imgstageline goed???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

DJ beat,

voor 1000€ moet je je mail eens bekijken m'n beste vriend. of mij even een mail sturen.

Dit is niet de bedoeling van dit forum, maar ik krijg het gevoel dat we hier oeverloos gaan doorlallen over het feit dat die prut merken niet meteen de juiste keuze zijn.

En zoals al eerder aangehaald, een dealer is niet heilig, maar wil alleen maar geld verdienen op jouw rug, door je zoveel mogelijk rotzooi in de nek te duwen, waardoor je binnen de kortste keren weer wat nieuws nodig hebt, waarvoor hij hoopt dat je het terug bij hem zal komen halen, zodat hij je wat duurdere troep in je nek kan duwen omdat je toch wel een "beter merk wil".

Dus neem het nu even van ons aan, aan een goeie occasie heb je meer voor minder.

Kijk dus je mail nu maar eens na.
    ah zo dan

Comment

• Destiny
      • Jul 2001
      • 899

Heb het een tijdje niet gevolgd hier, maar Wharfedale valt toch in de prijsklasse van € 600,-?

Comment

• dj beat
        • Oct 2003
        • 30

[quote][i]Geplaatst door Stefke
        En zoals al eerder aangehaald, een dealer is niet heilig, maar wil alleen maar geld verdienen op jouw rug, door je zoveel mogelijk rotzooi in de nek te duwen, waardoor je binnen de kortste keren weer wat nieuws nodig hebt, waarvoor hij hoopt dat je het terug bij hem zal komen halen, zodat hij je wat duurdere troep in je nek kan duwen omdat je toch wel een "beter merk wil".

MIjn dealer verkoopt alleen maar professionele geluids en lichtinstallaties. EN hij organiseert zelf ook fuiven.
        Ik ben er al heel vaak geweest en ik moet zeggen dat hji ook met heel goede merken draait. Hij geeft me telkens de beste raad en prijs.
        Enkele merken di ehij verkoopt: numark,denon, technics,pioneer,stageline,jb-systems,dap,inter-m,adj,enz.....

En als ik mijn subjes zelf ga bouwen welk soort moet ik dan pakken en welke speaker moet erin. i wil een heel goede bas. eEn i wil ook nog wwe topkastjes maken. PRIJS rond €1000

dj beat.

Comment

• _Joop_
          • Dec 2002
          • 137

Zijn er hier meer mensen die ook denken dat hier iemand ons aan het foppen is ?

Comment

• MatthiasB
            • May 2003
            • 674

meschien wel ja meschien wel

ok ja en als uw dealer zegt dat jb systems het beste in dan neem je dat dan het best he. want jouw dealers wil is blijkbaar jouw daad
            NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Stefke
              • Sep 2003
              • 259

Dit zijn ook voor mij de laatste woorden die ik eraan vuil wil maken.

Ik heb onze vriend, dj-beat, via mail aangegeven dat ik nog occasie top materiaal te koop heb van JBL en Fane. Voor 1000€ en zelfs minder, zou hij dus een lekker harde en diepe bas kunnen hebben en goeie topkasten.

Hij reageert er gewoon niet op, niet dat het verplicht is, maar als je een vraag stelt op het forum heeft het geen nut als je toch niet wil luisteren naar wat er gezegd wordt en je toch maar koppig je ding blijft doen.

Ik stel dus voor dat deze jongen vooral z'n super heilige dealer blijft geloven en lekker JB-systems koopt.

Misschien telt hier wel, wie niet horen wil, moet voelen
              ah zo dan

Comment

• RDH
                • Aug 2001
                • 298

citaat:MIjn dealer verkoopt alleen maar professionele geluids en lichtinstallaties. EN hij organiseert zelf ook fuiven.
                Ik ben er al heel vaak geweest en ik moet zeggen dat hji ook met heel goede merken draait. Hij geeft me telkens de beste raad en prijs.
                Enkele merken di ehij verkoopt: numark,denon, technics,pioneer,stageline,jb-systems,dap,inter-m,adj,enz.....
                Sorry hoor, ik ga ook mijn laatste woorden vuil maken aan deze persoon die zichzelf erg amateuristisch gedraagd.

Even een rijtje van merken van je dealer:

Technics = goed spul
                Pioneer = goed spul
                stageline = meeste meuk
                jb-systems = meuk
                dap = meuk
                adj = budget, niet altijd slecht

wat gaat dj beat hiervan leren?

- dat je 'call' met dubbel 'l' schrijft
                - dat je jezelf maar eens geen DJ moet noemen als je nog niet eens weet wat voor cd speler je moet hebben
                - een proffesioneel forum raadplegen; oké maar neem dan wat aan van de proffesionals (en daar behoor ik NIET toe); zoek anders een hifi forum of een 'ik wil wel maar ik kan niet en wil vooral niet luisteren'-forum

U zijt gegroet,

Remco

Comment

• Michael
                  • Nov 2002
                  • 643

Men is vrij om het advies op te volgen of niet. Alleen zou ik wel goed luisteren naar wat hier gezegd wordt.

Comment

• Dré
                    • Nov 2001
                    • 409

citaat:Geplaatst door RDH
                    Even een rijtje van merken van je dealer:

Technics = goed spul
                    De RP-DJ1210 koptelefoon blinkt niet bepaald uit in geluidskwaliteit. De SH-DJ1200 mixer staat toch vooral bekend om z'n erg gevoelige (zou bijna zeggen flut) faders (zo erg zelfs dat de fabrikant een speciaal vakje in de mixer heeft waar een reserve fader in zit; af fabriek...). Je moet dan ook niet alleen naar het merk kijken maar vooral proberen product per product te beoordelen (een merk is vaak niet veel meer dan wat inkt).
                    citaat:Pioneer = goed spul
                    Ook daarover verschillen de meningen bij bepaalde Pioneer producten. De SE-DJ5000 koptelefoon is nou niet bepaald een super koptelefoon. Ook de mixers hebben een paar plekjes die voor verbetering vatbaar zijn (meer headroom, betere faders, voeding in plaats van straalkachel).
                    citaat:stageline = meeste meuk
                    Geen ervaring mee.
                    citaat:jb-systems = meuk
                    De Q-30 draaitafel is, voor het geld, een erg nette draaitafel (stukken beter dan gelijk geprijsde Gemini en Numark draaitafels). Ook de bij Botex ingekochte lichtsturingen (met iets betere faders dan Botex en Showtec erin stoppen) zijn gewoon goed voor het geld. Wederom kun je dus beter naar het product kijken en wat minder naar het logo op de verpakking.
                    citaat:dap = meuk
                    De mission versterkers doen het aan 8 en 4 Ohm toch behoorlijk netjes voor het geld. De SM3 set klinkt eigenlijk heel acceptabel gezien het budget waar de set in zit. En velen hebben wel ergens een setje K-112 kastjes staan voor wat "op een stokkie" werk. Wederom kun je beter naar het product kijken dan naar het logo op de verpakking.
                    citaat:adj = budget, niet altijd slecht
                    De V-3000 en hoger zijn gewoon ERG netjes voor het geld (nu nog weer terug naar zwarte frontplaten als het even kan... . Ook de PSX speler is een HEEL leuk ding voor het geld. Maar ook ADJ heeft er wel wat pisbakken tussen zitten (vooral die goedkopere effectjes zijn behoorlijk ruk; net als hun instap draaitafel).
                    citaat:wat gaat dj beat hiervan leren?
                    Ik denk dat we allemaal wel wat van elkaar kunnen leren. Niemand weet alles van alles. Vaak worden meningen gebaseerd op drijfzand; zelden is er sprake van een lekker stevig fundament.
                    citaat:- dat je 'call' met dubbel 'l' schrijft
                    - een proffesioneel forum raadplegen...
                    Die is leuk zeg. Je gaat iemand corrigeren op z'n taalfouten terwijl je zelf niet eens weet hoe je het woord professioneel schrijft...
                    -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• RDH
                      • Aug 2001
                      • 298

Dre, ik inderdaad professioneel schrijf je zo...een beetje stom foutje dat ik altijd maak maar inderdaad er had een achter gemoeten...
                      Daarnaast maakte ik die opmerking omdat de hele post vol spel/typefouten zat waardoor het geheel moeilijk leesbaar was.

Mijn nogal 'vervelend uitgedrukte' post was eigelijk een beetje omdat ik me nogal irriteerde aan de manier van vragen stellen...terwijl er genoeg opmerkingen waren gemaakt van 'wat wil je met je set' en in die richting. En dan de volgende vraag krijgen:

citaat:En als ik mijn subjes zelf ga bouwen welk soort moet ik dan pakken en welke speaker moet erin. i wil een heel goede bas. eEn i wil ook nog wwe topkastjes maken. PRIJS rond €1000
                      Daar kan toch niemand een passend antwoord op geven?

Je hebt inderdaad gelijk dat je dingen op het product moet beoordelen, maar aangezien dj beat net doet of zijn dealer totaal geen rotzooi zou verkopen...gaf ik maar even aan dat lang niet alle merken een 'gemiddeld' goede beoordeling hebben. Ik bedoel; Pioneer bijvoorbeeld staat gemiddeld niet slecht bekend maar ze hebben ook producten die ruk zijn, aan de andere kant staat jb-systems niet zo best bekend, terwijl ze ook producten hebben die voor het geld heel leuk kunnen zijn.

Dus DJ beat, post even wat je nu precies zoekt, dan kunnen we je vraag misschien zinnig beantwoorden. Dus voor degenen die zich ergerden aan mijn post; sorry, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik ermee bedoelde...

groeten,

Remco

Comment

• dj beat
                        • Oct 2003
                        • 30

Ten eerste Ik ben een dj. Alleen mijn setje zal nog wat aangepast moeten. Maar iedereen heeft niet even veel geld. Ik weet ook dat mijn dealer niet superheilig is. Maar ik vroeg gewoon wat jullie van de merken die ik bezit vinden. Niet meer. IK zou begot niet weten wat ik moet kopen (kwa.luidsprekers). En ik vindt dat mijn luidsprekers het beste moeten zijn van heel mijn installatie samen met mijn versterker(s). En ik zou maar rond de €1000 willen uitgeven aan mijn speakers (zelfbouw of gemaakt door fabriek) ik wil heel goede speakers, geef maar raad op dat. (STEFKE MERCI VOOR HET AANBOD)

greetz dj beat

Comment

• RDH
                          • Aug 2001
                          • 298

Hoi DJ beat,

Kijk als beginner zit je op zich goed met stageline (ik zeg even beginner, daar bedoel ik jou niet specifiek mee). De meeste beginnen met huiskamer spelertjes dus als je nog niet zolang bezig bent is dat best leuk. Wat je speakers betreft, ik zou gaan voor een paar goeie 15" fullrange kastjes daar kun je later altijd nog subs onder zetten. Kijk bijvoorbeeld eens naar de JBL SoundFactor series, zijn goed betaalbaar en klinken (met een EQ'tje ertussen) nog niet eens zo beroerd. Wat ook al aangehaald is, is de optie tot het kopen van 2e hands speakers. Zelf heb ik daar hele goede ervaringen mee, maar...uit je post maak ik op dat je niet al teveel verstand van speakers e.d. hebt dus probeer iemand te regelen die met je mee gaat kijken en laat die oordelen. Kijk is goed rond, geloof niet heilig in wat een dealer zegt en koop uiteindelijk een leuk setje voor een leuk prijsje.

Mijn bovenstaande posts zijn niet vervelend bedoeld ofzo hoor, maar als je een goed advies wilt hebben dan moet je ook de juiste informatie aanleveren (lees: zoveel mogelijk informatie).
                          Ik wens je veel succes met het uitzoeken van een setje...en als je wat gevonden hebt...post het even!

Groeten,

Remco

Comment

• MatthiasB
                            • May 2003
                            • 674

jah wat heb je voor 1000 euro?

meschien van die iets goedkopere jbl reeks ?
                            NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

Als je bereidt bent het over de grens te zoeken:

2x JBL eon 1500 = 598 euro samen
                              1x Behringer ep-1500 = 355 euro

Totaal: 953 euro.

Comment

• dj beat
                                • Oct 2003
                                • 30

citaat:Geplaatst door Michael

Als je bereidt bent het over de grens te zoeken:

2x JBL eon 1500 = 598 euro samen
                                1x Behringer ep-1500 = 355 euro

Totaal: 953 euro.
                                Liever niet maar toch bedankt voor het aanbod.

Comment

Working...