imgstageline goed???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj beat
    • Oct 2003
    • 30

imgstageline goed???

Ik bezit momenteel:een imgstageline cd speler -cd360
    -mpx470
    ik wil weten of dit goed materiaal is
    en welke speakers heb ik voor €600 een goed merk met veel vermogen

you can cal me a dj
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

citaat:ik wil weten of dit goed materiaal is
    Dan zul je ons eerst even moeten vertellen van wat voor materiaal de CD speler gemaakt is. De meeste CD spelers zijn gemaakt van kunststof of aluminium. Materiaal is dus altijd goed.
    citaat:en welke speakers heb ik voor €600 een goed merk met veel vermogen
    Leuke quiz! Ik weet niet welke speakers jij hebt voor 600 Euro. Ga je het ons nog verklappen? Pas dan kunnen we beoordelen of je er te veel voor betaald hebt.
    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• pro`d`user
      • Jun 2002
      • 534

Over die speakers:
      Alleen voor de speakers dus zonder versterker €600.-, daar heb je beslist geen
      goed merk voor met veel vermogen.
      Het ligt er meer aan wat jij een goed merk en veel vermogen vindt?
      Misschien is Dap wat voor jou maar dit is beslist geen goed merk en heeft
      ook niet veel vermogen.
      Barry K.
      Wij werken met EV ole ole
      In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Prins
        • Apr 2003
        • 98

citaat:€600.-, daar heb je beslist geen
        goed merk voor met veel vermogen
        Ligt er natuurlijk aan wat hij veel vermogen vindt en wat hij er mee wil gaan doen.
        Ik heb voor €600,- 2 stuks EV Sx100 speakers aangeschaft. Met zijn 200 W/RMS en 800 W/MAX heb ik meestal genoeg vermogen.
        Misschien kan hij eens het internet afspeuren naar goede occasions.

Comment

• Stefke
          • Sep 2003
          • 259

idd voor 600€ kan je nieuw niet veel vinden. In occasie is er meestal al wel een W-bin of glijbaan te vinden van enkele jaren oud maar wel met een degelijk vermogen.

Ik zou zeker niet gaan naar merken zoals DAP of Behringer. Niet dat het allemaal slecht is, misschien is het wel voldoende voor jou, maar als je deze merken nieuw koopt, verlies je meteen de volledig prijs die je betaald hebt.[xx(]

Uit ervaring weet ik dat het telkens weer spijtig is als je een deel van je materiaal wil verkopen en niemand nog bereid is om een redelijke prijs te betalen, omdat het geen JBL, Beyma, EV,... is.

Daarom de raad die telkens weer terugkomt op dit forum: Even doorsparen en een degelijk merk in occasie kopen. Heb ik uiteindelijk ook gedaan en het brengt wel degelijk op.
          ah zo dan

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Stage line ahd goede versterkers (blauwe spelertjes met sony loopwerk). Nu niet meer. Voor de rest is het geen interessant merk. Voor 600 euro kun je twee jBL eon 1500 speakertjes nieuw krijgen. Wil je weten waar mail je me maar.

Comment

• MatthiasB
              • May 2003
              • 674

yep kijk liever in occasie voor iets degelijks

ik zal je een voorbeeldje geven:

Ik kocht een jaar of 3 geleden een behringer eurorack mx 2004A, voor de prijs van (19.000 bef) wat zoveel wilt zeggen als 470 euro. Nu is dit toestel niet meer dan 320 meer waard en als je dat dan occasie wilt verkopen ook als ziet het er nog splinter nieuw uit kan ik er maar een habbekrats van krijgen.

dit was maar een voorbeeldje he en dan nog van een mixer

je ziet trouwens tegenwoordig regelmatig ocasie fulrange kastjes staan die meer waarde hebben dan die behringer of dap gevallen
              NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• dj beat
                • Oct 2003
                • 30

Mijn dubbele CD-speler zij van aluminium gemaakt.
                en ik ben daar heel te vreden van er zit een scrath functi!e op en het loopwerk werk ook heel goed.
                bij mùijn dealer hadden ze mij gezegd da de nieuwe jbsystems heel goed waren pro live 215 met 2x15"inch seakers eminence en een 2"ich horn van eminence.
                ik heb het gehoord die geven. (700watt)
                Mijn mixe was een van de beste in zijn prijsklasse 300€mij dealer weet er wat van.

weet er iemand hoe ik ergens kan deejayen in een kleine[]club

Comment

• MatthiasB
                  • May 2003
                  • 674

als ik van jou was zou ik ook niet bepaald naar jb systems terekken hoor want dat gaat het volle jaar mee en dan heb je het wel gehad.

en waarom wil iemand weten of jouw cd speler van alluminium is ?

en als je er heel tevreden van bent waarom heb je dan nog iemand anders zen mening nodig of het al dan niet goed materiaal is ??
                  NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Stefke
                    • Sep 2003
                    • 259

De fout van elke beginner denk ik??

Kijken naar merken zoals JB-systems. Ik heb vroeger dezelfde fout begaan en heb het me keer op keer moeten bekopen. Ik wou wat uitbreiden, verkoop dus m'n materiaal dat amper een jaar of 2 oud is en vermits het een hobby is, misschien 10 keer is gebruikt.

Geen hond die ernaar komt kijken, tenzij je het bijna gratis weggeeft.

Vermits m'n budget met de jaren er niet groter op is geworden, vermits het nog steeds een hobby is, ben ik gestart met occasie materiaal te kopen en te gebruiken.

Wat zie je nu? Ik heb degelijk en professioneel materiaal, dat inderdaad niet het nieuwste is, maar wel zo'n JB-sytems gelijk de grond in boord, voor een goedkopere prijs gekocht en met wat geluk kan ik het zelfs verkopen aan de toenmalige aankoopprijs en soms zelfs voor meer. Hangt ervan af of je echt op een koopje bent gevallen.

Voorbeeldje:

JB-systems classic nine mengpaneel, kosste (in mijn tijd)ongeveer 550€ nieuw. Nu raak je zo'n ding in occasie amper kwijt aan 200€

In dezelfde tijd kostte een rodec MX180 ongeveer 600€ in occasie als je wat tijd had en heel goed rondzocht vond je die ook.

Vandaag verkoop je die MX180 voor 600€ of als je er echt wat krassen heb opgezet aan 550€ en het is de volgende dag al verkocht

ah zo dan

Comment

• MatthiasB
                      • May 2003
                      • 674

ps: die jb systems boxen kunnen nu meschien eminence speakers gebruiken het blijven 8 planken opeen getimmerd en niks meer dan dat
                      NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• dj beat
                        • Oct 2003
                        • 30

citaat:Geplaatst door Tascam

ps: die jb systems boxen kunnen nu meschien eminence speakers gebruiken het blijven 8 planken opeen getimmerd en niks meer dan dat
                        Dus gij zegt dat ik beter even veel geld kan uitgeven 1000€ dus. en mijn speakers zelf bouwen.wat raaad ge mij dan aa . ik zou graag een heel diepe bas willen hebben e een heel hoog midrange en high level. geef mij maar en s goed e raad en waty voor sub moet ik dan bouwen
                        [?][?]

you can call me a dj[?]

Comment

• MatthiasB
                          • May 2003
                          • 674

nee nee ik bedoelde dat die jb rommel toch maar 8 plankjes op elkaar getimmerd zijn, van zelfbouw ken ik absoluut niks maar ja kan voor 1000 euro meschien wel mooiere dingen zelf bouwen. Maar daar kan ik je geen verdere raad in geven.
                          NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• RDH
                            • Aug 2001
                            • 298

Sorry ik citeer even...

citaatus gij zegt dat ik beter even veel geld kan uitgeven 1000€ dus. en mijn speakers zelf bouwen.wat raaad ge mij dan aa . ik zou graag een heel diepe bas willen hebben e een heel hoog midrange en high level. geef mij maar en s goed e raad en waty voor sub moet ik dan bouwen
                            Ik zal niet zeggen dat ik geen spel/typfouten maak maar dit zal ik even vertalen:

citaatus jij zegt dat ik beter even veel geld kan uitgeven € 1000 dus, en mijn speakers zelf bouwen? Wat raad je me dan aan? Ik zou graag een hele diepe bass willen hebben en een heel hoog midrange en high level. Geef mij dan maar eens goede raad en wat voor sub moet ik dan bouwen?
                            Nu kunnen we het in ieder geval lezen...nu nog afvragen wat het betekent?
                            Waar ben je naar op zoek? Naar een midrange met een hoge frequentie (lijkt me sterk dat je t dan nog een midrange noemt) of naar een kast die gewoon een diepe bass heeft met een sterke midrange en sterk hoog?

Ben je op zoek naar een systeem met een basskastje-paaltje-topje? Sorry, dit zou ik op het beginnersforum zetten en eerst is wat bestaande topic's lezen...

En wie is er over die € 1000 begonnen? Niemand zo te zien.
                            Kom op DJ beat, oriënteer jezelf, voor 1000 euro koop je simpelweg 2e hands ook nog moeilijk een systeem met een appart subje en een deftig topje! Ik zou eerst mezelf is goed oriënteren in plaats van klakkeloos aan te nemen wat je dealer zegt want daar issie namelijk dealer voor...om jou iets aan te smeren! Bij de meeste zaken waar ze DAP-sky(p)tech-JB-systems-Marquant-Raveland weet ik wat nog niet meer verkopen (lees: er zijn uitzonderingen) daar weten ze zelf vaak nog minder dan dat er op de doos staat (ofwel: dat hebben ze niet gelezen of ze begrijpen het niet!). Dus zorg dat je zelf kennis van zaken hebt voordat je iets koopt, dat kan je veel geld schelen.

Kijk eens naar een leuk setje 2e hands, misschien eerst een paar topjes (bijvoorbeeld JBL, Dynacord, EV) met een 15" woofertje dan heb je al een 'diepe bass' en kijk dan is verder naar een paar nette subjes erbij...dan kom je ergens. Koop er ook meteen een goeie versterker bij met 1,5 à 2 keer het RMS vermogen van je speakers (niet zoals bij JB systems die 1000 watt muziekvermogen ofzoiets) maar het echte sinus/RMS vermogen (echte merken geven alleen dat vermogen op, dus als je 3 vermogens op de doos ziet dan is het meestal rotzooi). Leuke versterkers zijn bijvoorbeeld de Dynacord S-900 of de S-1200, zit dit boven je budget dan heeft American Audio de V-series (V-2000, V-3000, V-4000, V-5000) dit zijn voor het geld ook hele leuke versterkers.

En het is idd wat iedereen hier zegt, wanneer je dit soort spul koopt en je wil later nog is wat uitbereiden dan kun je het nog verkopen, en krijg je er wat voor terug!

Succes, en als je twijfelt over een aankoop? Hier heb je gratis advies!

groeten,

Remco

Comment

• Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

Hoe vaak ga ik het (werkelijk!) gebruiken?
                              Wat wil je maximaal uitgeven?
                              Wil ik later uitbreiden?
                              Moet het goed klinken?
                              Wil ik kwaliteit?
                              Wat wil mijn klant?
                              Wat is mijn doelgroep?
                              Wat voor muziek draai ik?

Beantwoord deze vragen eens en er rolt al snel een fatsoenlijk antwoord uit.

Comment

Working...