Over welke MC² amps gaat het hier eigenlijk?
Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen
Collapse
X
-
[QUOTE=Kasper;572524
- Vraag aan MusicXtra: Hoe zit dat nu met die Lab's? Chinese Copy? Jij vertelde wat anders. Kun/wil je hier helderheid over geven?
Lab-gruppen's zou ik voor deze sessie blind gekocht hebben. Nu denk ik daar genuanceerder over.
-[/QUOTE]
Zie het maar als een product wat door Vision Acoustics geleverd wordt, inclusief 2 jaar garantie.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Sound should sound like it should sound...Comment
-
Geen MC2 E serie helaas. Zou een mooi vergelijk zijn tussen licht en zwaar van dezelfde fabrikant.
@ MusicXtra; Even voor mijn beeldvorming, Met wat je mij vertelde kan er geen kwaliteitsverschil zitten in de door jouw gebruikte versterkers en die met een Lab logo. Chinese Copy is dus onzin?
Het boeit me verder niet zo, jouw versterkers deden het prima. Ik wil wel graag weten waar ik sta t.o.v een Lab uitgerust mét logo.
Gr. kasperComment
-
Ivm de "chinese copy's", ik weet niet of alab audio jullie bekend in de oren klinkt. Maar ik kwam het merk een jaartje terug ergens tegen en lijken me kwa uiterlijk redelijk identieke aan de labs. Na wat googlen kwam ik terug op dit forum uit en rara wie was de topic starter. Geen idee of MusicXtra hier nu heeft ingekocht of niet, maar ik vermoed van niet gezien de nummer op zijn versterkers ergens anders naar te leiden.
De digit serie van synq komt er zo te lezen goed uit. Op het laag geen enkel probleem, maar het mid/ hoog is ze niet gegeven. Dit is dan zonder EQ? Wat als je ze wat zou bijsturen en hier en daar wat extra toevoegt, klinken ze dan wel zoals het zou moeten? Niet te vergeten dat er in het begin (MKI) problemen waren, maar met de huidige MKIII kunnen ze blijkbaar hun mannetje staan in het pro segment. Ik vind het raar dat er geen opmerkingen zijn gegeven doordat ze max. 4 ohm aankunnen (onwetendheid of geen gemis?).
@4AC: waar haal je dat een "simpel" 3,5 kabeltje van de laptop zorgt voor slechte kwaliteit? Voor korte afstanden kan dit prima zonder kwaliteitsverlies. Voor langere afstanden (>5m) is dit zonder een gebalanceerde kabel vrijwel onmogelijk.
De ruis waarover je sprak kan aan een slechte connector en/of kabel gelegen hebben.Comment
-
Nee, Alab audio is niet onze bron, er worden ook veel slechte kwaliteit clones aangeboden en voor zover mij bekend is Alab er één van.
Er is tijdens de testst bewust niets aan Eq settings veranderd om het vergelijk zo objectief mogelijk te houden.
4AC heeft wel gelijk dat een klapjap nou niet bepaald een topkwaliteit geluidskaart heeft, ik had die klapjap ook niet meegenomen om muziek mee af te spelen. Nou zou het ook niet eens zo spannend geweest zijn zolang je bij alle versterkers dezelfde bron gebruikt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Pardon: ik ben aan het prutsen.
Mijn tweede reactie op dit forum; je mag spreken van ervaring. Ik vond het ook een erg prettige middag met een open sfeer. Leuk om de gezichten bij de aliassen te kunnen passen. Ik heb er van geleerd. Zoals tijdens de middag opgemerkt stam ik uit de HiFi wereld (al even geleden) , ben nu actief in geĂŻnstalleerd beeld en geluid en hoef met het slepen van apparatuur niet mijn brood te verdienen. Ik leef in de weelde dat ik apparatuur kan kiezen waar IK gehoormatig gelukkig van wordt en die bruikbaar is voor klussen van bescheiden omvang. Ik heb daarbij gekozen voor Bose. Die inleiding heb ik nodig omdat de discussie zich ontwikkelt naar een kant die ik ken uit de HiFi omgeving.
Gehoorde opmerkingen:[/FONT]
Bij digitale versterkers: wat je er in stopt komt er ook uit.
Bij analoge versterkers: die warmte = kleuring = vervorming en die moet je niet willen.
Ook een digitale versterker beschikt over vervormende/niet lineaire componenten (filters!) en indien niet goed ontworpen over een voeding die inzakt onder het opgegeven vermogen. Het is slechts de natte droom van een ontwerper dat er een absoluut vervormingvrij verband is tussen input en output. Voor een analoge versterker geldt bovenstaand net zo goed. Toch hoor je vaak dat de analoge versterker een “prettiger, warmer” beeld geeft. Is er dan sprake van psycho-acoustische illusie, vervorming van de analoge amp of gebrek aan definitie van de digitale amp? Het wordt nog lastiger als er begrippen als diepte, transparantie en impulsgedrag ter sprake komen. En dat bij elke (complexe) belasting. In mijn HiFi tijd kon je verschillen tussen apparatuur beluisteren maar de waargenomen verschillen zelden meet-technisch duiden. Dat maakt het onderwerp bij uitstek geschikt voor fora.
Mijn conclusies van de dag:
- Er is doorgaans een verband tussen prijs en kwaliteit.
- Dat verband is niet lineair.
- Dat komt mede door de opkomst van voordelige, steeds beter klinkende digitale amps.
- Een echt vergelijk vraagt om een zorgvuldiger opzet (met meettechnische ondersteuning?).
- Luidsprekers kleuren veel meer dan versterkers.
- Veel respect voor MusicXtra.
- De analoge Bose amps presteren als beste in het veld dat we hebben beoordeeld.
- Als ik er dagelijks mee op pad moet staan ze morgen op marktplaats.
- Het is lastig een digitaal product te vinden waarmee we net zo veel weerstand kunnen genereren op dit forum.
- Er zijn weinig vrouwen actief in dit vak.
Groet, ArieComment
-
Ik ga zachtjes aan kijken naar een aantal digitale amps voor mijn set. Ik denk dat ik wel door die beslissing ben nu. Echter welk merk wordt dan de volgende vraag. Ik zou graag nog eens een tweede testdag willen uitvoeren met alleen maar digitaal om ook eens te kijken of we nou daar verder kunnen komen met kwaliteitsverschillen. de crown xti van die dag viel me heel erg tegen, dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd
bij een vervolgdag kunnen we altijd weer terecht in harderwijk, en er komt een nieuwe lift dit jaar dus het vervoer van boven naar beneden moet binnenkort een heel stuk sneller gaanSteelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
@metalteacher.
Als je een 2de testdag wil houden, ben ik er graag weer bij en als je nog synq 2k2, 3k6 op dap stageamp 4.4 in de test wil betrekken neem ik deze graag mee.
@DJ Antoon.
De bose amps komen van Mc2 word paar pagina's terug uitgebreid over gesproken
Zou misschien aangenaam zijn op de volgende testdag ook itech en mc2 en misschien powersoft te mogen zien.
Groeten
Edff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofersComment
-
Ik was er niet bij, (vind het wel errug fijn dit allemaal te lezen) maar heb een vraag over de test,
Ik heb door de jaren heen verschillende sets gehoord en die met een test cd fantastisch klonken maar die zodra er een live band over speelde helemaal onderuit gingen,
De goedkope amps doen het op een discoset vaak best maar zodra ik mn snare lekker vet in de mix gooi bij een live band dan is het snel gebeurt met veel amps (en sets).
Hoe is jullie idee over de test met dit in gedachte ?Comment
Comment