Punisher Horn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reemski
    • Dec 2001
    • 690

Is toch volledig afhankelijk van je doel. Gebruik je enkele punisher per kant, dan heb je een kleinere top nodig dan wanneer je dubbel gebruikt. Of je wilt kleinere kasten dus ga je voor 2 kasten op 2 punishers..

Comment

• fredjuhh
      • Sep 2002
      • 215

Zoek je nog een plek om te testen reemski? Bij mij thuis kan er denk ik best wel getest worden in de caravan stalling(galmt wel?) of buiten richting t bedrijven terrein, hebben hun ook een gezellig muziekie :P
      ---hier staat nix--->

Comment

• fredjuhh
        • Sep 2002
        • 215

ok, dat testen is er dus van gekomen

hier zijn de pics:

Kvond t lekker beuken :P we konden dus niet helemaal perfect vergelijken aangezien deze op 4ohm speelt en de 18 sound op 8ohm, maar ze waren zeker aan elkaar gewaagd. Geen idee wat me buren ervan vonden, buiten de grote caravan stalling was het namelijk ook nog goed hoorbaar.
        Mijn subs wilde ik vervangen door behringers bx1800, maar dat gaan dus deze worden zodra ik t geld ervoor heb tenminste :P
        ---hier staat nix--->

Comment

• Reemski
          • Dec 2001
          • 690

Hier nog even mijn dank aan Fredjuhh !! Heel erg bedankt voor de gelegenheid te testen.

Mijn conclusies na deze "test" op het gehoor:

Kast gaat flink hard en behoorlijk goed. De BR118 lijkt iets lager te gaan. Wel gaat de hoorn een stukje harder. Het laag lijkt iets meer impact te hebben op afstand. Hiervoor heeft hij wel flink vermogen nodig. De RAM BUX3.4 (1700 watt op 4 ohm) heeft zijn cliplampje af en toe net laten branden. De speaker kon het wel hebben, maar begint dan wel iets minder te klinken.

Comment

• bertuss
            • Jan 2002
            • 816

toch een verrekte klein kastje
            hebben jullie niet getest tegen een muurtje / in een hoek?

Comment

• Reemski
              • Dec 2001
              • 690

Nee, lekker in het midden van een grote schuur. Ik denk dat hij in een hoek helemaal lekker gaat.

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

Hoi,

Ziet er leuk uit en nee hij is niet groot. Maar hebben jullie geen enkele meting gedaan? Ook al heb je geen dure test apparatuur dan had je hem met die front loaded kast kunnen vergelijken met behulf van een simpele dB meter. Desnoods op verschillende frequenties als je een test cd hebt.

Ik geloof namelijk best dat jullie de kast flink vinden beuken alleen weet de rest van het forum nu nog niet echt wat hij doet??

Toch blijf ik erbij dat het weer een knap staaltje werk is deze hoorn, lekker compact en toch (volgens mij was het) ongeveer 2 meter hoornlengte.

Hebben jullie misschien een vergelijk met andere hoornkasten? en ik weet niet als jullie er 1 of 2 hebben gebouwd maar anders kun je is twee op elkaar plaatsen en kijken als het koppeleffect goed meespeelt.

Groeten Martin
                Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• mbottens
                  • Feb 2004
                  • 743

citaat:maar ze waren zeker aan elkaar gewaagd
                  Hier wou ik nog even over zeggen dat je hier geen hoorn voor bouwt! Om net zo te presteren als een basreflex kast.

Groeten Martin
                  Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Davy Gabriels
                    • Aug 2002
                    • 819

Hadden jullie niet kunnen vergelijken tov 2x BR118? Dan was het wat eerlijker, nu was het 900W tov 1700W voor de punisher.
                    Punisher gaat volgens jullie iets harder als de BR118, terwijl ik had verwacht dat de punisher met een pak minder vermogen een stuk harder zou gaan als een basreflexkast?

Comment

• Klaaske
                      • Jun 2003
                      • 571

Ik denk dat het tijd wordt voor een gezellige sub-meeting/match met dergelijke meetapparatuur, amping en processing Lab, Punisher, M-Hoorn, SPL-Hoorn en nog meer kastjes ? Iemand tijd/zin in zoiets ?
                      <font size=\"1\">
                      Groeten,
                      Jaap
                      <b>
                      -[GSXke :)]-
                      </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Contour
                        • Feb 2001
                        • 1018

Hallo Martin,

Er is een natuurkundige wet die een relatie voorschrijft tussen rendement, kastgrootte en onderste grensfrequentie. Het maakt voor deze wet niks uit of je nu een basreflexkast of een hoorn maakt! Als je de gedachte hebt dat een hoornkast extreem hard over een goede basreflex van ongeveer dezelfde kastgrootte heenspeelt dan moet ik je telleurstellen! De Punisher is gemaakt voor een vlakke responsie en een behoorlijke diepgang, hierdoor is het rendement tussen de 70-100Hz lager dan dat had kunnen zijn dan wanneer de hoorn puur voor een hoge SPL in dit gebied zou zijn bedacht (bijv. een bandpasshoorn) Echter als je al eens zo'n kastje stand alone hebt gehoord dan weet je dat het laagste oktaaf echt een beetje achterblijft. Remy beschreef de klank van de Punisher vrij goed. Hij gaat wat harder dan een BR-118 en draagt wat verder, verder klinkt de bas een stukje droger dan die van de BR-118. Eveneens lijkt mij de compressie minder: er komt echt uit wat je erin stopt... een bastoon die duidelijk harder is dan de rest van de muziek komt er ook zo uit! Dan zie je de macht van de Punisher wat ook al uit de simulatie volgde, vanaf 50Hz kan de volle 1500W erop zonder dat de driver tegen zijn x-max aanloopt. Hier loopt vrijwel elke basreflex tegen zijn grenzen aan (ook de BR-118) omdat de konus al bij lagere vermogen dan de maximale elektrische belastbaarheid tegen zijn x-max zit (powerdip)

Het effect van de kast + topje (zeker samen 80kg) die centimeters naar achter schoven bij een zware basdreun van een test cd zegt voor mij eigenlijk wel genoeg... een zulke druk die daar voor nodig is... daar kun je jezelf ook wel wat bij voorstellen denk ik :-)

MVG Contour

Comment

• Klaaske
                          • Jun 2003
                          • 571

citaat:
                          Het effect van de kast + topje (zeker samen 80kg) die centimeters naar achter schoven bij een zware basdreun van een test cd zegt voor mij eigenlijk wel genoeg... een zulke druk die daar voor nodig is... daar kun je jezelf ook wel wat bij voorstellen denk ik :-)
                          4 Labhoorns, op volle kracht, een wagen van dik 2 ton met een tractor ervoor..begon zeker 2 centimeter voor en terug te gaan...
                          <font size=\"1\">
                          Groeten,
                          Jaap
                          <b>
                          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• ivo
                            • Jul 2003
                            • 390

citaat:4 Labhoorns, op volle kracht, een wagen van dik 2 ton met een tractor ervoor..begon zeker 2 centimeter voor en terug te gaan...
                            Vergeten om de tractor op de handrem te zetten
                            Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Contour
                              • Feb 2001
                              • 1018

Hoi tds,

Het zal wachten zijn op de persoon die als eerste minimaal 2 Punishers heeft gebouwd. Een vergelijk tussen 1 Punisher en 1 LAB is niet reeel aangezien de LAB meer dan 2,5x zo groot is qua volume. Maar 2 Punishers versus 1 LAB klinkt als een leuke test! Een nadeel van de LAB lijkt mij het grote gewicht en de enorme afmetingen in dat opzicht is de Punisher handelbaarder maar dan moet je dus 2x licht sjouwen in plaats van 1x zwaar dus wat is wijsheid?

Het vergelijk met een andere hoornkast zal wel zeer leerzaam zijn aangezien dit kastconcept een nogal uitzonderlijke eigenschappen heeft. Michel van de Beek van dit forum legde ook wel eens uit dat er mensen zijn die steevast vinden dat er iets cruciaals mist bij de weergave van een goed hoornsysteem. Zij willen daarom liever basreflex gebruiken. Michel gaf toen aan dat het ontbreken van bepaalde vervormingen bij een hoorn iets zijn waar je echt aan moet wennen en waarvan je pas op langere termijn gaat beseffen dat het eigenlijk beter klinkt dan een basreflex, en sommige gaan dit nooit beseffen... ieder zijn meug!

4 Labhoorns op vol vermogen moet indrukwekkend zijn! Dit zou overeen komen met 10 Punishers (gelijke kastgroote) en na de druk vlak voor 1 Punisher gevoeld te hebben kan ik me voorstellen dat je dan echt helemaal weggeblazen wordt... Grofweg zal dit 20db luider zijn dan wat wij gisteren te horen kregen... Ga zelf maar na hoeveel verschil je in basdruk hoort als je versterker van -20db naar 0 db gaat :-)

MVG Contour

Comment

• Klaaske
                                • Jun 2003
                                • 571

Walter,

Ik ben het eens met je, 'wedstrijd' tussen kasten zou worden ingedeelt moeten worden in klasse van dezelfde inhoud ,vandaar dat ik dan ook graag 4 Punishers op 2 Labhoorns zou willen zien, dit zou een eerlijke wedstrijd qua kastinhoud, qua SPL zal ik het nog wel eens willen horen Vandaar mijn vorige post, wie er zin en tijd heeft om een subjesmeeting te houden, of BSL dan ook zou kunnen komen om zijn Mhoorns op de proef te stellen. Vooral om mensen te overtuigen van een LAB Dus als er insteek en tijd is van iemand, dan hoor ik het wel, mijn mailadres staat in mijn profiel. Subjesmeeting 2004
                                <font size=\"1\">
                                Groeten,
                                Jaap
                                <b>
                                </font id=\"size1\"></b>

Comment

Working...