Snare bottom is echt geen must. Op kleine setjes zou je zelfs zonder toms kunnen en dat dan met overheads meepakken, maar als je verder wilt en meer wilt om ook meer met het geluid van je drumstel te doen kan je ervoor gaan kiezen om snare dubbel te pakken, de kick dubbel te pakken. Misschien wil je zelfs drie overheads neerzetten, je kan zo gek gaan als je wil. In ieder geval snare bottom geeft dat geluid van die "snare" heel erg goed weer, waar je dan in combinatie met snare top weer een snare-totaal van kan maken in je mix. Ook heb je, doordat je 2 kanalen van je mengtafel gebruikt, meer mogelijkheid om de aparte mic's (top en bottom) anders te eq'en en daarmee het accent leggen (tunen) en afstellen op het geluid van de top of bottom.
Vooral veel proberen zou ik zeggen. En op kleine klussen niet te gek en te groot gaan..
Vooral veel proberen zou ik zeggen. En op kleine klussen niet te gek en te groot gaan..

... en dan heb ik het nog niet eens over opvattingen die veranderen in de tijd ! ... heel persoonlijk dus...

Comment