Punisher Horn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

citaat:Geplaatst door ivo

citaat:4 Labhoorns, op volle kracht, een wagen van dik 2 ton met een tractor ervoor..begon zeker 2 centimeter voor en terug te gaan...
    Vergeten om de tractor op de handrem te zetten
    Ik had met opzet de handrem er af gehaald Ivo
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

De ontwerper van EAW over de Punisher (zie EAW forum):

The Ciare part is quite good for a horn load - high Bl and strong cone. Would benefit from a triple-roll type surround found on other Ciare designs thouigh.
      The design we use is quite similar, with a few additional refinements to further optimize perfromance in the horn.
      Your design appears to be quite good, although it would benfit from a longer path length. The LF limit is controlled by the path length. Required ;length depends a bit on what you are trying to accomplish - extended subs need a long length but punchy subs work best with a shorter tlength.
      We use a proprietary in-house modelling program for horn design work. I cannot comment on the programs you use.

--------------------
      EVP Strategic Product
      Development
      EAW

MVG Contour

Comment

• fredjuhh
        • Sep 2002
        • 215

Ik weet niet of er ook a-cad tekeningen van waren, maar ik ben er IIG mee bezig, wou toch wel graag even de hoeken weten waarin ik het moest zagen enzo, dus morgenavond zal ik em wel afhebben hoop ik. Inclusief alle maten en hoeken, en misschien nog wel een zaag tekeningetje.
        ---hier staat nix---&gt;

Comment

• kentuckytukker
          • Apr 2004
          • 39

Al met al lijkt het een goed ontwerp te zijn. Heeft er al iemand een oplossing voor het afdichten van de 2 service luikjes. Ik zelf denk om een soort olieachtige pakking te gebruiken. Dit is zeer goed samendrukbaar, veel beter dan neopreenrubber en dicht perfekt af. Voor en nette afwerking van de 2 luiken ben ik nog aan het puzzelen. De totale afwerking zou prima gaan met Warnex lak.

Comment

• fredjuhh
            • Sep 2002
            • 215

Ik wil plaatjes van dik metaal knippen, en er de naam van onze show in graveren/zandstralen. Randje ter dikte van de plaat er uit frezen en zo'n 2cm breed, en hem er vervolgens met verzonken schroeven in monteren+ een laagje kit. Tijdens het testen hadden we ook al het idee van lexaan(en dan nog een blauwe ccfl er in om het pimp effect af te maken) Qua kleur gewoon zwart, warnex is die goede krasvaste lak?

En qua uiterlijk vind ik het ook wel mooi om de hoeken en verstevigingen die je ziet een beetje rond/schuin te schuren, en het verstevigingskruis wat je aan de voorkant ziet wat anders van vorm te maken.
            ---hier staat nix---&gt;

Comment

• bertuss
              • Jan 2002
              • 816

punischer goes extreem make over

Comment

• Contour
                • Feb 2001
                • 1018

Het versterkingskruis aan de voorkant kan iedereen naar believen uitvoeren net zoals de deurtjes voor de montage van de driver. Deze dingen zijn voor de weergave van ondergeschikt belang zolang men het een en ander maar stevig en luchtdicht uitvoerd.

MVG Contour

Comment

• fredjuhh
                  • Sep 2002
                  • 215

Zo, ik heb de a-cad tekening van de dwarsdoorsnede klaar onder voorbehoud .
                  Voor zover ik heb kunnen ontdekken alleen 1 klein foutje, de voorplaat staat 3mm schuiner naar achter. Lijkt me verder niet zo erg, als ik niet al heel de tekening had gemaakt had ik t nog wel willen veranderen. Maar dat zou betekenen dat ik al die hoeken enzo op nieuw moest maken, en daar ging juist t meeste werk in zitten. Dus hoop dat alle zagers onder ons hier wat aan hebben, ik zal de rest ook nog wel even proberen te tekenen. Al zijn die wat minder van belang omdat daar weinig hoeken in voorkomen. De .dwg wil ik ook wel beschikbaar stellen als er vraag naar is.
                  ---hier staat nix---&gt;

Comment

• ivo
                    • Jul 2003
                    • 390

Fredjuhh schreef
                    citaat:Ik wil plaatjes van dik metaal knippen, en er de naam van onze show in graveren/zandstralen. Randje ter dikte van de plaat er uit frezen en zo'n 2cm breed, en hem er vervolgens met verzonken schroeven in monteren+ een laagje kit.
                    Ik denk dat je beter aluminium kunt gebruiken. De magneet en ijzer hebben invloed op elkaar.
                    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Klaaske
                      • Jun 2003
                      • 571

Zowiezo beter Aluminium als hout of metaal, de driver zal zichzelf ook wel lekker warm stoken, en aluminium geleidt warmte goed af.
                      <font size=\"1\">
                      Groeten,
                      Jaap
                      <b>
                      -[GSXke :)]-
                      </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Rob van Drunen
                        • Apr 2002
                        • 31

citaat:Geplaatst door Rob van Drunen

Even over het versterker vermogen,
                        Wat is nu beter[?] Een driver van 4 Ohm en een versterker in brug van 1500 Watt @ 4 Ohm of een driver van 8 Ohm en een versterker in brug van 1000 Watt @ 8 Ohm.
                        Ik doel dan op de dempingsfactor van de versterker,bij welke combinatie komt die het best tot z'n recht.
                        Heeft iemand nog een advies of reactie op mijn vraag[?]

Alvast bedankt

Comment

• Overdrive
                          • Feb 2002
                          • 717

Hangt helemaal van je versterker af!

Pak je een versterker die moeiteloos op 2ohm kan draaien de hele avond, met een beetje redelijke dampingsfactor zal de 4ohm brugmode wel het lekkerste draaien (bv Labgruppen fP6400 [8D]).

Gebruik dan wel 4mm2 kabels om je weerstand zo laag mogelijk te houden naar je kasten.

Heb je wat meer budget versterkertje zou ik mooi op 4ohm/kanaal draaien oftewel 8ohm bridge. Zit je ook niet de hele avond te stressen of je laag niet ineens weg valt.

Comment

• Rob van Drunen
                            • Apr 2002
                            • 31

Hoi Overdrive
                            Bedankt voor je reactie, het gaat overigens om een Renkus Heinz P 1500 en heeft geen moeite met 4 Ohm brug en de dempingsfactor is &gt;600 @ 8 Ohm.

Groetjes

Comment

• Snix
                              • May 2001
                              • 24

citaat:Geplaatst door fredjuhh

Zo, ik heb de a-cad tekening van de dwarsdoorsnede klaar onder voorbehoud .
                              Fredje, zou je mij de autocad bestanden kunnen toesturen op mn mail. Dan kan ik deze op ware groote afdrukken. En vergelijken met de tekeningen die ik al heb. Op mijn versie mis ik namelijk nog 2 panelen.

Alvast bedankt groeten Marnix
                              Shit happens, but we like to party

Comment

• Snix
                                • May 2001
                                • 24

Fredje bedankt voor het mailen van de tekeningen. Hier heb ik heel veel aan. Ik kan nu verder met het opzetten van een 3d model. Binnen kort zal ik wat resultaten presenteren.

Groeten Marnix
                                Shit happens, but we like to party

Comment

Working...