opbouw, grote van de set, manier van communiceren.

Een paar jaar geleden ben ik ook eens gevlucht toen er een dubbele q7 set vol open ging in een kleine zaal. Kwamen ze me halen in de keuken, of ik even het showlicht uit wilde doen, de aanstekers moesten aan...

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

Ik wil daar nooit de wijsneus uit hangen...ik ga met dat soort dingen graag naar buiten toe om een frisse neus.. Of loop naar de achterkant van t zaaltje..mij om t even..

Hoop gewoon dat de bedrijfstak er zelf wat aan doet en deze gasten die zo hard gaan door hun mede broeders op hun vingers worden getikt....dat t zelfregulerend gaat werken...dat zou mooi zijn..
                          Maar als jij, als vakbroeder, al wegloopt, wie gaat dan die tik op de vingers uitdelen?

Ik heb overigens in april hetzelfde meegemaakt, toen met een DJ.
                          Nadat we een band in een kerk hadden geschoven t.b.v. een trouwdienst,
                          gingen we rond 22:00 naar de strandtent voor het bruiloftsfeest.

De hapjes waren subliem, werkelijk. De DJ? pfff een permanente van
                          97 dB(a) met pieken naar 102.

22:07 uur stonden we buiten, samen met nog meer gasten.

Ik heb toen ook niet de wijsneus uitgehangen!

grtz

Nes
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Ik kan het niet laten om er dan iets van te zeggen....
                            Zelfs een keer gedaan bij een Toto concert in Ahoy een jaar of 10 geleden, met doppen in de oren was het bij de FOH nog steeds niet te harden.
                            Heb de tech erop aangesproken maar die was te arrogant en vond dat hij het prima deed, ondanks dat het merendeel van het publiek regelmatig met de vingers in de oren stond.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by MusicXtra
                              Zelfs een keer gedaan bij een Toto concert in Ahoy een jaar of 10 geleden, met doppen in de oren was het bij de FOH nog steeds niet te harden.
                              Heb de tech erop aangesproken maar die was te arrogant en vond dat hij het prima deed, ondanks dat het merendeel van het publiek regelmatig met de vingers in de oren stond.
                              Meetinkje doen, en onmiddellijk doorsturen naar de milieupolitie, met de vraag eventjes langs te komen.

Aan dat soort heerschap moet je niet veel woorden verspillen.

Comment

• DJ Antoon
                                • May 2005
                                • 1681

Originally posted by MusicXtra
                                Ik word daar ook makkelijker in.
                                Ook ooit in ahoy bij il divo, verwacht je van te voren een rustig geluid... Ga ik in de pauze drinken halen, en gespreksonderwerp nummer 1 bij de bar was het geluid. Zelfs de "echte" fans merkten vol ongenoegen op dat dit altijd zo was.
                                Begrijp het ook niet want iedereen zat en luisterde, het is er verder gewoon stil...

Comment

Working...