Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

dj ergernisje/lolletje: "euh meneer, waar kan ik m'n usb stick instoppen?"
    ... Set bestaande uit 3x CD1000mk3 en 1x DJM800 volgens afspraak en door de dj aangeleverde rider.
    Toch een lekker weekend gehad!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by Big Bang
      Standaard reactie: "1 à 2 miljoen" Sommige geloven het nog ook .
      Pffrt, als lichtmensen hebben we tenminste nog een krachtstroomgroep nodig!
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Originally posted by salsa
        Bandleden of DJ die naar je toekomen en het eerst wat ze zeggen is;" Hoeveel Watts is je installatie???"

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffff!!!

Dave
        Twee Watt. Links wat en rechts wat.

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Als je op vrijdag de trap op moet bij kasteel heeze terwijl je dacht beneden te staan en zaterdag de trap op bij fork en mes in hoofddorp, ik had toch echt gebeld of er een trap was, BRRRRRRRRRRRRAAAAK

Comment

• timedriver
            • Sep 2010
            • 144

Stroom blijft lastig....

Vrijdagavond een bruiloft in een al wat ouder hotel, de feestzaal was optisch mooi opgeknapt, de wc's waren nog prachtig in jaren 70 groen...

Schijnbaar was de elektrische installatie nog van voor dat bouwjaar, ten eerste zaten er in de hele zaal (+/- 350M2) maar 4 wcd's, ten tweede bleken die dingen op een zodanige wijze aangesloten te zijn, dat als de kroonluchters uitgezet werden, wij kortstondig de spanning verloren...

De gasontladingspitjes in de scans en de headjes vonden het vast leuk! Zucht...waarom wel adverteren als bruiloftlocatie maar niet zulke basic zaken op orde hebben??? Dat geldt in mijn ogen ook voor de brandmelders, als je toch een feestzaal hebt, dan laatje toch geen optische melders (Zoals hier) installeren? Dat brengt geheid ge-eikel met zich mee!!!
            I am a Timedriver!

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Originally posted by Hansound
              Als je op vrijdag de trap op moet bij kasteel heeze terwijl je dacht beneden te staan en zaterdag de trap op bij fork en mes in hoofddorp, ik had toch echt gebeld of er een trap was, BRRRRRRRRRRRRAAAAK
              Kasteel Heeze,...tsjaa. Het koetshuis is dik in orde maar die trap naar die bovenzaal gaan wij met geen band of artiest meer op tenzij er vet voor betaald wordt (en ja dat geld smeert slechts de portemonnee maar niet de rug)
              Die is soort van 'blacklisted' bij ons!
              d&b Audiotechnik

Comment

• Maus0611
                • Sep 2009
                • 2

Ik werk in een klein vlakkevloer theatertje waar het toneel ook meteen de foyer is. De bar is rechts achterop het toneel en word dichtgeklapt bij aanvang. Verder is het nog geen 4 meter hoog, 24 dimmers en een 10 kanaals mengtafel.

Laat ik beginnen, bij de voorbereidingen.
                Technici willen om 10 uur al komen bouwen, terwijl er pas aanvang is om 21.00uur. Als je ze dan opbelt willen sommige het wel begrijpen, anderen hebben toch 'lang' nodig. Uiteindelijk komen ze binnen en zeggen állemaal: 'Goh, kleiner dan ik dacht, dit word een rustig dagje'.

Vervolgens wil men 12 microfoons aansluiten, 30 lampen gebruiken, en 5 meter speeldiepte is toch echt wel wat ze nodig hebben. Dan zit je bij ons al ongeveer half in de tribune

Meestal is het ook zo van: 'ja, mijn decor is te hoog'. Wat wil je dat ik doe, een gat in het plafond hakken?
                En dan zijn ze beledigd...

Als ze geen techniek bij zich hebben sta ik zelf achter de knoppen, wel zo leuk. Veel artiesten(waarom zijn het dan vaak de vrouwen) vinden het dan slecht klinken, terwijl ze niet in de zaal zitten maar op toneel staan, en dus tussen de speakers staan. 'Ja euh, het klinkt wel hol'.

Ja, en als het publiek er eenmaal is, moet de piano het ontgelden, meestal word daar een soort bar van gemaakt. Iedereen zet er glazen op, hangt er wat tegenaan etc. Ik geef dan ook geen toestemming om met open klep te spelen, tenzij het publiek door andere spullen, niet bij de piano kan. En toch viel er laatst iets in de piano, tijdens het optreden, maar dat deed de muzikant zelf.

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by Maus0611
                  Meestal is het ook zo van: 'ja, mijn decor is te hoog'.
                  Ah, het antwoord zit in de opmerking, het is zijn decor wat te hoog is...
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Ik zit me ook al af te vragen wat we met dit verhaal moeten
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Je moet er helemaal niets mee, daarom is het ook de lounge.
                      Schijnbaar is de ergernis dat het theater zo klein is.

Dat brengt me bij de vraag: om welk theater gaat het eigenlijk?

Mvg,

Teun
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

@Maus0611,
                        Wat je eigenlijk aangeeft is dat de programmeur voor jullie bespelingen de beperkingen van jullie unieke locatie niet helder naar voren brengt.
                        Je moet je afvragen of de bezoekende gasten of de communicatie met de boekingsburo's hapert....Als ik geld in zou moeten zetten dan wist ik het wel!

Jullie zitten niet toevallig in het zuidelijkste puntje van de provincie Friesland toch?

...brings back memories....
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• kokkie
                          • Nov 2003
                          • 1166

Zou ook Walhalla in Rotterdam kunnen zijn ....

En volgens mij is de ergernis, de des-intresse van de bezoekende technici.
                          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Mike Manders
                            • Aug 2006
                            • 341

Walhalla, daar ben ik ook eens ooit geweest. toen werd ons tijdens het opbouwen verteld dat het speelvlak tevens de foyer was. ik kreeg toen de slappe lach. de enige die des-interesse toonde in alles wat er gebeurde was de huistechnicus.
                            in ieder geval, het was wel een leuk optreden. en het was "uitverkocht", 80 stoelen, ik krijg nu weer de slappe lach als ik eraan terugdenk.

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Mijn ergernis afgelopen klus:

Als DJ een harde schijf meenemen met de hele muziekgeschiedenis van 1959 tot en met nu erop, fanatiek je laptop en controller meenemen zodat je even aan de gang kan...

Blijkt op lokatie dat je de USB-kabel van je harde schijf bent vergeten. Dan weet je ook weer waar je CD-koffer goed voor is.
                              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• jakkes72
                                • Dec 2003
                                • 1015

Originally posted by Stoney3K
                                Dan weet je ook weer waar je CD-koffer goed voor is.
                                Om een USB kabel in te doen....?

Comment

Working...