De sub is 1,2 meter hoog en inderdaad wat te laag.
Wat veel scheelt is dat het terrein waar het publiek zit al snel een meter lager ligt dan waar de boxen staan en de boxen staan op een soort bult van asfalt van 25 cm hoog.
Zo alles bij elkaar kom ik dus al snel op een hoogte van 2,5 met voor het onderste kastje.
Mooiste zou zijn om het daar gewoon op een meter of 4 te vliegen.
Zelfbouw line array
Collapse
X
-
Hee leuk,Hier een filmpje, de geluidskwaliteit is niet representatief voor hoe het in werkelijkheid klonk
die gasten ken ik
Maar even een vraagje.
Hoe hoog is de sub waarop je de array units heb gestackt ?
Want als ik zo het filmpje zie, krijg ik toch een beetje het gevoel dat het
allemaal een beetje te laag staat om optimaal gebruik te maken van je set.Leave a comment:
-
Een line array heeft een verticale spreiding tussen de 5 en 10 graden, bij mij is dat rond de 20. Dit is bewust gedaan omdat ik vrijwel nooit verder hoef te komen dan een meter of 30 en graag ook met 2 kastjes per kant wil kunnen werken.
In de praktijk lijkt het echter wel meer als line-array te werken dan ik verwachtte, dat typische 'in your face' geluid als je op 40 meter afstand staat is duidelijk aanwezig.
Uiteindelijk maakt dat de set voor mij echt ideaal en kan ik het dus overal gebruiken wat ook is gebleken uit de eerste twee tests.Leave a comment:
-
-
Geen idee, denk dat het vermogen per kastje al zwaar tekort zal schieten.
Als ik voor zulk soort events een line-array zou bouwen zou ik gaan voor 2*15, 4*8 en 3*1" per kast en dan 12 kasten per kant of zo.
Maar, mijn line-array is ook niet echt een line-array ook al ziet het er wel zo uit.Leave a comment:
-
-
-
klopt sorry, nu ik het na lees, lees ik het indd meer als een mededeling.
Het is eigenlijk indd wonderbaarlijk dat er geen line-array gebruikt is. Maar ik geloof dat dit voorgaande jaren ook niet gedaan werd. Misschien volgendjaar?
.... Dan halen ze die 150m misschien wel... maar zullen ze toch nog een stackje weg zetten denk ik.
ben benieuwd of Vasco nog met leuke weetjes op de proppen komt
Leave a comment:
-
Ik beweer ook nergens dat jij dat beweerd.
Het was gewoon een mededeling dat op Parkpop, met 275.000 bezoekers, géén enkele line-array te bekennen was (terwijl we tegenwoordig al bijna in elk café een line-array zien verschijnen).
Groeten HugoLeave a comment:

Leave a comment: