Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJJJ
    • Feb 2010
    • 41

    Zier er zeer strak uit
    Ben nog benieuwt wat voor speaker er in komt...
    Ik wacht nog wel even heb alle tijd
    Maar tot nu ziet het er al zeer mooi uit

    Groetjes

    Comment

    • bones2001
      • Aug 2003
      • 741

      Hmm,

      ik heb hier nog een aantal EAW SB150's die toch niet echt groter zijn
      als dit ontwerp, en toch ook wel lekker beuken, zelfs zonder proccesor.
      Wegen +/- 32 kg
      En die dingen zijn toch ook niet echt moeilijk te bouwen ?
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

      Comment

      • JVS
        • Mar 2004
        • 317

        Hmm, eigenlijk had ik hier nu een leuk 6e orde bandpass of hybride kastje verwacht (zoals je er zelf twee hebt ontworpen).. Met enkel 15" Bassreflex kastjes staat het web al redelijk vol, en een aangepaste afstemming kan vrijwel iedereen zelf berekenen met beschikbare gratis tools :-)

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          Dat idee had ik ook nav het eerste fotootje ( in het begin van dit topic )

          Mijn keus was ook op ze een soort kast ( hybride of bandpass )

          Wil niet zeggen dat dit geen slechte kast zal worden maar idd hier zijn er al zoveel van.

          Kastje ( basreflex ) van 18Sound met de 15W700 is ook erg kompakt en beukt ook door.

          Had echt gehoopt op een meer aparter ontwerp.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            Originally posted by bones2001
            Hmm,

            ik heb hier nog een aantal EAW SB150's die toch niet echt groter zijn
            als dit ontwerp, en toch ook wel lekker beuken, zelfs zonder proccesor.
            Wegen +/- 32 kg
            En die dingen zijn toch ook niet echt moeilijk te bouwen ?
            Dan bouw je die toch lekker.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • JVS
              • Mar 2004
              • 317

              Je voorgestelde buitenmaten zijn overigens ongeveer hetzelfe als bijvoorbeeld van B&C de SUB15. B&C SPEAKERS.

              Waarschijnlijk heeft deze zelfs nog wat meer rendement onderin vanwege 2 i.p.v. 4 BR-poorten (minder wrijvingsverliezen), mits de oppervlakte niet veel kleiner is.

              Comment

              • salsa
                • Jan 2007
                • 1315

                Dan zijn de NEXO LS500 nog compacter te noemen.
                698x528x430mm

                Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  Originally posted by salsa
                  Dan zijn de NEXO LS500 nog compacter te noemen.
                  698x528x430mm

                  Dave
                  Bruto 158 liter voor de Nexo en 138 liter voor mijn ontwerp....
                  Volgens mij verwachten mensen hier dat ik wonderen kan verrichten door een 15" subje van 20 bij 20 bij 20 te ontwerpen, ook ik heb te maken met simpele natuurkunde wetten.
                  En natuurlijk kun je ieder ontwerp vergelijken met alles wat er op de markt te koop is en zal er altijd wel iets beters te vinden zijn. Het uitgangspunt was een eenvoudig te bouwen supercompact subje die kan wedijveren met A-merken. Overigens is er niets mis met een bass reflex, die geeft nog altijd het strakste laag en is multi inzetbaar.
                  En ik moet zeggen dat ik een beetje vervelend gevoel krijg bij het lezen van de reacties hier, ik ben duidelijk geweest dat ik mijn eigen ontwerp, die overigens niet heel veel kleiner is, niet prijs geef. Er is al best veel tijd in dit project gestoken en kennelijk is het niet goed genoeg. Ik moet nog heel veel werk verzetten voor het een bouwklaar verhaal is met alle tekeningen, een uitgebreide bouwbeschrijving en een werkend en te beluisteren prototype. Maar als ik de reacties zo lees geloof ik dat ik me beter weer met andere zaken bezig kan gaan houden.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

                    Originally posted by MusicXtra
                    Volgens mij verwachten mensen hier dat ik wonderen kan verrichten door een 15" subje van 20 bij 20 bij 20 te ontwerpen, ook ik heb te maken met simpele natuurkunde wetten.
                    En natuurlijk kun je ieder ontwerp vergelijken met alles wat er op de markt te koop is en zal er altijd wel iets beters te vinden zijn. Het uitgangspunt was een eenvoudig te bouwen supercompact subje die kan wedijveren met A-merken. Overigens is er niets mis met een bass reflex, die geeft nog altijd het strakste laag en is multi inzetbaar.
                    En ik moet zeggen dat ik een beetje vervelend gevoel krijg bij het lezen van de reacties hier, ik ben duidelijk geweest dat ik mijn eigen ontwerp, die overigens niet heel veel kleiner is, niet prijs geef. Er is al best veel tijd in dit project gestoken en kennelijk is het niet goed genoeg. Ik moet nog heel veel werk verzetten voor het een bouwklaar verhaal is met alle tekeningen, een uitgebreide bouwbeschrijving en een werkend en te beluisteren prototype. Maar als ik de reacties zo lees geloof ik dat ik me beter weer met andere zaken bezig kan gaan houden.


                    +1!


                    Ik vind het een unieke kans dat je je wensen GRATIS kan laten verwerken in een GRATIS ontwerp, voor jouw en je forumgenoten ontworpen. Er komen zelfs kant en klare Ikea-paketten (met sleutelje!) die je kan bestellen en alleen nog maar in elkaar hoeft te schroeven/lijmen.

                    En maar commentaar leveren omdat de heren iets bijzonderders() verwachtten...

                    Hij doet dit voor ons allemaal, hij zet een unieke actie op, hij steekt er een boel tijd in die hij ook zou kunnen gebruiken om geld te verdienen...

                    En hij wordt afgescheept met een "ik had eigenlijk een bandpass kastje verwacht". Zelf ben ik er nog niet aan toe, maar binnen nu en een jaar of 2 komen er toch echt subs bij mij, en ik houd alle mogelijkheden open. Dus ook deze. En zo'n subje, of een 18" versie zou wel eens heel goed kunnen passen bij mijn toppen...

                    Daarom ben ik hier ook ontzettend blij mee, de ideale sub bestaat niet, maar dankzij dit soort acties komt het voor sommige mensen wel een stuk dichterbij, vooral voor de personen met minder budget kunnen bijvoorbeeld de Ikea-paketten handig zijn.


                    Daarbij het feit dat Sander dit dus allemaal in tijd doet waarin hij ook geld had kunnen verdienen is voor mij reden genoeg om ontzettend veel respect te hebben voor dit project. Helemaal aangezien eerdere probeersels ook niet bepaald slecht zijn uitgevallen...



                    Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                    Comment

                    • Waveform
                      • Dec 2009
                      • 321

                      Hahaha, even gaan vergelijken met een processor gestuurde bandpass kast. Dat is volgens mij appelen / peren. Om out-of-the-box een strakke weergave/diepgang te krijgen kom je nu eenmaal uit bij een iets grotere kist. Het kan absoluut kleiner, maar dan moet je er een DSP voor hangen en de frequentiecurve zelf rechttrekken.

                      Jullie MOETEN ook helemaal niets, net zoals MusicXtra ook helemaal niemand iets verplicht is. Hij steekt er tijd en moeite in om zoveel mogelijk mensen blij te maken. Waarom een goed initiatief afbreken omdat het niet 100% volgens jullie wensen is? Betaal hem en ik ben er zeker van dat hij iets ontwerpt waar je wel tevreden mee bent

                      Ik vind het alvast een heel goed concept. Kleiner dan klein geeft ook niet altijd een meerwaarde, tenzij je geluid vervoert in een Mini Cooper natuurlijk

                      Comment

                      • Waveform
                        • Dec 2009
                        • 321

                        Nog even 1 laatste opmerking: Voor mij is klank prioriteit, maar voor veel producties is het uitzicht ook HEEL belangrijk. Ik betrap mezelf wel eens met de gedachte "Dat ziet er uit alsof het goed klinkt". Volgens mij ben ik niet de enige. Iets wat er goed en stevig uit ziet komt veel beter over bij de klant.

                        Ik ben namelijk niet van zin zelf op zoek te gaan naar goede roosters, manieren om het te snijden, bevestigen,... Ik ben vooral geinteresseert in dit ontwerp als er ook mooie roostertjes voor zijn te bestellen bij MusicXtra. Of een volledig bouwpakket natuurlijk.

                        Misschien is het een goed idee, wanneer je ontwerp volledig af is, een lijst te maken met mensen die geinteresseert zijn in kastjes en hoeveel. Die personen laat je per kast een bepaalde voorschot betalen en de rest bij afhandeling. Op die manier kan je het materiaal in grote hoeveelheden bestellen en bewerken. Lijkt me voordeliger en sneller.

                        Comment

                        • T_Sound
                          • Sep 2009
                          • 267

                          En bij afhalen, doe je er een extratje bij (kan ook een voorwerp/een goed gebaar zijn). Lijkt me wel zo aardig, voor de moeite die iemand anders voor je gedaan heeft, al is het een ontwerp waar veel vergelijkingen van zijn, het is en blijft een exclusief ontwerp voor mede bewoners van dit forum, dat je het niet wil kopen/bouwen, is aan jezelf, maar hij heeft nog geen enkel beeld gegeven hoe het kastje eruit zou komen te zien, pas nu met deze foto/tekening, hoe kun je dan al verwachtingen hebben over dat het een bp is of een hybride? Hij zou hem compact, drukkend en licht van gewicht houden, dat is dit ontwerp ook.

                          De waardering is van deze kant zeer hoog voor je, Sander.

                          Mvg. Tinjo
                          Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

                          Comment

                          • Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

                            Toch blijf ik het jammer vinden dat het in het begin van dit topic om een heel ander soort kast gaat nu ineens in een normale basreflex kast.

                            Niet dat ik dat niet knap vindt ofzo maar gewoon hetidee om alweer een zoveelste reflex kast.

                            Kwa maten kun je voor een 15" niet veel kompakter maken zodat hij lekker vet klinkt ( tenzij je gaat processen ) maar het is de intake om ZONDER processor een zo eerlijk mogelijke kast te maken.

                            vond het ontwerp in het begin van dit topic meer interessant dan deze gewone basreflex.

                            Ondanks dit vindt ik het nog steeds super dat Music Xtra dit wil doen voor ons.
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              Originally posted by Rolandino
                              Toch blijf ik het jammer vinden dat het in het begin van dit topic om een heel ander soort kast gaat nu ineens in een normale basreflex kast.

                              Niet dat ik dat niet knap vindt ofzo maar gewoon hetidee om alweer een zoveelste reflex kast.

                              Kwa maten kun je voor een 15" niet veel kompakter maken zodat hij lekker vet klinkt ( tenzij je gaat processen ) maar het is de intake om ZONDER processor een zo eerlijk mogelijke kast te maken.

                              vond het ontwerp in het begin van dit topic meer interessant dan deze gewone basreflex.

                              Ondanks dit vindt ik het nog steeds super dat Music Xtra dit wil doen voor ons.
                              Ik heb nooit beweerd dat het geen BR kast zou worden en al helemaal niet dat de insteek zou zijn om hem zonder processing al zo goed mogelijk te laten klinken.
                              Alhoewel ik verwacht dat dit kastje nauwelijks processing nodig zal hebben.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

                                Dat zeg ik ook niet maar omdat in het begin de kastjes naar voren kwamen
                                ( pagina 2 ) leek het mij interessdanty zo ook bij de meeste forummers. Het is interessant omdat het geen doorsnee kast is zoals de reflex

                                Ook zijn we gewend van jou dat je goede ontwerpen maakt die je in eigen gebruik hebt en netjes bouwt ( foto's op het forum ) bv van je line array en de subs hiervoor.

                                Ik vindt het nog steeds knap dat je dit doet op dit forum.

                                Alleen vindt ik het jammer dat het ontwerp " simpel " te noiemen is die best goed zou gaan presteren.

                                Het ontwerp van je op pagina 2 vindt ik gewoon interesanter mss kun je die ook delen in verschillende opties.

                                Een bandpass geeft toch meer rendement in het laag ook in kleine ruimtes en gedraagt zich goed bij enkjelvoudig gebruik net als een reflex kast maar toch net iets meer en is ook simpel te bouwen maar goed dat is mijn ervaring.

                                Al bij al super dat je dit doet.
                                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                                Comment

                                Working...