Copains Deluxe Entertainment

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

    #61
    Originally posted by Rolandino

    JAmer gfenoeg zijn er veel "bedrijven" die bestaan uit een lege BV of anders ........... en het wordt maar allemaal goedgekeurd.

    Ben gewoon van mening dat ALS er een regel komt dat men met bedrijfsaktiviteiten onder de bv 10.000 netto omzet per jaar niet als bedrijf mag worden gezien er ineens veel bedrijven stoppen.
    Ben dat NIET met je eens, verschilt van de aard van het bedrijf !!! Maar zoals hier in Volendam heb je meer last van de zogenaamde freelancers die zich bedrijf noemen ! Het enige wat zei doen is werken voor een ander en op de website van alles en nog wat aanbieden, zonder bedrijfs inboedel ( doorverhuurder ).
    Ben van mening dat voor een bedrijf er toch zekers wel minimale bedrijfsmiddelen aanwezig dienen te zijn !

    En verders voor copain de luxe !!! KvK heeft antwoord op alle vragen omtrent ondernemings vormen.
    Zou daar toch ook eens gaan kijken en conclusies trekken.
    Want ondanks je kenissen die de zaakjes lekker voor elkaar hebben, moet je toch zelf de kar trekken van de toko, ook voor de belastingdienst !
    your light !

    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      #62
      ... Laat de fiscus daar nu net een heel andere omschrijving voor hebben, voor wie/wat zich wel een bedrijf mogen noemen.

      Graag on-topic!
      bedoel: tis leuk om te lezen dat Rolandino over lege BV's begint, maar het heeft 0,0 met het onderwerp te maken.

      Dat er Volendamse bedrijven zijn die handel doen zonder veel eigen materiaal: leuk om te lezen...maar volstrekt NIET het onderwerp van discussie!

      Lijkt me dat Copains Deluxe gebaat is bij een on-topic reactie.
      Last edited by moderator; 14-03-10, 11:19. Reason: tievaidjes
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      • Copains Deluxe
        • Dec 2009
        • 293

        #63
        Originally posted by tha_dj
        Ben dat NIET met je eens, verschilt van de aard van het bedrijf !!! Maar zoals hier in Volendam heb je meer last van de zogenaamde freelancers die zich bedrijf noemen ! Het enige wat zei doen is werken voor een ander en op de website van alles en nog wat aanbieden, zonder bedrijfs inboedel ( doorverhuurder ).
        Ben van mening dat voor een bedrijf er toch zekers wel minimale bedrijfsmiddelen aanwezig dienen te zijn !

        En verders voor copain de luxe !!! KvK heeft antwoord op alle vragen omtrent ondernemings vormen.
        Zou daar toch ook eens gaan kijken en conclusies trekken.
        Want ondanks je kenissen die de zaakjes lekker voor elkaar hebben, moet je toch zelf de kar trekken van de toko, ook voor de belastingdienst !
        Ja ik weet wel dat ik alles zelf moet doen uiteindelijk. De mensen zijn er alleen om mij te helpen, om alles op poten te zetten. Ik ga ook naar de KvK in Belgiƫ zal het wat anders liggen dan in Nederland maar daarom ga ik ook er naar toe om van alles juiste informatie te hebbenn. En zo dan alles juist te kunnen verwezenlijken!
        Knallen maar

        Comment

        • Copains Deluxe
          • Dec 2009
          • 293

          #64
          Bedankt moderator om de mensen erop te wijzen om ontopic te gaan!

          Gisteren moest Copains Deluxe draaien op een fuif ten voordele voor HaĆÆti !

          Hier daarom enkele foto's !




          Voor het geluid stond er :
          -DJM 600 pioneer
          -2x Technics platenspeler
          -2x MCD 200 JB systems

          -2x SRM 450 Mackie
          -2x 1801 Subs Mackie
          -2x Yamaha stage monitor
          Last edited by Copains Deluxe; 14-03-10, 11:15. Reason: Materiaallijst erbij gevoegd
          Knallen maar

          Comment

          • @lex
            • Jul 2006
            • 1087

            #65
            Tot nu toe heb ik me in deze discussie enigszins op de achtergrond gehouden. Maar dan toch mijn reactie:

            Ik zou persoonlijk nooit in zee gaan met een bedrijf met twee jonge jongens die al een deel van hun hoofdelijke aansprakelijkheid hebben afgedekt door de bedrijfsvorm die ze hebben gekozen. Als je dit na tien jaar ondernemen zou doen, kan ik dat al beter begrijpen, maar als je nog geen 18 bent en dergelijke prijzen voor je dienstverlening vraagt dan is mijn reactie dat ik liever twee keer zoveel (of drie of vier keer!) bij de concurrent achterlaat in de wetenschap dat de mensen daar gemotiveerd zijn het project onder alle omstandigheden te laten slagen.

            En dat staat nog volledig los van het feit dat het je geloofwaardigheid niet ten goede komt.

            @lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

            Comment

            • Copains Deluxe
              • Dec 2009
              • 293

              #66
              Originally posted by @lex
              Tot nu toe heb ik me in deze discussie enigszins op de achtergrond gehouden. Maar dan toch mijn reactie:

              Ik zou persoonlijk nooit in zee gaan met een bedrijf met twee jonge jongens die al een deel van hun hoofdelijke aansprakelijkheid hebben afgedekt door de bedrijfsvorm die ze hebben gekozen. Als je dit na tien jaar ondernemen zou doen, kan ik dat al beter begrijpen, maar als je nog geen 18 bent en dergelijke prijzen voor je dienstverlening vraagt dan is mijn reactie dat ik liever twee keer zoveel (of drie of vier keer!) bij de concurrent achterlaat in de wetenschap dat de mensen daar gemotiveerd zijn het project onder alle omstandigheden te laten slagen.

              En dat staat nog volledig los van het feit dat het je geloofwaardigheid niet ten goede komt.

              @lex
              Ik begrijp je wel ergens, maar wat is dan volgens jou de betere vorm om het dan te organiseren?
              Wij Copains Deluxe Entertainment zijn ook gemotiveerd om het project onder alle omstandigheden te laten slagen, daar kennen ze ons ook voor. De prijzen zijn misschien wel laag in de oren van de echte pro's dat begrijp ik ook. Maar daar zijn redenenen voor. De prijzen worden ook opgeschroeft naarmate alles in orde komt.

              En hoe bedoel je dan dat we niet geloofwaardig overkomen? De mensen waar we mee samenwerken zijn toch altijd zeer tevreden
              Knallen maar

              Comment

              • jans
                • Feb 2003
                • 869

                #67
                Ik kan uit ervaring vermelden dat veel klanten in de verenigingensfeer alleen voor een lage prijs gaan en de kwaliteit voor lief nemen als daarvoor betaald moet worden. Vaak omdat er simpelweg te weinig budget beschikbaar is.
                Heb hier gisteravond weer een voorbeeld van gezien.

                Een deel van "de klanten" zullen vanwege de, overigens terechte, prijs niet aankloppen bij een professioneel bedrijf.

                Ik denk niet dat het erg is dat er hobbyisten zijn die een gat opvullen die door een ondernemer niet te vullen is. Ook hier zal het kaf van het koren worden gescheiden.

                Ik wordt zelfs al benaderd of ik er niet een paar bouwlampen op kan richten want dit is veel goedkoper. Ben er van overtuigd dat er iemand wordt gevonden die de klus gaat klaren. Ik in ieder geval niet. Creditcrisis ??
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                Comment

                • Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

                  #68
                  Crisis ? Welnee, de mensen willen steeds meer voor minder geld !
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                  Comment

                  • Copains Deluxe
                    • Dec 2009
                    • 293

                    #69
                    Originally posted by jans
                    Ik kan uit ervaring vermelden dat veel klanten in de verenigingensfeer alleen voor een lage prijs gaan en de kwaliteit voor lief nemen als daarvoor betaald moet worden. Vaak omdat er simpelweg te weinig budget beschikbaar is.
                    Heb hier gisteravond weer een voorbeeld van gezien.

                    Een deel van "de klanten" zullen vanwege de, overigens terechte, prijs niet aankloppen bij een professioneel bedrijf.

                    Ik denk niet dat het erg is dat er hobbyisten zijn die een gat opvullen die door een ondernemer niet te vullen is. Ook hier zal het kaf van het koren worden gescheiden.

                    Ik wordt zelfs al benaderd of ik er niet een paar bouwlampen op kan richten want dit is veel goedkoper. Ben er van overtuigd dat er iemand wordt gevonden die de klus gaat klaren. Ik in ieder geval niet. Creditcrisis ??
                    Dit vind ik echt een goede post !
                    Er zijn gewoon steeds meer mensen die 'dj zijn' en daarom denkt iedereen dat het zomaar lekker goedkoop kan. Een 16 jarig meisje dacht bijvoorbeeld dat ze voor minder dan 100 euro een zaal kon huren van 250 man en die zaal ook voorzien van Dj's licht & geluid.
                    Praktisch gewoon onmogelijk om zo veel te doen voor 100 euro. De mensen beseffen soms gewoon niet wat het uiteindelijk kost.

                    Maar om terug ontopic te gaan: hebben jullie de foto's gezien van zaterdagavond?
                    Knallen maar

                    Comment

                    • @lex
                      • Jul 2006
                      • 1087

                      #70
                      Originally posted by Copains Deluxe
                      Ik begrijp je wel ergens, maar wat is dan volgens jou de betere vorm om het dan te organiseren?
                      Wij Copains Deluxe Entertainment zijn ook gemotiveerd om het project onder alle omstandigheden te laten slagen, daar kennen ze ons ook voor. De prijzen zijn misschien wel laag in de oren van de echte pro's dat begrijp ik ook. Maar daar zijn redenenen voor. De prijzen worden ook opgeschroeft naarmate alles in orde komt.

                      En hoe bedoel je dan dat we niet geloofwaardig overkomen? De mensen waar we mee samenwerken zijn toch altijd zeer tevreden
                      Ik denk dat jullie potentiƫle opdrachtgevers (in het vervolg PO genoemd) die thuiszijn in ondernemingsvormen zich achter het oor krabben en zich (of jullie) heel erg afvragen waarom je je aansprakelijkheid probeert af te dekken en daarom wellicht voor een ander kiezen, terwijl de PO die daarin niet thuiszijn er ook geen enkele meerwaarde aan zullen hechten.

                      Analogietje:

                      Mijn vriendin zou het niet boeien als onze postbode een bv zou hebben voor het deponeren van enveloppen in onze bus, terwijl ik me ernstig zou afvragen waarom hij de enveloppen in onze bus deponeert in de ondernemingsvorm van een bv...

                      Daarom dus: het komt mi je geloofwaardigheid niet ten goede.

                      Hoop het niet verder te hoeven toelichten.

                      Met vriendelijke groet,

                      @lex
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                      Comment

                      • Copains Deluxe
                        • Dec 2009
                        • 293

                        #71
                        @lex ik begrijp je wel...
                        Maar wat is dan de betere manier volgens jou? Want een Bvba of een NV oprichten is ook niet echt de meest voor de hand liggende oplossing denk ik !

                        De PO van ons denken toch niet zo na erover denk ik hoor...

                        Ben benieuwd wat je dan beter vind dan een CVAO ?
                        Ik ben ook nog niet helemaal thuis in die wereld, alles op zen tijd.
                        Maar daarom is het ook leuk als jullie mij hierbij zouden kunnen helpen, jullie zijn het al bezig , is al leuk ! ^^
                        Knallen maar

                        Comment

                        • laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

                          #72
                          Je zit naast de kwestie @lex!
                          De vorm waar zij voor kiezen is absoluut NIET een verzekering tegen aansprakelijkheid. Zoals ik in een eerdere post in dit topic reeds aanhaalde blijf je met een CVAO HOOFDELIJK en ONBEPERKT aansprakelijk.
                          Je argument slaat dus op niets in deze.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                          Comment

                          • @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

                            #73
                            Waarom niet gewoon een eenmanszaak. Misschien is een stichting zelfs een leuke optie! Dit lijkt mij de meest goedkope manier die ook geen verkeerde indrukken kan geven. In mijn oren klinkt een stichting al veel beter in de oren dan een vorm waarin aansprakelijkheid afgewend wordt.

                            Maar wat veruit het beste is, is dit gewoon morgen even bij je accountant neerleggen en hem vragen wat het goedkoopst is. Want er heeft hier al iemand op gewezen dat je met je huidige prijzen de belasting echt niet zal kunnen ophoesten!

                            @lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                            Comment

                            • laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

                              #74
                              @lex: andermans posts ook eens LEZEN a.u.b.!! De CVOA waar zij voor kiezen wendt de aansprakelijkheid NIET AF!!!

                              En ik weet niet wat er mis is met een Belgische stichting maar blijkbaar wordt dit in Belgiƫ bijna nooit toegepast (is zeker niet gelijk aan een Nederlandse stichting, die in Nl. superpopulair is). Ik vrees dat bij ons een VZW meer populair is maar tegenwoordig is de VZW-wetgeving in Belgiƫ ook niet meer wat ze vroeger was (omdat er in het verleden te veel van werd geprofiteerd).
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                              Comment

                              • Copains Deluxe
                                • Dec 2009
                                • 293

                                #75
                                Waarom wij dachten dat een CVAO het beste is was omdat er dan geen vast kapitaal moet zijn.
                                Later zou nog altijd de kans bestaan dat ik een eenmanszaak opricht, heel mijn familie bestaat uit eenmanszaken en het zelfstandig bloed bezit ik toch tot mijn grote trots !
                                Knallen maar

                                Comment

                                Working...