Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

    #91
    Originally posted by Davy Gabriels
    Toch raar, hier in belgie vind je in de meeste winkels trimite, maar bijna geen warnex
    Dat van die regels op thinnerbasis enz klopt wel gedeeltelijk, echter is dit alleen voor personeel bedoelt, schilders die een eenmanszaak hebben kunnen gewoon op thinnerbasis doorschilderen.

    Ik heb van Penn te horen gekregen dat in Duitsland de regels dusdanig verscherpt zijn met betrekking tot vervoer van gevaarlijke stoffen, (trimite heeft een kruis en is op thinner basis dus gevaarlijk) dat het niet meer loont om dit spul te verkopen, de vrachtkosten zullen dermate hoog oplopen dat verkoop geen zin meer heeft. Als alternatief dus warnex voor in de plaats gekomen.

    In 1 liter blikjes wel te koop.... arme ik.. Ik had het altijd in emmers van 6 Kg hier staan. Wordt ik ook niet heel vrolijk van om 10 blikjes te bestellen daar.

    Maar indien het in Belgie wel verkocht wordt, toch eens rondkijken of ze mij kunnen helpen aan de 6KG emmers.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

    Comment

    • Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

      #92
      Originally posted by MusicXtra
      Wanneer ik iets ontwerp vind ik dat het altijd wel iets speciaals moet hebben, in dit geval dus een extreem compact kastje met een hele hoge output.
      Het is best lekker om bij een gig waar je anders twee flinke dubbel 15" subs nodig had ineens met twee 'sigarenkistjes' al voldoende power hebt.
      Exclusiviteit in ontwerp en uitvoering is zeker sterk in je constructies en ontwerpen, dat heeft al mogen blijken, daar heb je idd 'n (belangrijk) punt.

      @Showband; ik was me eigenlijk niet zo bewust dat de meeste klussen met zo weinig / geen personeel werden opgezet. De meeste klanten die ik heb / ken zitten in het "middensegment" en gaan nagenoeg altijd met 2 man op klus. Het kan natuurlijk ook Brabantse gezelligheid zijn om met z'n 2-en te gaan

      Groeten en succes met het ontwerp Sander !
      Meer is minder, minder is meer

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #93
        @koen,
        het is logisch dat geluidsmensen weinig zien van de klussen zonder geluidsmensen.

        Ook logisch is het dat al die spullen die door J&H, feedback, saris, rockpalace enzovoorts elk jaar verkocht worden niet allemaal voor verhuurbedrijven zijn.

        Het hele grote ondersegment. Het DAP, behringer, JBL, tot instap dynacord segment gaat voornamelijk naar amateur DJ's en bands. Die zitten in een situatie dat ze soms maar 4 keer per jaar ergens hun kunsten openbaar staan te maken. Best vaak KOST dat meer dan het oplevert. Een geluidsman is dan op zijn best een kennisje maar vaker is het nog weer een extra kostenpost. 100,- tot 250,- ex is dan soms net zo veel als de aanschafprijs van de powered mixer....

        Kortom die sector is heel erg groot. Een businesscase kun je er helaas niet op baseren. Wnt er is ECHT geen geld. De enige partijen die eraan verdienen zijn autoverhuurbedrijven en muziekwinkels.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • kowlier
          • Feb 2007
          • 45

          #94
          Eerst en vooral petje af voor wat musicXtra allemaal maakt.
          Ik stel mij toch een paar vragen.
          Er zijn er hier blijkbaar veel die staan te springen voor zijn ontwerpen of zijn kasten te kopen.
          Ik heb hier nog bijna niemand gezien dat graag te kastjes eerst eens zou horen.
          Ik denk dat er veel zijn die hun laten leiden door budget ipv sound.
          Zelfs bij de "betere" merken zit veel materiaal dat mij niet kan bekoren.

          Comment

          • Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

            #95
            Originally posted by kowlier
            Eerst en vooral petje af voor wat musicXtra allemaal maakt.
            Ik stel mij toch een paar vragen.
            Er zijn er hier blijkbaar veel die staan te springen voor zijn ontwerpen of zijn kasten te kopen.
            Ik heb hier nog bijna niemand gezien dat graag te kastjes eerst eens zou horen.
            Ik denk dat er veel zijn die hun laten leiden door budget ipv sound.
            Zelfs bij de "betere" merken zit veel materiaal dat mij niet kan bekoren.
            Sander (MusicXtra) heeft een aantal malen 'n demo dag georganiseerd waarop zijn systeem was te beoordelen en vergelijken met een soortgelijk A-merk systeem. Persoonlijk vind ik het van ondernemerschap en durf spreken om met een eigen ontwerp vervolgens een A-B vergelijk met een A-merk aan te gaan. Smaken qua afwerking of "timbre" van de producten kunnen uiteenlopen maar kwalitatief is het prima en daar zal (mag ik aannemen) terecht een passend prijskaartje aan hangen.

            @showband; het is zelfs nog "erger"; ik zie überhaupt bijna geen geluidstechnici (maar repareer / onderhoud wel de electronica van hun opdrachtgevers en verhuurbedrijven ), vandaar.

            Groeten !
            Meer is minder, minder is meer

            Comment

            • dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

              #96
              Originally posted by Koen van der K
              ....Sander (MusicXtra) heeft een aantal malen 'n demo dag georganiseerd waarop zijn systeem was te beoordelen en vergelijken met een soortgelijk A-merk systeem....!
              Waarschijnlijk bedoeld hij niet het systeem dat ontwikkeld is, maar de sub die nog moet komen. Het lijkt mij dan ook sterk dat ook maar iemand deze al geeft gehoord, alvorens MusicXtra deze al heeft ontwikkeld.

              Het lijk me dan ook niet meer dan redelijk als er een demo word gegeven met subs die dan al af zijn, al dan niet volledig met Warnex en andere afwerking. En wanneer je dit goed bevalt, dat er een productie kan gestart worden.

              Dus eerst horen, en dan pas kijken of ze wel enigszins interessant zijn om te produceren. Ik wil niet zeggen dat ze misschien niet klinken(lijkt me sterk) maar je wilt toch wel eerst eens horen voordat je een heel bouw pakket koopt. En natuurlijk voordat MusicXtra al een x aantal bouwpakketten klaar heeft.
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

              Comment

              • salsa
                • Jan 2007
                • 1315

                #97
                Ben ik deels mee eens, maar MusicXtra heeft zich al reeds bewezen dat hij goede ontwerpen kan maken.
                Als een A-merk een nieuwe sub of fullrange kast op de markt zet, vindt 99% deze bijvoorbaat al goed omdat het van een A-merk is...

                Smaken verschillen, kasten ook, de een vind dit 'lekker laag' en de ander dat..

                Sander probeert een ontwerp te maken wat de uit eindelijke gebruiker zelf de klank bepaald door middel van, of laag, of hard.

                Overigens, zo zijn er tal van ontwerpen op de markt gezet, veel uit de zelfbouw hoek wel te verstaan dus.

                Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                Comment

                • Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

                  #98
                  Wat ik bedoel is dat Sander reeds met goede resultaten (proto)systemen heeft vervaardigd en gedemonstreerd, dan is de kans aanwezig dat die sub ook wel eens goed zou kunnen gaan presteren ;-) De "uiteindelijke" array- en subkasten zullen wellicht weer 'n ge-update / uitgekristaliseerde versie zijn van de voorgaande series en proto's.

                  We zijn benieuwd naar de demo ... !
                  Meer is minder, minder is meer

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #99
                    Inmiddels al voorzichtig aan een ontwerp begonnen, het wordt een 'simpele' BR kast die heel erg compact is en toch goed presteert.
                    Krijg hier wel een beetje het 'kind in de snoepwinkel' gevoel....
                    Ofwel; geef een kind een lollie en hij is zielsgelukkig, zet een kind in een snoepwinkel waar hij uit 10 verschillende lollies kan kiezen en hij is doodongelukkig omdat hij maar geen keuze kan maken.
                    In mijn ontwerp probeer ik zoveel mogelijk alle wensen te vervullen maar een aantal liggen zover uit elkaar dat het echt niet mogelijk is om het iedereen helemaal naar zijn zin te maken.
                    Het ontwerp dat ik maak is wat dat betreft dus een compromis, de geluidskwaliteit is echter geen compromis, die moet gewoon zo goed mogelijk zijn.
                    Er zitten in elk geval geen rare verstekhoeken in, het is allemaal recht toe recht aan zodat je met beperkte middelen in staat bent hem na te bouwen.
                    Reken, bij het zelf bouwen dat je ongeveer € 500,- per subje kwijt zult zijn aan alle materialen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

                      Originally posted by MusicXtra
                      ... de geluidskwaliteit is echter geen compromis, die moet gewoon zo goed mogelijk zijn....

                      ...zelf bouwen dat je ongeveer € 500,- per subje kwijt zult zijn aan alle materialen....
                      Kijk, DAT zijn nou mooie uitgangspunten
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                      Comment

                      • hardstyle
                        • Jan 2010
                        • 427

                        Originally posted by MusicXtra
                        Inmiddels al voorzichtig aan een ontwerp begonnen, het wordt een 'simpele' BR kast die heel erg compact is en toch goed presteert.
                        Krijg hier wel een beetje het 'kind in de snoepwinkel' gevoel....
                        Ofwel; geef een kind een lollie en hij is zielsgelukkig, zet een kind in een snoepwinkel waar hij uit 10 verschillende lollies kan kiezen en hij is doodongelukkig omdat hij maar geen keuze kan maken.
                        .
                        Ik wordt alleen maar blijer in een snoepwinkel hoor
                        Maar ff over de sub, goed dat je een BR kiest en hem compact maakt. Ik zie je tekeningen tegemoet

                        Comment

                        • T_Sound
                          • Sep 2009
                          • 267

                          Originally posted by MusicXtra
                          Reken, bij het zelf bouwen dat je ongeveer € 500,- per subje kwijt zult zijn aan alle materialen.
                          Ik neem aan dat dit genoemde kostenplaatje inclusief drivers is of alleen al aan hout e.d.?

                          Verder waardeer ik dit ontiegelijk veel en zie uiteraard zijn ontwerp graag binnenkort verschijnen.

                          T_Sound
                          Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            Er staat 'alle materialen' daarmee bedoel ik dus ook echt alle materialen.
                            Aan gereedschap heb je een bovenfrees, accuboormachine, 25 mm gatenzaag of vlinderboor, lijmpistool en, als je de platen zelf wilt zagen, een cirkelzaag nodig. Ik zal, behalve alle tekeningen, ook een nauwkeurige bouwbeschrijving proberen te schrijven. Ik probeer het dus voor iedereen haalbaar te maken om hem te bouwen.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

                              Het is algemeen bekend dat ik een ongeduldig persoon ben... En nu moet ik nog een aantal weken wachten!
                              Zou je bijna een handje komen helpen om het proces wat op te laten schieten...

                              BTW: 500 euro is een heel mooi bedrag! Zo hou je wel wat geld over voor zwaardere versterkers en processor!

                              En als iemand nog een adres zoekt om te laten spetterlakken (als het mag van Mod): Reco Flightcases in Uden is een adres waar ik goede ervaringen mee heb en het voor weinig doet.
                              Last edited by Outline; 07-03-10, 23:58.

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                Het weekeind druk geweest met een eerste schets, zo gaat het kastje er ongeveer uit zien.
                                Komende tijd ga ik alle onderdeel tekeningen verder uitwerken.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...