pa-setje voor de kleine gigs.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bazeman
    • Apr 2004
    • 112

Wat ik een beetje vreemd vindt is dat er een hele club mensen is die alleen maar spullen en merken kopen en daar ongebreideld en schaamteloos reclame over zitten te maken zonder of weinig verstand van de feitelijke zaken en dat vindt het merendeel prima. Maar als iemand een bericht plaats vanuit de fabrikant of dealer die veel dichter bij het vuur staan wat betreft de kennis en gebruiksvoorwaarden mogelijkheden en die dus goed advies zouden kunnen geven ( ja ik geef toe dat er heel veel fabrikanten en dealers van deze positie misbruik maken door in feite klinkklare onzin te verkondigen) dat die meestal direct afgebrand worden omdat ze reclame maken voor hun eigen merk.. Beetje hypocriet wat mij betreft. Ik stoor me er niet aan dus als iemand een rel op Facebook wil maken, be my guest, valt toch niet op tussen de rommel die er al opstaat... Alleen de samenleving wordt er niet vrolijker van.

Maar goed on-topic. Bij technische vragen of ondersteuningen weten jullie me te vinden �� en ja dat mag ook over andere merken gaan zolang het maar feitelijk te staven en te beantwoorden is.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

@Bazeman; leuk dat er weer een fabrikant hier iets actiever op het forum vertegenwoordigd is. Jammer dat SoundProjects nooit echt lekker door is gebroken in Nederland, ben wel erg benieuwd waar dat aan ligt (riderbullshit, merkgeilheid?).
      Weet jij daar meer over te vertellen?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by Bazeman
        Maar als iemand een bericht plaats vanuit de fabrikant of dealer die veel dichter bij het vuur staan wat betreft de kennis en gebruiksvoorwaarden mogelijkheden en die dus goed advies zouden kunnen geven …..
        darin heb je gelijk, en daar zit meteen de knijp….

De meeste importeurs / dealers - en zelfs fabrikanten - zijn nog iets erger dan ze doen vermoeden, en lopen met meetgrafiekjes te schermen die ik als afkeur zou bestempelen.

Dat is misschien wel de grootste reden voor mij om hier rond te hangen, een stuk redelijke technische achtergrond aanbieden bij de hh technici, zodat die foute helft van de fabrikanten door de mand valt.
        (We weten allemaal dat de helft van alle verhuurbedrijven dealert / importeurt is van een bepaald merk om de grootste mogelijke korting bij aanschaf van verhuur-materiaal in de wacht te slepen, en vervolgens wordt dat spul er bij iedere klant doorheen geperst….. )

Comment

• Bazeman
          • Apr 2004
          • 112

Originally posted by MusicXtra
          @Bazeman; leuk dat er weer een fabrikant hier iets actiever op het forum vertegenwoordigd is. Jammer dat SoundProjects nooit echt lekker door is gebroken in Nederland, ben wel erg benieuwd waar dat aan ligt (riderbullshit, merkgeilheid?).
          Weet jij daar meer over te vertellen?
          Genoeg over te vertellen.... Alleen wordt dat snel zo'n zwartgallig verhaal In het kort komt het er wel op neer dat Nederlanders te weinig trots hebben in producten die in nederland ontworpen/gemaakt worden, wat mij betreft, en liever de buitenlandse meute volgt. (engelse/duitse/amerikaanse/franse) Dan hebben we nog een probleem in nederland, zoals ************** al aan gaf, dat elk (lokaal) verhuur bedrijfje zo'n beetje importeur is en zich verschuilt achter een merk. Op zich allemaal legitiem en begrijpbaar maar hierdoor is wel de cultuur ontstaan van, wat kost iets bij jouw, dan kijk ik bij de buurman of die nog iets goedkoper is want die heeft toch dezelfde spullen. Vanwege onze extreem kleine lokale markt tov bv Amerika die ook nog eens gedomineerd wordt door de monopolie positie van Ampco is het bijna onmogelijk om bekend te raken bij de "grote" artiesten. Je komt dan idd op het ryder verhaal en de merk geilheid uit zoals jezelf zegt. Dat maakt het relatief zwaar om naamsbekendheid / grote gebruikers groep te krijgen omdat niemand de eerste wil zijn en liever (vaak kortstondig) meelift op het "succes" van de grote merken. Dat was de zwart galligheid... nu het positieve.....
          Wat betreft het doorbreken in nederland, dat had best wat meer gemogen wat ons betreft.. Wij leven ook van de winst. Maar bijna iedereen in de professionele hoek kent ons kleine kastje wel, de X-act. Je komt deze bijna elk weekend wel tegen in een of ander tv programma of caberet voorstelling als je erop let. Ook hebben bijna alle echt goede nederlande akoestische muzikanten dit kastje zelf of staan deze bij hun op de ryder. Dit kastje bestaat al meer dan 15 jaar! en er is weinig tot niets aan gewijzigd (paar jaar geleden geupdate naar neodynium). Neem bv de JBL eon..... Toen dit kastje gepresenteerd werd kon iedereen met een beetje verstand van luidsprekers bedenken dat dit een echt heel goedkoop budget kastje was... maar ja er stond JBL op. Er zijn er daarvan in 1 jaar meer dan een miljoen van verkocht! Wij hebben in 15 jaar tijd denk ik zo'n 6 á 7000 X-actjes verkocht. Maar kijk nu eens hoeveel Eon's er nog draaien en wie er überhaupt nog op wil draaien... Daarentegen worden X-actjes van 10 jaar nog steeds makkelijk voor de helft van de huidige nieuw waarde verkocht. Een opmerking die een klant van de week nog maakte bevestigd dit. Deze klant heeft 10 jaar geleden een Sound Projects set gekocht waarvan een heleboel mensen hem voor gek verklaarde omdat niemand het zou willen gebruiken en niet op ryders staat enz. 10 jaar verder kon deze man vertellen dat hij geen tot weinig problemen hiermee heeft gehad, dat er met de set eigenlijk nooit iets aan de hand is geweest en dat vele concullega's er veel slechter voor staan of helemaal niet meer bestaan omdat ze elkaar alleen maar met merk beconcurreerde en dus op prijs. Deze man of dit bedrijf wordt vooral ingehuurd omdat de klanten weten dat hij betrouwbaar is en goed werk aflevert. Of hij dit nu met merk X of Y doet is niet tot nauwelijks interessant. Wat betreft ryders, de technicus van bv Toto, Deep purple, Peter Gabriel om er maar een paar te noemen heeft geen enkel probleem om op onze systemen te draaien (Allemaal al gedaan). Maar meestal komen wij er niet tussen omdat de belangen zo groot zijn, vooral financieel, dat er grote bekende verhuur bedrijven met de grote bekende merk systemen gebruikt worden. De verkregen Quote's van artiesten en techische mannen van dit soort groepen zouden we zo kunnen publiceren... als we maar een substantieel bedrag op de (prive) rekening zouden bijschrijven, helaas maar waar. Deze is een uitzondering maar dat heeft het verhuurbedrijf in Noorwegen zelf bedongen: http://stavanger.pap.no/?p=830 Ik weet dat dit verhaal direct weer opgemerkt kan worden als reclame voor eigen belangen maar ik hoop dat de meeste dit niet zo opvatten. Het is immers een antwoord op een gestelde vraag....

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

De x-actjes zijn inderdaad superkastjes.. Ik heb ze zelf ook al jaren, op grote podia helaas wat aan de krappe kant maar die heb ik toch niet zoveel.

Enne subje erbij en je hebt weer een klein kroegsetje te pakken tot 100 man.. Maar voor de TS net wat te krap denk ik..

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

Ik gebruik al jaren in kroegjes een setje X-act op een paaltje.
              Als het iets meer kloten moet een bag end 2x12 inch sub erbij.
              En als het nog iets harder moet een 15 inch subje per kant er onder.
              En nog groter? Dan gebruik ik ze als backup-monitors.
              verder als zanginstallatie in de oefenruimte en eentje bij "man met gitaar" schnabbels. Het zijn ideale acoustische gitaarversterkers.

Werkt prima. En je haalt m.i. bijna nergens je geld zo goed uit als een setje X-act van sound projects.

overigens zalen die meerdere keren per week programmeren (heeren van aemstel, de Paap en musicon) zie ik ook al jaren SP staan. Met bar weinig storingen.
              Last edited by showband; 17-06-13, 09:07.
              lekker belangrijk!

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

Ik vind de vergelijking tussen een EON en een X-act wel wat scheef (buiten de levensduur, mijn EON G1's draaien nog steeds perfect). Het lijk me sterk dat een X-act namelijk in dezelfde prijsklasse als een EON ligt.

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Beetje jammer bij zowel meneer Sound Projects, Axys en Alcons is dat ze hun kasten te maken naar de eind gebruiker. Ik ken mensen die het om die rede hebben opgeruimd, inclusief mezelf...Er is opzich niks mis met Sound Projects, als het eenmaal staat en het liefst kan blijven staan...:-) en ze hebben niet echt op de markt in gespeelt als je het mij vraagt. Een X-Act is al zeker niks mis mee, behalve de prijs...En dan kun je wel denken, komt er weer een over de prijs zeuren, ja, daar zijn we Hollanders voor. Maar niet vergeten dat Hollandse fabrikanten ook meteen zoveel mogelijk willen winnen en vaak denken dat ze de enigste zijn...Trust me, er zijn meer hondjes die Fikkie heten...:-)
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

En dan denken ze vaak ook nog dat ze een wereld korting geven...Maar ze willen wel het liefst dat het in eigen land zoveel mogelijk rondloopt...
                    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Bazeman
                      • Apr 2004
                      • 112

Originally posted by Olaf Duffhuës
                      Beetje jammer bij zowel meneer Sound Projects, Axys en Alcons is dat ze hun kasten te maken naar de eind gebruiker. Ik ken mensen die het om die rede hebben opgeruimd, inclusief mezelf...Er is opzich niks mis met Sound Projects, als het eenmaal staat en het liefst kan blijven staan...:-) en ze hebben niet echt op de markt in gespeelt als je het mij vraagt. Een X-Act is al zeker niks mis mee, behalve de prijs...En dan kun je wel denken, komt er weer een over de prijs zeuren, ja, daar zijn we Hollanders voor. Maar niet vergeten dat Hollandse fabrikanten ook meteen zoveel mogelijk willen winnen en vaak denken dat ze de enigste zijn...Trust me, er zijn meer hondjes die Fikkie heten...:-)
                      Je berichtjes lezende geven mij te denken dat wij in het verleden iets verkeerd gedaan hebben bij jouw... Wat het is geen idee, maar de toonzetting geeft daar alle aanleiding toe. Als je er over wilt praten of bijleggen geen probleem een telefoontje is voldoende...
                      De eerste zin, is mij enigszins onduidelijk waar dat over gaat... Wij leveren naar de eindgebruiker? Ja idd dat doen wij en ws ook de ander genoemde merken. Reden lijkt mij duidelijk, we zijn allen fabrikant in eigen land en aangezien nederland een erg klein landje is zijn we ook min of meer dealer of distribiteur. Lijkt mij niets mis mee of zie ik dat verkeerd??? Dat wil niet zeggen dat elk beginnend verhuur bedrijfje of artiest die ons opbelt of ze bij ons spullen kunnen kopen al dan niet met flinke korting dat ook kan. We hebben in nederland een aantal "dealers" die we goed kennen en waar we al lang zaken mee doen die onze spullen promoten of verkopen. Indien er iemand informeert of hij direct bij ons kan kopen verwijzen wij deze mensen vaak of meestal naar 1 van deze dealers afhankelijk van de regio. Qua kortingen zijn we in vergelijk met de meeste "importeurs" misschien wat terughoudend, maar wat dat betreft hebben de meeste "importeurs" / dealers elkaar alleen maar kapot geconcurreerd op de prijs waardoor ook de 2ehands prijs flink in elkaar dondert en waar dus niemand meer iets mee verdient. De laatste zin vindt ik ook wat vreemd... Denk je echt dat JBL,Meyersound,D&B,L'acoustic,EV en alle andere merken zoniet alle andere bedrijven ter wereld niet bestaan om winst te maken??? Waarom zouden een paar nederlandse fabrikanten dat ook niet mogen?? Vindt je onze spullen te duur? Dan ben je geheel vrij om andere spullen te kopen. Ik denk/weet alleen dat wij, zelfs met de lagere kortingen, heel vaak voor minder geld een gelijkwaardig of zelfs beter syteem kunnen aanbieden dan de "grote" jongens. Ik zou zeggen daag ons uit.

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Je berichtjes lezende geven mij te denken dat wij in het verleden iets verkeerd gedaan hebben bij jouw... Wat het is geen idee, maar de toonzetting geeft daar alle aanleiding toe. Als je er over wilt praten of bijleggen geen probleem een telefoontje is voldoende...
                        Misschien ook even netjes om gezien je reacties duidelijk te maken wat je functie is binnen sound projects. Je kunt zowel verkoper zijn, maar ook monteur...

Comment

• Bazeman
                          • Apr 2004
                          • 112

Originally posted by purplehaze
                          De x-actjes zijn inderdaad superkastjes.. Ik heb ze zelf ook al jaren, op grote podia helaas wat aan de krappe kant maar die heb ik toch niet zoveel.

Enne subje erbij en je hebt weer een klein kroegsetje te pakken tot 100 man.. Maar voor de TS net wat te krap denk ik..
                          Als je meer dan de output van een X-actje nodig hebt dan hebben we nu de Xtender.... 15"/1,4" Coax Floormonitor, weegt 1Kg meer dan de X-act (actief!)... Qua klank en performance het tweeling broertje maar dan met ballen Ook deze is op een paaltje te gebruiken als klein kroeg setje met subje. Ik zou zeggen kom eens op de koffie

Comment

• Bazeman
                            • Apr 2004
                            • 112

Originally posted by DJ Antoon
                            Misschien ook even netjes om gezien je reacties duidelijk te maken wat je functie is binnen sound projects. Je kunt zowel verkoper zijn, maar ook monteur...
                            Aangezien we geen multinational zijn qua formaat, ben ik vooral een allround medewerker... Maar mijn belangrijkste functie is de electronica ontwikkeling en implementatie daarvan, inclusief de filtering, acoustische metingen enz.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Ik zou zeggen kom eens op de koffie
                              Geldt die uitnodiging ook voor mij?
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Bazeman
                                • Apr 2004
                                • 112

Originally posted by MusicXtra
                                Geldt die uitnodiging ook voor mij?
                                Ik zou niet weten waarom niet... Misschien is wat meer samenwerking wel interessant voor beide partijen

Comment

Working...