Copains Deluxe Entertainment

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

XLR-kabels moet je niet gaan verkr8en op deze manier, probeer deze zo min mogelijk te gebruiken, behalve als dmx-kabel, niet voor andere doeleinden. Je gebruikt hooguit een XLR-kabel als microfoon kabel!

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Whut?

Waar verkracht hij zijn XLR kabel dan?
      Een xlr is heus niet alleen gemaakt om je microfoon op aan te sluiten.
      Het rek van Copains Deluxe ziet er gewoon prima uit! Eigenlijk niks op aan te merken.

Wat komt er allemaal in de lade's?
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Originally posted by hardstyle
        XLR-kabels moet je niet gaan verkr8en op deze manier, probeer deze zo min mogelijk te gebruiken, behalve als dmx-kabel, niet voor andere doeleinden. Je gebruikt hooguit een XLR-kabel als microfoon kabel!
        Van welke planeet kom jij??

Ik gebruik als het kan overal XLR voor, hoef je ook niet zoveel verschillende soorten (extra) mee te nemen.
        Ik heb dus WEL altijd voldoende spare XLR kabel bij me, maar vaak maar 1 speakon spare kabel.

Mic - mixer = XLR
        mixer - FOH amp = XLR
        mixer - monitor (iem of amp) = XLR

Blijft over speaker, tjah dat gaan we maar niet doen met XLR, maar indien speakerkabel tekort, dan verleggen we de amp richting speakers met .... jawel XLR.
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Copains Deluxe
          • Dec 2009
          • 293

Waarom die dap tulp kabeltjes er zijn is voor de volgende reden, ikzelf heb ook nog een stel oudere mixers die nog niet over xlr uitgangen beschikken maar wel over tulp uitgangen, later ga ik ook nog 2 extra inputs voorzien om xlr in te pluggen , de xlr plugjes die er nu in zitten zijn voor de subs, input 2 x en output 2 x.

Dus ik snap niet echt waarom ik xlr verkracht?
          Op mijn actieve basskasten staan enkel xlr's als input en output.

In de lades zelf zitten wat korte xlr kabels , en ook microfoons, en nodige kabeltjes voor het aansluiten van de dj set himself !
          Last edited by Copains Deluxe; 17-04-10, 21:52. Reason: vergeten te melden wat er in de lade's zat :D !
          Knallen maar

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Originally posted by Copains Deluxe
            Waarom die dap tulp kabeltjes er zijn is voor de volgende reden, ikzelf heb ook nog een stel oudere mixers die nog niet over xlr uitgangen beschikken maar wel over tulp uitgangen,!
            Tip:
            maak bij de mixer een connectorpaneeltje waar je vanuit je mixer (tulp) naar XLR gaat, bij voorkeur via een DI (om te balanceren), ook weer minder kans op storing, en die dap kabeltjes zijn Ok als je ze maar niet al te vaak in/uit plugt.
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• Copains Deluxe
              • Dec 2009
              • 293

Dus dan zou ik net langs de mixer nog een patch paneeltje moeten maken om daar dan naar xlr over te gaan?

Die tulp ingangen zijn gemaakt voor mixers die geen xlr hebben. Het werkt geen storingen dus is het ok voor mij !

Mijn mixer Beat 4 van JB heeft xlr uitgangen dus ik kan xlr inputs best ook nog maken naast de tulp inputs ^^
              Knallen maar

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

If it works for you, it works!

Het ziet er in ieder geval netjes uit.

Is die opstelling voor de foto?? Het achterdeksel zit er nog op, maar ook de potmeters staan nog dicht.

Het is (als de achterkant toch open MOET) en optie om het paneel aan de achterzijde te maken, kun je er aan de voorkant eventueel nog een lade instoppen (of een kleiner rack gebruiken)

Nog een vraagje, hoe zit dat met je subjes? 2* in en 2*uit? Je gaat van je mixer met tulp naar je amprack, hoe ga je naar de subs? (gebruik je een processor of hoe 'filter' je? Waar haal je de stroom voor je subjes?
                Groeten John

Comment

• Copains Deluxe
                  • Dec 2009
                  • 293

Hoe de opstelling nu staat was snel even opgebouwd vandaar dat de potmeters nog dicht staan !
                  En ik had net het idee om de achterzijde net dicht te laten, dan is het allemaal wat netter dacht ik :P !

En de subjes...
                  Nu link ik de subs naar de case zelf , in de case gebeurt op dit moment niets, daarom zit er achter het patchpaneel ook weer een xlr , en die xlr gaat dan ook weer naar buiten. De reden waarom dat ik er in- en outputs xlr heb geplaatst is omdat ik later een processorsysteem ,... er nog tussen zou kunnen plaatsen.
                  Maar in de subs die ik nu heb zit een processor ingebouwd.
                  En de subs zijn actief dus die zijn voorzien van powercon, dus het hangt van de locatie af waar ik die powercon inplug! ^^

Ik hoop dat je het een beetje snapt allemaal :P
                  Last edited by Copains Deluxe; 18-04-10, 08:15. Reason: wat allineas maken
                  Knallen maar

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Volgens mij snap ik het wel, van de mixer met tulp naar de case, in de case naar versterker en XLR-uitgang, en via die XLR uit naar de subs.

Nadeel zo is dat de subs ON-gebalanceerd zijn, ik weet niet of je lange kabels gebruikt.

Oplossing is een DI in de case, die er voor zorgt dat het signaal gebalanceerd wordt.
                    Ook zou je powercon uit erin kunnen maken, en dan met een combi kabel (signaal en power) je subs voeden (scheelt weer een kabel trekken)!
                    Eventueel ook om je mixer te voeden.

Je wilt de achterkant van de case dichtlaten?? Dan zou ik zorgen voor wat extra ventilatie!
                    Groeten John

Comment

• Copains Deluxe
                      • Dec 2009
                      • 293

Ja zo'n combi kabel was ik ook al aan het denken ! ^^
                      Maar al mijn excuses voor misschien de domme vraag, wat is nu het voordeel als het gebalanceerd is of ongebalanceerd , ik denk dat de subs gebalanceerd zijn want de subs gaan gewoon via xlr alles ! ^^
                      Knallen maar

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Ja zo'n combi kabel was ik ook al aan het denken ! ^^
                        Maar al mijn excuses voor misschien de domme vraag, wat is nu het voordeel als het gebalanceerd is of ongebalanceerd , ik denk dat de subs gebalanceerd zijn want de subs gaan gewoon via xlr alles ! ^^
                        Geen domme vraag, je krijgt van mij wel een dom antwoord: hier op het forum en web staat er heeel veel over geschreven.

Je subs krijgen nu GEEN gebalanceerd signaal, niet alles is XLR, want je begint bij je mixer met tulp.
                        Groeten John

Comment

• Copains Deluxe
                          • Dec 2009
                          • 293

Ik doe het zo , op mijn master 1 hangen mijn subs , die zijn xlr output , dus gebalanceerd..?
                          en op master 2 hangen de tops , zo kan ik nog wat bijregelen indien nodig en die zijn via tulp kabels ! ^^
                          Knallen maar

Comment

• Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

Ik doe het zo , op mijn master 1 hangen mijn subs , die zijn xlr output , dus gebalanceerd..?
                            en op master 2 hangen de tops , zo kan ik nog wat bijregelen indien nodig en die zijn via tulp kabels ! ^^
                            Dat had ik niet uit je eerdere posts begrepen
                            Groeten John

Comment

• Copains Deluxe
                              • Dec 2009
                              • 293

De subs zijn dus gebalanceerd :P !
                              Ook ga ik op de achterkant van de kist wat blind paneeltjes zetten en ook een verluchtingspaneel !
                              Want verluchting kan de versterker wel gebruiken
                              Knallen maar

Comment

• stamgast
                                • Feb 2010
                                • 253

Mooi rek! Als je je patchpaneel naar achteren verplaatst ziet het er nog netter uit en is je versterker ook beter bereikbaar. Kleine tip maar ach... ik hou van mooie, nette rekjes.

Comment

Working...