Kickdrum grotere festivals

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundFacilities
    • Aug 2013
    • 24

jaja dat snap ik, het is gemakkerlijker om op te mixen, ook dat ben ik met je eens, maar dat het per defenitie beter klinkt daar val ik over
    that's the way you do it! *geluidstechnicus*

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Ook op een goed ingeregeld systeem zal een prutser er een puinhoop van kunnen maken....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• peterwagner
        • Oct 2008
        • 317

Originally posted by MusicXtra
        Ook op een goed ingeregeld systeem zal een prutser er een puinhoop van kunnen maken....
        Maar een goede technicus kan daar een wereldsound op maken.....

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Dat klopt helemaal, maar gezien de reacties ben ik bang dat een aantal mensen hier geen idee heeft hoe een goed ingeregeld systeem klinkt en hoe het werkt.

Comment

• peterwagner
            • Oct 2008
            • 317

Originally posted by MusicXtra
            Dat klopt helemaal, maar gezien de reacties ben ik bang dat een aantal mensen hier geen idee heeft hoe een goed ingeregeld systeem klinkt en hoe het werkt.
            Dat is waar, gelukkig mag ik komende week weer met Raymond Bancken en De broers van Clair stoeien....

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Dat van een goed ingeregeld systeem weten we nu wel...En dat geloof ik ook wel...

Maar dan kun je nog steeds een kick geluid maken wat bij de muziek past...En niet een kick die alleen maar lucht verplaatst...
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Da's dus gewoon een kwestie van de kickdrum goed stemmen, de juiste microfoon ervoor, een tech die zijn oortjes weet te gebruiken en dat kan vertalen naar de knoppen op zijn mengpaneel.

Comment

• peterwagner
                  • Oct 2008
                  • 317

Dat zijn toch al veel variabelen waar het mis kan gaan...

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Was dat ook niet de reden dat het vaak niet klopt?

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Nee, dat hebben nu gehad, je valt steeds in herhaling, ik denk dat het nu wel duidelijk is!

Volgende factor kan zijn : mengtafel, bekabeling, microfoon type, inserts en het poppetje achter de knoppen...
                      Olaf Duffhuës

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Mengtafel geloof ik niet in, ook al is ie nog zo slecht, zolang er minimaal een semi parametrische kanaal EQ op zit moet er een goed kick-geluid uit te halen zijn.
                        Bekabeling gaat er ook niet in, microfoon is wel van behoorlijk grote invloed, dat is een belangrijke schakel in de keten.
                        Inserts, wat zet je op een kick-drum, hooguit een gate en een compressor.
                        Poppetje achter de knoppen moet wel weten hoe de EQ, gate en compressor bediend moeten worden en vaak is hij ook degene die de microfoon kiest.
                        Dussss, komen we weer op de technicus uit.

Comment

• RenéE
                          • Oct 2006
                          • 291

Laag is in de mode, dat zeker. Muziek wordt in de studio al afgemixed om stuwend laag te geven, zelfs over brakke consumentensetjes. Lekker dichtsmeren die hap.

Ik denk dat de vertaalslag van studiogeluid naar livegeluid een factor kan zijn. Enerzijds de dynamische energie van een liveperformance willen hebben, anderzijds dat stuwende, voelbare laag willen hebben van die niet zo dynamische studioplaat. Ga je dan live de kick meer energie geven door 'm minder dynamisch te maken en meer in de mix te duwen, dan raakt de boel uit balans. Oplossing -> frequentiegebieden weglaten zodat de kick akoestisch gezien weer iets ingetoomd wordt?
                          Misschien wordt er op de grote festivals meer studiogeluid verwacht en is daardoor het probleem meer aanwezig?

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Nou..in mengtafels zit wel degelijk een verschil van pre-amp en summing...Of je nu staat met een bijv. Een A&H ZED of een Midas H2000, of in digitaal met een O1V of een Soundcraft Vi...Daar zitten echt wel verschillen in...Klankmatig, wat de pre-amp kan hebben en de summing naar het eind signaal...De ene loopt eerder dicht dan de ander.

Dat is in ieder geval mijn ervaring...
                            Olaf Duffhuës

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Ja dat er verschil in zit is duidelijk, maar of dat verschil zodanig is dat je met de één wel en met de ander geen passend kick geluid kunt creëren durf ik te betwijfelen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                                • Oct 2000
                                • 2477

Dan zet er maar eens paar naast elkaar...kun je ook het verschil in kanaal EQ horen...
                                Olaf Duffhuës

Comment

Working...