Welke Drummicrofoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sd_2
    • Dec 2005
    • 134

Snare bottom is echt geen must. Op kleine setjes zou je zelfs zonder toms kunnen en dat dan met overheads meepakken, maar als je verder wilt en meer wilt om ook meer met het geluid van je drumstel te doen kan je ervoor gaan kiezen om snare dubbel te pakken, de kick dubbel te pakken. Misschien wil je zelfs drie overheads neerzetten, je kan zo gek gaan als je wil. In ieder geval snare bottom geeft dat geluid van die "snare" heel erg goed weer, waar je dan in combinatie met snare top weer een snare-totaal van kan maken in je mix. Ook heb je, doordat je 2 kanalen van je mengtafel gebruikt, meer mogelijkheid om de aparte mic's (top en bottom) anders te eq'en en daarmee het accent leggen (tunen) en afstellen op het geluid van de top of bottom.

Vooral veel proberen zou ik zeggen. En op kleine klussen niet te gek en te groot gaan..

Comment

• Toan_08

Oke dus deze set is opzich niet slecht alleen een Beta 52 inplaats van de D112 en voor de toms zijn de e609's goed en voor de hihat twijfel ik nog. Hebben jullie nog ideeen? Alles is welkom

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Originally posted by Toan_08
        Oke dus deze set is opzich niet slecht alleen een Beta 52 inplaats van de D112 en voor de toms zijn de e609's goed en voor de hihat twijfel ik nog. Hebben jullie nog ideeen? Alles is welkom
        Mensen hier helpen je graag, maar een beetje pro-actieve opstelling lijkt me niet teveel gevraagd. Dit is een thread over drummics van 17 pagina's en dit is de 168e reactie in deze thread.... lees hem eens door... daar zul je je info echt wel uit kunnen halen.

Even zelf zoeken dus... daar heb je meer aan dan door ons voorgekauwd krijgen wat te doen... immers... vraag 100 techneuten naar hun favoriete mic-set en je krijgt 101 verschillende meningen ... en dan heb ik het nog niet eens over opvattingen die veranderen in de tijd ! ... heel persoonlijk dus...
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

Met een D112/beta52 en e604-en heb je een geaccepteerd setje, maar wil niet zeggen dat het zaligmakend is. Trouwens: de nieuwe AKG D11 en D12 schijnen ook erg leuk te zijn (leuker dan Superlux en iets minder/anders dan eerdergenoemde types, maar wel een stuk betaalbaarder).

Originally posted by berolios
          Even zelf zoeken dus... daar heb je meer aan dan door ons voorgekauwd krijgen wat te doen... immers... vraag 100 techneuten naar hun favoriete mic-set en je krijgt 101 verschillende meningen...
          Mee eens... tipje: huur eerst voor een paar knaken een paar mics en bekijk hoe die je bevallen (of kijk of je ze ergens kan lenen). Niets zo persoonlijk als smaak.

Ook leuk... zoek hier op het forum even naar de micshootout... Kun je een e604 t.o.v. een SM57 en nog wat andere mics horen.

Het meest verstandige is om te spelen/luisteren/zelf oordelen.
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• sd_2
            • Dec 2005
            • 134

Zoals berolios en soundofsilence al zeiden kan je je beter nog wat verdiepen in dit forum. Je antwoorden zijn te vinden.

Originally posted by Toan_08
            Beta52 en D112 doen niet onder voor elkaar, maar kwestie van klank-smaak. Ik zou in dat geval de D112 houden om geld te sparen. E604's koop je beter als E609 (dit is namelijk een gitaarmic en geen drum-clip-on). Als je niet veel geld wilt uitgeven aan condensator, kijk dan eens in de PG of BG lijn van Shure, geen wereldspul maar wel te doen. Wil je iets meer zekerheid dan kom je er niet omheen om naar wat mic's te gaan luisteren.

Succes

Comment

• Toan_08

Bedankt voor jullie reactie's allemaal, ik ga me zeker verdiepen in welke mic ik ga kiezen nogmaals bedankt.

Comment

• MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

Ik zit de laatste tijd met het idee dat ik beter een mic als een 602 (oorsponkelijk voor de kick) of 509 (git. cabinet) oid fijner is voor de floortom (meer laag) maar houd ik dan wel toon over. Of zou bijv. een opus 87 dit laag/body ook zo kunnen oppakken?

De racktoms dat zit goed (10' en 12'') maar zo'n 16'' floortom klinkt zonder mic dik en buikig. Ik ben bang dat als ik een standaard (604 oid) dat dus niet goed/mooi oppikt...
                Drummer en techniek freak.

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Persoonlijk houd ik erg van een MD421 op floortoms, lekker laag en toch genoeg "punch". Filter op de 421 is ook handig om te veel rumble-achtig geluid tegen te houden.
                  It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• ricks
                    • Jul 2009
                    • 1

Drum mic's

Om even terug te komen op het onderwerp mijn ideale drum mic setje is tog wel

Kick: Beta 52
                    SnareTop: Sm/Beta 57
                    SnareBottom: Sm/Beta 57
                    Hihat: Sm/Beta 57
                    Tom's: Sennheiser E604
                    Overhead: Akg c414 / km 184

Ben benieuwd naar jullie voorkeur!

Comment

• peterwagner
                      • Oct 2008
                      • 317

Mijn 'algemene' favoriet:

Kick in: beta 91
                      Kick out: beta 52
                      Snare top: beyer m201
                      Snare bottom: c451
                      Hihat: km184/c451
                      Racktom: beta 98
                      Floortom: 421
                      Ride: km184/c451
                      OH: C414

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Originally posted by MusiQmaN
                        Ik zit de laatste tijd met het idee dat ik beter een mic als een 602 (oorsponkelijk voor de kick) of 509 (git. cabinet) oid fijner is voor de floortom (meer laag) maar houd ik dan wel toon over. Of zou bijv. een opus 87 dit laag/body ook zo kunnen oppakken?

De racktoms dat zit goed (10' en 12'') maar zo'n 16'' floortom klinkt zonder mic dik en buikig. Ik ben bang dat als ik een standaard (604 oid) dat dus niet goed/mooi oppikt...
                        Ik heb ooit een D112 op een floor gebruikt omdat de 421's op waren. En dat was wel en "wow" momentje hoor...

Absoluut eens proberen als je meer dan een beetje body in je floor wilt!
                        Een vriend/collega gebruikt momenteel D112's zelfs als eerste keus op toms.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
                          • Sep 2006
                          • 328

Originally posted by sparky
                          Ik heb ooit een D112 op een floor gebruikt omdat de 421's op waren. En dat was wel en "wow" momentje hoor...

Absoluut eens proberen als je meer dan een beetje body in je floor wilt!
                          Een vriend/collega gebruikt momenteel D112's zelfs als eerste keus op toms.
                          En behoud je dan ook toon? Dus niet allen oempff (net als een kick bijv)

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

En behoud je dan ook toon? Dus niet allen oempff (net als een kick bijv)
                            De D112 is inderdaad heel goed bruikbaar op een floortom, heeft genoeg definitie. Doet het overigens ook geweldig op een akoestische en elektrische bas.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusiQmaN
                              • Sep 2006
                              • 328

Nou toch maar een Beta 98D/S aangeschaft. ga het in deeltjes doen. Volgende keer nog een 98D/S en waarschijnlijk een beta 52 voor de floor.

Weet iemand trouwens wat voor mic's gebruikt zijn op de HiStory tour:

Ik zie al een SM57 als snarebottom mic en de 98D/S's op de racktoms.
                              Last edited by MusiQmaN; 07-07-09, 23:09.

Comment

• MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

Weet iemand trouwens wat voor mic's gebruikt zijn op de HiStory tour:

Ik zie al een SM57 als snarebottom mic en de 98D/S's op de racktoms.
                                Base is getriggerd zo te zien. Rood blokje aan rechterzijkant van de Base Drum.

Comment

Working...