Zelfbouw line array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by bones2001
    Hee leuk,
    die gasten ken ik

    Maar even een vraagje.
    Hoe hoog is de sub waarop je de array units heb gestackt ?
    Want als ik zo het filmpje zie, krijg ik toch een beetje het gevoel dat het
    allemaal een beetje te laag staat om optimaal gebruik te maken van je set.
    De sub is 1,2 meter hoog en inderdaad wat te laag.
    Wat veel scheelt is dat het terrein waar het publiek zit al snel een meter lager ligt dan waar de boxen staan en de boxen staan op een soort bult van asfalt van 25 cm hoog.
    Zo alles bij elkaar kom ik dus al snel op een hoogte van 2,5 met voor het onderste kastje.
    Mooiste zou zijn om het daar gewoon op een meter of 4 te vliegen.

    Leave a comment:


  • bones2001
    replied
    Hier een filmpje, de geluidskwaliteit is niet representatief voor hoe het in werkelijkheid klonk
    Hee leuk,
    die gasten ken ik

    Maar even een vraagje.
    Hoe hoog is de sub waarop je de array units heb gestackt ?
    Want als ik zo het filmpje zie, krijg ik toch een beetje het gevoel dat het
    allemaal een beetje te laag staat om optimaal gebruik te maken van je set.

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Hier een filmpje, de geluidskwaliteit is niet representatief voor hoe het in werkelijkheid klonk

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by Zheny
    kun je dat eens uitleggen?
    Een line array heeft een verticale spreiding tussen de 5 en 10 graden, bij mij is dat rond de 20. Dit is bewust gedaan omdat ik vrijwel nooit verder hoef te komen dan een meter of 30 en graag ook met 2 kastjes per kant wil kunnen werken.
    In de praktijk lijkt het echter wel meer als line-array te werken dan ik verwachtte, dat typische 'in your face' geluid als je op 40 meter afstand staat is duidelijk aanwezig.
    Uiteindelijk maakt dat de set voor mij echt ideaal en kan ik het dus overal gebruiken wat ook is gebleken uit de eerste twee tests.

    Leave a comment:


  • Zheny
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Maar, mijn line-array is ook niet echt een line-array ook al ziet het er wel zo uit.
    kun je dat eens uitleggen?

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by dj-wojcik
    Dan moet je gauw maar verder gaan met bouwen.

    Hoeveel denk je er nodig te hebben.
    Geen idee, denk dat het vermogen per kastje al zwaar tekort zal schieten.
    Als ik voor zulk soort events een line-array zou bouwen zou ik gaan voor 2*15, 4*8 en 3*1" per kast en dan 12 kasten per kant of zo.
    Maar, mijn line-array is ook niet echt een line-array ook al ziet het er wel zo uit.

    Leave a comment:


  • dj-wojcik
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Denk dat ik voor parkpop een klein beetje tekort kom met 6 kastjes per kant
    Dan moet je gauw maar verder gaan met bouwen.

    Hoeveel denk je er nodig te hebben.

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Originally posted by dj-wojcik
    Ik beweer ook helemaal niet dat die line-array van MusicXtra op Parkpop te horen was.
    Denk dat ik voor parkpop een klein beetje tekort kom met 6 kastjes per kant

    Leave a comment:


  • dj-wojcik
    replied
    Originally posted by hugovanmeijeren
    Ik beweer ook nergens dat jij dat beweerd.

    Het was gewoon een mededeling dat op Parkpop, met 275.000 bezoekers, géén enkele line-array te bekennen was (terwijl we tegenwoordig al bijna in elk café een line-array zien verschijnen).

    Groeten Hugo
    klopt sorry, nu ik het na lees, lees ik het indd meer als een mededeling.

    Het is eigenlijk indd wonderbaarlijk dat er geen line-array gebruikt is. Maar ik geloof dat dit voorgaande jaren ook niet gedaan werd. Misschien volgendjaar?.... Dan halen ze die 150m misschien wel... maar zullen ze toch nog een stackje weg zetten denk ik.

    ben benieuwd of Vasco nog met leuke weetjes op de proppen komt

    Leave a comment:


  • hugovanmeijeren
    replied
    Ik beweer ook nergens dat jij dat beweerd.

    Het was gewoon een mededeling dat op Parkpop, met 275.000 bezoekers, géén enkele line-array te bekennen was (terwijl we tegenwoordig al bijna in elk café een line-array zien verschijnen).

    Groeten Hugo

    Leave a comment:

Working...