Copains Deluxe Entertainment

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

gewoon voor de discussie:

in dit soort locaties gooi ik een stuk zwart afrok over de truss+kabels.
    De kille aluminium look met kabels en haken en klemmen enz harmonieert m.i. niet echt met de stijl van zo een typische bruiloftenzaal.

Gezien de hoeveelheid lampjes zou ik trouwens sowiso T-bars gebruiken, maar die moet je dan wel hebben.
    lekker belangrijk!

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

En toch gaat dat rookmonstertje een keer druppeltjes 'spugen'....

...maar als jouw klanten het fantisch vinden, vooral blijven doen .
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Copains Deluxe
        • Dec 2009
        • 293

Originally posted by showband
        gewoon voor de discussie:

in dit soort locaties gooi ik een stuk zwart afrok over de truss+kabels.
        De kille aluminium look met kabels en haken en klemmen enz harmonieert m.i. niet echt met de stijl van zo een typische bruiloftenzaal.

Gezien de hoeveelheid lampjes zou ik trouwens sowiso T-bars gebruiken, maar die moet je dan wel hebben.
        Inderdaad zou er een afrok kunnen over de truss, maar de mensen vonden het toch allemaal netjes, dit is een van de betere drive in shows die ze er tot nu toe gezien hadden vertelden ze me .

En T-bars? , dan vind ik het net onordelijker ogen ! Probeer maar eens fatsoenlijk die lampen erop te krijgen allemaal, lukt niet echt goed volgens mij !
        Knallen maar

Comment

• Copains Deluxe
          • Dec 2009
          • 293

Originally posted by Whitefarmer
          En toch gaat dat rookmonstertje een keer druppeltjes 'spugen'....

...maar als jouw klanten het fantisch vinden, vooral blijven doen .
          Dan zal het maar eens gaan spuwen , zolang ik er nu op dit moment geen last van heb is het ok !

Komt toch binnenkort eens een nieuwe rookdoos en dan zal hij zeker niet meer in de truss hangen !
          Knallen maar

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Originally posted by Copains Deluxe
            Dan zal het maar eens gaan spuwen , zolang ik er nu op dit moment geen last van heb is het ok !
            Post je dan ook een foto van je nieuwe tattoo uhhh... brandmerk hier?
            Freelance Light and Video |
            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Copains Deluxe
              • Dec 2009
              • 293

Originally posted by mhsounds
              Post je dan ook een foto van je nieuwe tattoo uhhh... brandmerk hier?
              Ik vind dit toch wel een beetje een belachelijke reactie , gaat iedereen hier nu blijven hameren op dat rookmachine'tje ? Ook maar stom dan
              Knallen maar

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Ik vind dit toch wel een beetje een belachelijke reactie , gaat iedereen hier nu blijven hameren op dat rookmachine'tje ? Ook maar stom dan

Ik snap jou niet helemaal. Heb je wel eens gezien dat er hete vloeistof uit zo'n ding kwam? Ik vaak genoeg, laatst bijvoorbeeld, bij onze musical, een echte rookmachine, geen hazer. Die trok een heel spoor over het toneel (+- 50 cm ver)... En nog best veel ook, dat wil je niet over je heen hebben... Dan heb je inderdaad een mooie tattoo op je arm zitten.

We kunnen er nu over doorzagen, maar als je het de volgende keer met een opvangbakje doet, of gewoon op de grond, dan heb jij je les geleerd en zeuren wij niet meer.

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Joost van Ens
                  • Jan 2001
                  • 628

Opa vertelt uit de oude doos.

Ooit, jaren terug, kocht ik mijn eerste rookmachine. ik was 17 of zo, had in elk geval nog geen rijbewijs en totaal ook nog geen verstand van rigging of zo. Die rookmachine, die het trouwens nog steeds doet en ik nog maar heel af en toe gebruik, koste destijds voor iemand van mijn leeftijd en vermogen en werd best veel verkocht.

Deze machine had/heeft, nada niks qua veiligheid. Schakelelt gewoon met een afstandsbediening over xlr een stuurspanning die een relais bekrachtigt wat per direct de pomp in werking zet. Ook als het ding ijskoud is. Gevolg vloeistof minimaal 50 cm voor je machine.

Nu hadden wij het ingenieuze idee om die machine in de ringen van een gymzaal te knopen en omhoog te hijsen. Nu een no go, maar 24 jaar terug?

Mijn collega wil wat rook, er waren gelukkig nog geen klanten, drukt op de knop en ja hoor, machine nog te koud dus i.p.v. 50 cm, 3 meter vloer spekglad. Bij het (direct) opdweilen voelde de boel nog gewoon warm. Toen al direct besloten dat ik nooit meer een rookmahine ging hijsen tenzij dat ding er speciaal voor is gemaakt.

Ik heb in de loop de jaren een hoop machines gehad, en heb momenteel, behalve dat inmiddels bijna 25 jaar oude barrel, een antari van een jaar of 8, en een martin 2000 van een jaar of 5 oud. En ondanks dat deze apparaten pas de pomp vrij geven als de boel op temperatuur is, ontdek ik na elke show toch wat vettigheid. Moet er niet aan denken wat er toen had kunnen gebeuren.

Je bent gewaarschuwd. Sloop nu maar direct die ophangbeugels van je apparaat, kom je ook niet meer in de verleiding.

Joost.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Mooi verhaal en goed gezegd, Opa

Het rare is dat die gasten van Copains Deluxe over het algemeen goed bezig zijn en het amateurisme al flink aan het ontgroeien zijn. Maar dat zij dan zo reageren op de opmerking dat een rookmachine in een truss gevaarlijk kan zijn is mij zeer raar.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Copains Deluxe
                      • Dec 2009
                      • 293

Ik begrijp zeer goed de reacties over de rookmachine , dit was ook de eerste en de laatste keer dat ze in de truss zullen hangen jongens
                      Na al die verhalen waaronder het leuke opa verhaal , geloof ik jullie echt wel, ik weet dat jullie stuk voor stuk pro's zijn ! Dat accepteer ik ook.
                      Soms geraak ik wat geiriteerd als 10 man achter elkaar zegt ja die rook machine gaat druppen ,...
                      Het spijt me dan ook dat ik soms dan een wat lompe reactie plaats , ikzelf moet ook nog zeer veel leren in dit vak en met jullie hulp lukt dit al aardig !
                      Ik weet dat jullie me erop willen wijzen daarvoor bedank ik jullie ook ! ^^
                      Knallen maar

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

Wilde nog even terugkomen op eerst truss omhoog en daarna daaronder, ivm evt naar beneden komen van wat spul, maar je hebt iig nog wel al je cases die eronder staan dicht... dat scheelt weer.

Mocht je foto's ter promotie van je show gebruiken, let even op met die zit'feest' foto's, nu sta je daar met volledige drive-in show op oorlogssterkte met lichteffecten en laser ... terwijl iedereen lekker aan tafel zit (ook nergens staantafels ofzo :/).
                        Staat mooier als je vloertje vol dansende mensen plaatst... niet zozeer hier, maar op eigen site ed.
                        Vitality Show

Comment

• Copains Deluxe
                          • Dec 2009
                          • 293

Originally posted by Roeltej
                          Wilde nog even terugkomen op eerst truss omhoog en daarna daaronder, ivm evt naar beneden komen van wat spul, maar je hebt iig nog wel al je cases die eronder staan dicht... dat scheelt weer.

Mocht je foto's ter promotie van je show gebruiken, let even op met die zit'feest' foto's, nu sta je daar met volledige drive-in show op oorlogssterkte met lichteffecten en laser ... terwijl iedereen lekker aan tafel zit (ook nergens staantafels ofzo :/).
                          Staat mooier als je vloertje vol dansende mensen plaatst... niet zozeer hier, maar op eigen site ed.
                          Dit was tijdens het eten dat we de foto's genomen hebben , het was goed weer, buiten stonden staantafels met hapjes ect. Dus vraag eerst voor dat je zegt er staan geen tafels ect. En de lichten staan uit op de fotos het enigste wat opstond waren de I colors op 20 % voor wat sfeer.
                          Knallen maar

Comment

• stainz
                            • Sep 2009
                            • 609

volgens mij bedoelde bovenstaande het niet direct zo als jij het interpreteert, echter als je later op de avond foto's had gemaakt terwijl er gedanst werd en mensen niet meer "aan tafel zaten" maar stonden. Dat geeft een totaal ander sfeerbeeld die ter promotie van een Drive In een stuk beter zijn...

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Dit was tijdens het eten dat we de foto's genomen hebben , het was goed weer, buiten stonden staantafels met hapjes ect. Dus vraag eerst voor dat je zegt er staan geen tafels ect. En de lichten staan uit op de fotos het enigste wat opstond waren de I colors op 20 % voor wat sfeer.
                              Ik vind zelf dat foto's genomen in een zaal met een houten vloer, tafelltjes en iedereen gezellig aan het eten veel mooier zijn dan foto's in een betonnen hok met dansende pubers.

Als je je op gala-klanten richt dan geef je met de eerste soort foto's een heel andere boodschap, namelijk dat je klasse uit wil stralen.

Een set wat meer ingetogen opbouwen, in plaats van alles overal neerzetten alsof je alleen plankgas kan draaien is soms juist een goed plan.
                              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Roeltej
                                • May 2001
                                • 761

Idd,
                                foto's zijn prima voor op een forum, maar ter promotie op je eigen site zou ik ze niet gebruiken bv. (weet niet of dat wel gedaan wordt?)

En staantafel/zittafels is meer probleem van locatie dan drive-in, maar zorgt wel gelijk voor een heel andere sfeer en het sneller op gang/op de vloer komen van je gasten.

Ook altijd wel gezellig draaien als iedereen/de gezellige mensen buiten staan en je binnen voor opa en oma mag draaien omdat ze lekker aan tafel willen zitten, doe je niks aan, maar kan verschil maken tussen het hebben van een leuke en saaie avond als dj.

Stoney3K, je reageerde net voor mij.
                                Foto's van betonnen hokken vol pubers is ook niks, tenzij dat je doelgroep is, vaak zie je dan ook nog kapotgeflitste foto's, kerels die het stoer vinden hun tong uit te steken/lelijk te kijken(of gewoon zijn)/middelvingers opsteken.
                                Maar als je uit wil stralen dat je wel degelijk feestjes kan 'bouwen', is een vloer vol gezellig dansende mensen zeker leuker op een foto dan een zitfeest.

Setje zoals het erbij staat is weinig mis mee, mooi compact opgezet, weinig kabels in beeld, alles in cases, tafel netjes afgewerkt.
                                Maar gebaseerd op de foto's zoals ze geplaatst zijn zouden alleen die iColors voldoende zijn en is de rest zelfs lelijk/onprofessioneel.
                                Dat er buiten nog een hoop feestvierders staan die later op de avond helemaal losgingen kan ik hier niet uithalen ;p
                                Last edited by Roeltej; 20-05-10, 10:43.
                                Vitality Show

Comment

Working...