pa-setje voor de kleine gigs.
Collapse
X
-
Ken zowel de dynacord VL122 als de nexo PS10. Kan je vertellen dat je blij gaat worden van de nexo.Ik heb niks tegen ba en zal vast fantastich klinken, Ik heb t niet gehoord maar denk dat t aan de grote kant is.
Zoals nu heb ik dynacord cobra4 dat werkt voor mij erg goed.
2 subs, topje of 2 erop en draait vanaf 250 man prima.
Volgens mij kwa setup vergelijkbaar met ba.
Maar daar onder,daar zoek ik een goed setje voor, laten we dan zeggen tot 200 man.
Mijn sub18 vl122 3weg aangestuurd door labs, draait op zich goed maar loop toch tegen de max van de kwaliteit van dit setje aan.
Dus vandaar dit topic, Ik heb een goed klinkend middensegment setje.
En wil hier een erg goed alternatief voor zoeken.
Bvd,Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment
-
Om al dit geleuter maar als onnodige post te gaan bestempelen wil ik even opmerken dat er door de topic poster helemaal geen budget is genoemd, waardoor 'men' weer zijn/haar voorkeur de vrije loop gegeven heeft waarbij sommige mensen behoorlijk doordraven..
Je kan geen vraag stellen zonder daarbij enig richtlijn van een budget te vermelden!
Brooklyn Audio is op dit moment gewoon een mooie opkomend talent, vele die ik persoonlijk goed ken zijn behoorlijk enthousiast!
Ik heb het zelf niet gehoord, maar van die personen neem ik blindelinks aan dat dit ook echt goed is!
Kom op mensen! Gebruik je oren! Maak een demo!! Niet lullen!!
Dave (jaja, iedereen weet ik ben haast getrouwd met Nexo, maar er zijn vele goede merken/systemen die ik misschien nog niet ken..)[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
Dat het goed is wil iedereen prima geloven, ik heb het nog niet gehoord maar op basis van de componenten en de commentaren neem ik blindelings aan dat het top is en klinkt.
Er heerst echter een trend dat veel mensen het voor alles gaan aanraden, of er nu iemand vraagt achter een line array, een compact setje of en fuifblaaskast, veelal op een manier dat Sander een soort van koude kernfusie der luidsprekers heeft uitgevonden.
Naar mijn mening en voeling voor niets nodig, want de Prospect bewijst zich duidelijk elke keer dat hij speelt. Maar in dit geval is een topkast die wat minder weegt denk ik toch wat meer aan de orde.
Misschien een 12" of 10" Prospect top overwegen in het gamma te zetten? Eentje die ook bruikbaar is als monitorkast kan een mooie aanvulling zijn op het systeem.Comment
-
valt best mee, het is een top die zich tussen de Meyer UPA en de UPQ / CQ1 in bevindt. We hebben het naast elkaar gehad, en de UPA ging verder door qua stem-bereik, waar de BA-prospect qua bas en tophoog verder ging. Maar dan hebben we het notabene al wel over 150++ meter voor een kut-topje….
Verder: dat line-array is dat modeverschijnsel, dat iedereen moet hebben. Terwijl het ooit bedoeld was om het verreveld aan te stralen, over het conventionele systeem heen. Dus iedereen die een Line voor dichtbij wil: die kan beter een Prospect, of UPQ pakken. Zeg maar voor de idioten die een LineArray ground-stacken, dus. Ja, dan wil een prospect het wel redelijk doen.
Maar kernenergie is mijn gebied, en daar mag Sander nog niet komen..lolComment
-
Hahaha, je zult mij niet horen beweren dat ik een soort kernfusie heb uitgevonden, daar ben ik in het BA topic ook duidelijk in geweest.
De set is ontwikkeld voor feesten tussen pakweg 100 en 2500 man, dat is 95% van de evenementen en dus ook precies de reden dat het een antwoord is op de meeste vragen over een geschikte set.
Daar ligt dus de reden dat hij zo vaak voorgesteld wordt waarbij ik mezelf volgens mij bescheiden opstel.
Naast de Prospect set is er al een 12" top, klankmatig van een vergelijkbaar niveau, deze zou beter passen bij de wensen van TS, alleen is hier nog niet zoveel over bekend omdat de Prospect set nou eenmaal spectaculairder is qua prestaties.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
En waarschijnlijk ook omdat je sinds de half blanco pagina van Vision Acoustics niets meer online hebt gezet qua presentatie op het web
Comment
-
Laat nou toevallig de website van Brooklyn-Audio vandaag online zijn gegaan.
Moet nog veel aan gebeuren maar daar wordt aan gewerkt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Het setje van Peter Schut lijkt me ideaal voor de TS, als zelfbouw niets is kan ik mogelijk nog iets betekenen voor de TS.
10" topje, 15" sub. Indien interesse moet je maar een mailtje doen.
Moet niet onderdoen voor TW audio, als ik Peter mocht geloven (en dat doe ik ook). 2 topjes van dergelijk klein formaat kunnen gemakkelijk 4 subs bijhouden. Alles met 18 sound speaker voorzien.Last edited by vdbeke; 14-06-13, 18:09.Comment
-
Het setje van Peter Schut lijkt me ideaal voor de TS, als zelfbouw niets is kan ik mogelijk nog iets betekenen voor de TS.
10" topje, 15" sub. Indien interesse moet je maar een mailtje doen.
Moet niet onderdoen voor TW audio, als ik Peter mocht geloven (en dat doe ik ook). 2 topjes van dergelijk klein formaat kunnen gemakkelijk 4 subs bijhouden. Alles met 18 sound speaker voorzien.ben anders wel benieuwd...Heren (en dames?!)
Ik ga het setje verkopen.
Het was achteraf meer mijn hobby dan die van mijn zoon. Hoewel het ontwerpen, onderzoeken en bouwen een te gek project voor ons was staat de set voornamelijk stil en is in totaal zo'n 5 keer gebruikt.
Nieuw prijs van de hele set is…………...
Groeten,
PeterComment
-
Euh? Heb je deze config ook al 'ns gemeten? Ben benieuwd hoe deze fase-gedraaide signalen bij elkaar optellen: ik ben bang dat je een heleboel pieken en dalen in de frequentieresponse krijgt. (Ik neem even aan dat je geen FIR filters gebruikt voor sub x-overs.)Even uit eigen ervaring met een NEXO PS15 en RS15 combi: de speakers in de RS15 worden apart aangestuurd je kunt dus verschillend crossen. Wat ik wel eens doe is 1 speaker laten lopen van 35 - 80hz en de andere van 50-120 of 180hz zodat ik een overlap heb met de PS15 die loopt tot 80 Hz... zo maak je het kick/low gebied wat steviger..ideetje?As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Ik zou voor die klusjes eens hier gaan kijken... www.mp-audio.be daar heb ik heel fijn mee gewerkt..met 1 versterker aan te sturen en heeft heel eerlijk en open geluid.
En de importeur is een kundig man in mijn ogen..
Het is mijn inziens best compact, is uit te breiden en is heel breed inzetbaar live. Heel veel kroegjes mee bespeeld en het klinkt overal als een klok.. En voor je toepassing zeer geschikt in mijn ogen..
Ga er eens luisteren..het zal je zeker bevallen....
Veel succes met luisteren...en de keuze natuurlijk.Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
D&B Q7 of TW Audio M12 + B18 of B30
D7B Q7 weegt idd maar 22kg en daar kun je idd ook meer dan 200 man mee doen...
Configuratie die ik je aanraad:
-2x D12 versterker
-2x Q7 top (75x40 graden spreiding)
-2 of 4 Q-Subs, al naar gelang het aantal aanwezigen. Tot zo'n 150 man kun je makkelijk af met 1 subje per kant, voor meer stapel je de (perfect in balans en daardoor makkelijk te tillen) 2e sub per kant er bovenop.
Reken op een setprijs (met 4 subs) ergens in de €20.000. Pin mij er niet op vast: Heb geen recente prijslijst en weet niet wat je korting is!
Wat velen niet weten is dat je niet persé de beugel nodig hebt om een Q7 op een paaltje te krijgen. Je kunt de greep uit het onderste handvat verwijderen (schaal laten zitten) en daarvoor een plaat laten maken waar in tophat in zit. Deze valt dan in de schaal van de handgreep waarbij de tophat in het diepste gedeelte zit. Werkt perfect en scheelt je heel wat ergernis met die klotebeugel!!!
Als je TW Audio wil dan zou ik idd de M12 aanraden met daaronder de B18 of B30. Zoveel ontlopen ze elkaar in de praktijk niet. Puur op kracht/worp/e.d. zal de M12 wel onderdoen voor de Q7-top. Echt, vindt het een geweldig geluid maar minder makkelijk uit te breiden (en bij te huren) dan D&B!
De set van Sander zal best geweldig klinken (nog niet gehoord dus the jury is still out on that one!) maar voor dit soort klussen vind ik hem idd te zwaar!
Sander zou er verstandig aan te doen een complete lijn te ontwikkelen waarbij componenten uitwisselbaar zijn en vooral om dit beter op internet te presenteren!
De reden waarom ik deze merken aanraad is puur op basis van ervaring (vooral D&B: Al sinds 1998!). Er zijn waarschijnlijk genoeg mooie en goed klinkende merken maar die hebben niet mijn voorkeur of ik heb er niet genoeg ervaring mee on ze aan te raden. En dan doe je dat dus niet....Comment
-
En voor ik het vergeet: Neem gewoon Speakon op je Q-subs en toppen. EP-5 met Sensedrive voegt in deze configuratie geen ene reet toe en kost je alleen maar meer geld aan kabel en pluggen!...
Wees wel zo slim om op je versterker WEL EP-5 te nemen! Omdat je deze in een rack bouwt en daar een aansluitplaat maakt kun je voor je eigen st mooi terug van EP-5 naar Speakon en voor eventueel extra ingehuurd spul wat wel op EP-5 draait kun je direct achterop je versterker inprikken. Je kan zelfs nog combineren! Maar dan moet je heel even de moeite nemen om de handleiding van de D12 door te nemen...Comment

Comment