Welke Drummicrofoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Ja hoor!!!!

Erg goede microfoons.
    Ik heb ze een keer als snare mic gebruikt, erggggg veel attack.

Ook erg goed te monteren door de klem.

Comment

• driesvermeersch
      • Jun 2008
      • 1

Even een kleine vraag, niet de moeite om een nieuwe thread te starten, daarom stel ik ze hier.

als hobby hou ik me bezig met hier en daar wat geluid. Binnenkort moet ik het geluid doen tijdens enkele optredentjes. (stelt niet veel voor, beperkt publiek, beginnende groepjes...)

De groepen bestaan uit volgende bezetting: 2 x gitaar, 1 x bass, drum, 1 leadzanger, 2 backings.

Nu beschik ik over volgend materiaal
      3 x SM58
      4 x SM57
      1x PG81
      Drumset met Beta52, 3 x PG56, 2xPG81 (met clips)
      Drumset met 3 x SM57 en 1 Beta 52 (met clips)

Het is duidelijk dat ik de 58's gebruik voor zang, 3 SM57's om de gitaren en bass te versterken.
      De 3 PG81's gebruik ik als OH's en HH.

Nu is mijn vraag: aan wat geef ik de voorkeur om de drie toms en de snare te versterken? Aan de SM57's of de PG56's?

Vriendelijke groeten

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

Ik zou zelf de basversterker oppikken met die 2e beta52. Dan heb je een 57 over die je op de snare kunt gebruiken. Op toms zou ik de PG56's gebruiken, alleen al vanwege de klemmen. Om voor de toms 3 statieven met daarop een 57 neer te poten is geen gezicht (en ook niet handig...)

Succes! (Waar vindt het festijn trouwens plaats?)
        Rob.
        Last edited by keenoncoolstuff; 11-06-08, 16:13. Reason: ik had een mic overgeslagen :)
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

In vervolg op dit topic een bij-vraagje: ik heb dus nu een setje (volumieuze) tommics, maar heb hiervoor nog niet de ideale tom-clip gevonden. Wat ik dus zoek is een houdertje, die je direct op de rim kan zetten en waar ik mijn mic (EV N/D468) met z'n klem op kan schroeven.

Ik heb al wel het K&M-klemmetje gevonden, maar op de één of andere manier heb ik toch het idee dat het een stuk minder stevig is om 'm horizontaal te klemmen tussen 1,5mm metaal (zoals de K&M) dan vertikaal over de gehele rim te klemmen (ca. 1 cm, bekend van bijv. de Sennheiser clips). Nadeel van de Sennheisers is alleen dat ik bang ben dat de mics te ver over de tom komen te hangen.

Ik zoek dus eigenlijk zoiets als de K&M, maar dan met een clip over de hele rim. Mensen die hier de ideale oplossing voor hebben? Liefst iets dat kant-en-klaar in de winkel te halen is, programma is net iets te druk om zelf uitgebreid te klussen.

Dank!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

latin percussionklem is het beste wat op dat gebied te koop is.
            Latin Percussion: LP Mic Claw®

wel duur!
            lekker belangrijk!

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Originally posted by showband

wel duur!
              Duur, en volgens mij ook erg HUGE. Denk dat het er niet echt strak uitziet als je 5 van die klemmen op je kit hebt. Of zijn er ook foto's van hoe dat systeem in de praktijk eruitziet?

Groet, Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• maranta
                • Sep 2002
                • 113

LP clamp duur?, wellicht een hoge aanschafprijs. De lp clamps gaan hier al zo'n 14 jaar in de kist mee tussen de statievenmeuk en zijn nog steeds in orde, dat kan ik van de 57ers waar ik ze ooit voor kocht niet zeggen.
                Ergens moet er nog een drummer rondlopen met de klem aan zijn snare van mijn 3e lp clampje, kijk dan worden ze wel duur.
                Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

Originally posted by showband
                  Latin Percussion: LP Mic Claw®

wel duur!
                  Precies... die LP klemmen zijn tegek en voor die EV eitjes erg geschikt. Kun je trouwens ook erg goed gebruiken als 'cab grabber' voor cab miking. Dixon heeft hier ook een versie van, die maar iets van 20-25 euro kost !!
                  Last edited by berolios; 03-12-08, 09:23.
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Oké, klinkt goed (alhoewel het er toch wel best groot uit ziet). Met kerst ben ik in Canada, kan ik ze goedkoop wegtrekken zag ik zojuist.

Eventueel nog alternatieven?

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

Originally posted by jurjen_barel
                      Oké, klinkt goed (alhoewel het er toch wel best groot uit ziet). Met kerst ben ik in Canada, kan ik ze goedkoop wegtrekken zag ik zojuist.

Eventueel nog alternatieven?
                      november in NYC, kerst in Canada... gaat lekker, niet?
                      Alternatief geef ik net : Dixon mic clamp
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Toan_08

Sorry voor deze Kickje,

Hallo, ik wou eens weten welke mics jullie gebruiken om een drumstel te versterken. mijn vader's band gebruikt nu een Superlux Kit. er zal zeker wel ''betere'' mic's zijn. dus dit is wat ik in mijn hoofd heb.

Top Snare:Shure SM57
                        bottom Snare: Shure SM57
                        Bass: AKG D112
                        Tom 2x: Sennheiser E604
                        Hi hat: Audio-Technica ATM650

Of ben ik beter met dit?

Shure - Microphones - DMK57-52 Drum Microphone Kit

Bass: Beta 52
                        Overhead 2x: SM57
                        Snare:SM57

Hier heb ik dan een compleet set met Klemmen.

Wat vinden jullie hiervan?
                        Last edited by Guest; 11-03-09, 00:03. Reason: whoops, spel fout

Comment

• RayM
                          • Jan 2006
                          • 742

Met je eerste lijstje is helemaal niets mis. Beetje standaard maar goed bruikbaar.
                          De drummicrophone kit bevat alleen maar SM 57, voor de snare prima. Maar voor toms in mijn oren minder geschikt. Nemen ook veel ruimte in beslag. Er zit wel weer een Beta 52A bij. Die vind ik voor de kick veel beter dan de D112.
                          Beide setjes hebben zijn goed bruikbaar, ik denk dat persoonlijke smaak hier een belangrijke rol speelt.

Tip: lees deze topic maar eens (vanaf pagina 11), daar komt alles uitgebreid aan bod.
                          Heerlijk die stilte

Comment

• sd_2
                            • Dec 2005
                            • 134

Ik zou het volgende setje nemen, doen we zelf ook vaak zo:

Kick; Beta52
                            (Kick2; Beta91)
                            Snare top; SM57
                            Snare bottom E604 (vaak weinig plaats onder die snare om nog een SM57 met statief weg te zetten)
                            HiHat; condensator (bijvoorbeeld AKG C451 of Neumann KM184)
                            Toms; E604
                            OH; condensators (bijvoorbeeld Neumann KM184, TLM103 (die laatste zijn wel duur))

Wat de condensators betreft zou je ook iets van een betere lijn Shure kunnen pakken, houd je portomonee wel iets voller.

Het heeft geen zin om SM57 als overheads te gebruiken, dat werkt niet. D112 in plaats van die Beta52 is ook een goed alternatief. Op de snare een Beta56 is een optie die neemt net iets minder plaats in beslag en heeft als het goed is dezelfde kop als een Beta57. Ik ben zelf niet bekend met AudioTechnica microfoons dus daar kan ik niks over zeggen.
                            Last edited by sd_2; 11-03-09, 10:10.

Comment

• SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

Ter inspiratie, mijn "budget"-drumsetje:

1. Kick1: Shure Beta52
                              2. Snare top: Shure SM57/Sennheiser e906 (beetje lomper maar klinkt erg fijn)
                              3. Snare bottom: Shure Beta57 (met klem op de poot van de snare -> scheelt een statief & ruimte)
                              4. Hitat: Beyer Opus53
                              6 t/m 8. Tommetjes: Shure SM57 / Sennheiser e604
                              9/10. Floortom(s): Sennheiser MD421
                              11/12. Overheads: Rode NT3 of Audiotechnica AT2020

Bij een kick met gesloten voorvel zet ik er uit het midden een grootmembraam voor... werkt erg fijn
                              Last edited by SoundOfSilence; 11-03-09, 14:48.
                              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Toan_08

Hallo, moet ik eigenlijk wel een Bottom snare hebben of is het niet echt nodig. want het scheelt weer ruimte en geld.

Comment

Working...