Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #76
    Originally posted by Koen van der K
    ... ah, OK, duidelijk !
    Komt gelijk de vraag waarom je zoveel meer output zou willen hebben tov de bestaande kastjes ? Komt dat altijd echt te kort bij dit soort toepassingen ?

    Groetos !
    Wanneer ik iets ontwerp vind ik dat het altijd wel iets speciaals moet hebben, in dit geval dus een extreem compact kastje met een hele hoge output.
    Het is best lekker om bij een gig waar je anders twee flinke dubbel 15" subs nodig had ineens met twee 'sigarenkistjes' al voldoende power hebt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #77
      Ben van mening dat het niet in dank wordt genomen dat er iemand voor ons iets wil ontwerpen en hier wil mededelen. ( normaal als je een ontwerp vraagt krijg je van iedereen een lading over zoekt en ge zult vinden of download maar dat programma en ontwerp hetzelf maar.

      Vindt het netjes dat MusicXtra dit wil doen.

      Nu heeft hij een vrij kompakt subje ontworpen met een goede weergave wordt het nog afgezeken dat ie nog kleiner moet en zus en zo.

      MusicXtra geeft ook aan dat hij diverse ontwerpen maakt voor of een hoog rendement en minder sub en een met een lager rendement met meer sub.

      Dus voor ieders wat wils.

      En toch lijkt het of dat we meer willen.

      we moeten juist blij zijn dat er iemand hier is die hier veel tijd insteekt EN dit nog wil delen met ons kosteloos.

      Ik wacht zoals meerdere hier op de uitslag en mss een idee om gezamelijk te investeren in dit kastje door er een aantal te gaan bouwen zodat er landelijk meer van deze kastjes zullen komen en makkelijker bij te huren zijn. Mss wil MusicXtra deze wel bouwen voor een goede prijs bij een minimale afname. Hoewel hij aangeeft de tekeningen vrijgeeft om ze zelf te bouwen maar dan lijkt het me beter dat hijzelf ze bouwt voor onze leden zodat we allemaal dezelfde kasten hebben ) dezelfde look en prestatie´s

      Maar goed dat is mijn mening maar kan niet in de tijd van MusicXtra kijken hoe hij hiervoor staat.

      Zoals ook op zijn site staat vermeld is dat ze graag bouwen zodat er een soort van landelijk netwerk ontstaat met een betaalbaar en goed systeem wat eventueel kan ingezet worden ipv een duur Amerk.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

        #78
        Ik ben alleen bang dat wat op zijn site staat niet in mijn budget ligt, al heb ik het laatst wel aangeraden...
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

        Comment

        • Waveform
          • Dec 2009
          • 321

          #79
          Originally posted by mhsounds
          Ik ben alleen bang dat wat op zijn site staat niet in mijn budget ligt, al heb ik het laatst wel aangeraden...
          Maar dit is zelfbouw dus dat ligt anders. Qua kostprijs van een zelfbouw subje met 1 woofer gaat daar nooit meer dan 200 euro verschil tussen zitten. Hout kopen moet je toch, verven ook, connectors,... Het prijsverschil zit vooral in de woofer. Maar als je toch al xxx euro uitgeeft aan bouwmateriaal, vind ik niet dat je op 100 moet kijken als je een woofer koopt. Bedoel, de duurste/beste woofer kost 350 euro ofzo??

          Nou ja, er zijn ook JBL's van 650 en de BEYMA 18SW1600ND die 500 kost, maar dat is ook meteen 1600 watt.

          Comment

          • salsa
            • Jan 2007
            • 1315

            #80
            Ik wordt nu wel erg nieuwsgierig wat het uiteindelijke ontwerp zal worden.

            Ik ben ook van mening dat we het werk van MusicXtra iets meer waardering moeten geven, en niet zo moeten zeiken.
            Hij heeft bewezen goede ontwerpen te maken, en hij wil dit met ons delen, take it or leave it, but don't shoot the guy!

            Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

            Comment

            • jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

              #81
              De waardering is er zeker vanaf mijn kant.

              Er zijn weinig mensen die zelfstandig een line-array bedenken, ontwerper, maken, testen en vervolgens zelf ook toepassen!!!

              Zelf hoop ik dat er meer ontwerpen publiek beschikbaar komen zoals bv de monitor die gemaakt is...

              Comment

              • DJJJ
                • Feb 2010
                • 41

                #82
                Originally posted by Rolandino
                Ben van mening dat het niet in dank wordt genomen dat er iemand voor ons iets wil ontwerpen en hier wil mededelen. ( normaal als je een ontwerp vraagt krijg je van iedereen een lading over zoekt en ge zult vinden of download maar dat programma en ontwerp hetzelf maar.

                Vindt het netjes dat MusicXtra dit wil doen.

                Nu heeft hij een vrij kompakt subje ontworpen met een goede weergave wordt het nog afgezeken dat ie nog kleiner moet en zus en zo.

                MusicXtra geeft ook aan dat hij diverse ontwerpen maakt voor of een hoog rendement en minder sub en een met een lager rendement met meer sub.

                Dus voor ieders wat wils.

                En toch lijkt het of dat we meer willen.

                we moeten juist blij zijn dat er iemand hier is die hier veel tijd insteekt EN dit nog wil delen met ons kosteloos.

                Ik wacht zoals meerdere hier op de uitslag en mss een idee om gezamelijk te investeren in dit kastje door er een aantal te gaan bouwen zodat er landelijk meer van deze kastjes zullen komen en makkelijker bij te huren zijn. Mss wil MusicXtra deze wel bouwen voor een goede prijs bij een minimale afname. Hoewel hij aangeeft de tekeningen vrijgeeft om ze zelf te bouwen maar dan lijkt het me beter dat hijzelf ze bouwt voor onze leden zodat we allemaal dezelfde kasten hebben ) dezelfde look en prestatie´s

                Maar goed dat is mijn mening maar kan niet in de tijd van MusicXtra kijken hoe hij hiervoor staat.

                Zoals ook op zijn site staat vermeld is dat ze graag bouwen zodat er een soort van landelijk netwerk ontstaat met een betaalbaar en goed systeem wat eventueel kan ingezet worden ipv een duur Amerk.

                Hier ben ik het volkomen mee eens ja !!
                Maar dat hij ze zelf voor mensen gaat bouwen..
                Misschien vind hij het wel heel erg leuk en heeft er de tijd voor,
                Dat zou natuurlijk fantastisch wezen maar ik vind zelfbouwen ook geweldig.
                Maar misschien heeft hij ook wel andere dingen te doen (kan ik natuurlijk niet voor hem zeggen)
                Ik heb bijvoorbeeld liever alleen de tekening (ontwerp).
                Ik vind het inderdaad ook super dat musicXtra dat met ons wil delen
                Ben zeer benieuwt wat er uit komt,
                Zoals gezegd ik wacht nog even ongeveer 3 weekjes..

                Groetjes..

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #83
                  Ik ga een compleet ontwerp maken inclusief van ieder onderdeel een aparte tekening en eventueel DXF bestanden om een CNC machine mee aan te sturen.
                  Het is dus niet de bedoeling dat ik ze in opdracht ga bouwen, daar heb ik de apparatuur en de tijd niet voor en het is zwaar in strijd met de belangen van dit forum. Wellicht dat ik er zelf ook één bouw om te testen maar ik heb er, in verband met mijn andere ontwerp geen nodig.
                  Wat dat betreft zou het leuk zijn wanneer iemand de eerste bouwt zodat daar metingen aan gedaan kunnen worden voor de fine-tuning van de poortafstemming.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

                    #84
                    Originally posted by DJJJ
                    Maar dat hij ze zelf voor mensen gaat bouwen..
                    Misschien vind hij het wel heel erg leuk en heeft er de tijd voor,
                    Dat zou natuurlijk fantastisch wezen maar ik vind zelfbouwen ook geweldig.

                    Groetjes..

                    Vooropgesteld dat ik ooit genoeg bij elkaar spaar voor een setje subs, zou voor mij grootste probleem het verfen zijn, ik wil natuurlijk warnex erop, maar heb geen mogelijk tot zelf spuiten, en om zoiets uit te besteden...

                    Waarschijnlijk kan het ook anders, maar spuiten is toch ook wel mooi...

                    Misschien een idee om de genoemde Ikea-pakketjes voor te spuiten/verfen?


                    Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                    Comment

                    • DJJJ
                      • Feb 2010
                      • 41

                      #85
                      Dat zou wel heel erg mooi wezen maar dan zie je de schroeven wel
                      Dan kan je natuurlijk nog wel zwarte schroeven doen dat is nog wel een optie
                      Er zijn ook al mensen die lijmen het allemaal in elkaar.
                      Maar ik doe er liever nog schroeven door heen,
                      Naja het is maar net wat je mooi vind je kan natuurlijk ook trimite op doen,
                      Dat kan je volgens mij wel rollen....
                      (verbeter mij maar als ik het verkeerd heb)

                      Groetjes

                      Comment

                      • Dirk Wijnen
                        • Dec 2006
                        • 189

                        #86
                        Je kunt de schroeven ook verzinken en dan de gaatjes die overblijven netjes plamuren. En het is inderdaad mogelijk om warnex te rollen ipv te spuiten. Het mooiste is dan een schapenvachtroller te pakken hierdoor heb je meer het spetterlak effect... Trimite is niet zo stootvast als warnex!
                        Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

                        Comment

                        • Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

                          #87
                          Originally posted by Dirk Wijnen
                          Je kunt de schroeven ook verzinken en dan de gaatjes die overblijven netjes plamuren. En het is inderdaad mogelijk om warnex te rollen ipv te spuiten. Het mooiste is dan een schapenvachtroller te pakken hierdoor heb je meer het spetterlak effect... Trimite is niet zo stootvast als warnex!
                          Trimite is volgens mij veel steviger dan Warnex... Trimite is helaas alleen niet meer te verkrijgen.. doordat dit een lak op thinner basis is.

                          Ik had alles met Trimite, echter noodgedwongen over moeten stappen op warnex... nou ik vind het helemaal niets. Wordt erop gerolt maar lijkt nergens naar...


                          Doe mij maar trimite

                          Kastjes moet je pas lakken nadat ze in elkaar zijn gezet, anders zie je alle lijnen, schroeven enz.
                          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                          Comment

                          • dj luuk cobus
                            • Mar 2007
                            • 50

                            #88
                            Trimite J136 Structuur verf voor speakerkasten (1 liter) - Verf - Diversen | AZOE - Online licht en geluid , DJ shop Hier is die te krijgen €19 per liter.

                            Comment

                            • Davy Gabriels
                              • Aug 2002
                              • 819

                              #89
                              Originally posted by Watt Xtra
                              Trimite is helaas alleen niet meer te verkrijgen.. doordat dit een lak op thinner basis is.
                              Toch raar, hier in belgie vind je in de meeste winkels trimite, maar bijna geen warnex

                              Comment

                              • dj-wojcik
                                • Jul 2008
                                • 911

                                #90
                                Originally posted by Davy Gabriels
                                Toch raar, hier in belgie vind je in de meeste winkels trimite, maar bijna geen warnex
                                Dat heeft er mee te maken dat er in nederland een regel bestaat, dat bedrijven geen verf meer mogen gebruiken die gemaakt zijn op terpentine basis. Voor de particulier is verf op alkyd nog gewoon te koop in verschillende doe-het-zelf zaken. Daarin tegen zul je dus geen enkel schildersbedrijf zien slepen met verf op alkydbasis.

                                Zo ver ik weet is deze regel niet in belgië. Of klopt dit niet wat ik zeg?

                                Als je er iets op wilt na lezen
                                Last edited by dj-wojcik; 05-03-10, 10:38.
                                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                                Comment

                                Working...