Welke Drummicrofoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike Manders
    • Aug 2006
    • 341

wat ik momenteel gebruik en wat ik erg fijn vind.

Kick Beyer M88
    Snare SM57
    Snare bottom B504
    Hat SM81
    Toms B504
    OH AKG C414

Comment

• flurk
      • May 2003
      • 409

Kick beta 52
      Snare top 604
      Snare botom 604
      High hat Beyer opus reeks
      tom 1&2 604
      floor shure 6.1
      overheads 2 x shure 4.1 (de laatste tijd gebruik ik die wel es "underhead")

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Originally posted by MusiQmaN
        wat is het verschil tussen de 604 en de 904 afgezien van het uiterlijk dan? k weet dat het verschil tussen de bf-604 en de 604 niet aanwezig (afgezien van het was bijv.
        Geen idee, ik weet dat het beviel wat ik hoorde en dat ik er verder naar ga kijken, technische verschillen dat zal wel op de sennheiser site staan.

P.S. ik neem aan dat je het over de BF504 had? Grappige is dat als ik op het net probeer te zoeken naar mensen die de verschillen tussen de 604 en 904 kennen, ik eigenlijk alleen maar stuit op mensen die OF de 604 kennen OF de 904 en vervolgens aannemen dat er wel geen verschil zal zijn, sja...
        Last edited by sparky; 20-10-07, 10:12.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Grappige is dat als ik op het net probeer te zoeken naar mensen die de verschillen tussen de 604 en 904 kennen, ik eigenlijk alleen maar stuit op mensen die OF de 604 kennen OF de 904 en vervolgens aannemen dat er wel geen verschil zal zijn, sja...
          Ik gebruik ze beide

Verschil tussen beide is, het gewicht 60 vs 125 gram,
          en de gevoeligheid, 1,8 mv vs 2 mv.
          Of ze nou echt anders klinken heb ik eigenlijk nooit uitgeprobeerd,
          maar de 904 is een stuk steviger dan de 604 vandaar dat ie daar
          zit waar de meeste klappen vallen...
          Zal eerdaags eens een a/b opname maken van beide.
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

He, da's leuk! ben benieuwd.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
              • Sep 2006
              • 328

Ik ook.

Ik bedoelde idd de BF504 mooie zwarte uitgave. Ik vind die mz904 klemmetjes wel fijner werken omdat je dan nog iets verder weg van het vel kan zitten. Helemaal als je hem 'verkeerd'' op de clip zet.
              Drummer en techniek freak.

Comment

• Berend
                • Feb 2006
                • 85

Originally posted by bones2001
                Ik gebruik ze beide

Verschil tussen beide is, het gewicht 60 vs 125 gram,
                en de gevoeligheid, 1,8 mv vs 2 mv.
                Of ze nou echt anders klinken heb ik eigenlijk nooit uitgeprobeerd,
                maar de 904 is een stuk steviger dan de 604 vandaar dat ie daar
                zit waar de meeste klappen vallen...
                Zal eerdaags eens een a/b opname maken van beide.
                Heb je intussen al een vergelijking gemaakt? Ben ook benieuwd naar het verschil.
                dusssss.........

Comment

• R@dical
                  • May 2006
                  • 33

Audix D6 in de kick.
                  Audix D1 op de Snare top ( vind de sm57 te aanwezig bij de 5 en 10K audix klinkt wat rustiger in de oren)
                  Beta 57 onder. ( lekker heldere sound voor de snaar)
                  km 184 op de HH
                  Beta 98 op rack met een audix d4 op de floor.
                  km 184 bij de ride
                  en akg c414 overhead

dit is een super strak setje.
                  Last edited by R@dical; 02-04-08, 14:27. Reason: vergeten

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Voor onze R&R band (jaren 50&60) gebruiken wij voor toms de E604.
                    Nu heb ik altijd behoorlijk veel last van resonanties zo rond de 200 a 300 Hz. (alle toms) Wat ik gedeeltelijk probeer te onderdrukken door daarop flink te eq'en. Als het echt erg is dan laat ik de drummer zijn vellen strakker zetten en word het ook ietsje beter, maar weg gaan doet het daarmee niet. Om er toch vanaf te komen (vooral het naklinken ervan) wil ik ze met een goede gate (vooral ervaring met compounder en square 1) nogal eens strak gaten.
                    Dit als ik daartoe de kans heb, onze behringers verpesten meestal meer als dat het oplevert.

Normaal draaien we met een AD25 set, afgelopen weekend echter met een 1/2 EAW850 set, en dat gaf hetzelfde verschijnsel.

Is dit een vaker voorkomend verschijnsel en zo ja wat kun je er nog meer aan doen om het beter te krijgen.

Introductiepagina

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

De midlaagcorrectie waar je het over hebt is eigenlijk altijd nodig bij 604'tjes, op zich niet erg. Maar wat noem je flink EQ'en? Ik doe meestal iets tussen de 3 en de 6dB (is volgens mij vooral afhankelijk van de kwaliteit van de kanaalEQ) Als ik 604's gebruik en de toms klinken niet goed, dan ligt het toch echt meestal aan de toms zelf en met name aan het ontbreken van wil of vaardigheid om toms te stemmen. Extreem lang naklinkende toms zijn vaak het gevolg van zowel het onder als bovenvel op de resonantiefrequentie van de ketel te stemmen, onder en bovenvel verschillend gestemd levert een kortere toon op. Met een goeie stemming zou je de meeste toms op de luiste lengte moeten krijgen, alleen de floor wil dan nog wel eens roet in het eten gooien. Dempringen of gelpads zijn dan mogelijk een oplossing, deze nemen wel wat attack en helderheid weg, maar aangezien de floor deze toch al in grotere mate heeft dan de racktoms is dit meestal geen probleem. Het zijn in elkgeval betere oplossingen dan het afplakken waar toch nog vaak naar gegrepen wordt.

Maar als de kit en de P.A. in orde zijn en je bent toch nog niet tevreden, dan pas zou je het bij mics kunnen zoeken. Op de testdag dit jaar was goed te horen dat het laag van de 604's niet tot het strakste gerekend mag worden, de eitjes van EV waren een stuk strakker. Jammer dat we geen beta 98's hadden, ik was best benieuwd hoe die zich qua strakheid van het laag verhouden. Die midlaagcorrectie is iig niet nodig bij deze. Mocht je het in de mickeuze willen zoeken, dan zou ik deze 2 zeker proberen.
                      Last edited by sparky; 03-04-08, 22:11.

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Dank je Sparky.
                        Mijn plan was om dit jaar ook bij de testdag langs te komen, maar helaas door drukte als ook nog een sterfgeval zijn we niet meer gekomen.

Ik zal de volgende keer eens met de drummer aan de slag gaan, hij vind zijn vellen altijd al strak staan, maar als hij ze verder aantrekt word het wel altijd beter...

Ik moest duidelijk meer eq'en als 6dB, zowel op een soundcraft 800 als ook op een spirit live 4 (vaste tafel)

Comment

• MusiQmaN
                          • Sep 2006
                          • 328

FF een advies vraagje.

hoe zou men mijn nieuwe vintage HipGig setje uitversterken?

De kick heeft een gesloten houten plaat aan de voorkant en de 2 toms geen reso en een lekkere korte diepte.

De maten zijn 10 en 12 tom, 16 kick met verhoging.

is dit een beetje te doen verwachten jullie, en hoe.

(het is ook een oefensetje met verwijderbare demping, vandaar de demping op de cymbals :P)

Alvast dank.

Comment

• maar
                            • May 2008
                            • 4

maar, voor de overhead en de snare zou ik toch voor sE3 gaan. Wat een prachtig open geluid geeft dat. Ik hou dan ook wel het meest van een akoestische open en dynamische sound, en niet zo'n platte standaard pop/rocksound.
                            Ben benieuwd naar de SE4400a die binnenkort uitkomt.

Comment

• tommys
                              • May 2008
                              • 16

Heeft er iemand ervaring met de AKG C518M micro als tommics?

AKG C518M Miniatur-Clipmikrofon @ Music Store

Comment

• MusiQmaN
                                • Sep 2006
                                • 328

Heeft iemand deze al eens getest en vergeleken met bijv. de 604/904 etc?

Vooral qua formaat (en dus plaatsing) lijken ze me erg handig, ben dan ook benieuwd naar het geluid.

Comment

Working...