Ergernissen top 10
Collapse
X
-
Gewoon flink gas geven in zijn achteruit, dan pas de koppeling op laten komen. Zo'n diesel heeft genoeg koppel om een personenwagentje van een ton door zijn handrem heen te werken.
First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Afgelopen dinsdag tijdens het inregelen van het systeem voor het Tros Muziekfeest in Heerenveen:
Voorbijganger: "Zeker allemaal playback hè?"
Dat klopt. Het Tros muziekfeest is 90% playback. Het is een TV show en de keuze om dat grotendeels playback te doen, begrijp ik goed en dat respecteer ik.
Het gaat om de manier waarop het wordt gevraagd. "Zeker allemaal playback hè?". Er schuilt een negatieve lading in die zinsvorm en dan weet ik al waar de vraagsteller naartoe wil. En hoezeer ik het misschien wel met diegene eens ben, het is niet mijn bedoeling om mijn opdrachtgever te kakken te zetten, en zeker niet om het vermoeden van een voorbijganger te bevestigen zodat hij zich lekker kan aftrekken op het feit dat hij (zij) gelijk heeft.
Mijn antwoord was dat ik dat niet wist omdat ik nog geen draaiboek had gekregen voor die avond. Daarmee heb ik niet gelogen. Er zit wel degelijk live materiaal tussen, dus is het niet "allemaal playback".
De voorbijganger was niet content met dat antwoord en vroeg het nog eens. Ik gaf hetzelfde antwoord, maar op een toon waarmee ik liet blijken dat ik geen zin had in de discussie. Ze vond me niet aardig en ze twijfelde aan mijn capaciteit om met artiesten te werken. Mevrouw was zelf zangeres en zong vroeger altijd live. Ik verontschuldigde me dat ik haar niet kende en vroeg haar waarom zij niet in het draaiboek stond, en andere "artiesten" blijkbaar wel. Ik zou ander werk moeten zoeken en ze zou met mijn superieur gaan praten. Ik heb haar die dag niet meer gezien. Bij het pilsje na afloop kon mijn superieur zich niet herinneren dat hij die dag een heetgebakerde "artiest" had gesproken die klachten had over het personeel.
Bij deze dus mijn nieuwe ergernis: Artiesten die zichzelf beter vinden dan de rest en daar ook echt bevestiging voor nodig hebben en dat proberen te zoeken bij mensen die actief zijn in het veld want die weten wat er in hen om gaat".
Overigens heb ik best even hard moeten lachen toen een bewoner de noodstop van de aggregaat had gevonden. Heerenveen breekt echt alle records wat betreft "dat maak je niet vaak mee" momenten.
Prettig weekend.Comment
-
Op een locatie komen waar je van tevoren contact mee hebt gehad waarbij ze de garantie gaven dat laden en lossen geen probleem is en ik met mijn bus tot voor de deur kan komen.
Vervolgens op de dag zelf, afgelopen avond dus, erachter komen dat ze een tent voor de deur hebben gezet zodat alles 5 meter door het grind gesleept moet worden en vervolgens over een kapot stoepje en twee drempels moet om het binnen te krijgen.
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
-
nul-niks communicatie of informatie over de planning van een evenement.
enkel een aanvang- en eind-uur.
Ook geen riders, dus wanneer de band toekomt nog een puzzeltje moeten maken.
Twee dagen later van de organisator te horen krijgen dat hij een deel van z'n geld terug wil, of hij "zorgt er voor dat je nooit van je leven nog een geluidsinstallatie opbouwt!"
als je bij de brom zit...Comment
-
Wat heb je terug gezegd? "dan organiseer jij nooit van je leven meer een feest!"nul-niks communicatie of informatie over de planning van een evenement.
enkel een aanvang- en eind-uur.
Ook geen riders, dus wanneer de band toekomt nog een puzzeltje moeten maken.
Twee dagen later van de organisator te horen krijgen dat hij een deel van z'n geld terug wil, of hij "zorgt er voor dat je nooit van je leven nog een geluidsinstallatie opbouwt!"
Groeten fan 'n gek ut FryslanComment
-
Een keer show moeten draaien in een zaal waar je achterom kon lossen.
Was al niet breed, maar ik kreeg de wagen toch zo dat ik met de ramp in een keer binnen was zonder drempels en kiezelpaden.
Show is klaar, breken af, zetten alle kisten bij de deur, de de bus halen, staat er een auto in de weg.
Ga binnen vragen van wie die nieuwe mercedes was zonder sportstrepen, die later op de avond wel eens sport strepen kon hebben, het volgende antwoord.
O die auto, die is van de eigenaar van hier.
Maar deze is al naar huis want hij heeft teveel gezopen.
Eind van het liedje, we konnen alles 20 meter door een kiezelpad slepen.
En toen ik belde over de meerprijs, was er uiteraard niemand thuis.
RichardComment
-
Even met MusicXtra overleggen, hij heeft meer met dit bijltje (flightcase) gehakt (gekregen)
Die sla je toch om de oren met je aan hem gezonden informatieverzoeken waarop geen antwoorden zijn gekomen lijkt mij.
Comment
-
@ peterzwart: helaas ben ik nog niet lang genoeg bezig om daarvoor de juiste connecties te hebben, hij wel
@ vasco: alles is telefonisch verlopen, dus veel om mee rond de oren te slaan heb ik niet.
Ik vrees dat ik hier toch het onderspit ga delven.
volgende keer maar in het contract melden dat er zonder duidelijke info geen garantie voor een vlot verloop kan gegeven worden en blabla...
als je bij de brom zit...Comment
-
Wat ie jou heeft gemeld is een bedreiging.. je kan er aangifte van doen
Groeten fan 'n gek ut FryslanComment
-
Sowieso geen geld terug storten, je hebt arbeid verricht, daarvoor is betaald.@ peterzwart: helaas ben ik nog niet lang genoeg bezig om daarvoor de juiste connecties te hebben, hij wel
@ vasco: alles is telefonisch verlopen, dus veel om mee rond de oren te slaan heb ik niet.
Ik vrees dat ik hier toch het onderspit ga delven.
volgende keer maar in het contract melden dat er zonder duidelijke info geen garantie voor een vlot verloop kan gegeven worden en blabla...
Uiteraard zul je hem moeten duidelijk maken dat zonder info het voor jou ook best lastig is, je hebt geen idee wat je kan verwachten en kan niks voorbereiden.
Vervolgens zou ik hem vragen wat nou eigenlijk zijn probleem is. Een dergelijke opmerking/dreiging komt op mij over alsof hij dit vaker succesvol gedaan heeft en zodoende gratis een band heeft laten spelen.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment

.
Comment