Copains Deluxe Entertainment

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

    Originally posted by Roeltej
    Stoney3K, je reageerde net voor mij.
    Foto's van betonnen hokken vol pubers is ook niks, tenzij dat je doelgroep is, vaak zie je dan ook nog kapotgeflitste foto's, kerels die het stoer vinden hun tong uit te steken/lelijk te kijken(of gewoon zijn)/middelvingers opsteken.
    Maar als je uit wil stralen dat je wel degelijk feestjes kan 'bouwen', is een vloer vol gezellig dansende mensen zeker leuker op een foto dan een zitfeest.
    Het is maar net voor welk publiek je wil draaien. Als je op de meer stijlvolle feesten (gala's, bruiloften, jubileums) wil draaien, dan loont het zich om de set zelf wat meer simpel te houden en sfeer te creëren. Je truss volhangen met alle mogelijke fixtures is dan juist onhandig, je loopt met een hoop te slepen wat je misschien maar 1 of 2 nummers in gaat zetten.

    Wil je die 'gala'-uitstraling, dan kun je goed wegkomen met conventioneel licht en 2 scans. Afmaken met bijvoorbeeld uplighting achter de backdrop (een LED-parretje en los gedrapeerd wit doekje doet wonderen!), maar je set moet wel echt professionaliteit uitstralen. Speel voor de grap ook eens met wat video, dat kan alles heel mooi aankleden. Een 32" of 37" flatscreen is tegenwoordig immers ook de kosten niet echt meer.

    Wil je de 'Trance Energy'-look, dan kun je je helemaal uitleven als het om trussen, movingheads en enorme geluidssets gaat. Publiek van onder de 25 kickt er al gauw op, en zoiets is zeker leuk op een schoolfeestje of om een keer wat nieuw speelgoed uit te proberen.

    Doorgaans mag de eerste groep misschien op het eerste gezicht misschien 'saaie' feestjes hebben, maar ze weten ook dat een DJ wat mag kosten en er dus meer budget is. Bovendien, ik vind zelf de uitstraling van 'theater-pluche' een stuk mooier en een uitdaging om het echt af te maken.
    First make it work, then make it look pretty!

    Comment

    • Roeltej
      • May 2001
      • 761

      helemaal mee eens.

      Maar als het dan om sfeerfoto's gaat, vooral ter promotie, zie ik liever wat mensen op een dansvloer erbij, dan mensen die aan tafel zitten.
      Vitality Show

      Comment

      • Copains Deluxe
        • Dec 2009
        • 293

        Originally posted by Roeltej
        helemaal mee eens.

        Maar als het dan om sfeerfoto's gaat, vooral ter promotie, zie ik liever wat mensen op een dansvloer erbij, dan mensen die aan tafel zitten.
        Bedankt voor je toelichtingen iedereen, de foto waar iedereen zo druk om praat is namelijk NIET bedoeld voor reclame, wij hebben ook wel het verstand om een foto met mensen op de dansvloer te nemen ter promotie.

        Later op de avond werd er wel gedanst, niet zo heel veel maar toch goed feest kunnen vieren. En de lichten ik doe het zo , ik stel een basis set voor wat goed aansluit bij de gelegendheid, en dan kan de klant nog extra's aan vragen, ... dit kost dan natuurlijk meer dan een basis lichtsetje...

        Groeten
        Knallen maar

        Comment

        • Didier
          • Aug 2002
          • 323

          Originally posted by Copains Deluxe
          En de lichten ik doe het zo , ik stel een basis set voor wat goed aansluit bij de gelegendheid, en dan kan de klant nog extra's aan vragen, ... dit kost dan natuurlijk meer dan een basis lichtsetje...
          Dat lijkt een goede optie, maar mijn ervaring is dat de meeste klanten dan toch gaan kiezen voor de basis lichtset... (want dat is goedkoper)
          Bovendien weet de klant vaak helemaal niet wat een effect, scan, movinghead of stroboscoop is? Jij bent de expert en kunt je klant dan ook het beste adviseren wat hij/zij nodig heeft?
          Last edited by Didier; 24-05-10, 08:57.
          Zuid-Limburg

          Comment

          • Copains Deluxe
            • Dec 2009
            • 293

            Originally posted by Didier
            Dat lijkt een goede optie, maar mijn ervaring is dat de meeste klanten dan toch gaan kiezen voor de basis lichtset... (want dat is goedkoper)
            Bovendien weet de klant vaak helemaal niet wat een effect, scan, movinghead of stroboscoop is? Jij bent de expert en kunt je klant dan ook het beste adviseren wat hij/zij nodig heeft?
            Ik heb een kleine catalogus gemaakt waar al de lichteffecten met foto's en links voor filmpjes. Ook staan alle sets hier nog eens mooi afgebeeld,...
            Dus deze catalogus geef ik hen mee voordat we effectief overgaan tot de boeking. Later als de effectieve boeking en de afspraken volgen neem ik mijn laptop nog eens mee met allemaal informatie , foto's, filmpje's van lichtinstalaties van de vorige feesten ect ect.

            Enzo kan de klant toch zonder kennis van het licht, kiezen voor de lichtshow die het best bij hem past ! ^^
            Knallen maar

            Comment

            • Copains Deluxe
              • Dec 2009
              • 293

              Iedereen al bedankt voor de reacties,
              Afgelopen zondag kregen we de opdracht om een jog meeting van geluid te voorzien.
              Hierbij de eerste foto's...
              Mijn uitzicht


              De case!


              De joggers doen hun opwarming !


              Voor de danser die alleen staat op de tribune hadden we een headset voor de microfoon voorzien , zodat zij live kon praten tegoei met de joggers!

              Graag jullie reacties ! ^^
              Last edited by Copains Deluxe; 16-07-10, 17:18.
              Knallen maar

              Comment

              • Copains Deluxe
                • Dec 2009
                • 293

                Niemand Meer reacties ?
                Knallen maar

                Comment

                • stainz
                  • Sep 2009
                  • 609

                  niet zoveel bijzonders te zien denk ik, is wel gewoon netjes...
                  Wat vervoer je in de lades van je Amp-rack als ik vragen mag?

                  Comment

                  • Copains Deluxe
                    • Dec 2009
                    • 293

                    Daar zitten de XLR kabels in voor de subs, en de speakon kabels voor de tops , ook verder nog wat powercon ,...
                    Bekabeling dus !

                    Bedankt voor je reactie.
                    Knallen maar

                    Comment

                    • Mark Vriens
                      • Oct 2009
                      • 139

                      wat doe je nou eigenlijk met die XLR aansluiting op je rack? Zo te zien niets, want bij een andere foto was dat ook al het geval. Je sluit volgens mij alles aan op tulp, nietwaar?
                      CDJ 2000's zijn in tha pocket!

                      Comment

                      • djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

                        En waarom een 2HE connectorpaneel? Omdat dat mooier past met de lades? Persoonlijk zou ik een 1HE connectorpaneel pakken, en een blindplaatje erboven/onder. (en ja, die bestaan, www.penn-elcom.com heeft ze met 8, 12 of 16 D size gaten op 1 HE)


                        Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                        Comment

                        • Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

                          Meest logische verklaring: Hij heeft het amp-rack compleet van iemand anders overgekocht. Of hij vond 2 rijen met connectors overzichtelijker en de rack-space was niet te krap.

                          Extra XLR op je rack is nooit verkeerd, bijvoorbeeld voor als je een keer van een live-tafel (XLR out) in wil prikken zonder met verloopjes te hoeven klooien. En op een rack van honderden euro's zijn die twee connectors de kosten niet.

                          Als je opgelet hebt: Er zit ook een XLR through op het rackje. Je zou het rack in noodsituaties dus in kunnen zetten als overengineered tulp-XLR (en vice versa) verloopje.
                          First make it work, then make it look pretty!

                          Comment

                          • keenoncoolstuff
                            • May 2003
                            • 695

                            Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom er niet even de moeite wordt genomen om de tulpkabels te vervangen door een mooie set gebalanceerde XLR-en (al dan niet met 2 Di's bij de mixert).
                            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                            Comment

                            • Copains Deluxe
                              • Dec 2009
                              • 293

                              Haha de mensen die hier zo kunnen gissen !
                              De subs zijn nu xlr aangesloten en die gaan gewoon rechtstreeks vanuit de mixer naar de subs.
                              En waarom dan die xlr in en uitgangen op het panneel, omdat ik later als ik van de kist een effect rekje maak die er al zitten , en ook als er een speaker management systeem komt dat die xlr's er al zijn...

                              En neen het is niet overgekocht kant en klaar van iemand, alles heb ik zelf gemaakt en gesoldeerd.
                              De case zelf heb ik zo gekocht, de wielen en alles wat erin moet van plugjes , lades,... is allemaal zelf gekozen en geinstaleert.

                              Later wil ik hier graag een effect rackje van maken voor ook onder andere pa te doen.
                              Want de versterker gaat er toch uit als ik actieve tops heb.
                              En waarom een 2 unit plug paneel , dat is omdat ik de plaats had en het is overzichtelijker vind ik ! ^^
                              Knallen maar

                              Comment

                              • keenoncoolstuff
                                • May 2003
                                • 695

                                Originally posted by Copains Deluxe
                                De subs zijn nu xlr aangesloten en die gaan gewoon rechtstreeks vanuit de mixer naar de subs.
                                Is het dan niet netter om met XLR vanuit je mixer naar je versterkerrack te gaan, en van daaruit door te lussen naar je subs? Op die manier heb je mooi alles gebalanceerd aangesloten.

                                Groet, Rob.
                                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                                Comment

                                Working...