wat ik momenteel gebruik en wat ik erg fijn vind.
Kick Beyer M88
Snare SM57
Snare bottom B504
Hat SM81
Toms B504
OH AKG C414
Kick Beyer M88
Snare SM57
Snare bottom B504
Hat SM81
Toms B504
OH AKG C414
Is dit je eerste bezoek aan het J&H Licht en Geluid forum? Neem dan de veelgestelde vragen (FAQ) even door. Om berichten te kunnen plaatsen, dien je je eenmalig te registreren.

mooie zwarte uitgave. Ik vind die mz904 klemmetjes wel fijner werken omdat je dan nog iets verder weg van het vel kan zitten. Helemaal als je hem 'verkeerd'' op de clip zet.

) Als ik 604's gebruik en de toms klinken niet goed, dan ligt het toch echt meestal aan de toms zelf en met name aan het ontbreken van wil of vaardigheid om toms te stemmen. Extreem lang naklinkende toms zijn vaak het gevolg van zowel het onder als bovenvel op de resonantiefrequentie van de ketel te stemmen, onder en bovenvel verschillend gestemd levert een kortere toon op. Met een goeie stemming zou je de meeste toms op de luiste lengte moeten krijgen, alleen de floor wil dan nog wel eens roet in het eten gooien. Dempringen of gelpads zijn dan mogelijk een oplossing, deze nemen wel wat attack en helderheid weg, maar aangezien de floor deze toch al in grotere mate heeft dan de racktoms is dit meestal geen probleem. Het zijn in elkgeval betere oplossingen dan het afplakken waar toch nog vaak naar gegrepen wordt.

Comment