Welke Drummicrofoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

Originally posted by Olaf Duffhuës
    Het is een leuk bedacht plan, verschillen luisteren. We hebben dit eens vaker geopperd, alleen geen resultaat. Daarbij zouden we meteen kleine geluidssystemen vergelijken en iets met verlichting meen ik me ter herinneren. Ook was het wat centraler gelegen, ergens in de buurt van Utrecht. Maar misschien dat het bij genoeg animo alsnog te regelen is.

Misschien dat er een leuke dag van te maken is, met nog meer dingen om te vergelijken zoals mixers, microfoons, monitoren, outboard e.d. Laten we het dan alleen eventjes op geluid houden.

Mail me maar, dan kijken wat we kunnen doen.

testdag@olafje.nl

PS : Als je maild, zet er dan even bij wat je bereid bent mee te brengen eventueel. Merk en type.

lijkt me een topplan. ik stel graag mijn proffesionele drumkit ter beschikking (alle mics aan toms of aan het drumrack)

ik gebruik voor de toms en 2e snare bf504's en voor mn floortom md421u-1 (zonder laag filter, wel zwart)

ook leuk is dat ik een sampler (roland spds) met 2 pads (1 echte ketel, 1 rubberemn pad) geintregeerd heb, dit kan intressant zijn voor de test met de mics.

op mijn site www.musiqman.tk staat meer info voor gebruikte materialen (en in de handtekening )
    Last edited by MusiQmaN; 30-01-07, 06:59.
    Drummer en techniek freak.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Er kan nog aangemeld worden...Daarna gaan we bekijken hoe en wat...

testdag@olafje.nl
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• sompi
        • Mar 2003
        • 200

heb de sub kick van yamaha wel eens tegengekomen

een gasttechnieker had hem mee en heeft hem gebruikt op onze PA

persoonlijk was ik niet onder de indruk ondefinieerbaar , rommelig laag

was ook enorm gevoelig in rond de 200-250hz , nam gans het podium op

moet wel zeggen dat ik niet zelf de kans heb gehad om eens aan de knoppen te draaien en ik de rest van die technieker zijn technieken ook maar niets vond

Comment

• MusiQmaN
          • Sep 2006
          • 328

ik wou net zeggen hij wekrt alleen als je er een tijd mee hebt kunnen werken, anders kan je hem (nt als akira jimbo op stond tijdens het drumworld fest. in belgie) m beter niet gebruiken

niets meer over de meet meeting?

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Originally posted by sompi
            heb de sub kick van yamaha wel eens tegengekomen

een gasttechnieker had hem mee en heeft hem gebruikt op onze PA

persoonlijk was ik niet onder de indruk ondefinieerbaar , rommelig laag

was ook enorm gevoelig in rond de 200-250hz , nam gans het podium op

moet wel zeggen dat ik niet zelf de kans heb gehad om eens aan de knoppen te draaien en ik de rest van die technieker zijn technieken ook maar niets vond
            Die subkick lijkt me ook meer een studioding en zelfs dan twijfel ik nog aan de meerwaarde. ik zou er natuurlijk best een willen proberen icm een beta 52 of RE20 om eens te zien of het ding echt sub toe kan voegen aan deze mics, maar dan wel in de studio. Als ik live een kicksound met belachelijk veel sub zou wilen zou ik het eerst met stemming, de juiste mics en dan evt nog zo'n psycho-acoustics-processor, proberen... hoeveel sub wil je hebben...
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

als je sub wilt toevoegen aan een kick in een livesetting zou ik je aanraden om de Audix D6 eens te proberen.

Comment

• GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

Originally posted by berolios
                Ik wel erg benieuwd naar ervaringen van mensen die met Audix mics werken... Heb wel eens een D6 gehad, dat is dan niet zo mijn ding... maar hoe zit dat met miken van toms en snare? Is dat een beetje oké? Welke gebruik je dan, de D1 of D2?

Laat het even weten, ik ga zeker de komende tijd eens experimenteren... en met extra input kan ik allicht iets nuttigs doen ! Thanks !!
                Audix i5!

Redelijk allround micje, echt een rivaal voor de SM57. Alleen dan beter

Doet er niet moeilijk over om voor een acoustisch gitaar neergezet te worden, en toms pakt ie heerlijk mee. Met behoorlijk wat dynamiek in de klank.

Ik prevereer hem zeker boven een SM57. ( om maar een referentie te noemen )

Het is dat t er niet ingaat zitten om naar Denhaag te gaan, anders was ik graag langsgekomen met 3x Audix i5 en AKG D-112.
                lala..

Comment

• Bihca
                  • Jan 2007
                  • 77

Ons drummic setje :
                  Kick : Beta 52
                  Kick : Beta 91
                  Snare Top : E904
                  Snare Bottom : E904
                  Tom 1 : E504
                  Tom 2 : E504
                  Floortom : E904
                  Hi-hat : SM57
                  Overheads : KM184

Wat vinden jullie van dit lijstje?

Wij willen komend jaar verbeteringen kwa mics gaan aanschaffen, wat zouden jullie vervangen en voor wat?

Groet

Rens

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

Originally posted by Bihca
                    Ons drummic setje :

Wij willen komend jaar verbeteringen kwa mics gaan aanschaffen, wat zouden jullie vervangen en voor wat?

Groet

Rens
                    Suggesties:
                    Een condensator op je HH (liefst een hyper-nier ivm richtgevoeligheid) en een SM57 op snare top/ bottom, hoewel ik hier begrijp dat een Audix i5 ook tegek is daarvoor ;-)
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MusiQmaN
                      • Sep 2006
                      • 328

Originally posted by sparky
                      Die subkick lijkt me ook meer een studioding en zelfs dan twijfel ik nog aan de meerwaarde. ik zou er natuurlijk best een willen proberen icm een beta 52 of RE20 om eens te zien of het ding echt sub toe kan voegen aan deze mics, maar dan wel in de studio. Als ik live een kicksound met belachelijk veel sub zou wilen zou ik het eerst met stemming, de juiste mics en dan evt nog zo'n psycho-acoustics-processor, proberen... hoeveel sub wil je hebben...

Ik heb m nu een tijdje zelf (mooi voor de test dag 2, is trouwens de exact dezelfde als tstdag1) en Ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik m thuis als mic voor oefeningen en (video/demo) opnames.

Live heb ik m nog niet kunnen gebruiken, maar ben daar erg benieuwd naar (zeker in diverse settings, anders dan de testdag)

voor die opnames gebruik ik trouwens alleen de sub, 2x naiant en dat is het. Btje shuiven met plaatsing en je hebt een fijn geluidje.
                      Last edited by MusiQmaN; 15-10-07, 11:05.

Comment

• MusiQmaN
                        • Sep 2006
                        • 328

Weet iemand trouwens het verschil tussen de standaard sm57 en de limited anniversary versie? (die samen in 1 houten kistje kwam met de sm58)

Comment

• bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

Weet iemand trouwens het verschil tussen de standaard sm57 en de limited anniversary versie? (die samen in 1 houten kistje kwam met de sm58)
                          Behalve het anniversary logo, niets.
                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• BvE
                            • Oct 2004
                            • 385

Originally posted by Bihca
                            Ons drummic setje :

Groet

Rens
                            Ik zou niks aanpassen, prima setje dit!

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Pasgeleden ook die 904 gehad, da was wel erg prettig, attack is echt super van dat ding, blaast een 57 compleet weg, hoefde echt vrijwel niets aan de snare te doen, ik huur er binnenkort eens eentje voor een paar shows en als het in andere omstanddigheden hetzelfde presteert, dan komt ie in mn arsenaaltje
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
                                • Sep 2006
                                • 328

wat is het verschil tussen de 604 en de 904 afgezien van het uiterlijk dan? k weet dat het verschil tussen de bf-604 en de 604 niet aanwezig (afgezien van het was bijv.
                                Last edited by MusiQmaN; 19-10-07, 07:47.

Comment

Working...