Punisher Horn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reemski
    • Dec 2001
    • 690

Wij kunnen ook niet wachten tot we eenmaal goed kunnen testen .
    Helaas is het gewoon lastig een goed moment en een goede plek te vinden. Waarschijnlijk komt het wel goed binnen een week.

Afwerking heb ik inderdaad wel even over gedacht toen de kast er eenmaal stond. Mooie plek voor handvatten is wellicht in het hout, bij de schuine hoeken onderin, of gewoon boven / onder in de hoorn.
    Verder is het natuurlijk een krappe bedoening, maar dat maakt de kast compact.

PS: vandaag door wat kleine testjes wel even een 18sound LW1400 en de 12.00SW naast elkaar gehad. Magneten van beide speakers zijn qua grootte vrijwel gelijk, erg apart. Daarnaast is het echt bizar hoeveel bijgeluiden je krijgt uit een speaker wanneer deze buiten een behuizing speelt.

Comment

• arie
      • Feb 2003
      • 550

niet echt slim, een luidspreker buiten de behuizing laten spelen.je speelt ze dan namelijk erg snel kapot doordat de speaker geen weerstand heeft.gr arjan

ps ben benieuwd naar de test resultaten

Comment

• michiel
        • May 2001
        • 1032

Je kunt gewoon zien wat de driver doet, en ik geloof dat de meeste wel ongeveer kunnen schatten of de slag 2 mm of 20 mm is. Als ik nieuwe drivers binnen krijg gaan ze altijd eerst aan de versterker zonder kast! Kan je gelijk kijken of er geen fout inzit zonder dat je het risico hebt dat je zelf iets sloopt. De handeling doosje open, driver pakken aansluiten en op de grond leggen geeft minder risico dan eerst de driver ergens naar leggen en dan in de kast zetten om daarna te testen....

En niet alle drivers maken veel herrie als ze zonder kast spelen. Ik heb nog een paar 'stille' drivers liggen die vrijwel geen bijgeluiden produceren. Erg handig als je dipool frames wilt bouwen.
        Groeten, michiel

Comment

• Klaaske
          • Jun 2003
          • 571

Zou het beluchtingsgat wel vrijhouden En dus niet zo op de grond leggen
          <font size=\"1\">
          Groeten,
          Jaap
          <b>
          -[GSXke :)]-
          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• michiel
            • May 2001
            • 1032

citaat:Geplaatst door tds

Zou het beluchtingsgat wel vrijhouden En dus niet zo op de grond leggen
            Ik leg ze altijd schuin.Indien nodig met een hulpstukje.
            Groeten, michiel

Comment

• Reemski
              • Dec 2001
              • 690

Heren heren heren..... Ik kom echt niet uit een ei hoor..

Als de speaker kapot was gegaan tijdens mijn "testen buiten de kast"... Dan was de speaker zoiezo niet waardig genoeg om in de hoorn te gaan. En je hebt inderdaad altijd nog ogen om de uitslag te beoordelen. En natuurlijk had ik alles vrij gehouden..

Maar zulke bijgeluiden had ik toch niet verwacht.

Comment

• Jakkev
                • Feb 2002
                • 27

ik ben van zin om in de nabije toekomst ook 2 tot 4 punishers te bouwen, ik had enkel nog een klein vraagje. Welke versterkers gebruiken jullie om 1 of 2 punishers aan te sturen?

mvg,

jan

Comment

• DJEM
                  • Jul 2004
                  • 254

Testruimte nodig? Hier op platteland is wel wat mogelijk.. (een boerderij aan het einde vd wereld) Mijn ouwelui zijn van wo tot en met zo mid weg.... Ik zou zeggen als friesland dichtbij is.. maak een afspraak, Ben tenslotte ook benieuwd...
                  Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

je hebt ook mensen die een luidspreker uittesten en dan gelijk de eindtrap volledig los draaien en dan de speaker gelijk over de zeik laten gaan.wou hiervoor alleen de mensen even waarschuwen.
                    gr arie

Comment

• michiel
                      • May 2001
                      • 1032

citaat:Geplaatst door Jakkev

ik ben van zin om in de nabije toekomst ook 2 tot 4 punishers te bouwen, ik had enkel nog een klein vraagje. Welke versterkers gebruiken jullie om 1 of 2 punishers aan te sturen?

mvg,

jan
                      Eentje die minimaal 1000 echte schone wattjes kan leveren per driver! En dat zonder op lange termijn last te krijgen van warmte ontwikkeling.
                      Groeten, michiel

Comment

• Rob van Drunen
                        • Apr 2002
                        • 31

Even over het versterker vermogen,
                        Wat is nu beter[?] Een driver van 4 Ohm en een versterker in brug van 1500 Watt @ 4 Ohm of een driver van 8 Ohm en een versterker in brug van 1000 Watt @ 8 Ohm.
                        Ik doel dan op de dempingsfactor van de versterker,bij welke combinatie komt die het best tot z'n recht.

Comment

• Contour
                          • Feb 2001
                          • 1018

Hallo,

Voor diegenen die al aan het bouwen zijn nogmaals de belangrijkste tip die je in je achterhoofd moet houden: zorgt dat ALLES goed luchtdicht is! Is dit niet het geval dan zullen vervelende bijgeluiden de kop op steken bovendien neemt de belastbaarheid van de driver af!

Dus bij voorkeur een lijmsoort gebruiken met vullend vermogen bijv. Bison D4 constructielijm.

Ook is bij onze testkast gebleken dat de bovenkant van de kast (47 x 81.5 paneel van de buitenkast in de richting waar de driver naartoe staat) erg wil meetrillen zonder het versterkingsschot! Zet dit schot er dus aub in. Dit is zeker minimaal even belangrijk als het kruis aan de voorkant...

MVG Contour

Comment

• Frantic
                            • Sep 2004
                            • 5

Wat zijn eigenlijk leuke tops boven de punishers?

Comment

• bertuss
                              • Jan 2002
                              • 816

uhm ja even topic lezen bv.

Comment

• Frantic
                                • Sep 2004
                                • 5

Euhm ja dubbel 12"/2", maar wat schiet ik daarmee op? Ik wil type nrs/links naar bouwtekeningen :P En ja ik ben al even aan het zoeken.

Comment

Working...