Kickdrum grotere festivals

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ik ken de verschillen, die kunnen best groot zijn maar denk jij dat daar het verschil in zit tussen een kick die lekker past of een kick die alleen maar lucht verplaatst?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Kijk, in mijn ogen is het heel simpel, hoe uitgebreider je kanaal EQ, hoe mooier je het kunt maken. Ik hoef die lucht verplaatsing niet zoals ik het de laatste paar keer gehoord heb. Uit ervaring weet ik dat o.a. Midas Venice (de oude) en een te klein systeem(zeg maar 400 personen op bijv. C7) niet samen gaan in de muziek waar ik het meeste zit(stevige rock/metal achtige muziek) dan gaat die tafel over de zeik...En het hoeft bij mij echt niet altijd hard, wil wel graag wat headroom...Een 'groter' formaat mixer, maakt dat toch een stuk beter...
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

De buren aan de overkant van de sloot hebben ook een mooie discussie over laag, lager en laagst.
        http://forums.prosoundweb.com/index....,142950.0.html

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Originally posted by MusicXtra
          Poppetje achter de knoppen moet wel weten hoe de EQ, gate en compressor bediend moeten worden ........
          Niet om hier een merkendiscussie te starten, maar
          het lijkt mij dat het ook scheelt welke gate en compressor je gebruikt.
          De een doet z'n werk naar behoren, terwijl de ander jouw sound een
          AM-geluid geeft......

Kan het hiernaast ook te maken hebben met het MP3 tijdperk, waarbij
          er toch flink in kwaliteit wordt ingeboet, wat wordt gemaskeerd met te?
          veel laag in de opnamen? Als je dan deze opname als standaard voor je
          livemix gebruikt, trek je wel een erg scheef referentiekader.

grtz

Nes
          Last edited by NesCio01; 17-08-13, 22:51.
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ja, natuurlijk zit er verschil in mengtafels en randapparatuur, nog niet zo weinig ook.
            Maar volgens mij kan een goeie techneut ook met de minste mengtafel en randapparatuur nog steeds een bij de muziek passende kick maken.
            Natuurlijk zal die beter klinken met top apparatuur maar de knoppenman is naar mijn mening nog steeds bepalend.

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

Hier in de buurt zijn er nogal wat mensen verzot op boeren rock.
              Het valt mij op dat deze bands in principe draaien met een giga kick sound die liefst op 40 Hz nog even flink lucht verpompt.
              Hetzelfde viel mij enige jaren geleden op bij Rammstein (Gelredome 2009?).
              Wat doen veel grotere bands hier in de buurt zo'n sound willen wij ook want de grotere bands hebben het ook dus dat willen wij ook en als onze geluids man dat kan hebben wij
              net zo'n goede sound als...

Ik denk dat dat ook met name in deze regio een probleem is in het live circuit.

In het disco gebied merk ik dat ze vooral pompende bas willen in de regio 70 a 80 Hz om druk op de borst te voelen.
              Gevolg de muziek zelf heeft dit gebied vaak geaccentueerd door de mastering etc en wat zit er in dat gebied? Precies... de kick met name.
              Met als gevolg ze denken dat als je dat als het maar flink pompt het goed is en anders niet.

Ik heb wel eens gezegd dan kan de basgitarist wel inpakken en heb hem flink stuk zachter gezet.
              Gevolg de band op de bassist na was tevreden, maar de mensen misten toch iets, konden geen ritme houden met dansen etc.
              Last edited by dexter; 18-08-13, 12:06.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Zo staat er dan iets over Lowlands op NU.nl

" Het optreden staat vanaf minuut één als een huis,
                al klinken de drums en bas genadeloos hard in het voorvak.
                Sommige fans staan letterlijk met hun oren bedekt hun
                favoriete band toe te juichen
                ."

grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Als je het mij vraagt, hebben bepaalde dingen nadelen...:-) Persoonlijk denk ik dat bepaalde sub opstellingen ook nadelen hebben...Maar dat is mijn mening...
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Iedere sub setup is een compromis. De perfecte setup bestaat nog niet, en zoals we hier in Twente zeggen; kleine ding' hoal ie toch...

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• daviddewaard
                      • Mar 2008
                      • 627

Originally posted by djspeakertje
                      Iedere sub setup is een compromis. De perfecte setup bestaat nog niet, en zoals we hier in Twente zeggen; kleine ding' hoal ie toch...

Daan
                      en zo is t maar net!! de ideale subspeaker/ subopstelling moet nog uitgevonden worden
                      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Carl
                        • Nov 2000
                        • 907

Ja, dat klopt natuurlijk, maar is nog steeds geen excuus voor zo'n enorm slecht geluid, tot mijn grote verbazing ook op de grotere festivals, waar je toch serieuze sys-techs en FOH mensen zou verwachten.
                        Zonder nou meteen namen van verhuurders te noemen, maar ik was erg teleurgesteld door de gemiddelde klank op het North Sea Jazz. En niet alleen bij de kleinere onbekende artiesten hoor, zeker in de grote zalen was het niet te pruimen. Alleen in de zaal waar het Metropole stond en bij Diana Krall was het heel goed. Maar als je bij Marcus Miller de bas alléén maar hoort in zijn solo's is er toch serieus 'iets mis'
                        Metropolis was niet echt beter, het is tegenwoordig heel vaak zo.
                        Het komt op mij over alsof die knakkers verder alleen op houseparties staan en zodoende denken dat veel "boenkieboenkieboenk" mooi is......
                        Zal wel niet zo zijn, maar wat dan???? "kijk eens hoe hard mijn bassen kunnen"? Lawaaidoofheid onder de 100Hz? Thuis alleen naar een subwoofer-surround setje van € 35,99 luisteren? Gewend aan die auto-setjes van 3000Watt en 82 dB soms?
                        Last edited by Carl; 19-08-13, 23:14.

Comment

• Tinjo
                          • Jul 2014
                          • 6

Bij heel veel bands is de kick alleen een berg luchtverplaatsing, maar ik hoor ook wel eens de term "kopschop kick" voorbij komen, wat bedoelen jullie hiermee?

Zijn er mensen die niet mee proberen te doen met de trend dat een kick alleen luchtverplaatsing moet zijn en dat de basgitaar kompleet weg gedrukt wordt?
                          Als ik zonder PA versterking naar een band luister (dus tijdens repetities etc.) dan voel en hoor je de kick heel anders in verhouding met een basgitaar dan als je gaat luisteren bij (vaak) fesitvals etc.

Ik zelf probeer daar zo min mogelijk aan mee te doen. Ik probeer juist een basgitaar te laten horen en voelen (naarmate deze lager speelt), ook in het lage sigment en dat de kick er door heen "pokt" inplaats van "boemt", en dus ook nog hoorbaar is, klopper geluid bijvoorbeeld, resonantie van de vellen en de ketel, die hoor ik bij die luchtverplaats kicks niet.

Ik merk bij mezelf dat wanneer ik ga spelen met een piek in de lage frequenties van een kick dat rond de 100 Hz ik hem meer op de borstkas voel en naarmate ik de frequentie lager draai, ik hem steeds meer naar mijn maag ga voelen. Ik kom dan vaak rond de 80 tot 100 Hz uit om hem wel iets te laten drukken, maar dat de basgitaar en de kick elkaar niet in de weg zitten, soms iets rond de 60 Hz om hem wat ronder te laten klinken, maar geen berg sublaag, daar is de basgitaar voor naar mijn mening.

Ik zou wel eens willen weten van jullie, hoe jullie dit geval aanpakken, compressie/EQ'en van de kick en er toch voor te zorgen dat als de basgitarist thuis was gebleven, niemand het had gemerkt.

Want dat merk ik te vaak. De kick staat zo hard en zo laag dat je echt goed moet zoeken wat de basgitarist nou eigenlijk speelt, omdat ik hem/haar amper hoor.

Graag hoor ik jullie visie en jullie manier van aanpak van dit "probleem"
                          Test 1..2.. test 1..2.. agja liever lui dan moe, bij 3 moet je tillen

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Denk dat je uit de vorige reacties al genoeg kunt halen.
                            Belangrijkste is gewoon je oren gebruiken wanneer je staat te mixen.

Comment

Working...