imgstageline goed???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj beat
    • Oct 2003
    • 30

Ik heb echt geen verstand van luidsprekers zelf bouwen maar ik denk die c-subs omdat jij die gebouwt hebt daarom kom ik ook naar dit forum voor raad. Ik had jouw forum al eerder gelezen mooi gedaan maar heb je er nu een schuimpje tegen geplakt.
    Wat voor topjes heb jij of heb je nog geen topjes. Wil je eens fofo's sturen op mijn e-mail adres van jouw installatie.

greetz dj beat

Comment

• Michael
      • Nov 2002
      • 643

Bezint eer ge begint. Ik hoop dat je goed weet waar je aan begint want het lijkt mij dat je absoluut geen ervaring hebt van bouwen en dan een schrijnwerker een kast laten maken is ook nog de grote vraag of hij het wel goed doet. Bij kant en klaar kasten weet je wat je hebt en vaak hebben deze ook nog een grotere restwaarde mits het een gerenomeerd merk is (mwa merk met wat reputatie)

Comment

• dj beat
        • Oct 2003
        • 30

Ja michael maar ik wil die zelf bouwen anders dacht ik beringer te kopen. Die luidsprekers vallen heel goe mee kwa prijs. Maar als ik mijn speakers zelf bouw komt het me ongeveer €150 goedkoper uit maar ja dan heb ik ook nog geen topjes. Die moet ik ook nog maken. maar ik zal nog wat hebben liggen dat ik voorlopig als topje gebruik. Ik denk dat het ook eminience topjes worden. zowat van €200 stuk ik moet nog nagaan. En dan nog ene goeie versterker ik dacht aan amdj v-5000 ik heb daar veel goeds over gelezen in dit forum. en ik doe da samen met mijn schrijnwerker. En ik kan heel goed plan lezen. dus ik moet hte gewoon van speakerplans afhalen en dan maken. IK denk dat polywood of multiplex het stevigste is.

greetz dj beat

Comment

• Michael
          • Nov 2002
          • 643

Als je een versterker koopt moet je nog filters voor de toppen laten maken en een crossover voor in de baskasten anders kun je je set niet over een versterker laten spelen.

Comment

• elektrofiel
            • Nov 2002
            • 49

citaat:Ja michael maar ik wil die zelf bouwen anders dacht ik beringer te kopen. Die luidsprekers vallen heel goe mee kwa prijs. Maar als ik mijn speakers zelf bouw komt het me ongeveer €150 goedkoper uit maar ja dan heb ik ook nog geen topjes.
            wat denk je kwijt te zijn voor alle onderdelen dus hout,schoeven,lijm,verf of bekleding,speakers,recess-plates,handvatten,hoeken,gaas schuim enz.enz.

en kom nou niet aan met ja schoeven heb ik nog,hout krijg ik gratis enz.enz.

maak nou eens een goede optelsom voor jezelf(en voor ons) en ga dan na of je nog wilt zelf bouwen want als je er zelf geen kaas van gegeten hebt dan wordt het een fiasco en is het aleen zonde van de moeite,het geld,de tijd en de materialen die je vern**kt.

sccs nico
            Sound and Light Partners VOF

Comment

• Michael
              • Nov 2002
              • 643

Ik raad je ten sterkste aan niet aan zelfbouw te denken aangezien je:
              1. Zelf het materiaal (gereedschap) er niet voor hebt
              2. In geval van een fiasco je helemaal niks hebt (geen kast en geen geld meer)
              3. Je klaarblijkelijk geen enkele ervaring hebt.
              4. Je nog niet eens in staat bent een realischtiche calculatie te maken laat staan je weet wat je nodig hebt hiervoor.

Je weet absoluut niet waar je aan begint. Koop je lekker een kant en klare fabrieksspeaker. Je hebt al JBl eon kastjes vanaf 299 euro per stuk en die hebben hun degelijkheid al meermaals bewezen.

Comment

• MatthiasB
                • May 2003
                • 674

Of kijk voor een goeie 2de hands versterker en 2 jbl niet-gepowerd kasten.

Want die eon's vindt ik toch maar zo zo hoor. Niks slecht bedoeld hoor maar .......
                NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Michael
                  • Nov 2002
                  • 643

citaat:Geplaatst door Tascam

Of kijk voor een goeie 2de hands versterker en 2 jbl niet-gepowerd kasten.

Want die eon's vindt ik toch maar zo zo hoor. Niks slecht bedoeld hoor maar .......
                  Bij een budget van 1000 denk ik niet dat je veel soeps zult vinden als je echt op zoek gaat naar degelijke kwaliteit. Ik denk ook dat tweede hands hier de beste oplosssing is, kijk wel goed uit als je tweede hands gaat snuffelen.

succes.

Comment

• dj_paultje
                    • Oct 2003
                    • 5

Nu we het toch over speakers hebben wat is jullie mening over Bose 802??? oke duur maar heb je dan ook waar voor je geld? Ik zag dat het ook weer uit te breiden is met bass kasten van Bose.

Comment

• Stefke
                      • Sep 2003
                      • 259

Bose 802 zijn heel geoie kastjes, maar is niet echt als stand alone te gebruiken (tenzij je voor 20 man wil draaien), of je moet al meerdere kasten stacken, maar dan nog moet je geen superlaagbas verwachten.

Ik heb ze wel een tijd gebruikt als topkasten en daar klinken ze echt wel supergoed.

Het zijn tot hier toe ook de enige kasten die ik gebruikt heb die voor mij bruikbaar zijn om bv presentatie goed en duidelijk te laten klinken.

Ik heb ook wel eens EV kastjes gebruikt voor presentatie, maar die klinken toch minder warm.

Ik heb zelf nooit Bose 802 kunnen kopen, hoewel ik heel graag zou willen (zo'n stuk of 4), maar die dingen zijn onwijs duur

Het hangt er dus maar vanaf waarvoor je ze wil gebruiken.
                      ah zo dan

Comment

• Michael
                        • Nov 2002
                        • 643

De bose 802's heb ik vaak in feestzalen zien hangen en in cafe's zijn ze ook vaak terug te vinden. Heel mooi geluid en qua bass niet echt denderend maar als de ruimte niet te groot is gewoon die basknop wat verder open en het klinkt alweer stukken beter. Er zijn ook veel bedrijven die deze kastjes gebruiken voor achtergrondmuziek en omroep/presentaties. Een lekkere heldere klank en ook nog mooi warm ook. Echter voor disco of bands weet ik het nog niet zo. Ik denk ook niet dat ze daar voor zijn ontworpen (kan fout zitten), Er is bij mij een drive-in show in de buurt die altijd twee 802 MKII's in de truss had hangen als aanvullende topjes voor de spreiding maar hij is er ook vanaf gestapt. Er waren voor die toepassingen betere speakers te vinden voor dat geld. Maarja veel cafe eigenaren zweren nog steeds bij deze kastjes en daar zal ook wel een reden voor zijn.

Comment

• skylineshow
                          • Oct 2003
                          • 71

Hee "DJ" beat

Je moet geen speakerkasten zelf gaan bouwen omdat je denkt er geld mee te besparen. Ik bouw zelf ook speakerkasten als hobby, maar been voor een kwalitatief hoge kast vaak evenveel of meer kwijt als een fabriekskast. En let op: het is geen eitje bakken!!!!!!!!!
                          Als je nog nooit speakerkasten hebt gebouwd zal je ook niet gelijk goede kasten krijgen, en als je in je gammele zelfbouwkastjes (ik zeg niet dat je gammele zou bouwen maar een goede kast bouw je niet in een keer) een killomax 18 laat klappen kan je straks de palnkjes hout door de zaal heen oprapen.

Dus wees niet zo eigenwijs en luister naar wat de anderen zeggen

(let niet op de spelfouten, ik ben ook niet perfect)

Comment

• dj beat
                            • Oct 2003
                            • 30

Ik ben weer eens naar mijnj dealer ge gaan en die zei juist hetzelfde. En toen mocht ik demostreren en ik moet zeggen daar waren speakers bij ik weet niet wat merk maar ik weet wel wat erin zat:2x 15" emnience delta215(ofzoiets) en ene 2"coil psd2002 van eminience en ik moet zeggen die dingen gaan pokkehard en kosten per stuk zo'n €500. nu nog de financiele middelen hebben en kopen maar. denk ik .
                            [?]

goetjes dj beat

Comment

• Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

Dat zal waarschijnlijk de JB systems pro live serie geweest zijn die je hebt gehoord. Leuke speakers wel voor hun geld. maar voor 49 euro meer heb je een JBL sf-25 .

Comment

• ronny
                                • Dec 2002
                                • 2138

he dj beat ik zal je teleurstellen als ik zeg dat die boxen van jb-systems echt niet klinken. die 2" die daar in zit kan je op geen enkele manier corigeren waardoor dat het hoog uit die box gewoonweg slecht klinkt. ook het laag vind ik nu niet echt denderend. nu ja kan ook aan de versterker gelegen hebben die er toen op stond( ps 700 ook van jb-systems).

leg een beetje bij en ga voor jbl of voor iets tweedehands.
                                niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...