Ook ja. Ddrum Pro trigger. Jammer dat we niet kunnen zien welke mic er in de kick zit. Ben zelf erg benieuwd naar de OH's.
Welke Drummicrofoons
Collapse
X
-
als dat de tour was die gisteren op TV te zien was dan klonk de band echt verschrikkelijk slecht. lelijke getriggerde drums, blazers uit een doosje. En met veel nabewerking.
Jammer.. Want aan de kwaliteiten van de artiesten lag het zeker niet.
jennifer batten, michael J enz... geniale groep.lekker belangrijk!Comment
-
Vindt je dat mooi? een Beta 52 op floor? Ben er zelf geen fan van, daar krijg je juist weer wel dat kickdrum geluid van, dat je met een d112 dus niet krijgt.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Ik dat ook eerst testen, maar waar ligt het verschil tussen de 52 en de d112? Zijn bijde in de regel bedoeld als kick (en eventueel bass amp) mic toch?
(moet ook wel zeggen dat ik een 52 minder lomp vind qua ruimte en uiterlijk)Drummer en techniek freak.
_____________________________________________Comment
-
Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
-
Lijkt me duidelijk zat als je de posts die ik ervoor schreef erbij leest.
Daar valt te lezen dat de D112 een sound met veel body geeft en dat een Beta 52 meer een kicksound van je floor maakt.Last edited by sparky; 08-07-09, 20:40.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Het was/is me niet echt duidelijk. de D112 is de meest geliefde kick mic omdat deze de kick juist zon punch geeft (als ik de afgelopen jaren ged heb opgelet) dan zou je juist denken dat dit juist de dikke kicksound geeft die ''iedereen'' kent. Nog meer dan een 52 of een E9 / 602 toch?Drummer en techniek freak.
-
Vergeleken bij een D112 lijkt het met een Beta 52 op de kick alsof je een schop tegen een kussen geeft.
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
het verschil tussen de AKG en de shure is vergelijkbaar met het verschil tussen een kick met gat in het voorvel tegenover een dubbelvel kick.
D112 een diepe (extra piek in het sublaag) droge knal. Met een component "droge midhoog piek" die klinkt zoals "een viltklopper tegen een plank" waardoor je alle klappen met definitie kunt horen. ook in goedkope systemen.
Hiermee klinkt alles goed. Vaak zelfs zonder EQ. Wat zeker bij budgetmixers het beste signaal oplevert.
shure houd zich meer bij de eigen klank van de kick. Waardoor je meer mogelijkheden hebt en meer karakter. Maar niet niet altijd het muzikaal beste resultaat. Bij mindere apparatuur en/of mindere technici zal een D112 meestal gewoon beter klinken.
Voor ervaren mixers met goed spul is een shure leuker dan de D112. Maar voor eigen microfoonset van een band dus 50% kans op resultaat t.o.v. 100% bij de D112...
In mijn ogen is het bij een open beslissing dus afhankelijk van het gebruik.
Ikzelf ben erg gesteld op het geluid van een D112. Het werkt enorm fijn en snel. En zeker in de in-ears geeft de hoogcomponent van een 112 een extreem stuk beter resultaat voor de strakheid van je band. Een flinke dot mooie sub hoor je namelijk geen telling mee op in-ear doppen.
Als je absoluut bakken, bergen, scheepsladingen laag wil is een audix D4 leuk. De enige microfoon waarbij ik ooit bij het mixen een laagaf knop heb moeten gebruiken (!)
Voor warm vol jazzy is een EV mooi
Op een van de forum meetings stond er een [FONT=Arial]Audio-Technica AE2500 Dual Element microfoon. Die in fase een condensator EN een dynamische kop heeft. Kost je twee kanalen. Maar dan heb je ook wel wat. In mijn ogen de meest universele oplossing.[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]lekker belangrijk!Comment
-
Absoluut niet mee eens, eerder andersom. Een Beta 52 is veel directer en heeft meer sub dan een D112. Maar goed laten we niet vergeten dat het nu eventjes ging om het verchil tussen D112 en Beta 52 op floor.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Als je echt sub wilt, gebruik je een subkick (kom maar op met de con's, ik vind het erg fijn werken)
Maar ik begin de meningen beter te begrijpen.
Moet wel zeggen dat tussen mijn floor en mn kick maar 4'' doosnee en 3'' diepte zit. Maar ik ga gewoon lekker testen en zien wat het fijnste klinkt. (kan ook minder moeilijk doen en alsnog een 98d op de floor gooien, maar wil toch graag een powerboost op mn floor)Last edited by MusiQmaN; 09-07-09, 11:27.Drummer en techniek freak.
-
-
Het is ook niet moeilijk om je floor als een kick te laten klinken, hoeveel te laag gestemde floors met doodgeslagen en doodgedraaide pinstripes met massaas gaff er op ter "compensatie" zwerven er wel niet rond? En aan de andere kant worden kicks vaak veel te hoog gestemd en te weing gedempt (BOEOEIIIIIIING) waardoor ze compleet onbruikbaar worden.
't blijft in eerste instantie dus toch een kwestie van stemmen...Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment

Comment