Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    Originally posted by T_Sound
    @ Rolandino, je zegt wel, dat je vindt dat sander dit topic anders had moeten beginnen, maar ik heb het hele grote vermoeden, dat hij zelf ook nog niet eens wist welk type kast het ging worden. Toen hij bepaalde wensen kreeg van mede-forumers, die al de hele tijd de nano in hun kop hadden (uitzonderingen zijn er natuurlijk), ging hij bekijken/simuleren (neem ik aan) wat het beste zou zijn, daar is uiteindelijk de keuze van BR uit gekomen.

    Correct me if i'm wrong, maar ik vind het makkelijk gesproken, dat hij het topic anders had moeten beginnen, niet persoonlijk bedoelt verder, maar de uitspraak is makkelijk gedaan.

    Gr. Tinjo
    Als je eerst leest en dan reageert hierover.

    ik heb duidelijk geschreven dat hij dit topic anders had moeten beginnen ( het begint nl met foto's van de 15"kast die hij niet wilt delen terwijl het topic juist over het delen gaat )

    Dat is heel iets anders dan dat ik zeg dat hij een ander topic had moeten beginnen.

    Dus de eerste indruk is dat het om de Nano gaat.

    en idd halverwege het topic begint het om te draaien naar een basreflex en heeft niets met de eerste foto te maken waarmee hij opent.

    ik zeg dus niet dat TS een nieuw topic had moeten beginnen.

    Voor mij zijn uitspraken dus net zoals jij gemakkelijk.

    Graag weer ONtopic.

    Zijn er al vorderingen omtrent de kast ?

    Ben wel benieuwd wat je er van gaat maken omdat er al redelijk veel BR kasten zijn die goed klinken en kompakt zijn ( met name de BR115 van 18Sound )
    Last edited by Rolandino; 14-03-10, 18:59.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

    Comment

    • T_Sound
      • Sep 2009
      • 267

      Misschien toch beter lezen? i\Ik heb toch duidelijk in mijn reactie staan, dat ik het makkelijk vindt praten, door te zeggen dat hij DIT TOPIC, ANDERS had moeten beginnen.

      Ik heb het niet gehad over een nieuw topic beginnen. Al met al, let's get back ON-TOPIC.
      Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

      Comment

      • DJJJ
        • Feb 2010
        • 41

        Hoever is musicXtra al met het ontwerp ?
        Vind als nog wel interessant en ben benieuwt hoe duur het allemaal echt word,
        en welke woofer, naja ik wacht nog wel ff heb alle tijd

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          Originally posted by DJJJ
          Hoever is musicXtra al met het ontwerp ?
          Vind als nog wel interessant en ben benieuwt hoe duur het allemaal echt word,
          en welke woofer, naja ik wacht nog wel ff heb alle tijd
          Ik ben al aardig ver met het ontwerp, denk met een weekje alle tekeningen wel klaar te hebben. Ben alleen bang dat ik de komende weken zelf weinig tijd zal hebben om een prototype te maken.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • DJJJ
            • Feb 2010
            • 41

            Ik dacht misschien kan ik wel een prototype maken,
            Maar helaas ik ga binnen kort op vakantie.
            Dan is helaas het geld op....
            Moet ik weer hard gaan werken en tegen die tijd heeft alweer een ander 1 gemaakt denk ik :P
            Ben ook nog niet de oudste dus mijn uur salaris is ook niet bepaalt hoog..
            Naja ik wacht nog wel even maar ben zeer benieuwt !!

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              Komende week hoop ik alle tekeningen klaar te hebben, project heeft ff stilgelegen vanwege drukke werkzaamheden.
              Kan al wel verklappen dat de gebruikte driver een Selenium 15SWS800 is voor de ferriet versie en een 18 sound 15NLW9500 voor de Neodynium versie.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

                Originally posted by MusicXtra
                Komende week hoop ik alle tekeningen klaar te hebben, project heeft ff stilgelegen vanwege drukke werkzaamheden.
                Kan al wel verklappen dat de gebruikte driver een Selenium 15SWS800 is voor de ferriet versie en een 18 sound 15NLW9500 voor de Neodynium versie.


                Die 18Sound is een stevig chassis zeg! 1000W RMS, gaat van 42 tot 2000Hz, dat worden leuke subjes! (zie al voor me hoe zo'n ding er 2 skytech's van een of ander drive-inn showtje eruit knalt... "huh? Hoe kan dat nou?")

                Ik zou het trouwens ook helemaal niet erg vinden als er voor de 18NLW9600 een soortgelijk kastje kwam... (ik zeg niet dat iemand dit moet gaan maken ofzo, zit gewoon een beetje hardop te denken)



                Veel succes met verder ontwerpen en (prototypes?) bouwen!, Daan
                Last edited by djspeakertje; 26-03-10, 18:56.
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                Comment

                • salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

                  Ach, Selenium heeft tegenwoordig ook de 15SWS1000, 1000 Watts R.M.S , 2000 Watts Music.

                  Een beest van een speaker, niet minder dan de B&C 15 TBX100, wel veel goedkoperrrr!!

                  Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    Originally posted by salsa
                    Ach, Selenium heeft tegenwoordig ook de 15SWS1000, 1000 Watts R.M.S , 2000 Watts Music.

                    Een beest van een speaker, niet minder dan de B&C 15 TBX100, wel veel goedkoperrrr!!

                    Dave
                    Klopt, de 15SW800 is nog goedkoper en doet bijna net zoveel.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • DJJJ
                      • Feb 2010
                      • 41

                      Kan je de selenium ergens hier in Nederland kopen ?
                      Ik kan hem niet vinden..
                      Hebben jullie misschien een linkje voor mij ?

                      Comment

                      • Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

                        Originally posted by salsa
                        Ach, Selenium heeft tegenwoordig ook de 15SWS1000, 1000 Watts R.M.S , 2000 Watts Music.

                        Een beest van een speaker, niet minder dan de B&C 15 TBX100, wel veel goedkoperrrr!!

                        Dave
                        Zo duur is de B&C ook niet met zijn 199,00 in BTW Weet niet wat die Selenium kost.
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          Het heeft allemaal wat langer geduurd dan gepland maar de tekeningen zijn zover dat er begonnen kan worden met de bouw.
                          Als er mensen zijn die interesse hebben in een uitgebreide bouwbeschrijving laat het dan even weten dan zal ik daar ook voor zorgen.
                          Ik moet ff uitzoeken hoe ik de tekeningen als download op mijn site kan plaatsen, laat hier wel even weten wanneer dat is gelukt. Ben erg benieuwd wie aan het bouwen slaat, helaas heb ik zelf de komende weken geen tijd om een prototype te bouwen.
                          Zou leuk zijn wanneer de bouwers in dit topic foto's plaatsen van de bouw.
                          De aanbevolen speaker is een Selenium 15SWS800 of de 18sound 15NLW9500. Met deze speakers zal er niet veel aan processing nodig zijn buiten een 18dB hoogdoorlaat filter op 35 Hz en een laagdoorlaat op 70-100 Hz.
                          De tuningsfrequentie is 40 Hz, daarbij presteert de kast het beste.
                          Eventueel kan de tuningsfrequentie op 50 Hz gelegd worden voor een iets hoger rendement.
                          Het gewicht ligt voor de Selenium versie rond de 30 kg en voor de 18sound versie rond de 26 kg.
                          De kast is relatief eenvoudig te bouwen, er zitten geen verstekhoeken in alleen wel veel werk voor de bovenfrees.
                          Als materiaal is er gekozen voor 15 mm berken multiplex
                          Voor de stijfheid zit er erg veel bracing in wat zorgt voor een strakke en ongekleurde weergave met een hoog rendement. De bracing is zoveel mogelijk onderdeel van de handgrepen en de poorten.
                          De kast is voorzien van rubber pootjes en uitsparingen in de bovenzijde om makkelijk te kunnen stapelen.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • DJJJ
                            • Feb 2010
                            • 41

                            SUPER !!
                            Als ik het geld erweer voor heb wil ik hier 1 van maken !!
                            Tegen die tijd heeft alweer een ander gemaakt denk ik..
                            Maar ik kan de Selenium 15SWS800 niet vinden hoe duur is die en waar kan ik die krijgen ?
                            Heb je ook een detail tekening ?

                            Comment

                            • Janvo
                              • Feb 2010
                              • 12

                              Originally posted by DJJJ
                              SUPER !!
                              Als ik het geld erweer voor heb wil ik hier 1 van maken !!
                              Tegen die tijd heeft alweer een ander gemaakt denk ik..
                              Maar ik kan de Selenium 15SWS800 niet vinden hoe duur is die en waar kan ik die krijgen ?
                              Heb je ook een detail tekening ?
                              Tussen de 160à200 dollar
                              Als je "Selenium 15SWS800" intikt op google zie ik al minstens 4 webwinkels

                              Comment

                              • salsa
                                • Jan 2007
                                • 1315

                                Originally posted by jerray
                                Ik ben van plan een subwoofer te bouwen. Nu beschik ik niet over voor mij duidelijke gegevens om de maten van de kist te bepalen. Kan iemand me helpen. Het betreft:

                                U.S. Blaster 300 watt Woofer
                                HQ power series
                                USB 12 HQ Twin
                                Double voice Coil
                                impendance 2 x 4 Ohm
                                freq range 25 - 3500 hz
                                free air resonance 30 hz
                                crossover freq 2500hz
                                peak 300 watt
                                sensitivity 92 db
                                voice coil 50 mm
                                magnet 145 mm
                                mag weight 43 oz
                                baffle cutout 283 mm
                                overall demension 304 mm
                                depth 144 mm
                                weight 3.8 kg

                                alvast bedankt.

                                Ander Forum, dit is een Pro Audio Forum en geen Car HiFi!

                                Dave
                                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                                Comment

                                Working...