Copains Deluxe Entertainment

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Copains Deluxe
    • Dec 2009
    • 293

    #46
    Ja soms denken mensen gewoon van ohh nog "maar" 17 , ik denk dat ik al heel wat heb gepresteerd en bezit voor 17 jaar te zijn !
    en @AjDeboer, dankje voor je toelichting !
    Knallen maar

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #47
      De prijizen gaan gewoon nergens over. Aan een kant zijn ze al te hoog als de belastingdienst er achterkomt dan bepalen hun zelf wel hoeveel je hebt verdient.

      Dit soort jongens maken het ons als professioneel bedrijf het wel moeilijk ( wij moeten er de rekeningen van betalen en eten op tafel brengen )

      Als deze jongens voor dit geld wit zouden werken houden ze niets over en moet pap en mam geld bijleggen om het draaiende te houden.

      Mooie is als er problemen zijn bij een klant met bv stukken ze al duurder uit zijn met het huren van nieuwe spullen ( dan hebben ze ons wel als PRO bedrijf nodig )

      Bedoel het niet verkeerd hoor. maar tis wel de realiteit.

      Heb al vaker dit soort jongens uit de brand moeten helpen die mijn klant "afgepakt "hebben omdat ze voordeliger waren wat later dus blijkt duurder met de kosten die ik heb berekend.

      Bij mij kan het ook fout gaan maar heb altijd een goede backup.
      Last edited by Rolandino; 11-03-10, 21:43.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • Copains Deluxe
        • Dec 2009
        • 293

        #48
        Originally posted by Rolandino
        De prijizen gaan gewoon nergens over. Aan een kant zijn ze al te hoog als de belastingdienst er achterkomt dan bepalen hun zelf wel hoeveel je hebt verdient.

        Dit soort jongens maken het ons als professioneel bedrijf het wel moeilijk ( wij moeten er de rekeningen van betalen en eten op tafel brengen )

        Als deze jongens voor dit geld wit zouden werken houden ze niets over en moet pap en mam geld bijleggen om het draaiende te houden.

        Mooie is als er problemen zijn bij een klant met bv stukken ze al duurder uit zijn met het huren van nieuwe spullen ( dan hebben ze ons wel als PRO bedrijf nodig )

        Bedoel het niet verkeerd hoor. maar tis wel de realiteit.

        Heb al vaker dit soort jongens uit de brand moeten helpen die mijn klant "afgepakt "hebben omdat ze voordeliger waren wat later dus blijkt duurder met de kosten die ik heb berekend.

        Bij mij kan het ook fout gaan maar heb altijd een goede backup.
        Ik begrijp je voledig.
        Maar zoals ik al zei we zijn bezig ermee om het wit te doen!
        Ik richt een cooperatief venootschap op.
        Een CVOA.

        Dan sta ik als echt bedrijf genoteerd !
        Knallen maar

        Comment

        • geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

          #49
          Originally posted by Copains Deluxe
          En nog beter nieuws, samen met mijn ouders en nog een zakenman gaan we een cooperatief venootschap oprichten.
          Ooit iets met bedrijfskunde gedaan, correct me if i'm wrong!

          Goed nieuws??? Cooperatieve vennootschappen hebben een vrij slecht imago als je gaat kijken naar het aantal faillissementen. Veel meer juridische verplichtingen en regelgeving dan een eenmanszaak.

          - De combinatie ouders/zakenman en waarschijnlijk veel geld...tjah je moet erg goed van vertrouwen zijn.
          - Oprichting is duurder dan een eenmanszaak
          - Wordht het een CVBA of CVOA?
          - Succes met de algemene vergadering
          - Een vast kapitaal van, uit mijn hoofd, 18000 euro's??? 6000 euro's p.p
          - Vennoten kunnen makkelijk uittreden.
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

          Comment

          • Copains Deluxe
            • Dec 2009
            • 293

            #50
            Originally posted by geenstijl21
            Ooit iets met bedrijfskunde gedaan, correct me if i'm wrong!

            Goed nieuws??? Cooperatieve vennootschappen hebben een vrij slecht imago als je gaat kijken naar het aantal faillissementen. Veel meer juridische verplichtingen en regelgeving dan een eenmanszaak.

            - De combinatie ouders/zakenman en waarschijnlijk veel geld...tjah je moet erg goed van vertrouwen zijn.
            - Oprichting is duurder dan een eenmanszaak
            - Wordht het een CVBA of CVOA?
            - Succes met de algemene vergadering
            - Een vast kapitaal van, uit mijn hoofd, 18000 euro's??? 6000 euro's p.p
            - Vennoten kunnen makkelijk uittreden.
            Het is niet dat er veel faillissementen zijn dat het mijne ook direct falliet is he

            Oprichting duurder?
            het is een CVOA
            En een vast kapitaal is niet eens nodig !
            Theoretisch kan je vanaf 1 euro een CVOA oprichten !
            En als jullie denken dat het niets word...
            Er werken professionele mensen aan mee, een zakenman die zelf een succesvol bedrijf heeft. Mijn ouders die een eenmanszaak hebben.
            Genoeg ervaring om te slagen !
            Knallen maar

            Comment

            • geenstijl21
              • Jan 2008
              • 462

              #51
              Originally posted by Copains Deluxe
              Het is niet dat er veel faillissementen zijn dat het mijne ook direct falliet is he

              Oprichting duurder?
              het is een CVOA
              En een vast kapitaal is niet eens nodig !
              Theoretisch kan je vanaf 1 euro een CVOA oprichten !
              En als jullie denken dat het niets word...
              Er werken professionele mensen aan mee, een zakenman die zelf een succesvol bedrijf heeft. Mijn ouders die een eenmanszaak hebben.
              Genoeg ervaring om te slagen !
              Akkoord, zat het toch niet helemaal meer goed met de kennis
              "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #52
                CVOA voor een 17-jarige en met die prijzen?
                Een CVOA betaalt vennootschapsbelasting: da's zowiezo 800 euro per jaar die je kwijt bent.
                Je bent verplicht een dubbele boekhouding te voeren: elke euro die je voor je zaak uitgeeft moet je met een tegenboeking kunnen verantwoorden. Dit kun je bijna niet alleen zonder boekhouder. Een goeie boekhouder betaal je tussen de 1000 en 3000 euro per jaar.
                En wat krijg je in return: niks: je blijf HOOFDELIJK en ONBEPERKT aansprakelijk!
                Begin met een VOF of zoiets en als je echt voldoende winst maakt zodat je genoeg belastingen moet betalen (zeg maar bij een WINST vanaf ong. 30.000 per jaar), dan kun je overschakelen naar een vennootschap.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • Copains Deluxe
                  • Dec 2009
                  • 293

                  #53
                  Originally posted by laserguy
                  CVOA voor een 17-jarige en met die prijzen?
                  Een CVOA betaalt vennootschapsbelasting: da's zowiezo 800 euro per jaar die je kwijt bent.
                  Je bent verplicht een dubbele boekhouding te voeren: elke euro die je voor je zaak uitgeeft moet je met een tegenboeking kunnen verantwoorden. Dit kun je bijna niet alleen zonder boekhouder. Een goeie boekhouder betaal je tussen de 1000 en 3000 euro per jaar.
                  En wat krijg je in return: niks: je blijf HOOFDELIJK en ONBEPERKT aansprakelijk!
                  Begin met een VOF of zoiets en als je echt voldoende winst maakt zodat je genoeg belastingen moet betalen (zeg maar bij een WINST vanaf ong. 30.000 per jaar), dan kun je overschakelen naar een vennootschap.
                  Zoals ik al zei laserguy , zodra de vennootschap er is worden de prijzen aan gepast !?
                  Boekhouder heb ik al en we moeten niets of amper een peulschil betalen .

                  En een VOF wat houd dat dan in?
                  Last edited by moderator; 12-03-10, 08:14.
                  Knallen maar

                  Comment

                  • Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

                    #54
                    Originally posted by Copains Deluxe
                    Om iedereen is gerust te stellen...
                    De prijzen zijn al wat opgeschroeft...
                    We willen echt niet onder de marktverziekers genoemd worden.
                    Hahahaha


                    Nou, ik wens je heel veel succes met je nieuwe onderneming.

                    En ik zou maar goed je best blijven doen op school, zodat je een goede baan krijgt om zo deze HOBBY te blijven financieren.
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #55
                      Originally posted by Copains Deluxe
                      Bedoel je hiermee dat we niet veel waard zijn ofzo?
                      Nee, ik bedoel hiermee niet de waarde van jullie maar in het algemeen wat je op de markt treft. 8 van de 10 "jongens" die dit zwart doen voor deze prijzen kunnen niet de kwaliteit bieden die wordt gevraagd voor een evenement (eventueel zonder er zelf geld bij te leggen). Daarnaast is de rest al aangehaald, wij moeten ook afschrijving, belasting, brood op de plank, etc, hiervan betalen. Door prijzen als jullie vragen krijgen opdrachtgevers een scheef en onrealistisch beeld van de markt.

                      Ik ken jullie niet en mijn mening moet je dan ook niet zo lezen als jij dacht.

                      Iemand haalt hier schooltoneel aan (waarbij ik met dit stukje niet wil discussiëren over de kennis van deze persoon), heel leuk maar dat is echt geen hoge wiskunde. Leuk een compliment maar hoeveel kennis en ervaring had de gever van dit zelfde compliment?

                      Ik wil deze schooltoneel techneuten wel eens bezig zien met een compleet orkest en 24 zenders tijdens een musical waar collega techneuten lopen, als deze mensen met (verwachte) kennis in het vak hetzelfde zeggen dan ben je goed bezig. Ouders zijn al snel tevreden namelijk en die "pro" moet het dan wel heel erg bont hebben gemaakt waardoor ik twijfel over de kwaliteiten van deze "pro".
                      Last edited by vasco; 12-03-10, 13:09.

                      Comment

                      • Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

                        #56
                        Originally posted by Copains Deluxe
                        Zoals ik al zei laserguy , zodra de vennootschap er is worden de prijzen aan gepast !?
                        Boekhouder heb ik al en we moeten niets of amper een peulschil betalen .

                        En een VOF wat houd dat dan in?

                        Mooie vraag voor iemand die al verschillende ervaren mensen aan zijn zij heeft !

                        Deze branche is en blijft een HOBBY je wordt er echt niet rijk van hoor. Je moet blijven investeren lasten worden steeds duurder onmkosten worden duurder maar de prijs moet betaalbaar blijven voor de klant.

                        JAmer gfenoeg zijn er veel "bedrijven" die bestaan uit een lege BV of anders ........... en het wordt maar allemaal goedgekeurd.

                        Ben gewoon van mening dat ALS er een regel komt dat men met bedrijfsaktiviteiten onder de bv 10.000 netto omzet per jaar niet als bedrijf mag worden gezien er ineens veel bedrijven stoppen.
                        Last edited by Rolandino; 12-03-10, 17:19.
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                        Comment

                        • Copains Deluxe
                          • Dec 2009
                          • 293

                          #57
                          Originally posted by Rolandino
                          Mooie vraag voor iemand die al verschillende ervaren mensen aan zijn zij heeft !

                          Deze branche is en blijft een HOBBY je wordt er echt niet rijk van hoor. Je moet blijven investeren lasten worden steeds duurder onmkosten worden duurder maar de prijs moet betaalbaar blijven voor de klant.

                          JAmer gfenoeg zijn er veel "bedrijven" die bestaan uit een lege BV of anders ........... en het wordt maar allemaal goedgekeurd.

                          Ben gewoon van mening dat ALS er een regel komt dat men met bedrijfsaktiviteiten onder de bv 10.000 netto omzet per jaar niet als bedrijf mag worden gezien er ineens veel bedrijven stoppen.
                          Nja weet je ik ga die mensen echt niet wakker maken of storen als zij bezig zijn met hen zaak!
                          Ik vraag de nuttige en de nodige dingen.
                          Knallen maar

                          Comment

                          • Copains Deluxe
                            • Dec 2009
                            • 293

                            #58
                            Om terug ontopic te gaan.

                            We doen er alles aan om het draaiend en officieel te houden ! Dinsdag is daarom ook een vergadering! ^^

                            Ook aan de nieuwe website wordt gewerkt.
                            Knallen maar

                            Comment

                            • laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

                              #59
                              En een VOF wat houd dat dan in?
                              Vereniging onder firma. Volledige uitleg-> zie je boekhouder (kost je toch bijna niks?). Die zal dit normaal gezien zeker in detail moeten kennen en kunnen kijken of dit op jullie van toepassing is. Valt hij uit de lucht -> VLUCHTEN!!!
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                              Comment

                              • Copains Deluxe
                                • Dec 2009
                                • 293

                                #60
                                Bedankt voor de uitleg al Laserguy ^^
                                Ja ik heb hem nog niet gezien, dus ook nog niet de kans gehad om het hem te vragen
                                Knallen maar

                                Comment

                                Working...