imgstageline goed???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

Power Capacity: 500 watts
    Peak Power Capacity: 2000 watts
    bij 4 ohm

subs kan je later nog bekijken. maar als je toch met jbl begint zet er dan ook subjes van jbl onder.
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• dj beat
      • Oct 2003
      • 30

dus dan moet ik ene versterker kopen van 2000per kant. IS 2kw het uitput vermogen van die speakers. want dat is wel veel voor dat geld.
      en die subs van jbl kosten wel veel.

greetz ikke

Comment

• Stefke
        • Sep 2003
        • 259

Is dat hier nu nog niet gedaan??[xx(]

Bon, 125€ is schandalig weinig en werkt dus marktverziekend.

Ik ben geen officiele profi, maar ik vraag wel meer, voor mij is het ook hobby, maar ik werk met degelijk materiaal wat dus ook betaald moet geraken, ik zorg altijd voor wat headroom en heb ondertussen meer dan 10 jaar ervaring.

Hoe ik ervaring opdeed? Door familiefeestjes en later eigen organisatie met een paar vrienden. Gasten vonden me goed en begonnen me vanzelf te vragen op hun party's. En daar vroeg ik echt geen 125€ voor, maar een stuk meer.

850W per kant is leuk voor 100 personen, ga je daarover, dan jaag je de boel gewoon in de clip en overstuurd je hele geluid, tenzij je met een volle zaal van 500 man ook gewoon voor de 100 personen op de dansvloer draait, maar ik geloof nooit dat ze het leuk zullen vinden als ze hun eigen voeten horen schuiven bij het dansen

Maar lult u allen rustig verder, ik ben toch een weekje weg.

Later als jullie ouder zijn zullen jullie dezelfde antwoorden geven dan diegenen die nu uit ERVARING neerpennen dat JB-systems en andere niet goed zijn. Let wel dat we het hier over geluid hebben!!

Ik gebruik voor m'n licht ook een gewone JB LM-400 op bv trouwfeesten en het ook een JB-Blowstar lichteffect en heb ook Par 56 van JB-systems. De reden dat wij zeggen dat JB-systems en Stageline meuk zijn, is omdat het over geluid gaat en dat is dus degelijk ondermaats bij deze merken!

ah zo dan

Comment

• skylineshow
          • Oct 2003
          • 71

id stefke mooie uitleg
          enne fijne vakantie

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

dj beat die 2000watt is het piekvermogen. een versterker van minstens 500watt bij 4 ohm is aangeraden.

subs kan je later nog bekijken.

ook zou ik eens kijken in de zoekfuctie als ik jouw was. daar staat veel meer in dan dat wij hier in een venstertje kunnen schrijven.
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Michael
              • Nov 2002
              • 643

Dj flow ik begrijp niet voor welk koor jij de PA doet maar dat zla dan wel een slecht horend koor zijn. Die Jb systems speakers zijn leuke kastjes maar wat jij me hier neerzet echt daar kan de doorgewinterde marketing afdeling van highlite nog wat van leren zeg [V][V][|)]

Dj beat als je de behringer ep-2500 neemt deze is 2x750 watjes bij 4 ohms effektief 2x 650 wetjes bij 4 ohms (20-20000hz). Deze heeft genoeg vermogen voor deze kastjes en kost je een 450 euro ongeveer (kan goedkoper).
              Je kunt ook eens kijken of er nog daynacord S-1200 amps of ev Q-66 amps tweede hands te koop worden aangeboden. Deze zijn voor disco een perfecte combinatie met de JBl's

Comment

• dj beat
                • Oct 2003
                • 30

DUS ik mag 850 watt continu op de jbl's (sf-25) zetten.

greetz ikke

Comment

• Michael
                  • Nov 2002
                  • 643

Zeker dat mag je maar let wel op vervormen is niet goed. De speakers kunnen dit vermogen rustig hebben voor een kortere tijd. Je zult bij zo'n hogfe vermogens wel de versterker sparen en je hebt genoeg reserves maar normaal gezien is een versterker die bij 20-20000hz een 600 watt geeft al meer dan genoeg bij disco gebruik. Als je beginner bent zou ik je aanraden niet teveel achter die speakers te gooien aangezien je dan wel constant moet opletten dat je de speakers niet overbelast/opblaast.

Comment

• dj beat
                    • Oct 2003
                    • 30

Ja ik snap het, op die site van jbl staat dat ik er geen subwoofer kan bijzetten. KLopt dat

greets ikke

Comment

• Michael
                      • Nov 2002
                      • 643

En waarom zou dat niet kunnen. Bij elke speaker kun je een subwoofer plaatsen maar vaak kan je deze niet samen aansluiten met de toppen mits de versterker dergelijke lage impedanties kan verwerken. Onder elke speaker kan je welke subwoofer je maar wilt plaatsen ten alle tijde, of het goed klinkt is een tweede.

Comment

• skylineshow
                        • Oct 2003
                        • 71

idd. waneer je 2 versterkers heb zou je het geluid via een x-over kunnen laten gaan,
                        zo filter je de bass weg uit je toppen en geef je je basskasten alleen bass...

Comment

• dj beat
                          • Oct 2003
                          • 30

DAn ga ik zeker voor die jbl's. en ik zet er dan eventueel later een een sub onder. Op die site staat dat er één woofer gebruikt wordt als subwoofer. Kan dat?

greerz ikke

michael hebt gij soms foto's van u installatie. zou die wel ens willen zien

Comment

• Michael
                            • Nov 2002
                            • 643

???????? De sf-25 beschikt over twee 15" woofers welke zowel de bass als de middentonen weergeven. Het is geen subkast ofzo he hou dat even uit elkaar.

Comment

• dj beat
                              • Oct 2003
                              • 30

JA ik weet ook dat de maar er komt toch genoeg bas uit.Want dat is voor mij heel beleangrijk.Ik weet dat ik het niet kan vergelijken met een sub. Ik denk dat ik later een c-sub ga maken me ne eminience klimax erin (1of2). dat moet wel beuken en dat zal wel goed zijn voor 200 personen.
                              greetz ikke

Comment

• skylineshow
                                • Oct 2003
                                • 71

dj beat, mijn advies:

Begin met 2 topkasten en een goede versterker. Zorg ervoor dat je kwalitatief hoge producten koopt....zoals die jbl's
                                op het moment dat er subs nodig zijn bouw deze dan niet z\elf. (zoals je in het zelfbouforum had kunnen lezen, bouw je niet in een keer een goede sub die professioneel oog en ook klinkt. En het is zonde dat als je met zulke professionele apparatuur zelf kasten gaat bouwen. Dit maakt een slechtere uitstraling, scheelt bijna geen geld met het kopen van professionele kasten en als je ze koopt weet je zeker dat ze goed zijn.

Dus wacht met die sub's, koop er een x een versterker en een x-over bij en daarna die jbl subs. Wat je daarnaast ook kan doen is nu een zware versterker kopen (oppassen als je nog geen sub's heb) en later de subs (als je ze koopt zijn ze meestal passief gefilterd) er gewoon bijprikken.

Comment

Working...