Punisher Horn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

citaat:Je toppen staan nu presies een meter vd grond, dit zal das niet echt handig zijn.
    meestal sta je toch op een podium of verhoog en dan ist dat probleem ook al een pak minder.

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DJEM
      • Jul 2004
      • 254

citaat:Geplaatst door ronny

citaat:Je toppen staan nu presies een meter vd grond, dit zal das niet echt handig zijn.
      meestal sta je toch op een podium of verhoog en dan ist dat probleem ook al een pak minder.

mvg
      ronny
      Ik meende dat je subs altijd op de grond moesten staan voor de beste weergave?! Of heb jij een podium van 2m hoog waar je je toppen opzet?
      Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

neen, ben ik ook nog nooit tegengekomen zo een podium.

hier in de buurt worden de fuifen voor 95% met eaw 850 gedaan. dus 850 sub en kf850 top. Dit staat altijd op een podium. zowel sub als top.
        ook andere sets ben ik ook nog alleen maar op podium tegengekomen.

sub dreunt wel door hoor, hoeft daarom niet perse op de grond te staan.

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• gideon
          • Apr 2001
          • 108

Hoi,

is er ook al iemand met de bouw begonnen?
          Of blijft dit alleen maar theoretisch?
          De groeten,
          de chef himself

Comment

• Contour
            • Feb 2001
            • 1018

Wanneer een stack van bijv. twee Punishers per kant wordt gebruikt zal het handig zijn de kasten met de 50cm zijde op de grond te leggen en dan 2 hoog te stacken. Op deze manieer komen je toppen al 1.4 meter de lucht in. Hetzelfde kun je doen met een stack van 4 Punishers per kant.

Maar zoals reeds eerder gezegd, een enkele Punisher per kant met een paaltje en een topje erop voor de kleinere klussen behoort ook tot de mogelijkheden.

MVG Contour

Comment

• DJEM
              • Jul 2004
              • 254

Waneer is de test / show dag? Ben wel benieuwd... Zelf moet ik wachten op zak met geld helaas, te veel ideeen op moment. maar anders...
              Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Contour
                • Feb 2001
                • 1018

Ikzelf en Frederik hebben niet echt de tijd om aan het bouwen te slaan. Ik hoop dat er een medeforumlid is die dat wel heeft en ons uit de brand wil helpen...

MVG Contour

Comment

• arie
                  • Feb 2003
                  • 550

zou wel willen beginnen met bouwen alleen moet ik eerst nog 10 dagen op trainingskamp. en daarna nog een operatie waarvan de herstelteid twee weken bedraagd dus bouw begint denk ik pas over ruim een maand.
                  gr arjan

Comment

• pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

Even een vraag de speaker blaast met zijn voorkant tegen een plaat die op 5 cm afstand staat heb je dan geen kans dat de geluidsgolven terugkaatsen en elkaar gaan tegen werken?Bij een w bin bijvoorbeeld staat tegenover de speaker op 18 cm een punt van hout om de lucht opzij te sturen de hoorn in.
                    master-qsc en de rest

Comment

• michiel
                      • May 2001
                      • 1032

citaat:Geplaatst door pilot

Even een vraag de speaker blaast met zijn voorkant tegen een plaat die op 5 cm afstand staat heb je dan geen kans dat de geluidsgolven terugkaatsen en elkaar gaan tegen werken?Bij een w bin bijvoorbeeld staat tegenover de speaker op 18 cm een punt van hout om de lucht opzij te sturen de hoorn in.
                      De golflengte is vele malen groter als die 5 cm. In dit geval praat je eerder over druk wisseling.

Leuk projectje zo. Ik heb ook al een enige tijd tekeningen liggen van een rear loaded bass hoorn voor de ciare driver. Maar ben nog niet echt tevreden over de folding.
                      De front loaded hoorn moet een erg kleine hals hebben om fatsoenlijk te functioneren, en om die reden heb ik voor de rear loaded versie gekozen. De hals kan dan groter genomen worden. Ik heb de driver nog nooit in handen gehad en weet dus niet hoe sterk de konus is uitgevoerd. Dit kan wellicht een knelpuntje zijn.

De compactheid is een groot voordeel. Ik hoop dat het goed uit zal pakken.

Verder vind ik het een erg mooi ontwerp, ook mooie tekeningen!
                      Groeten, michiel

Comment

• gideon
                        • Apr 2001
                        • 108

Sehr schönes Horn, gefällt mir.

Der 12.00SW geht da denselben Weg wie die Treiber des LAB-Horns. Zum Chassis möchte ich aber die Warnung eines Forumsteilnehmers weitergeben, der bei dem Chassis festgestellt hat, daß die Spule so lang ist, daß bei voll eingetauchter Spule nur 1 bis 2 mm fehlen bis die Zentrierspinne anschlägt, d.h. X_max und X_damage liegen sehr nahe beisammen. Nicht so optimal für die Betriebssicherheit.

Andere Langhuber mit großem BL dürften hier mehr Sicherheit versprechen.

Gruß SRAM
                        De groeten,
                        de chef himself

Comment

• Klaaske
                          • Jun 2003
                          • 571

Hoi mannen,

Mooi ontwerp, beide subhoorn's, de M-hoorn en deze Punisher. Maar, Hebben jullie ook een top die 1 op 1 aankan met jullie subs ? Of gaat daar ook nog een project voor komen ?
                          <font size=\"1\">
                          Groeten,
                          Jaap
                          <b>
                          -[GSXke :)]-
                          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2138

denk dat de gsp daar wel graag mee samen zou willen werken

de punisher loopt tot 200hz, dus je hebt wel wat mogelijkheden wat toppen betreft.

dubbel 12" 2" zou bv ook nog mooi zijn.

mvg
                            ronny
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Klaaske
                              • Jun 2003
                              • 571

Alle GSP's zijn tot nu toe kort gezegt frot, dus als er een top voor zou moeten komen, moet er ook een nieuw project komen.
                              <font size=\"1\">
                              Groeten,
                              Jaap
                              <b>
                              -[GSXke :)]-
                              </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Punisher_lover
                                • Aug 2004
                                • 1

Hey Walter,
                                Ik heb je ideeën bekeken en het ziet er allemaal strak uit hoor. Na je verjaardag kan je aan iedereen de Punisher makkelijk promoten
                                Als je net zo patient bent met het maken ervan, als met mij - komt het helemaal goed!

Liefs

Comment

Working...