pa-setje voor de kleine gigs.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Leuk zoals je erin staat, ik maak zeker gebruik van de uitnodiging.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Jaren geleden heeft Jan Slooter me al eens uitgenodigd, dat was toen Spot & Speaker het linex systeem had aangeschaft, is er allen nooit van gekomen op de uitnodiging in te gaan. Altijd leuk om eens in de keuken van een ander te kijken.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Klopt, er was een woordje ontvallen..Het woordje 'duur'...En die verhaaltjes van 'dan moet je even bellen' daar ben ik klaar mee...Een paar keer gedaan met Jan, die zou terug bellen, een jaar of 2 geleden...Ronald zou destijds (jaar of 10 geleden) er ook op terug komen...Dat zal ook wel niet meer gebeuren denk ik...Maar ik wil je best uitdagen, als het over prijs gaat...:-)

Als met dit soort 'uitdagingen' nou eerder was gekomen, had een collega van mij niet vrijwel al z'n Sound Projects opgeruimd..en ik ook niet....
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Theo, heb je ook al eens gekeken naar RCF ?
          Ik wil mij verder niet moeien met de discussie hoor...
          Maar ja, het klinkt allemaal lekker en er is keuze genoeg en betaalbaar .
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

+1....

RCF maakt hele mooie dingen tegenwoordig!
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Bazeman
              • Apr 2004
              • 112

Originally posted by Olaf Duffhuës
              Klopt, er was een woordje ontvallen..Het woordje 'duur'...En die verhaaltjes van 'dan moet je even bellen' daar ben ik klaar mee...Een paar keer gedaan met Jan, die zou terug bellen, een jaar of 2 geleden...Ronald zou destijds (jaar of 10 geleden) er ook op terug komen...Dat zal ook wel niet meer gebeuren denk ik...Maar ik wil je best uitdagen, als het over prijs gaat...:-)

Als met dit soort 'uitdagingen' nou eerder was gekomen, had een collega van mij niet vrijwel al z'n Sound Projects opgeruimd..en ik ook niet....
              Ik ken de historie zoals je die hier weergeeft niet of nauwelijks. Maar het is duidelijk dat je onze spullen te duur vindt. Wat ik dan alleen erg vreemd vindt is dat je zegt dat je al Sound Projects had, en een collega, en dat je dit hebt weg gedaan omdat we te duur waren in jouw ogen?? Zoals eerder vermeld zijn we redelijk strikt met het uitdelen van kortingen omdat we als onderneming graag klanten beschermen waar we meer aan verdienen. Noem me 1 bedrijf die dit niet doet? Een klant die 1 speaker koopt in de 5 jaar (als extreem voorbeeld) krijgt heel veel minder korting dan een dealer die 50 tot 100 speakers koopt per jaar....

Vindt je onze spullen te duur, prima. Zeker als je ons vergelijkt met RCF oid zijn we idd wat duurder. Maar we profileren ook niet, en hebben ons ook nooit geprofileerd dat wij in dat segment willen concurreren. Ik vindt het niet terecht dat je je alleen op dat feit een beetje rancuneus uitlaat tegen Sound Projects. Ik zou het persoonlijk wat eerlijker vinden als je met harde feiten komt vanuit een of meerdere A/B testen waaruit blijkt dat wij te duur zijn. Dan heb je een goed discussie punt. Alleen zwaaien met de term "het is te duur" en "ze willen alleen maar geld verdienen" is nogal een dooddoener, althans dat is mijn mening

Comment

• drummerke
                • Oct 2006
                • 432

+1 RCF maken toch al een aantal jaren heel mooie producten. Voor kleine ruimten waar zowel grootte, gewicht, eenvoud, klank en prijs van belang zijn vind ik gepowerde speakers met de moderne DSP erin echt wel geen luxe.

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

Over die korting: dat hangt ervanaf wat jij heel veel minder noemt.
                  Als je een verhuurfirma die wil beginnen investeren in je merk met bv 2 topjes en 2 subjes maar 10% korting geeft en iemand die 40 kasten koopt 40% korting geeft, dan zijn er genoeg bedrijven die dat gat niet zo enorm laten.
                  Logisch ook, want dat werkt gewoon niet. Er is een verschil tussen verhuren en verkopen. Een bedrijf dat continu drive-in shows of producties doet koopt geen grote volumes van je speakers, maar promoot ze wel in de markt door ze te gebruiken en de klanten er tevreden mee te maken. Dat is evenzeer geld waard en verdient ook een goede prijs.

Comment

• Bazeman
                    • Apr 2004
                    • 112

Originally posted by desolation
                    Over die korting: dat hangt ervanaf wat jij heel veel minder noemt.
                    Als je een verhuurfirma die wil beginnen investeren in je merk met bv 2 topjes en 2 subjes maar 10% korting geeft en iemand die 40 kasten koopt 40% korting geeft, dan zijn er genoeg bedrijven die dat gat niet zo enorm laten.
                    Logisch ook, want dat werkt gewoon niet. Er is een verschil tussen verhuren en verkopen. Een bedrijf dat continu drive-in shows of producties doet koopt geen grote volumes van je speakers, maar promoot ze wel in de markt door ze te gebruiken en de klanten er tevreden mee te maken. Dat is evenzeer geld waard en verdient ook een goede prijs.
                    Eventjes buitenwege laten op wat voor product het gerelateerd is, iemand die veel koopt en dus veel investeert en daar dan meestal ook allerlei andere dingen voor doet of moet doen krijgt meer korting dan iemand die weinig of eenmalig koopt. Dit werkt overal zo... Of je het ermee eens bent of niet in het midden gelaten. Waarom krijgt een "echte" dealer die 10 of 20 of meer zoveel omzet maakt meer korting dan een "kleine" klant die een klein setje voor zichzelf koopt? Omdat er met de dealer ook afspraken gemaakt worden dat ze een minimale hoeveelheid moeten kopen om dealer te zijn, ze geacht worden om qua service de eerste in de lijn te zijn, ze geacht worden om voor minstens een bepaald bedrag te besteden aan promotie en advertenties, enz... Een "kleine" klant heeft deze "verplichtingen " niet. Dat deze ook een bijdrage levert aan het merk om deze te promoten is natuurlijk altijd leuk/goed om te horen, maar het is vooral in zijn eigen belang omdat hij daar direct zijn klanten mee bediend. Onze policy is het voorkomen van klakkeloos korting uit delen aan iedereen en hiermee er dus voor te zorgen dat jouw buurman voor hetzelfde geld, of misschien zelfs voor minder een setje bij ons kan aanschaffen (of bij een dealer die zelf de korting gaat bepalen), terwijl jij misschien wel degene was die het gepromoot heeft bij je buurman. Dat laatste is niemand blij mee. Dit is iets wat wij ook niet doen. Dat het in het verleden nooit gebeurt is en in de toekomst nooit meer zal gebeuren is daarentegen een utopie. Wij weten en kunnen vaak niet weten dat iemand die ons direct benaderd voor een setje, dat die geïnteresseerd is geraakt door zijn buurman die het bij hem gepromoot heeft en die dus eigenlijk de "beloning" zou moeten ontvangen. Wij moeten op dat moment een inschatting maken of we deze persoon (meer) korting moeten/willen geven omdat deze met een (vaak) veel mooier verhaal dan het ooit wordt, op de proppen komt en dealer of promotor wil worden. Om een lang verhaal kort te maken, als je vindt dat je onze spullen promoot en aanbeveelt en er hierdoor ook echte verkopen ontstaan zullen wij zeker niet de deur dichtslaan als er in een normale conversatie en goede samenwerking wordt gesproken over een al dan niet hogere korting bij aanschaf van meer producten voor eigen gebruik. Als deze korting wordt gegeven en wij merken dat deze klant met deze extra korting direct probeert om aan andere personen voor een lager bedrag probeert door te leveren zullen wij deze klant er zeker op aanspreken en bij een volgende order veel kritischer naar de korting kijken van deze afnemer. Dat andere klanten dit niet weten en denken dat wij aan sommige mensen, zomaar, meer korting geven is alleen gebaseerd op onwetendheid. Wij zullen met alle klanten proberen om een vertrouwens relatie op te bouwen omdat dit op de lange termijn voor beide partijen meer oplevert. Dat we daarmee korte termijn gerichte of koopjes jagers buiten de deur houden is onze keus en met deze keus zorgen we ervoor dat we de lange termijn klanten beschermen. Als je met geluid serieus je geld moet verdienen lijkt me dit het meeste waard.

Comment

• Bazeman
                      • Apr 2004
                      • 112

Originally posted by drummerke
                      +1 RCF maken toch al een aantal jaren heel mooie producten. Voor kleine ruimten waar zowel grootte, gewicht, eenvoud, klank en prijs van belang zijn vind ik gepowerde speakers met de moderne DSP erin echt wel geen luxe.
                      Vindt je de Actieve kasten met DSP nou wel of geen luxe, dus echt bruikbaar? Ik snap de zin niet helemaal (echt wel geen luxe...?)

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

RCF maakt idd prima configuraties. Hun TT reeks.
                        vb een TT25 en TTS28 combinatie werkt prima.

Ik ben wel geen voorstander om op dat niveau van speakers nog gepowerde speakers met ingebouwde DSP te gebruiken.
                        Je kunt te weinig ingrijpen en aanpassen.
                        Tenzij natuurlijk ze de mogelijkheid voorzien om de DSP settings aan te passen. Via USB/ ethernet of zo.

Comment

• purplehaze
                          • Jul 2004
                          • 692

Het topic is inmiddels gekaapt door een fabrikant die tot in detail uit de doeken gaat doen hoe zijn kortingsbeleid is...
                          kom op, houdt het ff on topic en ga zo'n discussie apart voeren!

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

geen luxe = een must, denk ik...

En als je de begroting maakt om de eerste 5 jaar te overleven zul je toch beurzen etc moeten draaien, reclame moeten maken, en vooral je product in moeten zetten op grote klussen, om zo enige naamsbekendheid te krijgen.

Denk niet dat je dat terug moet rekenen naar de klant. Ik denk zelfs dat je een begroting op, voor het gemak 1000 stuks per jaar moet uitrekenen, en dan wordt inkoop + marge = verkoop ineens een stuk interessanter voor de klanten. Waardoor die 1000 stuks ineens geen uptopie meer is, maar realiteit.

Heb ooit een discussie gehad met een automatiseerder, die een enorme machine kwam leveren, waardoor er " wel 40 man " op sytraat kwam te staan. Hij glimlachtte alleen, en zei.. "mooi niet" . Hij had gelijk, dankzij die machine werd er goedkoper geproduceerd, en verdrievoudigde het volume in aantallen.

Comment

• desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

ik krijg eerlijk gezegd het sch**t van je posts te lezen Bazeman
                              Niet zozeer de inhoud, wel het complete gemis aan eender welke vorm van interpunctie of zinsbouw.

Gebruik eens alinea's, komma's, witregels en nog van dat moois en misschien leest het dan wel aangenaam, maar bij een nota bene nederlands bedrijf dat nog niet in staat is netjes nederlands te schrijven zou ik geen paar duizend euro komen neerleggen.

Comment

• SPS
                                • Mar 2004
                                • 1662

Originally posted by Bazeman
                                Aangezien we geen multinational zijn qua formaat, ben ik vooral een allround medewerker... Maar mijn belangrijkste functie is de electronica ontwikkeling en implementatie daarvan, inclusief de filtering, acoustische metingen enz.
                                Dan was het misschien toch beter geweest om de uitleg van jullie commercieel beleid aan een salesmanager over te laten. Een technische uitleg van salesfilosofie-en doet het niet zo goed...
                                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...