Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

Tja er miste dan weer een vergelijking tussen analoog en analoog. maar goed dat was dan ook niet de vraag van de dag. wat jij bedoeld misschien, of tenminste wat mij opviel dat de verschillen tussen merken analoog voor zover ik dat kon beoordelen nagenoeg niet merkbaar waren. merkkeuze is vooral een kwestie van persoonlijke smaak. puur op klank beoordeeld dan

is dat een goede conclusie zo? en mijn grote vraag is dan is dat bij digitaal dan ook zo?
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• simple40002000
      • Oct 2008
      • 4

Misschien es een idee om ook eens een vergelijk te doen tussen analoge versterkers.Met name ben ik wel es nieuwsgierig hoe bijvoorbeeld de ''china klonen'' zich verhouden tot ''orgineel''.Wat dat betreft was het op de testdag wel interessant hoe goed de ''china labs'' van musicxtra presteerden.Persoonlijk vond ik op de testdag de analoge bakken het lekkerst ''gaan''.Mede door de kleuring die meegegeven werd gaf het de illusie dat het laag net even wat vetter was.Het is maar wat je doelgroep is en wat voor klussen je ermee doet.Zoek je defenitie dan is digitaal absoluut de winnaar.Moet het gewoon knallen(oftewel standje straalvliegtuig) zou ik voor analoog gaan op het sub.Voor de tops wint digitaal het,juist vanwege die defenitie.OOk was het leuk om te merken hoe weinig vermogen uiteindelijk zegt.1200 of 2500 watt, het verschil is nauwelijks merkbaar..Zeker wanneer je je gainstructuur goed voormekaar hebt Alleen bij het aanschaffen zal het duidelijkere merkbaar zijn in de portomonnee denk ik

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Ik denk dat we een aantal zaken goed moeten aandachtig zijn na die test.
        Nu heb je de prestaties van een aantal versterkers gehoord op 1 speakerset.
        Daarmee is volgens mij wel met de grove kam het kaf van het koren gescheiden.
        Alleen meen ik dat hiermee het ultime bewijs van de kwaliteit tussen de geteste modellen niet volledig geleverd is.
        Er zijn nog veel andere variabelen, zoals merk speakers, combinatie speakers, merk en type processor, instellingen processor enz...
        En zeker niet onbelangrijk: de betrouwbaarheid.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Een versterker die op een bepaald type speaker duidelijk matter klinkt zal dat op iedere speaker doen.
          Het ging er ook alleen om de klankverschillen te beoordelen, je kunt een dergelijke test net zo complex maken als je maar wilt maar ik denk dat heel duidelijk is geworden dat de huidige generatie versterkers op alle vlakken de analoge versterkers achter zich laten.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Dat de huidige generatie versterkers de analoge versterkers hebben verslaan en achter zich hebben gelaten, lijkt me ook duidelijk.
            Maar ik heb het over verschillen tussen de huidge gerenratie versterkers.

Dat een versterker op één type speaker duidelijk mat klinkt, en dat dit op een andere speaker hetzelfde resultaat zal geven durf ik toch wel te betwijfelen hoor.
            Of het moet een speaker zijn met dezelfde karakteristieken.
            Last edited by frederic; 03-11-11, 17:58.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by frederic
              Dat een versterker op één type speaker duidelijk mat klinkt, en dat dit op een andere speaker hetzelfde resultaat zal geven durf ik toch wel te betwijfelen hoor.
              Of het moet een speaker zijn met dezelfde karakteristieken.
              De klank van een versterker zal niet dramatisch veranderen door een speaker.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Kasper
                • Jul 2004
                • 171

@frederic: Wij hebben nu ongeveer5 jaar zo'n 20 Bose B serie versterkers in gebruik. Nul defect.

Ook draaien er een paar dagelijks in kroegen. Na 5 jaar ook nul defect.

De betrouwbaarheid van deze ''ouderwetse'' bakken is hiermee wel bewezen denk ik!

Groet,
                Kasper

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

Vraagje aan MusicXtra,

hoe betrouwbaar zijn die Chineese Lab FP amps die je gebruikt, en van welke fabrikant zijn deze ?
                  Er zijn er nogal wat namelijk.
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by Kasper

@frederic: Wij hebben nu ongeveer5 jaar zo'n 20 Bose B serie versterkers in gebruik. Nul defect.

Ook draaien er een paar dagelijks in kroegen. Na 5 jaar ook nul defect.

De betrouwbaarheid van deze ''ouderwetse'' bakken is hiermee wel bewezen denk ik!

Groet,
                    Kasper
                    Dat Bose betrouwbare spullen maakt is algemeen geweten.
                    Alleen is het niet mijn smaak.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

volgens mij waren het:
                      http://www.baihuipro.com/show_products.asp?id=258
                      http://baihuiaudio.diytrade.com/sdp/1189868/4/pd-5450516/6909269-0/K_series_4_channel.html

firma:

Last edited by showband; 04-11-11, 15:37.
                      lekker belangrijk!

Comment

• Arie V
                        • Nov 2010
                        • 6

Dapgruppen ?

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

Zijn er gebruikers die slechte ervaringen hebben of kennen met synq versterkers?
                          Hier lopen de meningen nogal over uiteen.
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• RonaldH
                            • Aug 2009
                            • 274

Originally posted by som
                            Zijn er gebruikers die slechte ervaringen hebben of kennen met synq versterkers?
                            Hier lopen de meningen nogal over uiteen.
                            Wat heet slecht, heb 4x 3K6, 1 defect gehad (V1.0) en die is gratis gerepareerd (duurde wel een maand).
                            Gaat prima, laatst 3x (8 ohm BR) sub per kant, geen probleem.
                            Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Raad eens welke versterker hier zojuist de deur uit gegaan is, haha?

Ik zat al langer te denken om 'm te verkopen, maar de amptest-dag heeft me uiteindelijk over de streep getrokken.

Mvg,

Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• metalteacher
                                • Dec 2007
                                • 467

En wat ga je weer kopen? Ben benieuwd.
                                Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

Working...