Punisher Horn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

Is er al iemand die 2 of 4 punishers klaar heeft? Ik ben benieuwd naar de resultaten en natuurlijk als ze ongeveer de zelfde resultaten behalen als de berekende specs ons beloven

Groeten Martin
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• mbottens
      • Feb 2004
      • 743

Hier een leuk verhaaltje omtrent 4 en 8 ohm i.v.m. de mogelijkheid tot 4 of 8 ohm punisher:

De BL-factor
      De BL-factor is een belangrijke parameter voor luidsprekers. Het vertelt wat over de kracht van de aandrijving. Vooral in hoorngeladen toepassingen is een hoge BL-factor (BL > 20) van belang. De speaker is dan goed in staat zijn energie af te leveren aan de zware belasting die de hoorn vormt. Nu bestaat de hardnekkinge opvatting dat 4ohm speakers in dit opzicht slechter zijn dan 8 ohm speakers... De 4 ohmers laten meestal een lagere BL-factor zien, en lijken dus minder krachtig. Nu is het domweg zo dat als je een bepaalde speaker in 8 ohm maakt en een exacte kopie in 4 ohm, dan zal de BL-factor van de 4 ohm altijd een factor 1,414 lager zijn, want er liggen 1,414x minder windingen op de spreekspoel. De BL-factor moet echter altijd worden beoordeeld IN SAMENSPEL met de luidsprekerimpedantie. Immers; de kracht van aandrijving is gelijk aan IxBxL. Dus, anders gezegd, stroom x BL-factor. Nou is de stroom door een 4 ohm speaker per definitie 1,414x hoger dan in de 8 ohm versie. De aandrijfkracht van de 4 ohmer is dus exact gelijk, want de 1,414x grotere stroom compenseert de 1,414x lagere BL.
      Niet vergeten dus; een 4 ohms versie kan -en zal meestal ook- exact dezelfde kwaliteiten hebben als de 8 ohm versie.
      (En stel nou eens dat ik geen gelijk heb, dan zou een 16 ohm speaker nog beter zijn dan een 8 ohmer! Of beter nog; 32 ohm! Of 64, of 128 ohm....)

Groeten Martin

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Veeeeeeeeeeel geleutermeteuter
        Maar ik zou graag dat ding willen horen en vooral voelen
        een topic om even over na te denken aangezien er steeds meer geluidsoverlast is [xx(]
        Beste mannen, hou op met die subs want we gaan de verkeerde richting uit
        maw de bassen moeten eruit [xx(]
        boem.boem.boem is er niet meer bij
        Er zulleen nog wel locaties zijn waar het mag maar die worden zelden
        ikke den sis dus
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• elshoutje
          • Oct 2004
          • 1

Beste mensen, Ik heb dit weekend hard gewerkt en wel met resultaat. Het is een punisher geworden
          zie onderstaande link voor het resultaat.
          grtn Dennis

Comment

• Klaaske
            • Jun 2003
            • 571

citaat:Geplaatst door sis

Veeeeeeeeeeel geleutermeteuter
            Maar ik zou graag dat ding willen horen en vooral voelen
            een topic om even over na te denken aangezien er steeds meer geluidsoverlast is [xx(]
            Beste mannen, hou op met die subs want we gaan de verkeerde richting uit
            maw de bassen moeten eruit [xx(]
            boem.boem.boem is er niet meer bij
            Er zulleen nog wel locaties zijn waar het mag maar die worden zelden
            ikke den sis dus
            Kom maar af de 21e November Dirk
            <font size=\"1\">
            Groeten,
            Jaap
            <b>
            -[GSXke :)]-
            </font id=\"size1\"></b>

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

dat ziet er al goed uit elshoutje. heb je hem ondertussen al getest? Hoe zijn je bevindingen ervan dan?

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• bertuss
                • Jan 2002
                • 816

waars je luikje elshoutje?
                of ziek iets over het hoofd.

Comment

• Contour
                  • Feb 2001
                  • 1018

Dennis heeft bljkbaar gekozen voor de maximale akoestische perfectie aangezien er zonder luikje ook geen luchtlekken aldaar kunnen optreden. Nadeel is dat je bij een falende driver de hele kast moet slopen maar ik begreep dat Dennis erg goedkoop aan hout kan komen dus dit risico aanvaarbaar vond. Wij hebben de Ciare reeds met 1700W getest en de driver heeft dit overleeft, zegt niet alles maar wel dat je hem niet 1-2-3 zult opblazen. Gewoon geen clippende amp maar dat doen we sowieso toch nooit

MVG Contour

Comment

• bertuss
                    • Jan 2002
                    • 816

ja idd. lees het net op ander forum.
                    idd vermijdt (dennis) nu een zwak punt, of mogelijk zwak punt.

Comment

• fredjuhh
                      • Sep 2002
                      • 215

citaat:Geplaatst door mbottens

Hier een leuk verhaaltje omtrent 4 en 8 ohm i.v.m. de mogelijkheid tot 4 of 8 ohm punisher:
                      [...]
                      Groeten Martin
                      Denk dat ik binnenkort ook maar eens moet gaan beginnen met het zagen. al heb ik t nog vrij druk eigenlijk, maar ik laat t me buurman zagen. hoeveel hout is er eigenlijk nodig voor 2 subs? 3 platen van 1,22 x 2,44? of worden het er 4?
                      ---hier staat nix---&gt;

Comment

• mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

Even back to basic,

Is dit een exponentiele hoorn?
                        En wat is de Hoornlengte?
                        Wat is de oppervlakte van de Hals?

Vooral de Hoornlengte daar ben ik wel benieuwd naar, kon het namelijk niet vinden toen ik de vorige 12 pagina's vluchtig doorbladerde.

En is er ook een 15" speaker die aan dezelfde specs voldoet als de 12"er van Ciare.

En waarom is er gekozen voor een 50cm brede kast (60cm is toch redelijk standaard)?

Ik vind het concept achter deze speaker echt goed alleen ik heb gekeken in mijn geluidsset en daar is het en qua vervoer en qua stapelen niet zo leuk te combineren, (wat ik erg jammer vind). Dus ik zit te denken aan een 60cm brede variant. Maar dan wel met dezelfde achterliggende gedachtes.

Alvast bedankt.

Comment

• Contour
                          • Feb 2001
                          • 1018

De Punisher is een exponentiele hoorn van 2.3 meter lengte, de halsoppervlakte is 150cm2 Een 15" zal een grotere hals benodigen (ongeveer het dubbele) en voor een gelijke mondoppervlakte en hoornlengte betekend dat een grotere kast. 50cm breedte is een beetje afgekeken bij merken als Funktion One en Turbosound, schijnt ook wel lekker te vervoeren die breedte

MVG Contour

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2138

citaat:Funktion One en Turbosound, schijnt ook wel lekker te vervoeren die breedte
                            ja best wel, dat maakt dat je in een bakwagen die geen standaard truckmaat heeft wel mooi 4subjes langseen kan plaatsen[^]

enorme plaatsbesparing dus

mvg
                            ronny
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• mbottens
                              • Feb 2004
                              • 743

citaate Punisher is een exponentiele hoorn van 2.3 meter lengte, de halsoppervlakte is 150cm2 Een 15" zal een grotere hals benodigen (ongeveer het dubbele) en voor een gelijke mondoppervlakte en hoornlengte betekend dat een grotere kast. 50cm breedte is een beetje afgekeken bij merken als Funktion One en Turbosound, schijnt ook wel lekker te vervoeren die breedte

MVG Contour
                              En wat is de inhoud van de compressiekamer?? Of is de "wat ik nu compressiekamer noem" al het begin van die 2,30 meter hoornlengte?? Omdat de hoorn in de compressiekamer al qua oppervlakte toeneemt?

Zo ja wat hebben jullie dan als beginpunt van de hoorn genomen?? En als laatste, wat is de inhoud van de achterkamer??

Met vriendelijke groet,

Martin Ottens

Comment

• mbottens
                                • Feb 2004
                                • 743

citaate Punisher is een exponentiele hoorn van 2.3 meter lengte, de halsoppervlakte is 150cm2 Een 15" zal een grotere hals benodigen (ongeveer het dubbele) en voor een gelijke mondoppervlakte en hoornlengte betekend dat een grotere kast.
                                Ik kom met Hornresp niet op zo'n mooi plaatje als ik in het forum van (speakerstore) heb gezien over de Punisher.

Zijn de resultaten van jullie wel in 2pi (half space)?

En de volgende vraag houdt me nog steeds bezig:

citaat:En wat is de inhoud van de compressiekamer?? Of is de "wat ik nu compressiekamer noem" al het begin van die 2,30 meter hoornlengte?? Omdat de hoorn in de compressiekamer al qua oppervlakte toeneemt?
                                Heeft iemand hier antwoord op?

Comment

Working...