Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    Die vlindersloten kosten wel meer tijd om te openen en sluiten (ipv simpelweg een plaat lostrekken van klittenband). Ik weet niet hoe kritisch op-/afbouwtijd voor je is? Vlindersloten zijn natuurlijk wel robuuster op drempels ed.

    Voor de klittenband oplossing zou je naar de SA oplossing kunnen kijken, vooral ook hoe de grill in elkaar zit (is meteen steun voor de wielplaat).
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

    Comment

    • djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

      Originally posted by Outline
      Zie mijn post. Had wat problemen met de link (met spaties in de URL) anders had je 'm al gezien.
      Haha, je was me net 3 minuten te snel af Dat is inderdaad het systeem dat ik ook bedoelde. Wist niet dat Penn die ook in het assortiment heeft.

      @PvG: Ik heb redelijk vaak met dit systeem gewerkt met KS audio sets. KS heeft die plaat puur ter bescherming, de wielen zitten gewoon vast op de kast. Bouw/breek duurt er iets langer door, maar dit is wel de beste bescherming. Gaat het onverhoopt regenen en heb je geen tijd om de set in te pakken met zeil/de vrachtwagen in te werken? Plaatjes dr voor en klaar. Setje in de regen is nooit echt een prettig gevoel, maar dit werkt erg goed.


      Daan
      Last edited by djspeakertje; 06-06-13, 08:09.
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

      Comment

      • desolation
        • Jun 2012
        • 706

        Klittenband gaat het toch echt niet worden.
        Ik heb vorig jaar gewerkt met Nexo RS18, die hadden ook een kliksysteem voor de frontplaat en dat werkte zeer goed. Bouw/afbouw tijd is voor mij wel, belangrijk, maar 2 vlindersloten sluiten zal het nu ook niet op komen...

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          Handig om te kijken op welke zijde je de subs het meest zult neerzetten.
          En op die zijde dan in elk geval geen vlindersluiting aanbrengen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • desolation
            • Jun 2012
            • 706

            Het ontvangende deel zit toch in de rand van de kast verwerkt? Dat lijkt me dan niet zo'n probleem?

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              Je hebt gelijk.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • desolation
                • Jun 2012
                • 706



                dit lijkt me ook nog wel een leuke speaker voor wie het wat goedkoper wil bouwen, wel met ferrietmagneet maar de specs zijn niet slecht. kom ze tegen voor 165GBP per stuk, dus ongeveer 200EUR.

                Comment

                • Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

                  @Sander: Durf het bijna niet te vragen maar zou je die BMS 'ns door de simulator willen trekken en kijken wat er uit komt?

                  Altijd interessant om meerdere drivers achter de hand te hebben. Geeft de bouwer ook de keuze in hoeveel hij (€) in zijn DHZ wil stoppen....

                  Comment

                  • desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

                    Als je met WinISD Pro een reflexkast kiest en daar de afmetingen + poortlengtes van de sub in gooit kan je toch vrij makkelijk zelf al wat simulaties doen?

                    Comment

                    • Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

                      Ik zeg: Ieder zijn vak. En simulaties zijn niet mijn vak.

                      Vraag het liever aan iemand met ervaring. Die kan aan die simulaties ook de juiste conclusie hangen.

                      Comment

                      • desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

                        Ik zat de laatste tijd ook te brainstormen over een mogelijkheid om de kastjes aan mekaar te fixeren, zoals bv mogelijk is met de JBL VRX918S.
                        waarom? omdat we recent ook SRX722 toppen hebben gekocht, deze zijn echter maar 96cm hoog en dat is te laag om met 2 zelfbouw subs hoog genoeg te komen. 3 subs zou prima werken natuurlijk, maar een systeem waarbij de kasten dan vast aan elkaar hangen zorgt bij een compacte sub als dit voor een stabielere structuur om de topkast op vast te zetten.

                        De andere oplossing is natuurlijk een hogere kast, maar dit ontwerp hoger maken lijkt me vrij irreëel. korter maken is niet doenbaar voor de poorten, smaller maken vormt een wankel torentje.

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          hier weer zo'n momentje,
                          Ik wilde wat antwoorden, maar doe het lekker niet.
                          Had je er zondag maar moeten zijn..lol

                          Comment

                          • desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

                            redelijk belachelijk dan om zoiets te posten eerlijk gezegd.
                            Almelo is voor mij zomaar even 300km rijden en minimum 3u per rit, ongeacht dat ik zulk initiatief steeds top vind is zo een afstand voor mij een spreekwoordelijke brug te ver.

                            ofwel geef je input, ofwel hou je het voor jezelf, maar van die pestberichten omdat ik er niet bij was zijn echt klinkklare onzin..

                            Comment

                            • 2mancrew
                              • Feb 2010
                              • 96

                              Originally posted by MacGyverSounds
                              hier weer zo'n momentje,
                              Ik wilde wat antwoorden, maar doe het lekker niet.
                              Had je er zondag maar moeten zijn..lol
                              Zegt tegen Mac ik ga er 4 bij bouwen denk ik
                              ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

                              Comment

                              • soundsystem
                                • Aug 2011
                                • 73

                                Originally posted by MacGyverSounds
                                hier weer zo'n momentje,
                                Ik wilde wat antwoorden, maar doe het lekker niet.
                                Had je er zondag maar moeten zijn..lol
                                Beetje flauw hé Mac, ik had er graag ook bij geweest maar vanuit Belgie is dat Almelo een pokke eind rijden.
                                Ben zelf geen professional, maar in deze periode van het jaar zijn mijn weekends een beetje te druk bezet om daar een hele dag voor uit te trekken...

                                Comment

                                Working...