Drive In
Collapse
X
-
Gister feestje gehad op een varende boot. Feest was ter gelegenheid van een 25 jarig jubileum.
WELKOM OP DE WEBSITE VAN DJ JPCK (DJ JAN-PAUL) VOOR LEIDEN, OEGSTGEEST EN E.O.
Apparatuurlijstje:
2x Mc 12 Dap Audio Boxen
1x RMX 3 Reloop Mixer
1x CDN 88 Numark Cd-speler
1x VLP 1500 American Audio Versterker
2x boxstatief
1x Flightcase
1x Cd-koffer
5x Jack-XLR 10 meter
2x speakonkabel 7,5 meter
4x stroomkabel 10 meter
1x stroomkabel 50 meter
3x verlengblok
En.... natuurlijk cd's
Er komt binnenkort een Lite 8 (want er komt nog een Dmx-bar bij) of showmaster 24 lichtcomputer, weten jullie wat het beste is? Zitten er in de showmaster 24 ook programma's?
Wat komt er binnenkort:
1.Een Flightcase voor de Dmx bar en lampen.
2.Een showtec lichtcomputer Lite 8/ Showmaster 24
3.Een Pioneer mixer DJM 600/800
4.Een HK Audio geluidsset Elias Px
5.Een DMX bar setje Showtec/American DJ
Tips,vragen of opmerkingen altijd welkomLeave a comment:
-
ik heb er inderdaad nog nooit mee gedraaid in de buitenlucht
maar ik ook nog nooit voluit kunnen draaien maar je hebt gelijk.
Ik zal binnenkort is kijken of ik het ergens kan uitproberen maar ik ben bezig met een grote uitbereiding aangezien ik een sponsor heb die mij voor een paar duizend sponsord.
Ben vandaag wat zaken afgeweest en heb nu een lijstje van wat ik ga halen en ja daar zitten kabels, cases en alles bij.
dus ik moet mijn nieuwe set nog is zijn geheel uit gaan proberen maar ik heb nog niet alles
sommige dingen moet ik nog even ergens anders halen alleen dat is wat verder weg dus ik moet mijn pa ff aankijkenLeave a comment:
-
Daarnaast vertel jij je klant dan natuurlijk dat het genoemde aantal van 250 man maar een indicatie is neem ik aan en afhangt van de locatie waar je moet zijn. In de openlucht ga jij zeker met dat setje geen 250 man redden namelijk. Dat specs de klant weinig zegt wil ik wel geloven maar blind zeggen 250 man kan ook tegenvallen als het hard moet en je staat ineens in de openlucht en heel je geluid verwaait.Leave a comment:
-
iedereen bedankt voor de tips
4uss
Jij wil weten welke specs mijn apparatuur heeft (bedankt voor het wijzen op de taalfout zal ik zo verbeteren)
maar daar zal een klant minder behoefte aan hebben het enige wat hij wil weten is "voor hoeveel man?"
Het stond er eerst wel op maar toen heb ik telefoontjes gehad van wat kan het nou? want aan die cijfertjes heb ik niks.
vandaar dat het er niet meer staat.
jens
toen ik ze ging kopen klonk het lekker en er komt nog een behoorlijke bas uit.
ik moet er nog tussenpaaltjes tussenzetten alleen er zitten geen flensen in de speakers die moet ik er zelf nog inzetten maar dat doe ik met mijn oom die heeft er meer verstand van en het moet wel goed gebeuren.
over die sub's die komen eraan heb ze nog niet gehaald maar het is nu vakantie dus dat zal snel komen.
ook het licht komt aan de beurt
er komt bij
2x lasers
5x parr 65 short 300 watt
1x statief
3x dimmerpack (2 voor de parren en 1 voor de effecten)
2x movinghead
1x controller
op de movingheads hoeft niemand in te gaan heb ik al een topic over rollen
ook het geluid komt aan de beurt met een nieuwe versterker
een crossover
2 nieuwe tops
2 nieuwe subs
1 nieuwe mengtafel
heb behoorlijk gespaard en ga nu een hoop vervangenLeave a comment:
-
ik zou eerst eens je speakers op een paar statieven gaan zetten... als het zo laag staat staat het aleen maar tegen de mensen vooraan te blazen en achterin hoor je niks.
Waarom heb je gekozen voor 4 full range kastjes en niet bijvoorbeeld 2 baskasten en 2 top kasten met een paaltje ertussen?
Ik zie al dat je 2 versterkers heb dus met een crossover dr tussen had je dat dan prima kunnen aansturen lijkt me?
je kan ook kwa ligt bijvoorbeeld je 100 watters en 300 watters door elkaar hangen..zo krijg je 2 gelijke barren met toch verschillende lampen
dus bijv
300 100 100 300 en dat 2 x hoef je dus maar nog 1 300 watter te kopen
en als de tijd rijp is koop je nog is 4 300 watters erbij!
ik ken nu wel roepen van koop een truss...4 heads racken parren en noem maar op maar dan ben je 10000 euro verder, wat me op dit moment niet echt rieel lijkt, voor je
Zorg verder dat je show er altijd verzorgt uitziet! geen rotzooi eromheen ( losse bakken met kabels en bende in het zicht) en werk je kabels netjes weg! zo komt het al een stuk profesioneler over!
succes met je show!Leave a comment:
-
Let even op de spelling op je website...
"Om een feest tot een succes te leiden is er natuurlijk apperatuur nodig."
Apparatuur schrijf je anders namelijk...
Verder... Heb je ook nog specs van je audio? Van je speakers bijvoorbeeld... een bruiloft van 250 man is namelijk niet niks, en ik heb zo mijn twijfels of je bij de speakers die je hebt dan ook echt niet je PA volledig open moet gooien... Ik weet dat ik het met de HK Elias PX set niet trek in ieder geval...Leave a comment:
-
denk dat ik nu zo'n 3 jaar bezig ben maar dat is begonnen met een huis stereo en een mengpaneeltje van 25 euro van marktplaats.
dat licht komt eraan heb alleen momenteel gee tijd om het te gaan halenLeave a comment:
-
Ziet er leuk uit mag gezegd worden.
Zou in de toekomst misschien de 100 W parren vervangen door vier 4 300 W parren en nog eentje bijkopen zodat je links en recht symmetrisch twee keer 4 maal 300W parren hebt,voor de rest trusje en wat intilligent bewegend licht en je bent goed op wegLeave a comment:
-
Ik zat fftjes snel te kijken, maar hoelang ben je nu eigenlijk bezig met dat setje?
Als je nog niet zolang bezig bent, ziet het ziet er wel keurig uit.
Met die flightcases zou t er al best wel goed uit zien voor n beginner, ipv een staantafel. Probeer verder je snoeren wat meer weg te werken, ben daar zelf ook niet zo van, maar het staat altijd wel verzorgder.
GroetenLeave a comment:
-
Wat ik een zeer groot pluspunt vind: je hebt al je muziek, orgineel op CD, uitstekend!Leave a comment:
-
mijn drive in commentaar plz
hoi ik ben nu een tijdje bezig en hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat ik kan verbeteren.
ik ben bezig met professionelere apperatuur maar alles kost geld en om dat te verdienen kost tijd dus alles op zijn tijd.
Ik hoop meer dat jullie me wat kunnen verbeteren op het uiterlijk zoals dingen netter opstellen.
voor de versterker is een rack aangeschaft heb ik nog geen foto's van.
en voor mijn tafel zowel de gewone als de staantafel heb ik zwart doek gekocht ook nog niet op de foto's.
heb er laatst nog een grote bruiloft meegedraaid voor zo'n 250 man en dat ging goed.
heb mijn PA nog niet voluit kunnen zetten.
DJ MARK
en
DJ MARK
alle soorten commentaar is welkom
wie over het licht begint weet dit:
dmx controllers en dimmerpacks zijn besteld en ook nog 2 moving heads.
kan waarschijnlijk nog een trusje krijgen van een vriend die er mee is gekapt en die heeft hem nog staan
dus dan kan die anologe shit weg de standaards bewaar ik voor kleine feesten aangezien ik ook in huiskamers draaiLeave a comment:
-
met je statieven je hebt die verbindings stukken tussen de paal in het midden en de poten die balkjes moeten horizontaal staanLeave a comment:
-
Mijn drive inn show ben 13 jaar
Gister feestje gehad op een varende boot. Feest was ter gelegenheid van een 25 jarig jubileum.
WELKOM OP DE WEBSITE VAN DJ JPCK (DJ JAN-PAUL) VOOR LEIDEN, OEGSTGEEST EN E.O.
Apparatuurlijstje:
2x Mc 12 Dap Audio Boxen
1x RMX 3 Reloop Mixer
1x CDN 88 Numark Cd-speler
1x VLP 1500 American Audio Versterker
2x boxstatief
1x Flightcase
1x Cd-koffer
5x Jack-XLR 10 meter
2x speakonkabel 7,5 meter
4x stroomkabel 10 meter
1x stroomkabel 50 meter
3x verlengblok
En.... natuurlijk cd's
Er komt binnenkort een Lite 8 (want er komt nog een Dmx-bar bij) of showmaster 24 lichtcomputer, weten jullie wat handiger is.
Wat komt er binnenkort:
1.Een Flightcase voor de Dmx bar en lampen.
2.Een showtec lichtcomputer Lite 8/ Showmaster 24
3.Een Pioneer mixer DJM 600/800
4.Een HK Audio geluidsset Elias Px
5.Een DMX bar setje Showtec/American DJ
Tips,vragen of opmerkingen altijd welkomLeave a comment:
Leave a comment: