Is dit je eerste bezoek aan het J&H Licht en Geluid forum? Neem dan de veelgestelde vragen (FAQ) even door. Om berichten te kunnen plaatsen, dien je je eenmalig te registreren.
jammer dat ik er nu pas achterkom dat er een testdag was, had er wel bij willen zijn..
heb voor t geval er een vervolg op komt, een PLM 10000q en n PLM 20000q beschikbaar. t verschil met mn oude MC2 e90 EN CAMCO Vortex was iig erg groot..
@ lawaaiige buur: leuk om te horen dat iemand de plm 20000q naast een mc2 e90 heeft gehad, zou je kunnen vertellen wat de verschillen waren? zelf heb ik getwijfeld tussen die 2 (en andere) maar het was de plm 20000Q geworden.
De E90 klinkt meer digitaal, oftewel de PLM heeft veel meer body. Heb in tsjechië een festival gedraait met 12 punishers op 2 E90's en 12 punishers op een PLM20000Q, en qua vermogen staat de PLM ongeveer gelijk aan 2,5 tot 3 E90's. (wat dus volgens MC2 rond de 40 kw word omschreven)
Wat natuurlijk wel meetelt is dat de E90's signaal kregen van een xilica DLP4080, en de PLM met Lake draait. Dat maakte vooral voor de topkasten dag-en-nacht verschil.
klopt inderdaad. maarja, het afgegeven vermogen kon ik niet meten, aangezien mn dBmeter maar tot 133 gaat..
Wel kon op het moment dat de E90 begon te clippen, de PLM nog 6 db meer inputsignaal hebben, met beide amps op 32 dB amp gain.
De opgenomen stroom meten of het aantal dB's zijn nou niet bepaald nauwkeurige meetmethoden om het uitgangsvermogen te meten.
En het clipping point volgens de meters zegt ook niet alles....
Ben er nog niet zo over uit, eigenlijk.
Ideale situatie zou een lichtgewicht vier-kanaals amp zijn. Dan kan ik twee kanalen voor toppen gebruiken en twee kanalen gebrugd voor sub(s).
Maar ik kijk ook serieus naar twee-kanaals amps, mocht ik wat tegen komen. Bijv. QSC PL, Lab, Matrix of MC2.
Voorlopig ga ik een -wat oudere- Matrix versterker gebruiken. Totdat ik wat leuks tegenkom.
Mvg,
Teun
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen
Een E reeks van mc² die regelmatig in de clip blijft zal je niet lang mee spelen, die valt na een tijdje gewoon uit.
Dat verbaast me! Volgens mij worden er in de E serie en de door ons gebruikte T serie (Bose B serie) dezelfde limiters gebruikt. Een clippingled is niet aanwezig.
Ik kan je verzekeren uit eigen waarneming, dat de T serie dat uren volhoudt.
Opgemerkt tijdens carnaval in een cafe met een door ons geinstalleerde, vaste installatie.
Ondanks een aantal keren gezegd dat het technisch verstandiger is uit de "gele lampjes'' te blijven werd dat in de wind geslagen.
Toen was ik eerlijk gezegd zelf ook wel benieuwd hoe lang dat goed zou gaan. Uren dus. Dit gaat eigenlijk ieder jaar weer hetzelfde.
On topic: zou dit dan een voordeel zijn van conventioneel vs lichtgewicht?
De gele lampjes zijn geen clip lampjes maar -3db indicators onder limiting level.
En de E serie heeft het wel degelijk dat deze uitvalt na lang of hevig in de clip te zitten, althans op onze 90 hebben we dat ooit ondervonden en navraag op gedaan.
Ik heb van de week een LabGruppen FP10.000! kloontje binnengekregen.
Op het eerste gezicht een nette versterker, qua uiterlijk vrijwel geheel LabGruppen looks.
Een korte test is ook erg goed gegaan. Zowel op D&B Maxen als op EV ZX1's zeker een verbetering tov mijn XTi2000's.
Komend weekend eens verder testen tijdens een opdracht. Als het allemaal goed blijft gaan, denk ik zeker over de aanschaf van meerdere stuks.
Comment