imgstageline goed???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MatthiasB
    • May 2003
    • 674

de mensen doen dan de moeite om in jouw plaats te zoeken !

wat wil je dan ?
    NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• dj beat
      • Oct 2003
      • 30

citaat:Geplaatst door Tascam

de mensen doen dan de moeite om in jouw plaats te zoeken !

wat wil je dan ?
      Daar ben ik jullie ook heel heel dank baar voor.
      Die speakers van das stellen die iets voor[?]
      want die komen toch goed over in prijs.

greetz dj beat

Comment

• MatthiasB
        • May 2003
        • 674

ik denk dat powersound alias lucas jouw der wel wat meer kan over vertellen

tis denk ik wel al beter als jb en komsoorten
        NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• dj beat
          • Oct 2003
          • 30

zeg maar dat powersound mij maar de beste raad geeft. IK denk toch dat eminience toch goed spul is als ik andere onderwerpen lees.

greetz bjorn

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Je hebt een budget van 1000 euro en daar wil je das speakers voor hebben. Succes.

Het enigste wat voor jou in aanmerking komt is zelf bouwen maar dan wel met genoeg verstand anders wordt het nog duurder dan fabrieks.

Comment

• dj beat
              • Oct 2003
              • 30

ja michael. Dat was ik ook van plan.Ook al staat dat nergens. SORRY. want ik denk dat het mij goedkoper uitkomt om ze zelf te bouwen.Maar Das is dat goed spul. die zelfbouw speakers. ik denk dat ik het best kan beginnen met gewoon wat fulrange kastjes te bouwen van zo een 600tot100watt stuk met ene goede tweeter. Met das speakers gaat dat en met eminience ook. Dan zit ik binnen mijn budget ,denk ik.

greetz dj beat

Comment

• MatthiasB
                • May 2003
                • 674

ge moet wel meer dan speakers kopen he

in een speaker cabinet zit ook nog zoiets dat HOUT noemt
                NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Michael
                  • Nov 2002
                  • 643

Ik krijg het gevoel (kan me vergissen) dat je niet veel ervaring met speakerbouwen hebt. Als dat zo is begin er dan ook niet aan want het gaat je opbreken. Koop je kwalitiatief goede speakers maak er dan ook een goede kast van want anders is het gewoon een slechte investering.

Comment

• de kawaman
                    • Dec 2002
                    • 202

citaat:Geplaatst door musicjohn

citaat:ik wil weten of dit goed materiaal is
                    Dan zul je ons eerst even moeten vertellen van wat voor materiaal de CD speler gemaakt is. De meeste CD spelers zijn gemaakt van kunststof of aluminium. Materiaal is dus altijd goed.
                    citaat:en welke speakers heb ik voor €600 een goed merk met veel vermogen
                    Leuke quiz! Ik weet niet welke speakers jij hebt voor 600 Euro. Ga je het ons nog verklappen? Pas dan kunnen we beoordelen of je er te veel voor betaald hebt.
                    s*****, hou dan gewoon je***[xx(]
                    Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

Comment

• dj beat
                      • Oct 2003
                      • 30

citaat:Geplaatst door Michael

Ik krijg het gevoel (kan me vergissen) dat je niet veel ervaring met speakerbouwen hebt. Als dat zo is begin er dan ook niet aan want het gaat je opbreken. Koop je kwalitiatief goede speakers maak er dan ook een goede kast van want anders is het gewoon een slechte investering.
                      IK wou beginnen met 2x c-sub http://www.speakerplans.com/page15.html of 2x 182sub http://www.speakerplans.com/page13.html te maken omdat die eigenlijk zeer eenvoudig te maken zijn. Daarin zou ik dan een eminience omega pro18 speaker in steken. Maar welke van de twee heeft de diepste bas? Want die moeten beuken.

greetz dj beat

Comment

• Michael
                        • Nov 2002
                        • 643

Ik hou me niet bezig met speakerbouw (weinig tot geen ervaring). Echter wordt ik niet erg wijs uit je plannen op dit moment. Je stelde eerst 600 euro voor speakers en versterker dat heb je nu opgekrijkt naar 1000 euro. Nu wil je twee baskasten gaan bouwen? Hoe zit het met je top speakers en je versterker?

Kijk even goed uit wat je van plan bent en waar je het voor wilt gebruiken. Als je niet veel te doen hebt of alleenmaar kleine feestjes hebt koop je dan zo'n set als ik al uitgelegd heb en ga geen gekke plannen maken want als de baskasten mislukken dan ben je de pineut want dan heb je helemaal niks. En voor duizend euro krijg je dus nooit en te nimmer een set samengesteld met twee sub, twee tops en de benodigde amps en kabels en filters en crossovers.

Want dat vergeet je ook bijna. Wat ga je nemen: een externe crossover of filters voor de baskasten? (zijn ook niet goedkoop).

Comment

• dj beat
                          • Oct 2003
                          • 30

Ja maar ik denk dat ge mij niet goed begrijpt michael ik wil alleen €1000 uitgeven aan luidsprekers. Ik weet ook dat je voor €1000 geen setje hebt met versterker en alle benodigdheden. Alleen voor een versterker bv:amdj v-5000 rond de €1000 betaald. SORRY ALS IK DAT NIET BENADRUKT HEB in andere reacties.
                          Zelfbouwen van speakers doe ik samen met een schrijnwerker die alle benodigdheden in zijn atelier heeft ik reken op zo een €100 voor dat te maken.Niet veel hé zal mij dan goedkoper uitkomen. Dat moet snel gaan. Ik moet alleen hoekprofielen en hoeken gaan halen bij mijn geluidsdealer.

greetz dj beat

Comment

• Michael
                            • Nov 2002
                            • 643

Heb je topkasten of full range speakers voor bij deze baskasten die je gaat bouwen? Of komt dat ook nog bij de 1000 euro?

Comment

• elektrofiel
                              • Nov 2002
                              • 49

Ik snap eigenlijk niet wat je wilt, aangezien je dit onderwerp niet
                              op het luidspreker zelfbouw forum hebt geplaatst.

ik heb net 2 C-subs gebouwd en die werken het best met de kilomax pro18
                              je kunt er ook Omega's inzetten maar die hebben een te kleine Xmax (4,8mm) en de kilomax 18 heeft 9,8mm
                              en dit is zeker relevant als je bedenkt dat het een 6e ord.Bandpass systeem is
                              mijn advies is dus denk eerst goed na voor je begint en reken er op dat je ong. 600 euro per kast kwijt bent als je het goed doet.

dit is het forum waar mijn zelfbouw project in te lezen is

verder wens ik u vast veel succes
                              nico
                              Sound and Light Partners VOF

Comment

• elektrofiel
                                • Nov 2002
                                • 49

oja nog even dit
                                citaat:IK wou beginnen met 2x c-sub http://www.speakerplans.com/page15.html of 2x 182sub http://www.speakerplans.com/page13.html te maken omdat die eigenlijk zeer eenvoudig te maken zijn. Daarin zou ik dan een eminience omega pro18 speaker in steken. Maar welke van de twee heeft de diepste bas? Want die moeten beuken.

greetz dj beat
                                als je nou ook eens naar de tekeningen kijkt dan weet je ook welke de
                                diepste bass geeft
                                namelijk de ........ tja ik ga het niet voor je opzoeken ook[|)]

nico
                                Sound and Light Partners VOF

Comment

Working...