Kickdrum grotere festivals

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Heren, ik vind het uitermate kinderachtig om mijn gegevens hier te plaatsen. Ik heb niemand beledigd of aangevallen.
    Ik heb alleen maar gereageerd op de vele reacties in dit topic. Misschien was mijn manier van schrijven niet helemaal correct, dat kan. Als iemand zich beledigd of aangevallen voelt dan wil ik hem mijn excuses aanbieden.
    Maar dit is een reden des te meer om mijn bijdragen aan dit forum stop te zetten.
    Heerlijk die stilte

Comment

• PvG
      • Sep 2012
      • 979

Originally posted by RayM
      Heren, ik vind het uitermate kinderachtig om mijn gegevens hier te plaatsen.
      Click "RayM", click "Home Pagina", click "Contact"... Wat maakt het uit? Maak je niet druk.

We zouden allemaal op deze manier open kaart moeten spelen over wie we zijn: daar worden we vanzelf socialer van...
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• kvdb013
        • Nov 2010
        • 337

Heren, ik vind het uitermate kinderachtig om mijn gegevens hier te plaatsen. Ik heb niemand beledigd of aangevallen.
        Ik heb alleen maar gereageerd op de vele reacties in dit topic. Misschien was mijn manier van schrijven niet helemaal correct, dat kan. Als iemand zich beledigd of aangevallen voelt dan wil ik hem mijn excuses aanbieden.
        Maar dit is een reden des te meer om mijn bijdragen aan dit forum stop te zetten.
        volgens mij zet niemand jou gegevens op dit forum, maar zet je zelf je gegevens op je site.
        niks mis mee toch?
        Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Hey Ray,

Je gaat toch niet zeggen, dat, omdat 1 iemand naar jouw personalia
          en skills vraagt, zodat hij jou in een pro-vakje plaatsen kan,
          jij ons niet meer gaat helpen, door je vaak heldere
          info?

Ik mag hopen dat je een geintje maakt......
          Laat ik dan iig melden dat ik je bijdragen zeer waardeer.

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by djspeakertje
            KRULsnoer, even lezen de volgende keer

Kruissnoer klinkt wel interessant trouwens...

Daan

Tnx Daan,

missertje van me (en dat met +2 en een retinascherm.........)

grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• RenéE
              • Oct 2006
              • 291

Ray speelt open kaart door informatie in zijn profiel te zetten. Iedereen die die informatie zou willen mag zich eerst netjes op het forum aanmelden en dan zijn profiel inzien. En dan kan Ray ook meteen zien wie er zo in hem geïnteresseerd is.

Analogie: Als ik in een kroeg zou staan dan zou ik mij ook lichtelijk bekeken voelen als iemand mijn persoonlijke informatie met de gehele kroeg deelt, terwijl er op zich toch echt niet veel geheim aan is. Als iemand mijn persoonlijke informatie wil, dan komt ie maar een praatje maken. Ik vind dat een fijnere manier van sociaal zijn.

Maargoed, dat is even hoe ik er persoonlijk tegenaan kijk. Wil me niet meteen in de stamtafeldiscussie gooien.
              Last edited by RenéE; 15-08-13, 22:46.

Comment

• timmetje
                • Dec 2012
                • 424

Moet iemand hier direct 125 jaar met Metallica op tour geweest zijn om serieus genomen te worden?

Sorry, maar ik vind het hier af en toe meer op een dick-swinging-contest lijken dan op een serieus forum.

Ray's gegevens zijn inderdaad gewoon op z'n website te vinden. Daarnaast begrijp ik niet wat iemands persoonsgegevens te maken hebben met de kwaliteit van het werk dat hij/zij aflevert.

En: waarom zou de mening van een ervaren rot belangrijker zijn dan die van iemand die net 2 weken een SM58 in z'n bezit heeft? Juist die verschillende invalshoeken maken dit forum zo interessant.

Anyway: back on topic maar weer.
                Tim

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Het gaat wéér door die arrogante techneuten de verkeerde kant op...Zelfs die gasten kunnen niet verklaren waarom ze een 'deep house' kick maken bij een rock of pop band...Dat was namelijk het geen wat ik me afvroeg!

Voel je je aangesproken, ben een grote jongen(zoals je je hier voordoet)en neem rechtstreeks contact op met mij. Ik gebruik gewoon mij eigen naam en die kun je gewoon Googlen..

Nu weer lekker terug on-topic...
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• peterwagner
                    • Oct 2008
                    • 317

Ok, heeft die 'deep house' kick ook niet te maken met de CD's/mp3's/whatever. In de studio wordt daar vaak al flink aan meegedaan. Als ik van te voren hoor welk bandje ik moet gaan mixen, dan zoek ik even op youtube/spotify en probeer die sound live ook neer te zetten. Als ze op de CD een metal kick sound hebben, wie ben ik dan om er live een mooi jazz-kick geluid van te maken? Veel huidige pop/rock acts hebben op de opnames al zo'n overgeproduceerde kick, dus krijgen ze dat live ook.

Daarnaast is het op het moment ook een beetje een mode-dingetje. We hebben belachelijk veel subs mee, dus zullen we ze gebruiken ook. Tenminste daar lijkt het een beetje op. Maar het is niet overal zo erg, ik kom de laatste tijd ook steeds vaker 'indie'-bandjes tegen met technici die weer een d112 of zelfs een sm57 op de kick willen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Klopt, overproduceren kunnen ze tegenwoordig goed, alleen is mijn ogen die nog steeds anders op een PA. Als je het mijn vraagt is het alleen zo ongeveer luchtverplaatsing, geen tik, pok, tak of knal, u weet wel, zon kick die tegen je hoofd schopt..;-)

En dat ze teveel subs gebruiken snap ik wel, ze willen tegenwoordig allemaal cardioide en bij voorkeur een end-fire stack maken. Voordeel van veel subs is wel dat je het rustiger kunt laten draaien en er meer uit kunt halen, klankmatig...als je het mij vraagt..;-)
                      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• SoundFacilities
                        • Aug 2013
                        • 24

Originally posted by gertgeluid
                        Heb jij wel eens op een systeempje van Dwali, Casper de Jong, Raymond Bancken, Jurgen Vandewalle, Paul van Baasbank, Hugo Scholten, of een andere ervaren systech gemixt?
                        kort maar krachtig, nee.
                        maar nogmaals een goed ingeregeld PA zorgt er niet voor dat je mix goed gaat klinken.

neem een voorbeeld, je regelt je PA af met een CD, er komt daarna een gasttech van een band die bij de kick op 100hz eem lekker +6dB bij draait krijg je lekkere dreun. terwijl als jij een CD luisterd de kick gewoon lekker in de mix klinkt. dus hoezo is een goed afgeregeld PA belangrijk in dat opzicht.
                        that's the way you do it! *geluidstechnicus*

Comment

• SoundFacilities
                          • Aug 2013
                          • 24

Originally posted by gertgeluid
                          Ik wil niks zeggen. Ik stelde een vraag aan SoundFacilities.
                          mijn naam is Mathieu trouwens!

Comment

• ajdeboer
                            • Feb 2009
                            • 198

@ SoundFacilities
                            Het verschil is dat op een goed ingeregeld systeem een kanaal zonder EQ of wat dan ook al goed klinkt.
                            Balansen, pannen en FX toepassen en misschien hier en daar wat EQ puntjes.Dat is dan het eerste werk.

Op een wat minder systeem ben je eerst bezig om een fatsoenlijke sound uit een kanaal te halen...

Tenminste, dat is wat ik als gasttech vaak meemaak.

Comment

• SoundFacilities
                              • Aug 2013
                              • 24

ik weet ook uit mijn eigen ervaring dat ik op elk PA waar ik op heb gewerkt met mijn eq aan de slag moet, gitaartjes, vocalen met name, als ik die niet zou eq-en heb ik een dof geluid waardoor geen spraak verstaanbaarheid.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Een goed ingeregeld systeem is meer dan alleen een 31 bands EQ waar wat aan geschoven is terwijl er een CDtje op staat....
                                Daar is nagedacht over de plaatsing, de richting, time alignement en de keus van het systeem zelf.
                                Een goed ingeregeld systeem is echt wel veel makkelijker op te mixen.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...