Welke Drummicrofoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Kick Shure Beta 91
    Snare Beyer M201
    Hihat Behringer B5
    Toms AKG D440
    Floortom AKG D550
    Overheads Sennheiser K6/ME64

Reden voor de Hihat is dat een K6/ME64 niet voldoende te verzwakken is, de B5 wel, en die mic klinkt helemaal niet zo beroerd voor de Hihat.

Comment

• nielsjanssennl
      • Aug 2004
      • 101

hier nog een lijstje :-)

Kick : Audix D-6 + Shure SM91 (of gewoon B52+91)
      Snare : SM57/B57/Audix D-1(mijn favo ) top en bottom, of ook altijd goed : C414 (probeer de figure 8 eens om tegelijk de hihat mee te nemen!)
      Toms : Audix Micro-D, D-2 (kleine toms), D-4 floor... eens wat anders dan 504/604 en 98's van shure
      Overheads : AKG C414, Neumann KM184/140,Shure KSM27/32
      HiHat:KM140/184

Vooral amerikaanse tech zijn gek op shure ksm (32) micro's voor overhead en gebruiken ze ook veel op gitaarcabinets. Een andere micro die ook steeds terug komt op amerikaanse/engelse riders is de Beyer M88 voor kick. En die valt niet tegen...

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

mijn lijstje staat ook al in een ander topic maar hierbij nog maar een keer

kick: beta 91 (attack, is leuk voor metal enzo)
        kick: beta 52 (voor laag)
        snare: sm57, beta 56, b57
        hihat: c430 (omdat ie klein is) ck91, c1000 kan ook
        toms: 604
        ride: zelfde als hihat
        oh: zelfde als hihat, eventueel zijn andere goede condensator mics ook prima.
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Carl
          • Nov 2000
          • 907

Ik gebruik een Opus 88, klinkt prima, maar de Sennheisertjes hebben veel minder overspraak.
          De klem is wel fantastisch, het ding is waanzinnig compact en handig te plaatsen.

Comment

• MusiQmaN
            • Sep 2006
            • 328

Wat ik nu thuis doe (maar dat ga ik uitbreiden)

Is 1 overhead vor de toms,snare en cymbals (en ja ik pak ze ook alleaal mee, alleen zijn ze natuurlijk niet individueel af te stellen)

en 1 sampler/drummodule (spd s) , waarom een kick trigger en een drumpad (hh sound) zijn aangesloten zodat ik alle facetten meepak, met 2 kanalen.

voor de thuis recording en pre productie werkt dit echt lekker. Zeker omdat je alles meepakt.

Uiteindelijk wil ik toewerken naar 4 tom mics, 2 snare mics (voor de 2 snares), 4 overheads (2 boven 2 hh's) en een kick (akg d112, omdat je daarmee het allroundste geluid krijgt en ook relatief niet duur is).

electronisch drummen is trouwens kut om mee te drummen om het zo even te zeggen zeker als het midden of laag klasse spul is 9(rubberen pads etc..) Voor thuis studie lekker, als aanvulling perfect, maar alleen electrnisch drmmen, nee persoonlijk niet. Dan moet je echt heel lang oefenen en de modules kennen, en echt topspul hebben staan (roland v drums, yamah dtxtreme 1st edition) zoe iamdn als Michael Schack bijv.

Over klemmen, het is het beste als je hem klemt aan de onderkant, natuurlijk is stands nog beter, alleen dat neemt idd teveel ruimte in beslag.

Over de opmerking beter besparen op toms dan op cymbals kan ik kort zijn. Op geen van beide besparen, de 2 zijn samen zo belangrijk voor een goede sounds, met Slechte cymbals en goede mics kan je nooit een goed geluid krjgen en met slechte toms en goede mics ook niet, wel is een BETER geluid te krijgen als zowel toms als mics goed zijn en de mics van bijv. een middenklasse.

Des te meer je bijvoorbeeld ook op festivals zou kunnen komen waar je niet met je eigen mics kan spelen en alleen met hun top of the line mics... sta je dan met je slechte kit... of slechte cymbals...
            Last edited by MusiQmaN; 07-11-06, 13:33.
            Drummer en techniek freak.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Originally posted by pokkeherrie
              via de zoekfunctie van dit forum ben ik bij dit bericht terechtgekomen omdat ik een soortgelijke vraag heb over slagwerk mikes. Ik lees een aantal positieve reacties over de Sennheiser 604 evolution clip-ons. Zelf ben ik niet zo tevreden over de 604, maar gebruik ik liever de 504 van Sennheiser. Ik meen dat de 604 ook een budgetversie is van de 504, of zit ik hier fout? Ik vind de 504 qua karakter veel van de sm57 hebben.
              knap hoor... aangezien de MD504 en en de E606 exact dezelfde mic zijn. klinkt als een MD421 maar dan iets minder dik, helemaal niet als een SM57 die toch een stuk diepte mist en wat meer "afgeknepen" klinkt in deze toepassing.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

Nou ik heb iggg een setje Blackfire 504's en een akg d112 aangeschaft ter uitbreiding van de 2000. Nu nog een of 2 57's en een overhead.

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

We hebben afgelopen zomer ons Beyer Dynamic setje verkocht en een Audio Technica set voor terug gekocht. De AT set bestaat uit : AE2500, AE3000 en de AE 5100. Ik ben zeer tevreden over deze set. Ook hebben we voor de losse verhuur een AT set gekocht, alleen wat goedkoper de MB serie. Deze valt ook niet tegen voor het geld!
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

drum mikes

Bij mij hangt het er van af. Het liefst gebruik ik een set van
                    beta 91/re20/d112 : Kick
                    sm57/dpa 4091(duur maar erg goed) : snare
                    ck391/dpa 4006/dpa 4091(zie boven)
                    BF504/604/dpa 4022(zie boven) : Toms
                    ck391/dpa 4006/dpa 4091 (zie boven) overheads
                    De dpa mikes hebben ten alle tijden mijn voorkeur alleen niet tijdens festivals of als de mixer's (foh mon rec) geen pad knop heeft daar je flink signaal binnen krijgt

Comment

• MusiQmaN
                      • Sep 2006
                      • 328

Zeg ik heb die sennheisers 504 binnen. alleen ik heb nogal kleine toms, je voelt m al, ze komen wel erg dicht bij t slagpunt ( vooral bij mn 8'' en 10'' ) zijn er geen andere klemmen dan die van sennheiser (de oude) ik zag dat bij die nieuwe een sort van golf vom heeft zodat ze nog verder gepositioneerd worden (de nieuwe 904s zijn ook iets groter dan de 504s)

Comment

• Robert H
                        • Jan 2006
                        • 377

Originally posted by MusiQmaN
                        Zeg ik heb die sennheisers 504 binnen. alleen ik heb nogal kleine toms, je voelt m al, ze komen wel erg dicht bij t slagpunt ( vooral bij mn 8'' en 10'' )
                        Volgens mij hadden de mannen bij Sennheiser een floortom te leen op de R&D-afdeling toen ze die dingen ontwierpen. Bij een 8" tom wordt het voor een drummer inderdaad bijna een behendigheidsspel om überhaupt nog het vel te raken. De microfoon hangt bij zo'n tom zowat in het midden. Ik draai die klemmen van 504/604's bij kleine toms altijd om. Microfoon eraf schroeven, dat draaiding andersom in de sleuf steken en microfoon er weer op. Vervolgens het kopje de hoek om vouwen en klaar...

Comment

• MusiQmaN
                          • Sep 2006
                          • 328

Sorry heb mm al gevonden.. als vind ik t nog niet echt optimaal.. t is trouwens handig om haakse xlrs te hebben bij deze macs haha, bestaat er geen adapterplug waarmee je van een rachte xlr een haakse kan maken?
                          Last edited by MusiQmaN; 17-11-06, 16:36.

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Zodat je plug nog verder uitsteekt en je weer een onderdeel erbij hebt wat kapot kan? ...vast wel....

Waarom zou je het ook maar willen?

Valt het snoer niet weg naar je zin? Je kunt het prima wegstoppen in de daarvoor bedoelde trek-0ntlasting op de clip.
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
                              • Sep 2006
                              • 328

nu omdat ie dan tegen mn cymbals en pads komt mischien. daarom, hij gaat dan dus niet verder uitsteken, hij steekt juist nu te ver uit, zelfs met die trek ontlasting...

Comment

• MusiQmaN
                                • Sep 2006
                                • 328

Bij deze trouwens de foto s

(best goede fotos met zon palm)

Comment

Working...